lørdag den 24. august 2013

En smuk morgen og en tur til Fyn


Det var en fantastisk morgen i går, da vi stod op, så vi ærgrede os en lille smule over, at vi ikke kunne blive hjemme og nyde det. Heldigvis har der været mange dejlige morgener og dage i år, så vi klarede det :)
Vi kørte til Bilka for at købe noget for min mor, bagefter måtte jeg i havecentret, det var en skuffelse.
Der var nu stort set kun kedelige planter, ikke meget at komme efter. Så jeg nøjedes med lidt løg og håber at få glæde af dem næste år.
Min mors fødselsdag blev holdt hos min yngste søn Per og hans søde kone Signe. Jeg havde lagkage med til kaffen, og jeg tror min mor nød at være lidt uden for "cellen" på plejehjemmet. Det blev en hyggelig eftermiddag, hvor vi nåede at snakke med både de unge og den gamle.

Flaget var oppe i dagens anledning

Klokken 16.30 tog vi af sted, 3 timer til at nå færgen burde være nok, men det var knap nok. Da vi nåede uden for Odense på motorvejen var der en laaaaaaaaaaaaang kø, og det gik langsomt, så vi var ved at være bekymrede. Heldigvis blev køen opløst, inden vi nåede Lillebæltsbroen, så vi nåede til Hou 15 min. før afgang. Vi var meget lettede.
Da vi kom hjem var min iris udsprunget, jeg tog et billede, men som I kan se, var det for mørkt.


 næste morgen
og med lidt mere sol ved 11 tiden.
I dag blæser det til gengæld, men solen skinner da, dog er der lidt skyer på vej.
Der er stadig mange skønne blomster i haven, så her kommer en stribe fra torsdag og i dag.
 Clematis Mon Amour
 Dagliljen Summerwine klarer det endnu, men ikke længe til.
Dagøje med en blomst og broget løv, det kan vi ikke lige se på dette billede
Endnu en gang et billede af georginer og Twice in af blue moon
Endelig blomstrer min Erodium pelargoniflorum/hejrenæb, den er så flot, jeg troede ikke, at den havde overlevet vinteren, men pludselig var den der alligevel.
Hjortetrøst fra den ene side
og fra den anden side med fin baggrund
 Solhattene klarer sig fint i år



Dejlige billeder med sol på
lidt roser er der også
 Audrey Wilcox 22.8.
og 24.8.
 Claret, hvis I vil have en rød rose med dejlig duft, så er det denne, du skal vælge :)
 Eglantyne
Kings´macc
 Louise Bugnét
 Mary Rose
Morten Korch
Til slut
 rosen Odyssey
en til hver :)
Fortsat god dag
Til allersidst et billede til de katteglade :) af Per og Signes ene kat.

25 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud på sønnens terrasse. At komme på aftægt er nok ikke altid så spændende, selvom det ikke kan blive anderledes. Utroligt så mange smukke blomster, du kan vise, på trods af tørken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej det er ikke særligt spændende for min mor at være på aftægt, så hun var glad for at se noget andet.
      Ja heldigvis er der stadig meget at vise, men der er godt nok også noget, som hænger med næbbet.

      Slet
  2. Takk for bildet at den skjønne katten! Jeg hører nok til de katteglade ;-) Men jeg har hatt hund også i mange år, så jeg liker de også. Det var mye fint du viser i dag, Odyssey er jeg glad for at du stadig har bilder av. Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Så var det godt, jeg satte katten ind også :) Jeg er som du kan regne ud mest til hunde. Tak skal du have, lidt endnu klarer jeg Odyssey, men ikke så længe er jeg bange for.

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Allerførst et lidt forsinket, men stort tillykke med din mors fødselsdag. Det ser rigtigt hyggeligt ud, og din mor ser ud til at nyde dagen. Selvfølgelig var der solskin og godt vejr, det fortjener man også når man bliver så gammel ;o).
    Din hejrenæb ser super skøn ud, og helt klart værd at vente på. Odysse rosen er bedårende smuk og vældig fotogen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Heidi.
      Jeg tror også, at min mor nød, at der skete noget andet. Jeg kender mange, der havde fødselsdag i går, det var i hvert fald fint vejr :)
      Jeg havde meget glæde af hejrenæb sidste år, så jeg var blevet skuffet, hvis den ikke var kommet i år.
      Ja Odyssey er meget fotogen :)

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Dejligt at i nåede færgen......der var også lang kø da vi kørte mod Jylland.
    Godt at din søn og svigerdatter ville holde din mors fødseldsdag.....dejligt for hende at komme lidt ud.
    Mange skønne blomster du viser......utroligt at du stadig har clematis i blomst.
    Flot billed af dine solhatte med huset i baggrunden.Og du har da også mange smukke roser i blomst endnu.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det er træls at holde i kø, men endnu værre når man som vi skal nå en færge.
      Ja min mor nød at komme lidt ud af sit "fængsel"
      Jeg har faktisk flere clematis i blomst, jeg forstår det ikke så tørt som det er.
      Der kommer mange flere roser i blomst, der er mange knopper.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Til lykke med din mor! Og tak for dejlige sensommerbilleder. Tænk at denne vidunderlige sommer bare varer endnu! Og jeg er jo en af de katteglade, så jeg sætter også pris på et godt kattebillede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Nana og tillykke med dig selv.
      Så var det godt, jeg satte kattebilledet ind :)

      Slet
  6. Tillykke med din mor - og hvor er det dejlige billeder af det hele. Din kommentar hos mig i morges har fået mig til at nynne "Morgen på Atlantis" hele dagen. Ikke det værste og det betyder jo at du har sat synapser i gang - og det jo sundt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Anne Mette :)
      Tænk at du har sunget Morgen på Atlantis, ja den er smuk, den blev jo sunget til Per og Signes bryllup, det var meget rørende.
      Knus

      Slet
  7. Hej Lisbeth. Godt I nåede færgen og hvor ser det hyggeligt ud med hejset flag og lagkage på plejehjemmet!
    Jeg blev helt overrasket over, at du reklamerer for en RØD rose - jamen dog! Der er mange flotte blomster i haverne endnu. Din hjortetrøst er godt nok høj, jeg var ikke klar over, at de kunne blive så høje. godt at min står bagest i bedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Nå der er du igen :) Ja vi nåede heldigvis færgen. Flag og lagkage var hos min søn.
      Ja det er underligt at jeg reklamerer for en rød rose, men den der er fantastisk og med en dejlig duft.
      Vi har meget til gode med rosenblomstring endnu, så vi kan godt glæde os - og ja du må glæde dig over, at du har hjortetrøst bagest i bedet :)

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Ja der er intet så irriterende end køer på vejen, både den ene og den anden slags!
    Din Erodium pelargoniflorum ser dejlig anderledes ud med den asymmetriske tegning på kronbladene.
    Audrey Wilcox synes jeg ser bedre ud for 2 dage siden:) men det vidste du jo nok?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nej vi gider hverken den ene eller den anden slags køer på vejen :)
      Ja Erodium pelargoniflorum er ret flot, den er jeg glad for.
      Ja du kan bedst lide rosen i knop, det ved jeg :)
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Det er bestemt nogle dejlige morgener, vi har for tiden - og det er bare så vidunderligt at der stadig er sommerdage til os. Godt I nåede færgen - I har hygget om din mor, hun var sikkert træt efter en dejlig fødselsdag.

    Skønne roser, de bliver jo bare ved og ved :) Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja vi er heldige med det fine vejr - selvom jeg stadig sukker efter vand, men det er da lækkert med sommervejr ingen tvivl om det.
      Ja min mor var træt efter fødselsdagen, men tilfreds tror jeg.
      Ja det er dejligt med roserne, nu skal de til at igang igen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hvor skønt at kunne samle 3 generationer på sådan en smuk solskinsdag. Og så tilgiver jeg dig at du igen er kørt lige forbi min havelåge uden at kigge indenfor, men jeg kan godt se problemet med sådan en kø... ;o)
    Jeg er som altid imponeret over hvor meget du kan fremvise, jeg har meget at lære om augusthaven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Ja det var dejligt med 3 generationer på sådan en dejlig dag, vi var meget heldige med vejret.
      Nå jeg har nu ikke kørt lige forbi havelågen, vi kørte den anden vej, da vejene deltes :)
      Det er lige før, jeg skal lave et træf igen i sensommeren, så I kan se lidt om eftersommerhaven. I er velkomne, hvis I får tid.

      Slet
  11. Det var da godt i nåede færgen.
    Tillykke med din mor. Hun har hel sikkert været glad for at se jer.
    ÅH så mange smukke blomster du endnu kan vise. Her er blomsterne ved at være på retur.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det kan du tro, vi var glade for.
      Tak skal du have, ja hun var glad for at se os.
      Jeg tror jeg har blomster til mange dage endnu, eller jeg håber, at jeg har :) Du har da alle georginerne.
      Selv tak

      Slet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  13. Hvor hyggeligt med en tur til fyn :) smukke billeder.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det var hyggeligt. Tak :)
      Kh Lisbeth

      Slet