lørdag den 28. december 2013

Lidt solskin og lidt hav

I dag har det været rimeligt pænt vejr omend lidt blæsende. Det blev til knap et par timer i haven i formiddag, dejligt at komme ud og rode lidt.
Over middag kom der lidt solskin, og jeg tog min sædvanlige tur til vandet. Kameraet var med, så her kommer lidt billeder:




 jeg håber, I kan høre bølgerne :)


Havet, golfbanen og en smuk himmel
 på vej hjem er der både siv
og skæve træer, som I kan se, var det ikke solskin hele tiden

Vi går op over golfbanen
Hundene er løse og nyder det, hvis I kigger godt efter, kan I se en lille sort hund komme susende. Den klarer det godt, i dag er den 14 år og 5 mdr.

Da vi kom hjem skinnede solen lidt mere
 Lyse påskeklokker på vej
og et åkandeblade stikker op i bassinet, det plejer de nu ikke at gøre på denne tid af året.

Nu må vi have en rose Alchymist:
Rosen Alchymist kom ind i min have, fordi Crownprincess Margareta og Teasing Georgia ikke selv kunne dække denne grimme pæl. Der skulle en rigtig klatrerose til, jeg havde i flere år kunnet se, at jeg ikke kunne leve uden den rose, så det var oplagt at plante den op af pælen, den klatrer hurtigt og er meget smuk, dog er den ikke remonterende, men det opvejer de to andre som begge er det.
Blomstringen starter tidligt, dette billede er fra 28.6.



Er den ikke skøn?? Sidste billede jeg viser er fra 18.7. Jeg glæder mig til næste års blomstring.

Vi nærmer os normale tilstande hos mig, i morgen kommer mine indlæg igen mellem 16 og 17.
I dag bliver der så to indlæg, så Karsten ingen revolution i Høneballehaven :)
Jeg arbejder på årskavalkaden, den tager tid og vil forhåbentlig udkomme nytårsaften :)
Jeg arbejder også på at opdatere min rhododendronfane med nye billeder og nye planter, jeg skal nok give besked, når den er færdig. Næste projekt er opdatering af roserne, men ting tager tid :)

20 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth igen---

    Jo jeg kan høre bølgerne og jeg fornemmer også hundene har haft en god tur ---
    Billedet med de skæve træer er et hit----
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Det er godt Jessie, jeg vidste at du kunne :) Ja det er nogle specielle træer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Dejlige billeder fra havet og din have - jeg har heller ikke Alchymist, og det er da - kan jeg se - en MEGET stor mangel - hvor er den bare smuk. Skidt så med, at den kun blomstrer en gang, så må den bare nydes, mens den er der - det er jo det samme med syrener og andet godt:)
    Sov godt :) Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have - Alchymist er skøn, den må du have fat i, det er rigtig med sådan en skønhed kan man godt acceptere, at den kun blomstrer en gang.
      Tak i lige måde.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Skulle lige ind og se hvad der er sket på bloggen siden i eftermiddags her inden sengetid. Der blev jeg godt nok overrasket. Hold da op du har haft travlt idag. Måske du kan se hvad jeg har brugt aftenen på? Der skal gerne være profilbillede på særligt godt er det ikke men der er nogen der siger at de der selfies er meget moderne. Bølgeskvulp bliver der nok fortsat de næste dage flot ser det ud. Her kom solen også i løbet af eftermiddagen og nu er det stjerneklart. Alchymist er bedårene. Dejligt at en hund på 14 år og 5 måneder stadig er så frisk.
    Så er det hvis blevet sengetid
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja der er sket lidt her, jeg roder i billeder næsten hele tiden :)
      Ja det er da lykkedes fint med dit profilbillede, godt at få et ansigt på.
      Ja mon ikke vi får mere blæsevejr de næste dage, vi havde også stjerneklart i aftes og til morgen. De lover byger i dag, men lad os nu se, om de rammer os. Ja Alchymist er skøn.
      Om aftenen er den gamle hund ikke så frisk, så humper den noget.
      God dag til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Dejlige billeder fra havet.
    Ved havet, ved havet der er det så kønt... Det er der da hvis en sang der begynder sådan.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Jo sådan er der en sang der begynder, den er god :)
      Selv tak

      Slet
  5. hej Lisbeth

    Ja sikken uorden julen fik skabt:)
    og havet sletter alle spor siger man -der er ihverttilfælde altid noget nyt at se synes jeg. Højvandet og stormene har vel også kunnet mærkes hos jer?
    Imponerende at din åkande kommer med nye blade nu - min holder sig pænt neddykket:)

    Ha en dfejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var noget værre noget :)
      Ja der set lidt anderledes ud ved stranden nu, men der hvor jeg går, har det ikke været slemt.
      Jeg ser på billeder til årskavalkaden for tiden, den første åkande satte først blade op sidst i april, det er noget helt andet.
      Tak i lige måde.

      Slet
  6. Ja, sådan en juleferie kan vende op og ned på tingene.... Du er heldig at have vandet så tæt på, det er altid dejligt med skumsprøjt. Alchymisten er virkelig en rose man burde have, den er helt uovertruffen i sin blomstring selvom den kun gør det én gang. Jeg tænker stadig over hvor jeg kunne plante en Alchymist.

    God søndag :) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det kan den godt nok. Jeg nyder også min havtur stort set hver dag, en skøn tur. Jeg håber du finder en plads til Alchymist, den er virkelig skøn.
      Tak i lige måde.
      Knus

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Jo jeg kan også godt høre bølgerne, det er i øvrigt nogle fine billeder du tog på din tur.
    Har også tit overvejet Alchymist, men er endnu ikke indført, den er utrolig smuk.
    God søndag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Tak for det - godt du kunne høre bølgerne.
      Alchymist er bare fantastisk.
      Tak i lige måde.

      Slet
  8. Så skønt altså......elsker at få lov at komme med til vandet :0) Det er ikke kun åkanderne der er skrukke i det her milde vintervejr....mine tæer kan ikke klare at blive pakket ind i strømper og vinterstøvler ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Så var det godt, jeg tog kameraet med. Mine tæer er altid kolde, så de kan nemt klare tykke strømper og støvler :)
      Knus

      Slet
  9. Hej Lisbeth.Ja! så er jeg her igen.........det er alle de frokoster med vennerne der tager al ens tid.
    Smukke billeder fra vandet........det kan jeg godt misunde dig.
    Skal i gang med at fjerne juletræ og pynt i dag...........men lyskæderne får lov at sidde lidt endnu.
    Også en smuk rose...........overvejer også meget hvad jeg skal have i min nye krukke.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det kan også blive for meget med alle de frokoster, til sidst orker man ikke at spise mere.
      Ja det er dejligt at bo nær ved vandet.
      Vi har ingen juletræ haft i år, lyskæderne har vi og de bliver lidt endnu også her.
      Alchymist er en fantastisk klatrerose, den dur ikke til at bo i en krukket.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  10. Det savner jeg her i Rødekro, den lette adgang til havet. Vi nøjedes med en to timers skovtur. Det var nu heller ikke så ringe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja havet kan man godt komme til at savne, men en skovtur er da også skønt.

      Slet