onsdag den 21. august 2013

Roser og gentagelser

Med alle de billeder jeg sætter ind dagligt, kan der jo ikke blive ved at være noget nyt at vise, jeg håber, I tilgiver og nyder billederne alligevel, ellers er det selvfølgelig også muligt at springe over :)
Elly har for øvrigt været her igen i dag, hun fik en masse stauder med hjem til sine haver. Den ene have hører til hendes nye bolig, så der er plads til en del stauder, da hun skal have fjernet nogle gamle buske.
 Eventyrstemning fra i morges
og et andet havekig
Jeg blev så glad, da jeg så den hvide anemone, endelig havde jeg fået hvide høstanemoner. Men mon ikke det bare er en sommeranemone, det tror jeg.
En enkelt blomst i Anemone Mont rose
Hostablomst med skøn duft, den hedder Fragrant Bouquet og er ikke så varigeret i bladene, men lidt.
I aftes lykkedes det mig at tage billeder af klokken 8 blomsten
Perlekurv dem kunne Elly godt lide, så hun fik nogen med hjem.
Phlox i modlys
Saponaria Alba Plena/dobbelt sæbeurt kan ikke lide tørken, man kan knap nok se, at den er dobbelt.
Det er snart slut med stokroserne, men det lykkedes mig lige at fange en i modlys
Inde i skoven står mit fine sneklokketræ, frøstandene fik også modlys
Timeviserblomsten er også flot i udspring, fine farver og årer. Elly fik øje på et par frøstande og fik frø med sig hjem.
Der var et fint lys på solhattene, så I får lige en gentagelse af dem.
En ny gladiolus er sprunget ud.
Den samme dahlia endnu en gang.

En ny blomst er kommet på denne dahlia, og så har jeg været heldig, for lige ovenover står denne her
Twice in a blue moon, de passer perfekt sammen.
James Galway
 Astrid Lindgren
Audrey Wilcox
Denne rose sad sammen med Jacques Cartier i sin tid, altså i samme potte, så jeg ved ikke, hvad den hedder.
 To roser fra rosertilhaven.dk tror dette er Arc Angel
og King´s macc
Så er der igen ved at være gang i Crownprincess Margareta
Braithwaite
Til slut min skønne Morten Korch rose.
Fortsat god dag

20 kommentarer:

  1. Altid smukke billeder af dine flotte blomster og træer,,, Paradisets have,,,

    SvarSlet
  2. Jeg synes nu det ligner en hvid høstanemone. Perlekurv har jeg fået i år, den er fin. Solhattene står længe i år. Fine roser som altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Der er heller slet ikke liv i sommeranemonerne, de er tørret næsten helt ud, så du har nok ret.
      Øv perlekurv kunne du have fået af mig, jeg har så mange af dem.
      Ja solhattenen står rigtig længe, det er dejligt.

      Slet
  3. Jeg tilslutter mig helt Gittes vurdering. Flotte oversigtsbilleder, du starter med,og King´s macc har en lækker kombination af blomster- og løvfarve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Så kalder vi det en hvid høstanemone, jeg kan bare ikke huske jeg har sat en der, men godt at den er kommet, hvor den så kommer fra. Roserne fra rosertilhaven har alle et fint løv med en flot farve.

      Slet
  4. Det er jo sånn det blir for oss som har hageblogger, for det meste har vært vist før ;-)
    Men du viser nye bilder hver dag, og du har så mye fint å vise. Så det skal du ikke tenke på :-)
    Astrid Lindgren er en flott rose og den trives i min hage også :-)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit, det er jo helt rigtigt, vi kan ikke blive ved med at vise nyt, når vi blogger dagligt.
      Ja det er en fin rose den Astrid og den trives i Norge, det er dejligt.
      Tak i lige måde.

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Hvor er der et smukt sensommer lys, over dine billeder idag ;o)
    Klokken 8 blomsten er rigtig fin med sine bølgende kronblade, men er lidt for gul til min lille have.
    Mine Twice in a blue moon roser, er også begyndt at sætte nye knopper nu ;o).
    Jeg må sige det igen, du har altså bare så mange fine planter og blomster i haven ;o)
    Tak for det fine modlysbillede af stokrosen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, ja det er noget sensommeragtigt nu, det kan vi ikke komme uden om.
      Du har ret i, at klokken 8 blomsten egentlig er for gul, men jeg må tilstå, at jeg nærmest ikke før har set den udsprungen, så jeg blev overrasket.
      Godt det er jo en dejlig rose.
      Tak og selv tak, jeg kan godt lide at tage dem, og jeg ved, at du godt kan lide at se dem :)

      Slet
  6. jeg kan altså godt lide og nyder dine billeder :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth

    Når man lige tænker på hvormange billeder der ryger ud her på din blog - så er det da imponerende at der ikke er flere gentagelser:)

    Fragrant Bouquet forekommer mig iøvrigt at være ny - fin blomst og jeg forstår den lever op til navnet!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak for det, det er jo nok, fordi jeg har så meget, så kan jeg skifte lidt med det :)
      Det er faktisk mange år siden, jeg købte Fragrant Bouquet, den blomstrer sent, så jeg har altid gået og ventet på den, så jeg kunne få duften. Den dufter faktisk bedre end både liljer og roser, den har en fin fin duft. I øvrigt har den ofte sprunget over blomstringen, men nu har jeg delt den og sat den flere steder, det har hjulpet.
      Tak i lige måde.

      Slet
  8. Igen, igen dejlige billeder af dine mange smukke blomster, som jeg nyder at kigge på.
    Hvor er din gladiolus dog skøn. Yndig farve.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase. Det glæder mig, at du nyder at kigge på dem. Ja gladiolusen er fin.
      Selv tak.

      Slet
  9. Jeg når ikke herind hver dag så det er ok med gentagelser for mig:-) Dine roser er dejlige, jeg synes at mine er gået i stå. Dit sneklokketræ er ret fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Nej så har du jo ikke noget mod gentagelser. Det er heller ikke alle mine roser, der blomstrer endnu.
      Jeg er glad for, at du lagde mærke til sneklokketræet, jeg synes også, det står fint nu.

      Slet
  10. Dine dejlige blomster billeder kan jeg ikke få for meget af.
    Sneklokketræet har jeg aldrig hæftet mig ved før ,flot med er den og især med frøstanderne, den må jeg ind og læse noget mere om. Dine Fragrant Bouquet Hosta er skønne jeg har selv nogen og de blomster alt hvad de kan lige for tiden. Her uden for mit vindue smiler solen over den ny-høstede mark så jeg håber på sol hele dagen og til dig. Knus Leila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Leila
      Ja sneklokketræet er flot lige nu med frøstande.
      Håber du har lagt mærke til den dejlige duft der er ved hostablomsterne.
      Der er i hvert fald sol nu, så nu må jeg ud og nyde det.
      Knus Lisbeth

      Slet