torsdag den 22. august 2013

Gæst i pavillionen

I går da Elly og Lis var kørt, fik jeg pludselig øje på en helt særlig gæst i pavillionen.

Græshoppen her var på besøg. Mens jeg prøvede at komme tættere på med kameraet, fløj han lige op og satte sig på kameraet, jeg nåede at tage et billede, det blev ikke godt, kun en skygge på billedet :)
Lidt mere fra dyreverdenen
Jeg har haft fire damer på besøg i haven i formiddag, det var hyggeligt, den ene er en lokal, som jævnligt kommer forbi med veninder eller familie.
 Jeg synes, det er længe siden, jeg har vist billeder af nordbedet. Skålen bruges til afklippede rosenhoveder eller fuglebad.
Her er et billede mere af nordbedet, den rundbladede Orbiculare er den, der tiltrækker sig mest opmærksomhed, den er også flot.
Som I kan se, er der blomster i en af rhodoerne :) Nej det er såmænd en floks, der gror op i mellem. Det er fra den gang,  jeg havde stauder i bedet.
Blommetræet er fyldt med blommer, så det er svært ikke at spise sig en mavepine til.
I æbletræet ved siden af blomstrer clematis xerxes
Hemerocallis Arctic Snow med den næstsidste blomst
Lis som jeg havde besøg af sammen med Elly viste mig, hvordan man kan se, at hortensiaen er i forfald, det har jeg aldrig tænkt på.
Så hænger blomsterne nedad.
Staticen passer i farven til hortensiaen, de står nu ikke sammen.
Timeviseren står så flot nu, den spejler sig i vinduerne i pavillionen.
Den tofarvede syriske rose
og den lilla i let modlys
lige ved siden af fangede jeg denne skønne stokrose.
Jeg har også en sumphibiscus, den står nu lidt tørt nu, men det kan den åbenbart bedre lide end sidste års regn og rusk. Se nogle fine knopper, der er på vej. Sidste år blev der ikke mange kønne blomster, de rådnede væk.
Mon Jette når hjem og ser billedet af den duftpelargonie, jeg fik af hende d. 29.6.?
Zinniaen fra Birgitte bliver større og større, den er så fin.
Burgundy Ice remonterer, læg mærke til det hvide i et af kronbladene oppe for oven.
Rose de Resht blomstrer stadig på livet løs.
Her et billede af Twice in a blue moon og georginen sammen.
 Penny Lane
 Rosen Resli
Superstar har mange knopper
Grace mange blomster
Til slut et kig mere denne gang mod øst
Hov nej jeg glemte da Odyssey til bl.a. Marit og Karsten :)
Fortsat god dag

21 kommentarer:

  1. Jamen altså jeg er helt overvældet. Og det er vel nok en fornem gæst, du der havde! Godt du ikke tabte cameraet - for det gjorde du vel ikke, Lisbeth? hihi

    Hjerteligst

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Zep
      Ja det var en fornem gæst, nej jeg tabte ikke cameraet men blev lidt forskrækket :)

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    det var ellers en stor græshoppe - den er nok blevet tiltrukket af dit ørkenklima;)

    Jeg har det også med at spise for mange blommer - den ene tar ligesom den næste!

    Tak for Odyssey

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Krsten
      Ja den har holdt til i pavillionen i flere dage, om det er ørkenklimaet der tiltrækker ved jeg ikke :)
      Det er nemlig rigtigt, den ene blomme tager den næste. Jeg har også svært ved at stoppe igen.
      Selv tak og dejlig aften til dig.

      Slet
  3. Jeg takker for Odyssey! Jeg er så glad i den :-)
    Flotte roser du viser, og Penny Lane er også pen.
    Du har i det store hele veldig mye fint i hagen din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Selv tak derfor tager jeg den også med så tit som muligt.

      Slet
  4. Vi havde også sådan en stor græshoppe på besøg, men på vores badeværelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er da ikke så rart at have den på badeværelset.

      Slet
  5. Åh, jeg elsker statice. Den ser man ellers aldrig mere.

    SvarSlet
  6. Den er godt nok flot... din lille gæst. Det er ikke så ofte man får et godt kig på dem - de er jo ret hurtigt videre normalt.
    Dejlige billeder fra haven - der er godt nok mange smukke og frodige blomster lige nu. Det er dejligt.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan
      Ja det er en fin lille gæst, jeg har fået. Jeg tror, den er flyttet ind i pavillionen.
      Tak ja der er mange skønne blomster lige nu, det nyder jeg også, selvom jeg mangler vand i den grad
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Dejligt kig mod øst. Skøn græssti.
    Hilsen Jette

    SvarSlet
  8. Der er nu noget helt særligt over græshopper, ret fascinerende syntes jeg.
    Fantastisk som du kan diske op med blomsterflor, jeg syntes ikke jeg ser nogen som helst spor af tørke hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Ja der er noget særligt over græshopper, jeg er lidt stolt af at have egen græshoppe. Selv om det ikke kan ses på mine billeder, så er tørken der, vi har lige gravet planter op til min søn, det var knastørt, næsten ikke til at grave i.

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Sjovt med egen græshoppe i pavillionen, det er der vist ikke mange der har ;o)
    Der lærte jeg lige noget nyt om hortensiablomster.
    Hvor ser dit nordbed skønt ud, så gennemført og smukt. Dejlige rosenbilleder og hvor ser dine blommer gode ud, vores gamle blommetræ væltede desværre for nogle år siden, og vi har aldrig fået plantet et nyt ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Jeg er skam ogs¨stolt af min græshoppe :)
      Ja godt vi kan lære noget nyt en gang i mellem.
      Tak skal du have og tak for kommentaren til stokrosen :) Ærgerligt med blommetræet, et nyt kommer slet ikke til at give så mange blommer og det varer længe.

      Slet
  10. Flot græshoppe. Jeg kan høredem når jeg går tur, men ser dem ikke. Skønne syriske roser, mine har stadig kun knopper. Stokrosen har en skøn farve, og Grace ser forrygende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja jeg synes, det er en fin græshoppe :)
      Så har du noget at glæde dig til med dine syriske roser. Grace er bare forrygende lige nu ja.

      Slet
  11. Flot er græshoppen :) Du har et fantastisk rosenflor stadigvæk - det er bare med at nyde det, og DET gør jeg. Nu vil jeg ud og se om jeg kan diske op med lidt roser fra min have også.

    SvarSlet