tirsdag den 6. januar 2015

Billeder af pavillionen og lidt pauser

Dagens indlæg handler om min pavillion, som jeg har købt for et arveforskud fra min mor.
Du kan læse mere om min pavillion, som jeg fik i 2012 her
Sommer som vinter, forår eller efterår, den pynter stort set altid i min have.





















Også indefra har man fornøjelse af pavillionen, vi sidder der ofte forår og efterår, og selvfølgelig sommeraftener.
Ja og så passer den jo perfekt ind i haven og står det perfekte sted :)
Hvorfor skriver jeg og viser billeder af pavillionen? Jo fordi mit nødvendig ærinde i går var en tur til Fyn for at hilse af med min gamle mor. Hun døde i nat kl. 3.05 meget træt og mæt af dage. Det var ingen stor sorg, hun trængte til det, den sidste måned har hun været plaget af helvedesild, så hun var meget forpint. 92 år blev hun, selvom det ikke er en stor sorg, bliver det bestemt et savn.
                                                          Æret være hendes minde
Mor skal begraves på tirsdag, så der kommer nogen pauser ind i mellem, bare så I ved, at der ikke er noget galt.
I østen stiger solen op

66 kommentarer:

  1. Må jeg kondolere.
    Det virker som om du er helt afklaret med det, tror jeg havde de samme tanker og følelser da min mor døde.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita
      Ja jeg er afklaret med det, for hun trængte meget til at få fred, men jeg kan godt mærke, at nu skal det bundfælde sig.
      Tak for din hilsen

      Slet
  2. Hej Lisbeth.
    Kondolerer, varme tanker til dig og dine.
    Go aften, og hvor er den fin pavillionen.
    Knus Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      Tak skal du have.
      Ja det er en dejlig pavillion.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Allerkæreste søde Lisbeth, må jeg kondolere. Godt hun fik fred, men derfor er sorgen der jo alligevel og den skal du have tid til at komme igennem. Du har nu det dejligste minde i din have, med din utrolig flotte pavillion.
    Mange kærlige tanker.
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja det var godt, hun fik fred, men nu skal det lige sætte sig, når nu begravelsen er overstået. Det er et rigtig dejligt minde jeg har om hende i min have.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  4. Det gør mig ondt Lisbeth. Selvom hun var mæt af dage og blev gammel, så er det mærkeligt at miste sin mor. Jeg mistede selv min mor da jeg var 42. Dejligt at du har din pavillion og kan sidde der og mindes hende. Godt at hun nåede at få hilst på Arthur.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Gitte. Ja men det er underligt at miste sin mor, men siden hun blev syg 10. december har jeg ikke haft meget kontakt med hende, før da talte jeg med hende to gange om dagen, så jeg skal vænne mig til, at nu er hun væk. Jeg er også rigtig glad for, at hun nåede at blive oldemor og at vi har pavillionen som minde.
      Knus og tak
      Lisbeth

      Slet
  5. Det gør mig ondt, Lisbeth! Selv om din mor var træt og mæt, er det altid svært når nogen man har kær, dør. Der opstår altså et tomrum. Pas på dig!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana
      Ja du har ret, det er lidt svært, min mor var indtil for et år siden et leksikon at slå op i, hun kunne huske alting, nu er der kun mig til at huske, min bror er jo en mand, så han er ikke så god til det. Jeg kommer bestemt til at savne den mor, som var en gang.
      Det skal jeg nok, tak skal du have.
      Knus

      Slet
    2. Der skulle have været en smiley efter mand :)

      Slet
  6. Så trist for deg, Lisbeth, kondulerer! Når folk blir så gamle og syke er det godt at de til slutt får slippe. Min far blir 84 år i år, og har vært syk lenge. Det er så vondt å se at de lider sånn.

    Det er jo et flott minne om henne at du har din deilige paviljong!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er lidt trist, tak skal du have. Det er også min mening, det er ikke rart at se, at de lider, vi bliver så kede af det.
      Ja det er et dejligt minde om min mor.
      Klem

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Kondolerer. Uanset hvor hvor gamle og syge vores forældre blir så er det trist når de skal forlade os det er jo vores forældre som vi elsker. Mindet om din mor vil du altid have med dig når du pusler rundt i haven og sætter dig i eller på den dejlige teresse ved den.
    I østen stiger solen op var en af salmerne ved min fars begravelse. Det er 13 år siden nu men jeg savner ham tit. Jeg var fars pige.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal du have. Ja du har ret i, at det er trist at miste, men lige nu er det en lettelse at vide, at hun ikke mere skal lide, men jeg kommer da alligevel til at savne hende, jeg ligner hende meget i både sind og skind, så hun kunne altid forstå mig.
      Ja fars pige vil blive ved med at savne, det forstår jeg godt. Det er en smuk salme, en af de første man lærer, når man kommer i skole.
      Knus Lisbeth
      PS har du ikke fået brev fra mig? Jeg sendte i fredags.

      Slet
  8. Kære Lisbeth.Må jeg kondolere.Som du skriver var det godt at hun fik fred nu.Men det er selvfølgeligt et stort savn at miste sin mor.
    Savner stadig min som døde for en del år siden.
    Fint minde du har i haven efter hende.
    Mange knus fra mig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Jette.
      Ja det var rigtig godt, at hun fik fred, men ja jeg kommer da til at savne hende.
      Ja det er et dejlig minde, som vi er rigtig glade for.
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth sender dig min varmeste tanker og kondolere. <3 <3 <3

    SvarSlet
  10. Kære Lisbeth!
    Jeg kondolere, og giver dig et godt klem.
    Hvor er det dejligt at hun gav dig arveforskud, så hun kunne høre den glæde pavillonen er for du og Bent, måske hun også har set den..... Sikke en skøn arv at have stående, og et dejligt minde!
    Kærlige hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have kære Anette.
      Ja det var dejligt, at vi kunne bruge pengene på pavillionen, hun har desværre kun set et billede af den, men hun vidste, vi var glade for den. Det er et dejligt minde.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  11. Kære Lisbeth
    Må jeg kondolere dig med tabet af din mor - jeg er selv lige kommet i samme situation min mor døre her i morges 90 år gammel - stille og fredeligt knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare jeg vidste hvem du er, men tak for din hilsen, så vil jeg også kondulere dig, min mor kæmpede desværre over to døgn for at få lov til at dø, men hun døde fredeligt.
      Knus

      Slet
  12. Kondolerer, Lisbeth. Så trist og så dog ikke, men et savn alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak skal du have - ja døden er tit trist, men i dette tilfælde var det en lettelse for alle, derfor kommer jeg alligevel til at savne hende.

      Slet
  13. Det gør mig ondt kære Lisbeth, stort kram til Samsø. Uanset at det forventet og måske det bedste for den der er plaget af sygdom, så er der noget, der skal finde sin plads. Den er så dejligt jeres havepavilion, et dejligt minde.
    Knus Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne Mette
      Tak skal du have for både tanker og kram. Du har ret, det er noget, der skal finde sin plads, det gør det nok ikke helt, før begravelsen er overstået om en uge. Vi tør ikke satse på weekenden på grund af den storm de lover, sæt nu færgen bliver indstillet.
      Ja pavillionen er et dejligt minde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Hej Lisbeth. Det gør mig ondt, at du har mistet din mor - det blev jeg ked af at læse. Det lyder til, at hun har haft et langt og godt liv - 92 år, det er en høj alder. Det er vel nok bare så godt, at du fik den pavillon. Du har så meget fornøjelse af den og så er det også et godt minde. Dine billeder er rigtig flotte med meget solskin. Og ja, pavillonen står det helt rigtige sted i haven. Jeg håber, I får klaret de praktiske ting godt omkring din mors begravelse og forstår godt, at der kan være lidt pauser her på bloggen. Jeg er glad for at du gør opmærksom på det, da jeg er en af dem, der ville blive nervøs for hvad der kan være galt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, ja hun har haft et langt og godt liv, indtil hun blev 85, så gik det ned af bakke. Ja 92 var en høj alder og hun frygtede at blive 100, det slap hun heldigvis for. Vi er glade for pavillionen, den pynter rigtig fint i haven.
      Mor skal begraves på tirsdag, så der går nogen dage, men jeg holder nok ikke pause hver dag, men på tirsdag gør jeg helt sikkert. Sådan har jeg det også, hvis faste kommentatorer springer over en dag :)

      Slet
  15. Søde Lisbeth, jeg må kondolere også. 92 år er en høj alder, men ikke sjov når man skal plages af helvedsild og andet bøvl. Du må glæde dig over at du har haft din mor i så mange år og at hun nåede at blive oldemor - det har vi jo fulgt lidt med i. Men helt sikkert et savn og en ny hverdag når næste uge er overstået. Dejligt at du har din flotte pavillon at se på hver dag og skønt at din mor forstod at give dig penge til den så hun selv kunne opleve din glæde ved pavillonen.
    Knus og varme tanker, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ulla
      Ja 92 er en høj alder, det var for meget for hende, så godt hun fik fred langt om længe. Ja det glæder jeg mig også over, der er mange, som mister deres mor meget før. Hun var også glad for, at hun nåede at blive oldemor. Ja det var dejligt, at jeg har pavillionen til minde om min mor.
      Knus og tak
      Lisbeth

      Slet
  16. Kære Lisbeth.
    Kondolerer og sender varme tanker til dig og din familie.
    Knus
    Gitte

    SvarSlet
  17. Hej Lisbeth

    92 og med en plagsom hverdag -så kan jeg godt forstå at livslysten ikke var stor. Og dødsfaldet giver forståeligt nok ikke den store sorg, men snarere en stille eftertænksomhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja de sidste år på plejehjemmet synes hun ikke, der var meget ved, når man har danset folkedans gennem 50 år godt og vel, så er der ikke meget ved et plejehjem :)
      Ja det har du ret i en stille eftertænksomhed.

      Slet
  18. Jeg kondolerer og sender varme tanker.
    ...

    SvarSlet
  19. Kære Lisbeth
    Også jeg kondolerer. Det er så fint og rigtigt, at netop pavillionen er et dejligt, konkret minde om din mor. Det er en smuk del af din have, som din mor også har været det i dit liv.
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have. Ja det har du ret i, jeg er også meget glad for det minde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  20. Kære Lisbeth. Kondolerer med din mor. Min mor døde også som 92 årig og syntes hun havde haft et godt liv og var mæt af dage, så jeg kunne næsten ikke være rigtig trist. Jeg tænkte mere på, at det var fantastisk, at vi havde haft vores mor i så mange år og at vores børn og børnebørn havde oplevet både hende og vores far i så mange år. Det var mærkeligt og tomt at vi ikke skulle besøge hende og hygge os sammen, men minderne lever. Du har jo også minderne hver dag. Kærlig hilsen til dig og din familie. Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla
      Tak skal du have. Ja vi er heldige at få lov at beholde vores mor så længe, selvom min godt ville have undværet de sidste 5 af sit. Ja det er rigtig, min far blev 88 så børnebørnene lærte også ham at kende. Heldigvis har vi lille Arthur i nærheden, som vi skal besøge, når nu min mor ikke længere er der. Jeg har minderne og pavillionen hver dag ja.
      Tak skal du have Ulla
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  21. Må jeg kondolere.
    92 år, sikke et flot langt og helt liv hun har haft. Der må være mange skønne minder, du har at huske tilbage på nu. Og ja, pavillonen vil jo stå, som minde om hende til evig tid.
    Kærlig hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Heike
      Ja hun var heldig og vi med, at hun fik så langt et liv. Du kan tro, der er mange skønne minder at se tilbage på, og så pavillionen i haven, bedre kan det ikke være.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  22. Kære Lisbeth.
    Jeg kondolerer.
    Ja, utrolig megen viden går tabt, når vi mister vores mor, men godt at din mor fik fred.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tak skal du have. Det har du helt ret i, der er ting, som kun vores mor vidste om os, som går tabt, men jeg er også glad for, at hun fik fred nu.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  23. Må jeg også kondolere. Jeg kan godt forstå, du er glad for pavillonen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne - Ja det er et dejligt minde om min mor, og så er den pæn tillige med :)

      Slet
  24. Kære Lisbeth,
    Jeg kondolerer. Det var godt din mor fik fred. Jeg kom til at tænke på dine fine indlæg om barndomshjemmet for længe siden. Det var en fin tid på Fyn. Varme tanker til dig og familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne
      Tak skal du have, ja jeg er meget glad for, at hun fik fred, selvom det er lidt svært at forstå. Nå du kan godt huske det indlæg, jeg havde tænkt lidt på at genopfriske det på bloggen.
      Tak skal du have.
      Kh Lisbeth

      Slet
  25. Kondolerer.
    Ja det bliver et savn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Ja det er ikke længe siden, du mistede din mor.

      Slet
  26. Kære Lisbeth
    Det gør mig ondt at du har mistet din mor
    Men godt at hun fik fred når hun havde så mange smerter til sidst. Og pavillonen er jo et skønt minde om hende som du kan glæde dig over dagligt
    Mange knus Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din hilsen Vibeke.
      Ja det var det allerbedste, at hun fik fred nu, den sidste tid var hård for hende. Ja pavillionen er et skønt minde om hende, så der vil jeg også tænke på hende.
      Knus og tak
      Lisbeth

      Slet
  27. Kære Lisbeth. Må jeg kondolerer med din mor. Det var godt hun fik fred, men trist er det altid. Du har dog været heldig at have din mor så længe, det er en gave som ikke er en selvfølge.
    Hvor var det godt du fik lavet pavillionen dengang, så fik din mor også oplevet hvor megen glæde I har af stedet. Man tror jo at huset har stået der i årevis, og så er det kun 2 år siden.
    Mange tanker og knus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette
      Tak skal du have, ja det var godt, hun fik fred, hun trængte meget. Ja det er trist, men allerede nu, kan jeg begynde at mindes hende, som den mor hun var en gang. Jeg er helt sikkert glad for, at jeg har haft hende i mit liv meget længe og ikke mistet hende som meget yngre, ligesom mange af I andre har oplevet.
      Pavillionen var næsten fra dag et etableret vel i haven, der var vi heldige, jeg nyder den meget, især når jeg skal tage billeder :)
      Knus og tak for tankerne

      Slet
  28. Kære Lisbeth
    Kondolerer.
    Vi er mange der nyder dine billeder af pavillonen fra flere vinkler.
    Jeg vil tro på at din mor hun nu også kan nyde den og din have lidt fra oven fra en lille sky.
    Du er gennem nogle følsomme dage i øjeblikket og mine tanker vil være med dig.
    Stort knus og kærlig hilsen fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have. Ja den pavillion er meget fotogen, det er nok også det, jeg nyder allermest ved den.
      Jeg håber også, at min mor sidder et eller andet sted og kan se ned på min have, det er over 10 år siden hun var her, der er sket meget siden da.
      Ja det er meget følsomt, tak for tankerne og knus
      Kærlig hilsen og knus
      fra mig til dig

      Slet
  29. Kære Lisbeth
    Jeg vil også gerne kondolere med din mor. Jeg ved jo at hun har været mæt af dage længe, så det var godt hun fik fred. Godt du har din skønne pavillon, hvor du kan mindes din mor når savnet kommer.
    Kærlige hilsner til dig og hele din familie Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heidi
      Tak skal du have. Ja det var helt sikkert det bedste, der kunne ske for hende, den sidste måned var meget slem for hende. Ja jeg er glad for pavillionen, det kan du tro.
      Tak for det og kærlig hilsen til dig.

      Slet
  30. Kære Lisbeth
    Jeg så jo slet ikke dette igår! Det gør mig ondt at høre at du har mistet din mor. Også selvom hun gerne ville herfra og har døjet i nogle år, så er det trist at skulle sige farvel, så herfra får du de varmeste tanker.
    Må det være en trøst for dig at tænke på at hun sov ind mæt af dage.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Det er helt i orden, jeg er forbavset over, så mange der så det. Tænk at få så mange søde kommentarer. Ja det er trist at sige farvel, men endnu har jeg ikke helt fattet, at hun er væk. Det jeg så i mandags var en stakkels gammel kone, som trængte meget til at dø, senere kommer jeg nok til at mangle min mor, nu skal jeg jo ikke mere ringe til hende dagligt.
      Mæt af dage var hun, men desværre også meget forpint.
      Mange tak for dine varme tanker, det er jeg glad for.
      Knus

      Slet
  31. Kære Lisbeth.

    Ja, men Lisbeth dog, må jeg kondolere, jeg skulle lige ind og se hvad du viste i går, (jeg var ikke hjemme) - og så læser jeg dette.
    Selv om det måske ikke er den store sorg, er det alligevel mærkeligt, når ens forældre ikke er mere - nu er man forældreløs........
    Jeg sender dig mine varmeste tanker Lisbeth.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, jeg synes nok, at du ikke havde kommenteret på dette, men det er der godt nok mange andre, der har, og nu har du også, tak for det.
      Når man er blevet så gammel som min mor, og var så syg som hende, så må man godt få fred. Men selvfølgelig skal man vænne sig til, at man nu er forældreløs og jeg vil bestemt savne den mor, som var en gang.
      Tak for din søde hilsen Jessie.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  32. Kære Lisbeth
    Har lige læst dette indlæg. Kondolerer.
    Det lyder som om, det var det bedste der kunne ske for din mor, situationen og hendes alder taget i betragtning, men klart det vil være et savn.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Vivi
      Det var rigtig godt, at min mor fik fred nu, det har jeg det godt med. Senere vil jeg helt sikkert savne hende.
      Knus og tak

      Slet