fredag den 22. marts 2013

Solen skinner, er det ikke herligt? og gaver ;)

Ja se bare det er solskin i dag

Det er det ofte den 22.3. men der plejer altså ikke at ligge sne, undskyld :) sidste år var det årets første rigtige forårdag

jeg fylder nemlig år i dag :) Sidste år fyldte jeg 36, det går hurtigt. I år er jeg allerede 10 år ældre, det går stærkt, når man kommer over 40. Sidste år skulle tallene vendes om, det skal de også i år. Alderen trykker nu ikke, jeg føler mig frisk - ikke mindst på grund af alle mine haveblogvenner.
Her ovenfor ser I mine gaver, en Felco saks, knæbeskyttere og stropper til rosenopbinding, det hele fra min søde mand, incl. den skønne buket. Tak Bent.
Cirkelhakken er fra mine tre skønne drenge, tak drenge. Og ved I hvad, den er fra Bloksbjerg design, så kan jeg bruge den Sct. Hans aften :)
Jeg sidder her og kigger ud på himlen med sol og skyer, på det hvide tæppe af sne, hvor fuglene har travlt med at finde føden. Jeg føler taknemmelighed, fordi jeg er rask og har det godt.
Som min yngste sagde forleden dag, man skal huske at leve livet, mens man har det. Det gør jeg så, for ingen ved, hvornår det slutter, heldigvis. Mange healende tanker går til jer på bloggene og alle jer, der læser med oo, som ikke altid har det så godt, håber det hjælper og i hvert fald varmer :)
Nu skal vi have sommerbilleder, inden jeg bliver alt for sentimental. De er valgt uden tanke på, om I har set dem før, de skal bare nydes, det gjorde jeg selv, da jeg valgte dem.
Sommeranemone

Skønne billeder af allium med sol på fra 4.6.
Tulipanen Black Hero skal jeg forhåbentlig snart se igen.



Rhodoer skal der på¨i anledning af dagen
Dette her billede måtte jeg også vise, det er Balsamgran Nana og lyngfloks
Den blå iris i selskab med den smukke acer
Skovbund
 Hemerocallis Gentle Shepherd
 Green Flutter
Solsikke Lemon Queen
Til slut roserne
 Ambridge Rose
 Blanche Fleur
 Buff Beauty
 Charle Austin
Crocus Rose
Acapella

Hilsener med ønsket om en god weekend fra Høneballehaven, Samsø

55 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen, Lisbeth! Det er en flott dag med solskinn til deg i dag ser jeg :-) Ja, det er merkelig hvor fort årene går når en har passert 40. Flotte gaver du har fått! Ønsker deg en fortsatt god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit. Ja jeg var heldig, det blev solskin i dag, så er vi mange, der er glade, selvom sneen ligger tykt endnu.
      Årene går meget stærkt efter de 40, det er rigtigt. Tak skal du have.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Hjertelig tillykke med fødselsdagen, - solen skinner - hvad kan du ønske mere ----
    Flotte gaver Bent har givet dig, noget du kan bruge--
    Også dejlige billeder med skønne blomster - det hele passer sammen.
    Skønt billede af din pavillon, godt du fik den.
    Nej Lisbeth, alder betyder ikke så meget, --- bare man er rask --- ellers---
    Så igen husk at være taknemlig.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak for det - dejligt med solskin - men sneen må også godt smelte :)
      Ja gaverne var lige, hvad jeg har ønsket mig.Og jeg er glad for pavillionen, jeg har lige været derude, men der var kun 14 grader, jeg troede, der havde været mere.
      Jeg er meget glad for at jeg er rask, og synes også jeg husker at være taknemmelig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Også her er den dejligste sol og flotte blå himmel! Stort tillykke med fødselsdagen, dejligt at fejre den i det skønne vejr! Tak fordi du minder os om at leve i nuet, og finde det postitive frem. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin
      Dejligt der er sol også hos dig. Tak for lykønskning, du kan tro, jeg var glad for at solen kom frem i morges. Den plejer at skinne på denne dag, men der plejer ikke at ligge sne.
      Selv tak og i lige måde.

      Slet
  4. Hjertelig tillykke med dagen. Jeg stoppede med at tælle år da jeg blev 50, så nu bliver jeg ikke ældre:-)
    Ja vi skal være glade for at være sunde og raske, det er bestemt ikke alle forundt, så det er med at nyde det og få det bedste ud af livet.
    Dejlige sommerbilleder vi trænger til dem, selvom der er solskin var det nu dejligt med lidt + grader
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Tak for det, ja det skulle jeg nok også have gjort, men pyt vi holder os jo godt :)
      Ja vi skal være glade for, at vi har det godt og nyde det.
      Ja det er dejligt med solskin, men vi vil gerne have flere plusgrader, så sneen kan gå væk.
      Lisbeth

      Slet
  5. Endnu engang et stort tillykke med fødselsdagen.
    Rigtig fine gaver du har fået.
    Smuk buket.
    Her har vi skiftevis solskin, gråvejr og snebyger.
    Fortsat god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase
      Ja det var gode gaver, lige hvad jeg havde ønsket mig.
      Har I stadig sne, her har vi ikke set sne i dag. Der er solskin i buketten :)
      Tak i lige måde.

      Slet
  6. Nu har jeg brugt 5 minutter på at prøve at regne ud hvor gammel du blev, men det er ikke lykkedes... 36 og det skal vendes om = 93? Nej, det tror jeg ikke... hæhæ.. kan du have en god dag resten af dagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Du skal altså ikke lave 6tallet om til et 9tal, så bliver jeg alt for gammel :)
      Tak for det.

      Slet
  7. He-he... Ligesom Tina, blev jeg også nødt til at tænke... (Uf da) men jeg kom nu kun frem til 64, så du er jo en ungmø af en havequinde.
    Men at vi har vores gode helbred er desværre ingen selvfølge, så lidt tid til eftertanke skader aldrig.
    Hermed et stort tillykke og HURRA fra mig til dig... : o )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er ikke sjovt at skulle tænke, men du var bedre til det end Tina :)
      Nej det er nemlig ingen selvfølge, men vi må glæde os over det, os der har det.
      Tak for det :)

      Slet
  8. Kære Lisbeth
    Også stort tillykke fra mig, og solen skinner selvfølgelig, ikke de højeste temperaturer men dog nok til, at jeg har siddet på terrassen og nydt solen en tid. Fine gaver som nok skal blive brugt i din dejlige have. Utrolig skønne billeder du fandt frem til dagen.
    Fortsat rigtig god fødselsdag,
    Knus Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rose
      Tak skal du have, ja solen skinner, det er da en forskel fra i går, hvor det næsten sneede hele dagen.
      Ja mon ikke jeg får brugt gaverne, det tror jeg. Det var i hvert fald ønskegaver.
      Tak for det
      Knus

      Slet
  9. Hjertlig Tillykke med de 46!!!! :-)
    Ualmindelig dejlige billeder du viser, af rigtig dansk sommer når den er bedst! Det er sandelig en skøn solskinsdag du har givet os i dag! Jeg har søgt om at få noget jord tilbage, som første lejer havde givet til naboen, hækken giver i gennemsnit 1½m skygge, og det er meget når jordstykket kun var knap 4m bredt, og i dag har jeg fået medhold fra bestyrelsen!!!! :-) Så nu får jeg omkring 10kvm have ekstra, ikke mindst meget mere sol ind i urtehaven, så jeg er så tindrende glad!!
    Jeg håber du får en skøn fortsat fødselsdag, og Tillykke med alle gaverne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Alice, hvad mener du nu med !!!! :)
      Ja en skøn solskinsdag er det, men jeg er nok ene om det, kan jeg læse her nedenfor, så hele æren får jeg ikke. Pyt bare solen skinner.
      Hvor lækkert for dig, at du får mere have 10 m2 betyder rigtig meget, når haven ikke er så stor. Jeg kan godt forstå, at du er glad, så nu vil jeg også sige tillykke med ekstra jord til dig :)
      Tak det er en stille og rolig dag, med kun Bent og mig. Gaverne var alle ønskegaver :)

      Slet
  10. Tillykke med fødselsdagen. Du har været en sød pige, solen skinner så fint..
    Du har ret, man skal nyde at man har sit gode helbred og en dejlig familie og gode venner.
    Håber du har nydt dagen og tak for de dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Gitte
      men jeg kan se, at jeg ikke er ene om æren, din svoger har også fødselsdag i dag.
      Ja det er helt rigtigt, man skal huske at glæde sig over livet, venner og familie.
      Her går det stille og roligt, det nyder jeg.
      Selv tak - godt du kunne lide dem.

      Slet
  11. Hej Lisbeth.Stort tillykke med dagen.Og en dobbelt fødselsdag i dag.Min mand har nemlig også fødselsdag.
    Og da min far levede havde han også på denne dag.Dejlige gaver du har fået.....og selvfølgelig noget haverelateret.Her har solen skinnet hele dagen.Dejligt med lidt varme.
    Og åh hvor jeg glæder mig til tulipanerne og allium springer ud,for så er det forår.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, og tillykke med din mand, så får han lidt af æren for det fine vejr :)
      Ja gaverne var alle ønskegaver.
      Dejligt med solskin og lidt varme, den har da varmet lidt i dag, men det blæser noget herude på øen.
      Ja det bliver dejligt, når vi får forår.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. hej Lisbeth

    Og tillykke med dagen, det var da dejlige gaver! Og felcoen ved jeg du får god brug for senere til roserne;-)
    - Også her fint vejr med masser af solskin lige fra morgenstunden.
    4 flotte Rhodoer i dasgens anledning - Sådan:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak skal du have, ja jeg var jo nødt til at ønske mig en felco til lige om snart, når roserne skal klippes :)
      Godt det også er fint vejr hos dig, ja der måtte jo rhodoer med i dag, det kunne ikke være andet.
      Fik du bestilt?

      Slet
    2. Ja, der er bestilt og jeg har fået bekræftelsen - men ikke noget afsendelses tidspunkt.

      Slet
  13. Du har været særligt sød for solen skinnende hele vejen herover. Tak for det skønne vejr, Lisbeth jeger sikker på, at det er din fortjeneste!
    Tillykke med endnu et år, tiden flyver når man er i godt selskab.....og det er man med dig. Skønne gaver til en havequinde. Så ses vi på Bloksbjergs d. 23.!. Da vi jo er nærmest jævnaldrende kender jeg din alder, men det er jo ikke alderen der betyder noget, men om helbredet er i orden.
    Dejlige fødselsdagsbilleder......

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg er glad for at solen skinnede hos jer også, men Jettes mand har også fødselsdag i dag, så han skal nok have lidt af æren.
      Tak skal du have og i lige måde, ja tiden flyver i godt selskab. Lad os bare mødes på Bloksbjerg d. 23.6. :)
      Ja pyt med alderen vi glæder os over vores gode helbred.
      Tak

      Slet
  14. Tillykke med fødselsdagen, dejligt for os andre at du har været så sød, vi har nemlig også solskin :-)
    Skønne gaver du har fået, tænker at du glæder dig til at afprøve dem :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Dejligt at solskinnet rakte til både øst og vest :)
      Ja det var skønne ønskegaver, som jeg glæder mig til at få afprøvet, men det varer nok lidt endnu.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  15. Gratulerer!Fine billeder, du har fundet frem i dagens anledning, især dem med havepartier nød jeg meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marie
      Jeg kom lige til at tænke på, at der nok skulle lidt havebilleder med også.

      Slet
  16. Tillykke med fødselsdagen søde Lisbeth.

    SvarSlet
  17. Endnu en gang tillykke med fødselsdagen, det har jo været en meget flot dag og forhåbentlig har du nydt den. Der er i hvert fald mange, der har tænkt på dig i dag :)

    Fine gaver :)

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla
      Ja det har været en skøn dag, jeg har nydt den og nydt at mange har skrevet til mig :)
      Ja det var rigtig ønskegaver.
      Knus

      Slet
  18. Hjertelig til lykke med fødselsdagen. Dejlige gaver, dine mandfolk har hittet på til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla
      Ja det var lige fra ønskesedlen :)

      Slet
  19. Et stort tillykke med fødselsdagen. Jeg kan godt huske, at der var en masse søde forårsblomster, der var sprunget ud i din have sidste år på din fødselsdag. Det er nogle dejlige gaver, du har fået. Det fine fødselsdags-vejr strålede også helt herned. Håber du får en rigtig god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Tak skal du have. Ja i år er de helt gemt under sneen de søde forårsblomster.
      Ja det var rigtige ønskegaver.
      Godt I også fik gavn af solen hos jer :)

      Slet
  20. Til lykke med fødselsdagen! Jeg har nydt billederne, kan du tro :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana, det glæder mig, du har nydt billederne :)

      Slet
  21. Tillykke med fødselsdagen.
    Ofte siger man "det er så svært at finde på noget til kvinden der har alt" - men en havekvinde har altid noget at ønske sig, ikke sandt?
    Det er dejlige gaver du har fået - jeg "kopierer" lige over til min ønskeliste.
    Jeg har et lille hånd-cirkelhakke og den er jeg rigtig glad for - så en på langt skaft er da et hit.
    Pas nu på de små frølinger i bedet :o)
    Knus fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Berit
      Ja du har ret en havekvinde har altid ønsker, det har du ret i :)
      God idé at kopiere over til din ønskeliste.
      Jeg tror den er god med langt skaft cirkelhakken. Det varer lidt inden jeg får den i brug. Sneen ligger højt, ja jeg skal nok passe på frølingerne.
      Knus

      Slet
  22. Tillykke med dagen, Lisbeth. Dejlige gaver fra familien.
    Det var på et hængende hår, at jeg nåede at kigge ind på havebloggene inden sengetid.
    Jeg er nu meget glad for at vinteren trækker ud, så jeg kan nå at gøre hjemmesiden's opdatering færdig inden foråret bryder løs ;o) Det har taget en hel måned at finde de rigtige plantebilleder og lave den korrekte tekst til. Så nu mangler jeg kun lidt nyt til forsiden.
    Hav fortsat en god aften.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Anne Marie
      Ja det var rigtige ønskegaver.
      Jeg glæder mig til at se din nye hjemmeside, giver du et praj, når den er klar? Ja så må vi jo glæde os over den lange vinter, så du nåede det.
      I lige måde
      Lisbeth

      Slet
  23. Hej Lisbeth. Et stort tillykke med din omvendte 46-års fødselsdag. Ja, vejret har jo været godt i dag, så det må være fordi du har fødselsdag. Jeg håber din dag har været/er rigtig god og at du bliver fejret på behørig vis. Det var nogle dejlige frodige billeder du viste i dag og det er godt for øjnene efter at have kigget ud på det hvide sne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have. Ja det har været dejligt vejr over hele landet, godt det kom alle til gode.
      Bent og jeg har haft en stille og rolig dag, sådan kan vi godt lide det. Mine drenge har alle ringet til mig, det var dejligt.
      Godt du nød billederne.

      Slet
  24. Den skulle være i brug nu. Alle nr.større end 790 er nye planter.
    Forsiden er endnu ikke fornyet.
    Hilsen
    AM

    SvarSlet
  25. Tillykke med fødselsdagen Lisbeth. Så var der en god forklaring på det fantastiske solskinsvejr, vi har haft i dag :-)
    Dejlige gaver du har fået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Gitte, ja det har været et dejligt solskinsvejr, godt I også fik gavn af det.
      Ja det var rigtige ønskegaver.

      Slet
  26. Hej Lisbeth - Ja her kommer jeg så farende i sidste øjeblik, med et stort TILLYKKE på din fødselsdag - phyha jeg nåede det lige ;o).
    Skønne brugbare gaver du har fået af dine kære, altid dejligt med nyt legetøj. Nu må du så bare væbne dig med tålmodighed, inden du rigtigt kan komme ud og lege med dem.
    Vi har også nydt godt af dit gode vejr idag, så tak for det - også selv om der var hvidt fødselsdags konfetti iblandt ;o)
    Jeg vil glæde mig rigtigt meget til dit indlæg, d. 24 efter du har været på flyvetur med din cirkelhakke - jeg forventer selvfølgelig også en masse billeder fra turen.
    Nyd nu de sidste minutter af dagen, stort tillykke herfra ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja du nåede det lige. Tak skal du have.
      Ja det var fine ønskegaver, jeg fik. Du har ret, det varer lidt, inden jeg kan komme til at afprøve dem, her er nok 10 cm sne over det hele, så det går ikke.
      Jeg er bange for, at der ingen billeder bliver d. 24.6. jeg tror ikke jeg kan have kameraet med på cirkelhakken :) så du må nøjes med havebilleder.
      Det gør jeg, for nu smutter jeg i seng :)
      Godnat

      Slet
  27. Kære Lisbeth.
    Jeg opdagede det ikke i går, men jeg vil alligevel sende dig et forsinket, men hjerteligt tillykke med fødselsdagen. Sikke nogle søde blomster du fik, og dejlige havegaver. Jeg håber snart det bliver så meget forår, at du kan komme ud og prøve din fine cirkelhakke af.
    Dejlige billeder som altid:-)
    Kærlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Malene
      Tak for det. Ja jeg var heldig at få en fin buket af Bent. Og gaverne var rigtige ønskegaver.
      Ja lad os håbe, foråret snart kommer.
      Tak
      Kh
      Lisbeth

      Slet