tirsdag den 15. maj 2012

Jeg har en plan

til på lørdag. Fru Friis og jeg og alle mariehønerne har sørget for godt vejr, så kom glad. Hvis nogen af jer, som ikke har meldt jer til, har skiftet mening på grund af det dejlige vejr, som de lover, kan I stadig nå at melde jer til. Det kan også nåes endnu med club sandwich, sidste chance for at bestille den er fredag morgen. Der er god plads i min have, så hold jer ikke tilbage.
Planen er som følger:
10.45 jyderne ankommer og vi går en tur i haven
11.45 Sjællænderne ankommer og vi spiser.
Efter maden går jeg en tur med sjællænderne, mens jyderne måske tager en ekstra tur for sig selv og nærkigger.
Bagefter er der tid til plantebytning.
This is a good plan, det håber jeg også, at I synes :o)
Min adresse er: Høneballevej 15, Langemark
Og ja folk i Langemark ved da,hvor min have ligger, selvom de aldrig har været inde og se den.
For jyder:
Kør til Onsbjerg og drej t.v. mod Torup, i Torup drejer I t.h. mod Langemark. Ved T-krydset t.v. og straks efter t.h. mod Ballen. Første vej på venstre hånd er Høneballevej
For sjællændere: kør lige ud mod Tranebjerg og fortsæt lige ud til Danske Bank. Drej t.h. kør gennem hovedgaden til blomsterhandleren og drej tv. mod Langemark og Besser. Fortsæt ad den vej indtil I ser et skilt mod Ballen t.h. Næste vej til venstre er Høneballevej.

Alpina vokser op i en gammel udgået gyvel, den har fået godt fat

Tidspunktet for turen er rigtig godt valgt, ikke nok med at mange af rhodoerne blomstrer, men det gør også syrenerne, paradisæblerne, en del iris, kuglekastanien og akelejerne, samt meget mere. Så det bliver et dejligt syn, det tør jeg godt love jer nu.
Her er udsigten fra vores vestvendte terrasse
Udsigten fra toilettet er en dronning værdi, men jeg tror ikke, hun kommer, heller ikke dronningen fra frk. Solhat, desværre.

Her er navnene på dem som deltager:
Først jyderne
Ulla og Malcolm frk. Anemone
Birgitte Birgitte på nettet
fru Friis fru Friis´ frøbo
Lena Hansen, blog?
Gitte Majas Arv
Jette Mit lille gods

Her kommer sjællænderne
Bente og John Elmbjergs Eden
Lise Lotte og mand  Påfuglens Hemmelighed
Lone Krealone
Ina Annas Plads
Marianne Den helbredene have
Signe Signes Vals

Og så er der selvfølgelig også Bent og mig :o)

Biskophat, det mørke løv bagved er min sølvlys, som jeg lige har delt. Til højre står/stod den clematis, som rådyret har forgrebet sig på.
Blærenød
Gøgeurt
Iris
Malus Sargenti

æbleblomster
En lille Prunus, kender desværre ikke navnet på den
Rhodotyphos
Fortunei med duft, glæd jer.
Silber
Simona købt på plantemarked maj sidste år for 100 kr. med store knopper. Først i år sprang de ud.
Sådan så himlen ud i morges, så jeg skyndte mig ud for at få lavet en hel masse, inden regnen kom. Den er først kommet her ved 19 tiden, så jeg har nået en masse i dag og haft en dejlig stille dag.

Fortsat god aften

60 kommentarer:

  1. Det lyder da som en dejlig plan. Fint at du regner med at vi kommer direkte fra færgen - tænk at vi får en time "ekstra", det er jo luksus.

    Mon ikke det fine vejr og programmet kunne lokke nogle flere med til Samsø her på falderebet?

    Det bliver under alle omstændigheder sjovt og skønt endelig at komme på besøg og få hilst på hinanden allesammen :)

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det er jeg glad for, at du synes. Det er jo nok kun jer, som overnatter, der får en ekstra time, med mindre de andre vælger at tage færgen hjem kl. 18.15.
      Kan I finde herud? Vi sætter skilt op ude ved vejen, så I kan se hvor det er.
      Ja det bliver skønt at hilse på hinanden alle sammen.

      Slet
    2. ... måske du lige mailer din adresse eller skriver den her? Men vi skal nok finde dig, alle kender vel Lisbeth med den flotte Høneballehave...

      Slet
    3. Min adresse er: Høneballevej 15, Langemark
      Og ja folk i Langemark ved da,hvor min have ligger, selvom de aldrig har været inde og se den.
      For jyder:
      Kør til Onsbjerg og drej t.v. mod Torup, i Torup drejer I t.h. mod Langemark. Ved T-krydset t.v. og straks efter t.h. mod Ballen. Første vej på venstre hånd er Høneballevej

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Det lyder som en skøn plan, men familien kalder i weekenden. Jeg er sikker på, at I får en dejlig dag, og billederne viser da, at haven er klar til besøg.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja det var ærgerligt, men man kan jo kun være et sted. Hvis du kommer til øen senere i år er du velkommen, du skal bare lige skrive til mig i forvejen :o)
      Vh
      Lisbeth

      Slet
  3. Ih hvor bliver det hyggeligt for jer - jeg vil tænke på jer, mens jeg er optaget andetsted også med skønne oplevelser :-) Jeg håber, at jeg får mulighed for at se din skønne have en anden gang. Ønsker jer alle en rigtig dejlig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak skal du have. Jeg håber på en tradition ved denne tid, hvis alle vil være med til det. Kan man ikke det ene år, så kan man måske det næste :o)
      Håber også du får en dejlig dag, måske ser vi mere til det på søndag.

      Slet
  4. Hej Lisbeth. Det er en fin plan, jeg hørte på arbejde i dag at de lover helt op til 23 grader på lørdag. Jeg ved ikke om det holder, men jeg krydser fingre. Dejligt at du satte navne på dem, der kommer. Jeg var lidt nysgerrig efter at vide det og glæder mig rigtig meget til at vi skal ses allesammen og få en hel dag sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja 23 grader ville ikke være tosset, men jeg har nu kun set op til 15, men det er da bedre end det har været i mange dage.
      Der var en anden som ytrede ønske om at vide, hvem der kom. Jeg tænkte jo slet ikke over det, fordi jeg selv vidste, hvem der kom. Dumt!!!
      Det bliver skønt at mødes for første gang, men forhåbentlig ikke sidste.

      Slet
  5. Der er ingen tvivl om, at I får en herlig dag, og at snakken vil gå lystigt. Vi synes desværre, at det bliver for lang en dag, da vi også skal afsted dagen efter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Det var en skam, men det er hårdt, hvis I også skal noget næste dag. Hvis det bliver en tradition kan I måske næste år. I er også velkommen en anden dag, hvis I får lyst til en tur heroverl

      Slet
  6. Jeg har en plan det lyder helt Egon agtig.
    Hvor er det lækkert hvis der bliver op til 23 grader, så er det jo godt at vise ens have frem.
    Her tordner der lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja det var også meningen, at det skulle være det :o)
      Ja hold da op 23 grader, men lad os nu se :o)
      Vi nøjes med lidt regnvejr her til aften.

      Slet
  7. Åh det bliver dejligt.... også at dig og fru Friis har sørget for godt vejr, det er sørme pænt af jer!! Jeg vil glæde mig til på lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Er vi ikke bare gode fru Friis og mig :o)
      Jeg glæder mig også til at se jer på lørdag.

      Slet
  8. Ih altså hvor må I bare have en fantastisk dag på fredag :) - ville godt nok gerne komme, men det må blive en anden gang :D

    Kan I hygge jer alle sammen og have en uforglemmelig dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Tak skal du have, det er nu først på lørdag, at det skal være :o)
      Hvis det nu bliver tradition kan du komme med næste år.

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    Din have ser forrygende godt ud! Jeg vil håbe det blir en tradition at mødes hos dig som du foreslår, så kommer jeg meget gerne næste år. Jeg kan desværre ikke i år da jeg holder min 50 års fødselsdag dagen efter. Jeg ønsker alle en rigtig skøn dag :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Rose. Jeg håber også, at det bliver en tradition. 50 år ja så er du nødt til at blive hjemme, man kan ikke se på billedet, at du bliver 50 :o)
      Håber at du får en god dag søndag.

      Slet
  10. Det lyder som en fantastisk plan - og jeg glæder mig helt vildt til endelig at få set din have og alle de skønne rhodoer med egne øjne. Men mest af alt glæder jeg mig til endelig at kunne giv dig og de andre bloggere et stort IRL-knus. Det er da også snart på tide :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  11. Hej Signe
    Godt du kan lide min plan. Jeg glæder mig også til I kommer og til at modtage IRL-knuset og gengælde det :o)
    Ved du om I 4 piger selv tager madpakker med?
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  12. Det var da en god plan :-)
    Og hvor ser der fint og klart ud i din have.
    Din sølvlys er jo vildt stor, wow, hvis det kun er halvdelen. Den må virkelig trives godt hos dig :-)
    Jeg delte min forrige år, men den del jeg tog fra overlevede ikke vinteren, så nu må jeg vente et par år endnu, før jeg kan gentage forsøget. Jeg ville egentlig have købt en ekstra hos Staudestedet, for der var de ikke så dyre, men nu er de udsolgt kan jeg se.
    Jeg havde også plantet Biskophat ihvertfald to steder, men de er væk. Godt jeg har en back-up i en krukke :-)
    Jeg tror også at I får en skøn skøn dag, og vejrudsigten er jo perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Tak skal du have,nu er det nok ikke så klart mere i min have, vi fik lige 8 mm, men det får være, jeg kan ikke nå at fjerne alt ukrudtet alligevel :o)men der er nok ikke nogen, der fjerner det for mig.
      Det var kun en lille bid, jeg tog af min sølvlys, så stor var den heller ikke. Min Biskophat er ganske ny, jeg købte den hos Achillea for en god måneds tid siden. Godt du har en back up.
      Ja det er simpelt hen perfekt, ærgerligt du ikke kan komme med. Tænker tit når jeg går derude, en skam at Hanne ikke får det at se denne gang, men næste år, så kommer du :o)

      Slet
  13. Kære Lisbeth.
    Dejligt med planer!!!!!! Håber I alle får en dejlig dag sammen, hos dig.
    Jeg kan virkelig godt lide billederne af "din udsigt"
    hvor er der helt fantastisk flot i din have.
    Du har virkelig mange forskellige blomster og planter, man mangler næsten ord!!!!
    Flot - imponerende - fantastisk - vidunderligt osv.
    du har virkelig lavet det flot Lisbeth.
    Så dine gæster får en stor oplevelse, synes jeg.
    De bedste hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Tak skal du have, ja jeg har en skøn udsigt.
      Ja gæsterne får en stor oplevelse, du kan nå det endnu Jessie :o)
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  14. Fantastisk plan... :o) Og hvor er det dejligt at mariehønsene gjorde som de blev bedt om! Jeg glæder mig meget både til haven og til at se alle jer havenisser in natura. Vi ses på øen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Godt du kan lide planen. Ja vi to har opdraget vores mariehøns godt :o)
      Jeg glæder mig også meget til at vise jer det hele. Ja vi ses :o)

      Slet
  15. Det er da en super plan, du har lavet. Din have ser helt klar ud, til at modtage alle dine gæster, jeg vil tænke på jer mens jeg passer mit arbejde. Håber sol og varme vil ramme Samsø lørdag ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ærgerligt at du skal på arbejde, ellers ville du måske også have været med, men der er godt nok langt fra Struer til Samsø. Måske får du lyst til at komme med næste år :o)

      Slet
  16. Hold da helt havepest, hvor der er styr på alt muligt. Vi bliver jo mange, for Sørensen da også.

    Det lyder som en herlig plan og jeg glæder mig rigtigt meget! See you og so long.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja vi vil ikke have noget havepest :o)
      Godt du kan lide planen, glæder mig til at se jer alle.

      Slet
  17. Svar
    1. Forresten........ Jeg har hverken kort hår eller er rødhåret mere......

      Se efter et mix af Snape fra Harry Potter og Camilla Plum..., så har i mig, Marianne.

      Slet
    2. Heldigvis er det Lone, der skal samle dig op, det klarer hun nok, hun kender dig vel. Så må jeg jo gætte mig til, hvem der er dig, når I kommer :o)

      Slet
  18. Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Krydser fingre for at i må få en rigtig god dag og at vejret vil være med jer.
    Håber du vil vise billeder fra dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Selv tak jeg tror det bliver en fin dag, endda uden så meget vind, så du kan nå at komme med endnu. Jeg er sikker på, at der kommer mange billeder fra dagen.

      Slet
  19. Kære Lisbeth. Hold op hvor bliver det hyggeligt. Glæder mig til at møde jer alle. Og ja vejret har I jo sørget godt for. Så frem med sommertøjet :)

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Ja det bliver så hyggeligt. Glæder mig også til I kommer. Håber det bliver varmt nok til sommertøj, til morgen frøs jeg fingrene med handsker på :o(

      Slet
  20. Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg kan se at du har bestilt godt vejr. Min søster kommer hjem til mig fredag, og vi har fået lov til at komme med Ulla fra havnen i Hou. Nu må jeg finde lidt i haven til at tage med til plantebytte. Det skulle ikke være helt umuligt at finde nogle gode ting.

    Vi ses!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Jeg glæder mig også vildt til at se jer. Det er fint at I har fundet ud af at fylde en bil, men fru Friis og Lena er alene, så måske skal I fordele jer lidt.
      Du har sikkert masser af gode ting, jeg er også ved at finde noget frem, hvis der ikke er nok, tager jeg bare i bedene :o)
      I har ikke bestilt sandwich, har I selv madpakke med?

      Slet
  21. Hej Lisbeth

    Jeg glæder mig meget til på lørdag, og det bliver da helt sikkert et skønt vejr ;-)

    Hvis det ikke er for sent vil jeg gerne have en sandwich med. Kan det lade sig gøre?

    Hilsen Ina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ina
      Jeg glæder mig også rigtig meget til at vise jer haven, og at de lover godt vejr er jo et ekstra plus.
      Jeg noterer dig for en sandwich, det er ikke for sent :o)
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  22. Jeg nøjes med at nyde billederne Lisbeth :( Men de er nu heller ikke så ringe ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ærgerligt at du må nøjes med billederne, men husk nu, at I morsingboer kan tage en tur senere, hvis I har tid og lyst.

      Slet
  23. Jeg ønsker jer alle en virkelig god dag sammen med en dejlig masse mennesker med samme intresse , det kan kun bliver utroligt hyggeligt og inspirende.
    Mange hilsner fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg tror også på en god dag, når vi alle har samme interesse, må det blive rigtigt godt. Næste år må du med :o)
      Lisbeth

      Slet
  24. God formiddag Lisbeth.bare en lille hilsen for at sige at jeg glæder mig helt vildt til at møde dig og alle de , andre bloggere,og se din dejlige have.Og tilmed i dejligt vejr.Det har du og fru friis jo sørget for.
    Mange havehilsener Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God formiddag Jette
      Tak for hilsen glæder mig til at se jer alle i det fine vejr, håber jeg :o)
      Har lige skrevet til dig på din egen blog. Håber du svarer der.

      Slet
    2. Hej Lisbeth.kan ikke se at du har skrevet på min blog?der har været lidt rod med forbindelsen,men troede at det var i orden.Jette

      Slet
    3. Hej Jette
      Jeg skal lige høre, om du og Gitte tager madpakker med. Jeg skal lige være sikker på, at jeg ikke skal bestille sandwich til jer.

      Det er det her jeg har skrevet, og nu har jeg også skrevet det to gange på din blog :o)

      Det er ikke alle som går tilbage og kigger kommentarerne, men det gør du så :o)

      Slet
  25. Jeg ønsker jer alle en dejlig dag...♥♥♥

    SvarSlet
  26. Kære Lisbeth.
    Skiiiie god plan, især det med vejret, jeg har da været lidt spændt på den sejltur.
    Jeg glæder mig rigtig meget til en hel have-hygge-dag med jer alle.
    Kh Lone. (med madpakke)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone
      Godt du kan lide planen, ja og vejret bliver godt, så jeg håber at også sejlturen bliver god.
      Og jeg glæder mig til at vise jer haven.
      Ja og så behøver jeg ikke og spørge om madpakke hos dig, det er jeg glad for. Og jeg kan godt forstå det, for det er altså en dyr tur.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  27. Ihhh det lyder simpelthen så hyggeligt, men "tiden" er ikke rigtigt til det.
    Det er ellers en samling pragtfulde bloggere, der står på gæstelisten.
    Det må blive en anden gang - hvis du finder på at lave et arrangement igen.
    Ha´en god dag Egon Olsen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Karina. Næste år kan du måske komme med :o)

      Slet
  28. Det bliver en skøn dag kan jeg fornemme og jeg glæder mig til at læse alle rapporterne i blogland i den kommende tid - det er altid sjovt at læse hvordan andre opfatter en have.
    Heldigvis åbner du haven ved andre lejligheder og så må jeg over og se den.
    Jeg må nok sige at din udsigt fra toilettet er fantastisk smuk - hvordan kan du løsrive dig derfra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg håber, det bliver en skøn dag, vi glæder os i hvert fald alle til den, tror jeg. Du kan nå at fortryde endnu :o)Men der kommer nok flere indlæg fra de andre, så du kan høre, hvad de mener.
      Jeg håber på, at det kan blive en tradition at tage herover, så håber jeg, at du kommer med.
      Somme tider tager jeg en ekstra tur ud på toilettet bare for at nyde udsigten. Især her om aftenen, hvor solen når rundt og skal til at gå ned, ser det fantastisk ud.

      Slet