søndag den 29. december 2013

Solskin til de hungrende

er nok knap så nødvendigt i dag, jeg har fornemmet, at i hvert fald nogen af jer har haft solskin i dag. Her kommer alligevel lidt solbilleder fra Samsø. Vejret hos os blev faktisk bedre en lovet, først kl. 15 begyndte der at komme skyer for solen. Så dagen her blev nydt lidt i haven og på gåturen til vandet.


 frøstande fra Ligularia/nøkketunge


masser af solskin og mildt vejr 29.12. det er da mageløst
En påskeklokke mere har sat fine knopper
 Solnedgangsskyer
og en smuk spejling i det gamle bassin.
Dagens to roser er:
Astrid Lindgren 16.7.
20.8.
 6.9.
14.9.
og 11.10. med Tulipantræet som smuk baggrund. En dejlig rose med en dejlig duft.

Den næste rose jeg vil præsentere er Audrey Wilcox
 31.7.
 1.8.
 1.8.
3.8.
 24.8.
 24.8.
24.10. den sidste i år, for rådyrene var knopperne desværre en stor delikatesse.
Rosen kan købes her 
Fortsat god dag - nu vil jeg arbejde videre på årskavalkaden.

26 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth
    Flotte solskinnsbilder! Solen er alltid deilig å se :)
    Astrid Lindgren er en vakker rose, og den trives her også.
    Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit
      Ja det er dejligt med solskin, Astrid Lindgren er heldigvis så hårdfør at du også kan have den hos dig.
      I lige måde.

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Så blev det normale tider i bloggen igen det er nok også meget godt. Her har vejret været godt idag som det også fremgår af dine fine billeder. Har været ude og grave små selvsåede alpevioler op og sat i potter så er der lidt at plante ud og gi' væk af. Flot vandspejlsbillede og græsplæner stadig pæn at se på. Og tilsidst flotte roser. Glæder mig til din årskavalkade.
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er meget godt med normale tider på bloggen igen, men nu er der ikke mange som kommenterer :) nå det kommer nok igen. Godt at vide, at I også har haft godt vejr, min mor i Munkebo sagde, det havde været mørkt hele dagen hos hende, mystisk.
      Det lyder da godt med selvsåede alpevioler, jeg er kun lige begyndt med dem, og de fylder ikke meget hos mig.
      Det er dejligt at vi har grønne plæner endnu.
      Jeg knokler løs med årskavalkaden.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Ja det lyder mærkeligt hvis det har været mørkt i Munkebo der er jo ikke ret langt herfra men solen kom her omkring kl 13.00 der var også skyer indimellem men mest sol. Det er den hvide alpeviol jeg kæmper mest med den har været længe om at etablere sig hvorimod de lyserøde er store og flotte. Dem jeg har er efterårsblomstrene overvejer at købe frø af forårsblomstrene

      Slet
    3. Ja vi plejer at have samme vejr, men hun er en gammel dame, så man ved aldrig.
      Jeg har kun små lyserøde alpevioler. Mine har blomster som ikke er sprunget ud endnu, jeg ved ikke om de er forårsblomstrende, men det må de vel være.

      Slet
  3. Jamen, er det ikke bare skønt med forår i december?! Jeg glæder mig til at se din årskavalkade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Nana det er bestemt skønt med solskin og forår nu. Jeg er i fuld gang med forberedelsen, det tager lang tid.

      Slet
  4. Hvor var i heldige med så smukt et solskinsvejr i dag. Her har det regnet, det meste af tiden, endda stået ned i stænger indimellem. Jeg var ude at rense i tagrenderne for jeg ved ikke hvilken gang i år. Men nu var det da sidste gang i år :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ingen solskin hos jer - øv det var en skam, når du også skulle rense tagrender, men ja det må være sidste gang i år :)
      Knus

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Ja, det er dejligt med solskin, det kan man se på dine billeder, de er flotte.
    Fint billede af dit gamle bassin.
    Også roserne er flotte.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det er bestemt dejlig med solskin, det er første gang, jeg har set så flot et billede i det gamle bassin.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Det var dejligt med en solskinsdag i dag. Jeg hjalp mine forældre lidt i haven og nødt nogle timer udendørs :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      Ja solskin på denne tid af året er guld, så vi kan få et par timer udendørs :)

      Slet
  7. Skønne billeder, og bliver ekstra glad i sådan et vejer! Hunden og jeg gik tur i engene som er delvis oversvømmede, et imponerende syn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anette, ja man bliver glad, når solen skinner.
      Det lyder som en dejlig tur.

      Slet
  8. Kære Lisbeth

    Flotte billeder af haven i sol.

    Det har vi nu - så jeg vil køre i sommerhus ---
    Mest af hensyn til hunden, og al det skyderi, som jeg forventer her på vejen i år.
    Godt nytår til dig og Bent -

    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have. Ja der er nok mere fredeligt i sommerhuset, så skal du fejre nytår med dig selv og hunden? Her er kun skyderi lige omkring kl. 12, men vi bliver hjemme ved hundene.
      Også godt nytår til dig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    Dejlige, dejlige solskinsbilleder fra din have :) I går var vi på familiebesøg hele dagen og aftenen med, så der var ikke mulighed for at komme ud i vejret, men det er da heldigvis i dag, hvor vi ikke skal noget, og hvor solen også skinner lidt.
    Har lige været på en lille rundtur i haven og kan se ukrudt pible frem - synes jeg egentlig er helt dejligt, for det bringer tankerne hen på forår :)
    Du viser de mest fantastiske roser, og jeg er begyndt at notere navne ned, så jeg har styr på, hvilke skønheder det kunne være godt at plante i haven. Mon det går an at plante barrodsroser nu, hvor det er så mildt - eller risikerer jeg, at de går ud, hvis vinteren skulle ramme os? Mon du har erfaring med det?
    Flot billede af vandbassinet, hvor himlen spejler sig!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have. Ja så må du nyde det i dag, det er ikke helt så fint som igår her hos os.
      Du kan sagtens plante barrodsroser nu, det kan man gøre hele vinteren, så længe der ikke er frost i jorden. Så få du bare bestilt nogle roser :) Der kommer en pause med roser nu i mine indlæg, jeg skal bruge 3 dage på årskavalkaden :)
      Ja jeg var også glad for det billede.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Ja. så er det bare med at få bestilt - må passe på at klikfingeren ikke går amok :)
      Jeg glæder mig meget til din årskavalkade og kan forestille mig, at det er et stort arbejde, for du skal jo vælge mellem masser af flotte billeder. Det bliver spændende at se!
      Kh Linda

      Slet
  10. Du kan roligt klikke løs, tænk på forskellen i pris i forhold til den planteskole, du skrev om :) god fornøjelse.
    Jeg har mængder at billeder at lede imellem, så jeg har siddet i timevis og ledt for at få de rigtige, og jeg er kun nået til 8 mdr. men jeg hygger mig med det.
    Kh lisbeth

    SvarSlet
  11. Takker for de dejlige solskinsbilleder.

    SvarSlet
  12. Skønt med lidt solskin, tak for det :-)

    SvarSlet