onsdag den 7. august 2013

Solskin igen og blandede billeder i med og modlys

I går var jeg haven rundt med cirkelhakken, det var heldigvis nemt at arbejde med efter regnen, så det var med at udnytte det, inden det bliver tørt igen. De lover lidt vand i nat, men lad os nu se. I formiddag har jeg samlet valmuefrø og sået noget af det, resten af valmuerne er trukket op, ellers bliver der nok alt for mange i haven.
Jeg har som vanligt taget en masse billeder af alt muligt, håber I vil nyde dem.
Det første jeg bemærkede i morges var, at nu var også den lilla syriske rose begyndt at blomstre, det er en anden busk end den jeg viste i går, men også den har nu hvide blomster imellem de lilla.
 Purpursolhat Secret Joy står fint endnu
Green Jewel er lidt senere, men nu er den endelig ved at blomstre

Her er flokken set fra den anden side med udsigt til den store have i baggrunden
Dette her billede synes jeg selv rigtig godt om.
Her hvide marguritter med daglilje og hortensia Anna Belle i baggrunden
Hemerocallis Gentle Shepherd
 Summerwine
Og Green Flutter i stråleskær
Clematis Texensis Mienie Belle blomstrer fint endnu

I dag ser Daturaen sådan ud, den var flottere i går, synes jeg.
Hydrangea Villosa er endelig i blomst, en smuk blomst, synes jeg.
 Endnu et kig fra diget med mamelukærmebuske i forgrunden
her et kig ind i skoven, bemærk rhodoen Makiyak, den står smukt i skoven og lyser op med sin sølvbelægning på bladene.
Endnu en hostablomst, er den ikke skøn?
 Rosen Resli er ikke glad for sit voksested op af det gamle moreltræ, men endelig kommer der da lidt blomster, de første tog rådyrene.
 Der er ikke mange roser nu, men de kommer snart igen
 Grace er dog en flittig blomstrer lige nu
Her har vi Charles Austin
Festen er ikke forbi endnu, her kommer liljerne :)
Triumphator er ikke min yndlingslilje, den står, så folk kan nyde den fra vejen. Sommerfugle-busken gør noget godt for liljen.
Det går stærkt, i går var der kun en blomst i denne her, nu er den snart i fuldt flor, den står i den gamle del af haven.
Bonbini blomstrer fint endnu mellem hostaerne
men se så hvad jeg fandt midt i staudebedet
Anastasia, her har jeg åbenbart sat det andet løg, ikke noget godt sted, her kan den ikke ses, så den må flyttes i efteråret.
Til slut
Manisa midt i solens stråler.
Fortsat god dag.

26 kommentarer:

  1. Det er altså vildt så mange skønne liljer du har. Også flot at den syriske rose blomstrer, jeg så en på Bornholm i fuldt flor og kom så hjem til min egen, som kun har knopper. Til gengæld er det pænt store knopper, så jeg tror de har nydt den varme sommer. Jeg nyder også de forskellige purpursolhatte, som er fyldt med humlebier og sommerfugle, det er så smukt. Dog kan jeg lige mærke at jeg savner min Green Envy, gad vist om det er gået til eller blot trækker tiden lidt.
    Tak for dagens rundtur :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Ja det er ret mange liljer, jeg har, men jeg er ikke sikker på, jeg har nok endnu, så er det i hvert fald liljebillernes skyld :P de er fæle. De syriske roser har det noget bedre i år, sidste år rådnede knopperne væk af den meget regn.
      Hvis ikke du kan se knopper i en Green Envy, så kan det godt være, det er sket med den, lad os håbe, den har gemt sig for dig.
      Selv tak også for at du ville med på rundtur :)

      Slet
  2. Den blå hortensia var veldig fin! Jeg synes det er en spennende planteslekt. Rosene og liljene dine er så vakre. Håper du snart får litt mer regn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja den blå hortensia er fin, og du har ret i, at det er en spændende planteslægt, måske skal man gøre mere i den.
      De lover regn i morgen, nu må vi se.

      Slet
  3. Hej.
    Nyder altid alle dine smukke blomster billeder. Du har virkelig mange blomster og en stor have.
    Hilsen Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Det glæder mig at høre, at du nyder mine billeder. Jeg har lagt mærke til dig rundt omkring, jeg ville se, om du har en blog, men kommer kun til google, så det har du nok ikke.
      Ja jeg har mange blomster og en stor have :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Dejlige billeder især dit finale billede gik da rent ind hos mig, men det overrasker vel ikke ;o)
    Du har godt nok mange fine solhatte i blomst,og nu er jeg blevet overbevist jeg må da også ha nogle i haven. På lørdag skal jeg til plantemarked og håber på at finde Green Jewel til mit lime bed, hvem ved måske er der flere jeg ikke kan stå for ;o).
    Jeg har lige været nede og tjekke min syriske rose, ingen blomster endnu men masser af knopper. Så endnu en gang kom du først ;o).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Godt det gik rent ind, jeg tænker på dig hver gang, jeg tager sådan et billede :)
      Ja du må med på solhattemoden, jeg er vild med mine og som du kan se på mit sidste solhattebillede, så er de ret fotogene, lige noget for dig. Jeg vil tro, at der er flere, du ikke kan stå for.
      Ja ja denne gang kom jeg først, men du kommer også somme tider før mig, ha ha.

      Slet
  5. Som altid gode billeder. Jeg har nydt dem.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Det glæder mig, du har nydt billederne. Selv tak

      Slet
  6. ... solhattemode, ja mon ikke - men man forstår jo godt hvorfor. De er så smukke og fotogene og for mig at se et rigtigt samlerobjekt. Jeg lagde mærke til din Secret Joy. Nu har jeg i to omgange købt to planter af denne sort, men lige lidt hjælper det - der bliver ikke noget ud af det. De står nok for fugtigt.

    Green Jewel er meget smuk og enkel, den vil jeg se mig om efter på næste plantemarked.

    Liljerne er nu også stadigt smukke.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det må da være mode med solhatte, gad vide hvor frk. Solhat er blevet af for resten. Du har ret et rigtigt samleobjekt. Du nævnte en gul, som jeg ikke har, den var flot, jeg må lige kigge ind til dig efter den. Jeg plantede tre for fugtigt sidste år, de to gik ud, men den tredie står fint og blomstrer på det sted, der var fugtigt sidste år, det er det ikke just nu.
      Vi skal have flere af dem ja, måske til samme plantemarked :)
      Tak ja det synes jeg også.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Dine solhatte står flot, dine liljer er fantastiske, og dine roser kan også lidt endnu. Det hele ser bare godt ud Lisbeth.
    Jeg vil gerne have Green Envy næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak skal du have.
      Kan du vente helt til næste år med Green Envy :) mon ikke du finder en til et plantemarked??

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Jo - det er en rigtig flot Hosta blomst - er det løvet jeg kan se?
    Dagens liljer ser godt ud - hvilken dufter bedst?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nå du er med endnu :) helt oppe fra det høje nord, det er godt.
      I morgen kommer hostaen igen med mere løv, og her kan jeg navnet, tænk den har oven i købet duft, den må du have fat i, den er flot og frodig.
      Jeg har ikke tænkt over, hvilken lilje, der dufter bedst, det må jeg undersøge i morgen.
      I dag så jeg hos min veninde en meget skøn lilje, den hed miss Lucy, men den var dobbelt, så den bryder du dig ikke om, men køn var den.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Godaften Lisbeth.Kan kun tilslutte mig......du har bare så mange skønne liljer.Men vil da også lige sige at min syriske rose blomstre på livet lyst.
    Green Jewel købte jeg sidste år hos Staudefeen.....og den er kommet fint i år.Er sikker på at alle solhat er rigtig glade for det varme vejr.Med håb om lidt regn i nat knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja jeg har mange fine liljer, godt din syriske rose blomstrer, du plejer også at være foran mig, så det undrer mig ikke.
      Jeg har også købt min Green Jewel hos Staudefeen. Ja selvom solhattene godt kan lide det varme vejr, så vil vi gerne have mere regn både her og der.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. hvor er der dog et dejligt lys på alle billederne, det pakker virkeligt din have fint ind :)
    Lækker hostablomst, og smukke liljer :) og din green jewel er rigtig smuk nu.

    jeg tror ikke jeg kan komme før næste år og se din have... øv
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tak skal du have, ja der var fint lys i går, i dag regner det, herligt.
      Hvor ærgerligt, at du ikke kan komme før næste år. Jeg har ellers set en anden fra facebook i Fredericia, hun ville også gerne se min have, så jeg foreslog, at I to kunne følges, hvis hun har bil, men hun har ikke svaret.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Fantastiske blomsterbilleder igen hos dig. Min syriske roser er gået ud, tror jeg. Den har tabt alle bladene! Lidt misundelig over den regn i har fået. Men vi håber, at der også bliver et par dråber til os i morgen!
    Efter en lang og varm dag i Zoo kunne det være skønt at få renset luftet med lidt dråber!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Tak skal du have. Hvor ærgerligt med din syriske rose, det lyder ikke godt.
      Jeg håber, I får regn nu og helst meget mere end et par dråber, jeg kan godt forstå, at du er misundelig. Her regner det til morgen, skønt.
      Ja det må have været varmt at være i zoo.

      Slet
  12. Hvor er dine solhatte altså flotte, tror jeg vil ønske mig nogle flere. Har for nylig anskaffet mit første eksemplar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Solhatte er skønne og uundværlige i haven især her hvor roserne holder pause. Du må have flere :)

      Slet
  13. Mange skønne billeder!

    Hjerteligst

    SvarSlet