tirsdag den 5. marts 2013

Blakket sol, men den var der :)

En lidt bleg sol stod op i morges og det var meget hvidt derude og noget køligt.


Som det ses her var det noget frosset i morges
Men månen var fremme endnu
På diget var der mange frosne erantis
Men smukt var det


Rimen ser flot ud på mine opstammede thujaer, men jeg ville nu heller vise jer blomster, der er desværre ikke noget nyt på den front.
Men løjtnantshjerterne er på vej op, det er da lidt opløftende, for de nye skud er så kønne.
I får lige et billede af det nye bed igen. Kan I se, der er lavet en sti og for enden af den ligger der småsten. Det er fordi vi har bestemt at fortsætte stenstien fra regnvandsbedet ind i det nye bed, jeg tror det bliver pænt. Til gengæld bliver der ikke så meget bed at plante i, men det gør ikke noget, siger Bent, så graver han bare mere græs af :)
Her et sommerbillede så I kan se, hvad jeg mener med at stien skal fortsættes ind i det nye bed.
Her kommer roserne, denne gang er Scepter d´Isle en meget yndet rose rundt om på bloggene.






Det er en skøn engelsk rose med god højde, blomstring og duft.


Den sidste rose jeg viser her er en Bourbon rose Souvenir de Malmason. En lidt sart rose som blomstrer skønnest anden gang. Den er ikke så høj men har en dejlig duft.
Fortsat god aften

32 kommentarer:

  1. Det er smukt om morgenen, hvor rimen ligger.
    Det skal nok blive godt med stien igennem det nye bed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er smukt med rimen, men det må gerne snart blive mildere.
      Ja jeg tror også, det bliver godt, god idé Bent fik.

      Slet
  2. Kære Lisbeth. Altså nogle flotte billeder. Koldt men smukt. Sig mig skal du igen være først med knopper. Løjtnantshjerte. Tror ikke engang min er begyndt og tænke på og komme op :) skøn plante forøvrigt.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja koldt var det, men det pynter på det grå og triste. Vent du nu bare og se i morgen, om de ikke er på vej, når du får klippet lidt. Ellers må vi bare konstatere, at først er det mig, der bor på en sydhavsø, men I følger efter og overhaler. Ja det er en skøn plante.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Skønne roser du viser. Dejligt at du også fortæller lidt om dem. Når jeg skal købe roser (og det skal jeg, for her er ikke ret mange), så vil jeg bruge din rosengennemgang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Tak, godt du kan bruge det til noget, når du skal købe roser, der er jo også min rosenfane.

      Slet
  4. Ja dagen startede med is på drivhusruderne og i haven, men heldigvis vendte det til en helt fantastisk havedag med solen som fælle. Rigtig dejligt.
    Den rose er nu også dejlig, egentlig kan man jo bare købe sine roser efter, hvad der er mest populært på bloggene, så kan der komme nogle rigtige skønheder indenfor havelågen.

    PS. Da jeg fik fjernet det visne omkring Løjtnantshjerterne, var der fine skud - så bare ud og kig igen Lise Lotte... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Ja det var rigtig koldt fra morgenstunden, men op på formiddagen blev det dejligt :)
      Ja det har du helt ret i, det er ofte de samme, der er populære rundt om på bloggene, og hvis de ikke er det, så bliver de det :))

      Slet
  5. Uh Lisbeth - det ser koldt ud, men også flot der hvor solen lige er stået op!

    Det ser godt ud jeres ide med stien, der er noget hyggeligt med stier, specielt når de snor sig, og man udfordres til at fundere over hvad der venter. De der lineal-lige stier der var så moderne i haverne for et par år siden er egentlig ret triste. Så er der mere liv over de planer du viser idag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det ser koldt ud, men flot var det, og det blev heldigvis lunere.
      Vi har ingen lige stier, Bent er så god til det med snoede bede og stier, så ingen triste stier her :)

      Slet
  6. Nydelige bilder! Det er pent med frost. Rosene dine er så flotte, den ene etter den andre. Gresstorv er ikke noe å samle på, det er bedre med blomsterbed ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja frosten er pæn, selvom vi bliver trætte af den. Græstørv kan bruges til at bygge dige af, så vi kan få flere bede :)

      Slet
  7. Smukke morgenbilleder! Det er nogle kolde, smukke morgener vi har i øjeblikket! Dejlige roser du viser, de er begge to blandt mine yndlinge! Scepterd Ísle er så helt uundværlig syntes jeg, hvis man er til en romantisk have! Den har fin blomsterform, farve og duft, og blomstrer bare så flittigt!! :)
    Hav en fortsat rigtig dejlig aften!
    Kh Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Alice, ja det er kolde og smukke morgener, det bliver nok lige sådan i morgen. Vi er helt enige om Scepter d´isle, den er bestemt uundværlig.
      I lige måde.

      Slet
  8. Der var et meget smukt lys i morges, det ser man også af dine billeder. Vi var badet i solskin hele dagen - den må da også være nået over til jer ? Løjtnantshjerte... hold nu op - jeg tror slet ikke min er at se endnu, men når Fru Friis' er, så må jeg vist ud at kigge under det visne en af dagene.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var et smukt morgenlys, vi havde også solskin hele dagen, men lidt blegt var det, heldigvis varmede den alligevel lidt.
      Ja du må ud og kigge efter løjtnantshjerte, den er der sikkert på vej op i lyset :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Godaften Lisbeth.Rigtig smukke morgenbilleder.Så koldt har vi det ikke.Og en rigtig god ide med stien i det nye bed.Og når du først får det tilplantet er jeg sikker på at det bliver rigtig flot.Også rigtig smukke roser du viser.Vi har været rundt i hele have og klippet visne stauder ned......håber ikke det er for tidligt.God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Tak skal du have, nå I havde måske ikke rim på plænen. Jeg tror også, det bliver godt med stien, jeg skal nok få bedet plantet til.
      Jeg tror bestemt ikke, det er for tidligt at klippe stauder ned, det var værre, hvis det var roserne.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Som altid gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  11. Hej igen Lisbeth.

    Jeg tror det bliver pænt med den snoede stensti.
    Ja, det så koldt ud hos dig i morges.
    Smukke sarte roser, du viser.
    Og smukke mogenbilleder.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Ja det tror jeg også, det er en rigtig god idé Bent har fået.
      Tak skal du have, ja det var koldt i går morges, og det ser ligedan ud i dag.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Det var skønt vejr lige fra morgenstuden. Dog havde vi ikke helt så meget rimfrost som jer. Men smukt det er det. Nu har jeg været ude og lede efter mine dorothealiljer. Jeg har fundet EEN - den er til gengæld sprunget helt ud! Jeg ved ikke, hvad der sker med dem, de forsvinder lige så stille fra min have?
    Det bliver fint med den sti også, at den følger regnvandsbedet. Løjtnantshjerte har jeg slet ikke fået øje på. Jeg venter stadig med at fjerne blade lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det var et skønt vejr, men noget koldt, det samme i dag, men smukt er det. Jeg har en del Dorothealiljer rundt omkring i haven, men de kommer uens op af jorden og blomstrer ikke samtidig endnu. Til morgen lå nogen af dem hen ad jorden, men heldigvis retter de sig igen.
      Jeg ville have fjernet flere blade i dag, men tror jeg besinder mig lidt endnu.

      Slet
  13. Ja det er koldt om morgenen, der skal stadig skrabes frost af bilruderne hver dag ;o(. Jeg har lige kigget på dmi byvejr, det skulle jeg nok ikke li have gjort, for det var dog et deprimerende syn, for de næste 14 dage. Jeg håber de kommer på bedre tanker ;o)
    Det bliver kanon godt med stien i det nye bed, og så længe Bent er villig til at ofre mere græsplæne, er der jo ingen plads problemer til nye planter ;o).
    Mine løjtnatshjerter er også kommet op, og står og spejder efter solen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det er meget koldt, jeg er glad for, at bilen er i garagen, for det er koldt og træls at skrabe rim af bilruderne.
      Vejret kan vi desværre ikke gøre noget ved, men lad os håbe, det ikke bliver så galt.
      Det er jo det, så længe Bent vil grave mere af græsset, så vil jeg bare nyde stien :)
      Dejligt med de nye skud på løjtnantshjerterne, de er så fine.

      Slet
  14. Hej Lisbeth. Sikke nogle smukke billeder i det skønne vejr. Tak for rosenbillederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have og selv tak for rosenbilleder.

      Slet
  15. wau flotte frost kolde billeder, blev helt ked da jeg så de frostkolde erantis ,
    ☀☀☀☀nyd dagen i dag , her er høj sol også i dag,,,,,

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna
      Du kan tro jeg skal nyde solen, det bliver nok sidste dag med lunere temperaturer. Så jeg er på vej ud :)

      Slet
  16. Smukke frost billeder :-). Jeg tror også, jeg må anskaffe mig en Scepter d´Isle, for den er bare SÅ smuk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte
      Du vil ikke fortryde, hvis du anskaffer dig den.

      Slet