lørdag den 14. december 2013

Morgensol til fødselaren

Dejlig morgenhimmel var der her hos os, de havde lovet sol fra middag, men det blev der nu ikke noget af. Men morgenen var stille og skøn.


Det kunne da kun blive en flot dag, når Bent fylder år, men nej kl. 10.10 forsvandt solen, og vi har ikke set den siden. Lige godt middag begyndte det at regne, det gør det stadig. Så vi må nøjes med at glæde os over billederne:
Solen fik i hvert fald tændt lyset i pavillionen, sikken et stråleskær, der er omkring den
Spejlbassinet virkede efter hensigten, selvfølgelig bliver det meget finere, når vi får plantet noget mere, nu ved vi, hvor der skal plantes, så jeg glæder mig til at få plantet noget mere i foråret. Bar jord er ikke det kønneste i verden, men kommer tid kommer råd og planter :)



Her sluttede solfesten, så vi tager til en forandring nogen rhodoer.
I midten af den lille skov med den dejlige skovbund står 8 rhodoer
R. Duke of York med let duft i blomsten, den er ikke så høj, men meget smuk i blomsten
R. Concinnum har en mere opret vækst, den står fint i midten af skovbedet. Desværre er de små blade temmelig angrebet af billetklip. Den ses til højre i skovbundsbilledet længere oppe.
 Ved siden af hinanden ud mod stien står R. Lees Dark Purple
og R. Azurro de klæder hinanden godt
 Inde i midten råber R. Luteum med sin kraftige gule farve op, denne her har tilnavnet Basta
Her har vi R. Luteum lige ved siden af, de har begge den dejligste duft.
 R. Charles Dickens 6.7.
med den dejlige mørke farve,den er så smuk, at vi må have to billeder.  7. juni
R. Oreothrepes er også meget smuk, det er en småbladet plante som R. Concinnum, her er det desværre også galt med billetklip.
R. Makinoi.  Den står i udkanten af skoven
 Her er den i knop
og i blomst
og med det nye smukke løv 28.7.
Det blev den sidste i dag.
Fortsat god lørdag


32 kommentarer:

  1. Til lykke med fødselsdagen til Bent :)

    SvarSlet
  2. Hjertelig tillykke til Bent, håber han er blevet forkælet den flittige mand. :o) Her så vi solstrejf sidst på eftermiddagen,- eller rettere midt på eftermiddagen lige inden det bliver mørkt... ;o)
    Charles Dickens er da bare underskøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Fru Friis. Bent bliver altid forkælet, det gør jeg også :)
      Her var ikke sol sidst på eftermiddagen.
      Charles Dickens er simpelt hen skøn, det er også en af yndlingene.

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Tillykke med fødselsdagen til Bent
    Fine morgenbilleder. På Fyn var morgenen også fin resten af dagen har vi været i Skanderborg hvor det har regnet nu er vi på vej hjem og det regner stadig lidt. Dejligt med nogle kønne rhodoer at kikke på på turen
    Fortsat god fødselsdag og god aften
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal du have.
      Ja vi har nok haft ens vejr igen, men det er åbenbart ikke det samme i Østjylland kan jeg forstå.
      Ja det er godt med lidt underholdning til hjemturen.
      Også god aften til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Tillykke med din Bent. Flotte morgenbilleder!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  5. Til lykke med Bent! Og sikke en smuk morgen. Her havde vi sol til ved middagstid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Nana. Så havde I sol længere end os :)

      Slet
  6. Tillykke til Bent, det var en dejlig morgen at stå op til. Jeg er også sikker på at du gør dit yderste for at forkæle ham i dag :)

    Hvor er det blevet fint med spejlbassinet, og tillykke med det - det bliver bare flot når der kommer lidt planter omkring det.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak for det, ja det var en dejlig morgen, men solen måtte godt have fortsat lidt længere. Jeg har helt sikker forkælet ham også i dag, han siger, han er godt tilfreds.
      Tak for det, ja jeg regner også med det bliver godt, når vi får plantet til her til foråret.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Godaften Lisbeth.Og en fødselsdagshilsen fra mig til Bent.
    Håber du har disket op med en god middag til ham.
    Her skinnede solen også i formiddag..........men elleres kedeligt vejr med støvregn.
    Men så må vi jo trøste os med all de skønne rhodoer du viser.
    Godaften til dig og Bent knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette
      Tak for det har overbragt hilsenen til Bent, jeg skulle hilse igen.
      Jo han er godt tilfreds med middagen.
      Ja det er kedeligt og gråt med støvregn. Godt det så kan trøste med rhodoer.
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Her har vejret egentlig været OK - mildt fødselsdagsvejr!

    Ja, Charles D har en ualmindelig flot farve - kan godt lide de næsten sorte blomsterklaser lige før de skal til at springe ud!

    Ha en fornøjelig aften:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det har været mildt fødselsdagsvejr ja, her til aften er det måneskin og stjerneklart.
      Jeg var nødt til at sætte to billeder ind af Charles Dickens, for jeg vidste, det var en af dine yndlinge :)
      Jo tak for det - også god aften til dig :)

      Slet
  9. Tillykke med Bent.
    Tak for de dejlige billeder.
    Håber i har en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase og i lige måde med de 50 år.
      Vi har haft en hyggelig aften.

      Slet
  10. Stort tillykke til Bent som sikkert er blevet fejret hele dagen. Er det nu han skal på efterløn og påbegynde en ny æra som gartnermedhjælper hjemme hos dig ;)
    Smukke morgen billeder du har indfanget, især det med pavillonen er meget fint. Dit /jeres spejlbassin står rigtigt godt og jeg kan måske fornemme et nyt yndlings motiv presse sig på. Der er jo altid noget nyt der spejler i vandet.
    Jeg synger med i samme kor som resten og siger wauw hvor er den R. Charles Dickens smuk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, nej han blev kun 61, så der er et år endnu, desværre synes han.
      Jeg er også lidt vild med det med pavillionen. Og ja du har ret, der er et yndlingsmotiv mere, det er godt at have nogen stykker.
      R. Charles Dickens er bare skøn, den har jeg kun ved en tilfældighed, fordi Claus lige stod med den, en gang vi var dernede. Den kunne jeg så ikke leve uden :)

      Slet
  11. Tillykke med fødselaren - hr. Høneballe - Bent - den flittige kært barn mange navne!
    Dejligt at han kunne få solen frem i pavillionen i dagens anledning.
    Her var det sidst på eftermiddagen at vi fik et lille bitte strejf af solskin og pst så blev det mørkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Bente.
      Ja det var ikke så tosset med sol i pavillionen, men han kunne nu godt have været lidt bedre, så vi kunne have holdt længere på solen :)
      Det går hurtigt med mørket nu, hvis det i det hele taget når at blive lyst.

      Slet
  12. Stort tillykke til fødselaren. Sikke nogen morgenbilleder. Ja med den smukke farve må der to billeder til af Charles Dickens. Håber I får en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det May. Ja det var en skøn solopgang. Charles Dickens er fantastisk, helt enig.

      Slet
  13. Hei Lisbeth

    Gratulerer til din mann! Vakre bilder som du hadde tatt. Speilbassenget ditt skulle jeg gjerne hatt her. Jeg har ikke sett noe sånt her, men kanskje det kommer med tiden.

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit. Ja det er ikke tosset med et spejlbassin, jeg er glad for det i hvert fald. Håber det lykkes dig at finde et.
      Tak i lige måde.

      Slet
  14. Hej Lisbeth. Et stort tillykke til fødselaren. Jeg håber, I havde en god dag.
    Hvor er det godt med dit spejlbassin, det tror jeg godt nok, du bliver meget glad for!
    Jeg er helt vild med det billede af pavillonen med den strålende sol. Jeg stod tidligt op i dag og havde håbet, at jeg kunne tage nogle lige så gode billeder af morgensolen, men nej, den vil ikke frem i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Birgitte. Vi havde en fin dag.
      Ja det spejlbassin er rigtig godt, jeg er allerede meget glad for det.
      Det er også ret godt (når jeg selv skal sige det) billedet med solen over pavillionen.
      Ærgerligt der ikke var solskin hos dig, så du kunne tage billeder. Vi fik lige 20 min. her ved 11 tiden, så jeg fyrede løs, 44 billeder :)

      Slet
  15. Kære Lisbeth.
    Ja, men tillykke til Bent med fødselsdagen i går---
    Flotte himmelbilleder og alle de andre billeder er selvfølgelig også fine.
    Hav en fortsat god søndag.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak for det.
      Også god søndag til dig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet