fredag den 27. december 2013

En morgen med rimfrost

Ved nitiden i går morges startede Bent og jeg ud med hver sit kamera, I får kun mine billeder at se, men de blev nu også ganske gode, når jeg selv skal sige det:)
Det var en fantastisk stemningsfuld morgen, se selv:












Naturen er forunderlig
 en enkelt rose fandt jeg endnu
Spindelvæv på Morten Korch rosen.
Dagens rosenportræt kommer her:
 13.7.
16.7.
 25.9.
 3.10.
10.10.
Rosen hedder Accapella og er købt her
Til slut en rose uden navn
men selv uden navn er den smuk. Jeg har ikke fået noteret mig navnet, da jeg tog billedet.
Rigtig god dag til jer.

38 kommentarer:

  1. Meget fortryllende og smukke billeder :-) vi kørte selv en længere tur hjem i aftes, og der var virkelig tåget. Men nu til morgen er solen ved at bryde igennem, og det er skønt.
    Også en god dag til dig Lisbeth.
    Hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have. Denne her tågedis var smuk, men er køre langt i tåge er absolut ikke rart.
      Solen brød også igennem her til morgen, men det varede kun kort, og nu regner det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Dejlige morgenbilleder. Jeg var selv ude med kameraet i går for at tage billeder på denne milde 2. juledag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elmer
      Ja der var en smuk morgenstemning i går morges.

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Sikken flot morgen hos dig igår!

    Fin serie med Accapella - Den ser lækrest ud lige før den springer ud synes jeg:)
    Så iøvrigt et billede af den hos de der "Bakker" De havde skruet godt op for farverne og kontrasten så den lignede en vulgær parodi på sig selv;)

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja vi var heldige med den fine morgendis.
      Vi er helt enige, jeg kan også bedst lide Accapella lige før udspring.
      Bakkers billeder er rædselsfulde, jeg kunne ikke drømme om at handle der, det er kun startvanskeligheder, når man handler der :) heldigvis bliver man hurtigt klogere.
      Tak i lige måde, her startede det godt, men nu øsregner det, det når nok også snart til jer.

      Slet
  4. Kære Lisbeth.
    Ja, det er nogle fantastiske billeder du fik taget - der ser dejligt ud på Samsø---

    Også en skøn rose.

    Her skinner solen lystigt ---
    hilsen og god dag
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, der var en fantastisk stemning, tågen var smuk på den rigtige måde.
      Her skinnede solen til kl. 10.15, nu regner og stormer det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Flotte morgenbilleder med tåge her syntes jeg at den lå tykt hele dagen. Nu sidder vi så igen og venter på et blæsevejr TRÆLS!! Har fået bestilt frø af trælupin blå og gul hvid som din kunne jeg ikke få. Fik et tip om et frø firma i England et eldorado for frønørder hvad de ikke har er ikke værd at ha' så nu bliver det spændende hvor lang tid der går inden det når min postkasse. Flotte roser og flot med kæmpeverbena imellem. Har du lige så mange roser som du har rhodoer?
    Knus og god dag Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for det, så havde vi for en gang skyld ikke ens vejr, her var det flot det meste af tiden, men det skete da også, at tågen blev for tyk.
      Det lyder spændende med frø fra trælupinen. Når min sætter frø til sommer, kan du få den hvide af mig. Ja det bliver spændende, hvornår du får dem, og hvor lang tid, de skal have før de spirer.
      Nej jeg har kun halvt så mange roser som rhodoer, mellem 100 og 120 tror jeg. Det er et stort arbejde med roser, men de er jo flotte.
      Knus og i lige måde, mon ikke det også regner hos jer nu?

      Slet
    2. Jo regnen er også nået hertil sammen med blæsten. Det lyder godt med frø fra din hvide lupin. Hvis jeg får held med mine deler jeg også gerne ud. Det gør jeg i det hele taget af alt hvad jeg har hvis jeg har noget som andre gerne vil have.

      Slet
    3. Det lyder godt, jeg har lige prøvet at gå ind hos dig på google, men jeg kan ikke se noget, sætter du somme tider billeder ind? Jeg har taget dig med i cirkler, tror jeg nok, har lidt svært ved google.

      Slet
    4. Det med at sætte billeder ind er ikke noget jeg gør i det er ikke lige en af mine stærke sider er ej heller på facebook. Hvis der er noget du gerne vil have noget af skal du bare spørge om jeg har så hjælpe jeg gerne hvis jeg kan.Det jeg har mest af er nok stauder og diverse knolde og så tager jeg også gerne frø af forskellige enårige til haven og til drivhuset hvis de ikke er F1 frø

      Slet
    5. Det er ikke så svært, men det er der jo ikke noget der er, når bare man kan. Er du på facebook? For så må du da finde mig, så vi kan blive venner. Jeg ved jo ikke, hvad du har, så det er lidt svært, men pyt jeg har så meget, det går nok. Jeg skal i hvert fald nok gemme frø af den hvide trælupin til dig.

      Slet
    6. Nej jeg er ikke på Facebook. Mon ikke at nogle af det jeg har kommer frem som året skrider frem. Du må gerne få min email og mobilnr. hvis du vil have det så kan du jo altid kontakte mig udenom bloggen.

      Slet
    7. Jo lad os nu se, du får min e-mail, så kan du skrive til mig, så har jeg din :) lisbethklastrup@gmail.com

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Fantastisk smukke billeder fra din morgentur. Flot stemningsfuldt lys.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMajken
      Tak skal du have, ja det var en fantastisk morgen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Fine tågebilleder.
    Tak for kigget.
    Her har sluserne åbnet sig. Det giver bare regn, regn.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase - ja det øser også ned her nu, det startede ca. 12.45.

      Slet
  8. Hej Lisbeth.Rigtig smukke billeder du viser med tåge over Samsø.
    Det er lidt køligt men tørt her hos os.
    Også dejlige roser at glæde sig over.
    Har travlt med at bage en citrontærte med marengs på toppen........skal have den med til frokost i morgen.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, nå I har endnu tørvejr, så er I heldige, men mon ikke det er kommet til jer også nu.
      Ja så er der gang i dig igen, kun en enkelt hviledag, godt du hygger dig.
      God aften og knus Lisbeth

      Slet
  9. Hei Lisbeth

    Du tar virkelig flotte stemningsbilder! Tåken er så fin på bildene dine, og den gir en mystisk stemning :)

    Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit
      Tak skal du have, jeg er også selv begejstret for mine billeder med mystisk stemning :)
      Tak i lige måde.

      Slet
  10. Rimtåge gør nu noget fantastisk ved naturbilleder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig Esther
      Rimtåge og solskin gør underværker :)

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Sikke en eventyrlig stemning du har fanget - lige hvad jeg trænger til, på denne mørke våde og blæsende dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Så er det godt jeg er en dag bagud med billeder :) det har godt nok været en fæl dag fra klokken 10 her hos os, nok før hos jer.

      Slet
  12. Smukke tågebilleder - som har noget eventyrligt over sig. Vi havde også tåge i formiddags. Senere kom regnen, så her er vådt og gråt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Vi havde sol en time, fra middag blev det vådt og gråt her. I går var meget bedre, eventyr i disen det er bare godt.

      Slet
  13. Du er da en virkeligt dygtig fotograf. Jeg nød alle dine billeder. Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Mange tak for ros, det glæder mig, at du nød mine billeder.

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    Sikke smukke tågebilleder, du har taget - det gør nu noget helt særligt ved landskabet, når dis og rimfrost er over os - du er altså også en rigtig dygtig fotograf!
    Sidder og tænker på, om det er Besser kirke, man kan skimte på et af billederne?
    Jeg kan sørme godt forstå, at du har mere end nok at se til med at passe din store, smukke have, og du har helt ret i, at det er let nok at så, men når det kommer til prikling, er det bare et kæmpe arbejde, der går i gang. I år har jeg kun valgt frø, som er nemme at have med at gøre, og som jeg ved, giver et godt udbytte - det er mest til mine krukker og så til at putte ind imellem stauder og roser, hvor der er huller.
    Også tak for skønne rosenbilleder og for link til rosertilhaven. Det er da et rigtig godt sted med fint udvalg og rimelige priser, så du kan tro, at siden skal studeres nærmere :) Faktisk har vores lokale planteskole sat priserne på roser op her i sommers, så jeg har kviet mig lidt ved at skulle betale 180 kr. for en enkelt engelsk rose (potterose) - man kan i hvert fald hurtigt købe sig fattig der!
    Her er det overskyet, mørkt og gråt, men det hverken regner, blæser eller er tåget, så det er da altid noget :)
    En rigtig god dag til dig - kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have - ja der var en helt eventyrlig stemning 2. juledag. Tak for ros til billederne :) Ja det er Besser kirke, vi bor så tæt på, at vi om vinteren kan se den, når der ikke er blade på træerne.
      Ja det er et stort arbejde at prikle, men du har ret i, at det er godt at have noget at putte imellem stauder og roser. Sommerblomsterne er nogenlunde nemme at have med at gøre.
      Planteskolerne er blevet alt for dyre, det er billigere at købe på nettet, når det er barrodsroser, og så er det ikke så dyrt at få dem sendt. De har mange skønne roser hos rosertilhaven. Har du set, at jeg har en fane med mine roser for oven på min side her, der kan du se næsten alle mine roser, der mangler en opdatering.
      I er heldige, her blæser det rimeligt meget, men heldigvis ingen regn.
      Tak i lige måde.
      Kh Lisbeth

      Slet
  15. Så fik jeg spejlbassinet at se i din have, det ser dejligt ud. Kunne også godt tænke mig et på et tidspunkt, ihvertfald ser det ret fantastisk ud.
    Nå det må komme på ønskelisten til næste jul, måske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt du fik set spejlbassinet, jeg er meget glad for det. Jeg tror bestemt, sådan et vil være flot i din have.
      Du har vel også en fødselsdag, du kan skrive ønskeliste til :)

      Slet