onsdag den 14. august 2013

Liv på bloggene og bl.a. hostabilleder

Sommerferien er ved at være slut for de fleste, så nu er der igen ved at være liv på bloggene. Det er hyggeligt, når den enkelte igen begynder at lave indlæg, men det har været fint, at der ikke har været så meget aktivitet i den varme sommer, for det er  ikke nemt at nå at kigge ind til alle. Mange har kigget ind til mig, dejligt med kommentarer, men også fint bare at kigge, vi skal jo også nå vores haver. Tak til jer som er flittige med kommentarer.
I dag skinner solen igen, men det blæser meget mere end jeg bryder mig om, jeg tror de fleste af jer er enig med mig. Regn om natten, sol om dagen og mindre blæst, det er det, der passer en haveejer bedst. Og så rimer det oven i købet :)




Ingen kan vist være i tvivl om, at solen skinner efter at have set disse billeder
Jackmanii har stadig blomster, sammen med phloxene og valmuekapslerne ser det ganske godt ud.
Beauty of Worchester sætter en enkelt blomst og en mere er på vej. Sidste år sprang den helt over og visnede ned, ikke ligefrem den flittigste blomstrer, men sød er den.

Lidt dagliljer er der endnu, den sidste er Luxury Lace
En tur i skoven, får mig til at kigge på mine hostaer, mon ikke det er tid at vise nogen af dem, inden de går i forfald.

 Desværre har jeg ikke navne på så mange, men denne her er Whirlwind
Nogen af hostaerne har sneglene været i, også denne her men jeg synes, I skal se de flotte brogede blade alligevel.
 Flotte kombinationer
er der også ind i mellem
 Det er June, som står lige overfor June Fever
Her er Junes blomster

Leonurus cardiaca 'Grobbebol' blev præsenteret på Thyboesmindes blog forleden dag, den har 

jeg også. Det er en fin grøn plante, som vi er et par stykker, som er heldige at have ikke også 

Gitte.
Mandstroen er nu gået i frø, frøene fordelt til jer, der har ønsket dem, her er skelettet 

tilbage, det er da også meget pænt :) Håber I får held med såningen.

Montbretia blomstrer på livet løs lige uden for mit vindue 

Jeg kigger efter, om der er nye knopper på vej i rhodoerne, det er der heldigvis.

Solhattene er en daglig glæde

Roserne er godt på vej igen

Mme Alfred Carrier er helt fantastisk i år, men plukke  dem kan jeg ikke, endsige lugte til dem.
Rose de Rescht er for en gang skyld rigtig flot med mange blomster





Fortsat god dag

37 kommentarer:

  1. Tak for fine billeder - og vers :-) Flere af vores roser er også på vej i blomst igen. Det er dejligt. Også fortsat god dag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Selv tak, ja denne gang blev det til både vers og billeder :) Dejligt at jeres roser også er på vej i blomst igen. Tak i lige måde.

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Flotte sensommerbilleder - vi må altså over og besøge jeres have engang.
    Kh. Jørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jørn
      Tak skal du have - I er velkomne til hver en tid.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth.Jeg måtte springe over i går da jeg havde 8 til middag.Men et dejligt billed du lægger ud med.......skønne mandstro.Og den lille krøllede plane du viser-Grobbebol har jeg da også......så tak for navnet.
    Fine hosta du viser.Mine er ikke begyndt at få huller endnu.Men jeg har klippet alle de visne blomster af.
    Mine Alfred roser har slet ikke nogle blomster mere.Men håber da på at der vil dukke et par stykker
    op.Har du set at skriften er meget lille på de sidste af dine billeder?Dejligt kik ind i skocven God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg kan sandelig godt forstå, at du måtte springe over i går. Det første billede er ikke mandstro, men blå tidselkugler. Ja Grobbebøl har du også, det glemte jeg at nævne.
      Jeg klipper ikke de visne blomster af hostaerne, hvis der er frø i, og det er der i dem jeg viser. Jeg kender nogen, som gerne vil have frø.
      Jeg kan kun nyde synet af min Alfred, men det er også godt :)
      Jeg må have kigget på skriften.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Ja nå begynner det endelig å bli liv på blogggene igjen. Vi har jo holdt det gående i hele sommer, men det er nok bare noen få som gjør det. Flotte hosta og roser du viser
    Ha en god aften, Lisbeth :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja du og jeg og et par stykker mere, har været alene om underholdningen hele sommeren :) men det er nok, fordi vi kan lide det.
      Også god aften til dig Marit :)

      Slet
  5. Den finurlige plante fra Thyboesminde ser vældig frodig ud - kunne vist passe godt ind i en skovhave. Også jeg synes, du har været mere end heldig med det første billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg har købt den plante i Lille Malund, jeg tror du har helt ret i, at den vil passe godt ind i skovhaven.
      Ja med det første billede kan man roligt sige, at jeg så lyset, for det var derfor jeg tog billedet :)

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Tusind tak for det spændende brev, jeg har modtaget fra dig idag. Det var en dejlig overraskelse at tømme postkassen og finde dit brev blandt reklamerne. Især da jeg jo ikke viste, at du havde sendt noget afsted til mig ;o)
    Røllikerne har det helt fint og er nu plantet. Jeg er lidt i tvivl om valmuerne og de andre frø skal sås nu, eller om jeg skal vente til senere ?.
    Her blæser det også alt alt for meget, så jeg har været ude og binde noget af alt det væltet op igen.
    Hvor ser det skønt ud i din skov, og det er med at nyde alle dine hosta mens de stadig er så fine. Dejligt at dine roser endnu engang står så fint med så mange blomster, de har sikkert været rigtig glade for den regn i har fået ;o).
    Endnu engang tusind tak for brevet, jeg håber måske at kunne overraske dig lidt senere på efteråret ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Velbekomme - det er altid dejligt at få brev, som ikke er regninger :) jeg ville overraske dig.
      Valmuer har jeg sået med det samme, men du kan så dem både nu, senere i efteråret eller i foråret. Prøv at kig på Albinus frø, der står lidt om det.
      Mandstroen tror jeg, du skal så nu som stauder, jeg har lige læst, at man kan begynde at så stauder nu.
      Tja den smule regn vi fik er nok blæst væk nu, 7-10 mm batter ikke meget i sådan et blæsevejr.
      Ja nu må vi se, om du kan overraske mig, ellers går det nok :)

      Slet
  7. Du glade rimsmed - men hvor har du ret. Skal vi ikke bare ønske os sensommersol med regn om natten og ingen blæst... Dine roser er nu bare smukke, hvad hedder den på det 4. billede efter Penny Lane - den pinke i træet?

    Spændende med frø af tidselkuglen, bare det nu slår an. Du skal ikke sende til mig, vi kan udveksle i september.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det gik helt godt med rimet uden jeg tænkte over det :) Jo lad os ønske det, så må vi se om vores ønske bliver opfyldt.
      Den rose har du selv, det er Rose Resli, den er bare ikke så frodig som din, faktisk er den temmelig sølle og blomstrer først nu. Rådyrene har også hjulpet med at spise knopperne, så det er ikke nemt at være den.
      For sent du får brev i morgen eller fredag, så I kan få den sået :)
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Er det virkelig Rosenresli? Kunne ikke genkende den - måske er farverne lidt forskellige, din er måske lidt mere i skygge end min, men nu kan du jo selv se til september.

      Slet
    3. Det er i hvert fald det, jeg har købt den for at være. Men der var også en på Fb. som ikke rigtig troede på det. Min blomstrer med garanti ikke 15.9. den er meget trist, jeg var bare lige heldig med det billede. Det bliver spændende at se.

      Slet
  8. Hej Lisbeth.
    Skal lige have lidt hjælp, min mandstro er stadi pænt blå, men skal jeg klippe den ned nu? Jeg vil ikke have at den når at smide frø..
    Din Limelight står flot;-))
    Ha.' en dejlig aften;-))
    Knus Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. P.S. Godt rim ;-))

      Slet
    2. Hej Lotte
      La den bare står, så længe den er blå, når den begynder at blive brun eller falme, kan du klippe den af, så den ikke smider frø. Du kan jo også klippe den nu og bruge den tørret i dekorationer.
      Ja Limelight er flot, men jeg har ikke så mange som dig :)
      Ja der var jeg heldig at jeg lige fik rimet :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Hvor er den hvide gladiolus bare flot. Jeg har også sat nogle hvide, men det varer lidt endnu inden de blomstrer. Her har det også blæst rigeligt i dag. Jeg er helt enig i regn om natten og sol om dagen, det ville være rigtig dejligt.
    Der er stadig mange smukke blomster i din have, og hostaerne er flotte i løvet endnu.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja jeg er glad for min gladiolus, den har overvintret ude, derfor er den lidt tidligt i blomst. Dem jeg har sat i år, er der slet ikke blomster i, måske når de det ikke, for jeg var sent på den.
      Ja heldigvis er der mange smukke blomster endnu, eller også kommer de snart. Sidste år havde jeg ikke pæne hostaer så sent.
      Knus

      Slet
  10. Der er godt nok stadig masser af blomster hos dig, det ser godt ud.
    Jeg besøgte Thybosminde i sidste uge og kunne ikke modstå de skønne blade på Leonarus, så nu har jeg den også. Jeg købte også en mandstro, som jeg håber er den du har.
    Ja nu må vi da se at få gang i bloggeriet igen:-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja der er lidt tilbage af blomster. Den er meget speciel Leunurus, men jeg synes den er flot, det gjorde du så også. Ja lad os håbe, det er den samme mandstro.
      Du må se at få tid til indlæg igen, så vi kan se, hvad du køber :)
      Jeg så lige din kommentar hos Jan Irismarken, der kan du jo købe iris. Jeg har købt en masse hos ham, der får man meget for pengene.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Jeg har skrevet det igen og igen. Altid gode billeder af dine smukke blomster, og dem har du jo rigtig mange af.
    Jeg er enig med dig i Regn om natten, sol om dagen og mindre blæst, det er det, der passer en haveejer bedst.
    Jeg har nydt dine billeder.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak skal du have, ja jeg har mange smukke blomster.
      Vi må se, om vi kan få vores ønske opfyldt, foreløbig ønsker jeg bare regn, vi får ikke så meget som I andre.
      Tak i lige måde.

      Slet
  12. Hej Lisbeth

    Ja, det er da egentlig rigtigt - mange blogs har ligget noget underdrejet denne sommer, egentlig paradoksalt - vi har nok haft den bedste blomster og plantesommer i mange år!

    Ved et slemt uheld kom jeg iøvrigt netop til at bestille en masse bla lidt Hosta. Din guacamole var blandt! Den havde vist den flotteste blomst?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  13. Hej Karsten
    Ja det er underligt, at så mange har ligget underdrejet, men vi har gjort hvad vi kunne for at underholde, måske kommer de andre med deres billeder til vinter, mon ikke de har taget billeder.
    Tøhø et uheld, det tror jeg ikke på :) Ja jeg tror også Guacamole har den flotteste blomst og også flot løv. Hvor bestilte du??
    Tak i lige måde.

    SvarSlet
  14. Kære Lisbeth.
    Dejlige billeder - Hostaer er nu ret flotte, med alle de forskellige blade. Mine er utrolig store i år-----
    Og så alle dine roser - hvor er de flotte.
    Dejligt med knopper i rhodoerne --- (den du viser er lækker)
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have - ja hostaer kan man ikke undvære, de er blevet ret store og flotte i år, de kan nok godt lide varmen.
      Der er ikke så mange roser lige nu, men det kommer..
      Ja Hanzel er meget lækker og heldigvis med mange knopper.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  15. Det var lidt sjovt med det indlæg fra Thyboesminde. Ja jeg er blevet meget glad for Grobbebøl. Håber meget at jeg får held med mandstroen. Vil prøve at så den allerede nu. Jeg er heller ikke glad for alt den blæst. Hostaerne ser skønne ud. Mine er heller ikke spist så meget af snegle i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det var lidt sjovt med indlægget fra Thyboesminde, sjovt nok købte jeg også kortlæbe sidste år.
      Lad os håbe, du får held med mandstroen, det er jeg lidt spændt på. Blæsten kan vi godt undvære, her til morgen er det ikke så slemt.
      Ja der er da noget godt ved den tørre sommer, snegle er der ikke så mange af, så kan vi glæde os over vores fine hostaer.

      Slet
  16. jamen dog.... det ser skam godt ud :)

    SvarSlet
  17. Hosta det er bare mig og så dine flotte Roser,jeg synes næsten at jeg kan dufte dem.
    Hvor er det dejlig med internet så man let kan komme omkring og blive inspireret.
    Knus leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila
      Hosta er lækre, dem kan vi ikke undvære. Det kan vi heller ikke internettet, hurra for det.
      Knus Lisbeth

      Slet
  18. smukke havebilleder,mange fine Hostaer,Roserne er bare skønne, og knopper i dine rhodoer,,,,,, mine nye har også en masse knopper ,,,så der er noget at glæde sig til , med mindre den kommende vinter gør kål på dem ...
    kram herfra ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Så kom der også liv i dig igen :) det er dejligt at høre fra dig. Godt at høre, at der også er knopper i dine rhodoer, de skal nok klare vinteren.
      Kram

      Slet