fredag den 1. marts 2013

Første forårsdag

Solskin over hele landet, så kan vi vist ikke forlange mere, mon ikke vi alle er ved at gå i selvsving over det dejlige vejr. Jeg tror det, jeg har nemlig ikke haft tid til at kigge ind på ret mange blogge endnu.

Som I kan se startede dagen tidlig for mig, disse billeder er taget 6.50. Jeg troede, der blev en smuk solopgang, men der var kun lidt farver, til gengæld fik jeg et billede af månen.
Solen kom frem alligevel, og den har været der hele dagen. Vestenvinden er kølig, men det har været dejlig vejr.
Så er solen ved at være der.
Vintergækker i hækken
Og Dorothealiljerne er tæt på udspring
En skøn rhodo med masser af knopper. Pfauenauge.
R. Olive har det godt endnu, den bliver dækket med et stræklagen, når solen er for skrap, og når der er nattefrost.
Med fare for at I bliver trætte af Queen of Sweden kommer her en masse billeder af denne darling.












Tænk at have så mange billeder af den samme rose, hun ER fotogen. Jeg ved mange af jer har den rose, men jeg håber, I tilgiver alle billederne, der var ikke nogen, som kunne undværes :)
Vi kan sige, at det var for at fejre den første forårsdag.
God weekend, lad os håbe vi får lige så godt vejr de næste dag.

34 kommentarer:

  1. Jeg er temmelig træt i hovedet, men ikke desto mindre samtidig glad-i-låget over det dejlige vejr jeg har kunnet nyde fra kl. 14. Kattene har også været helt balstyriske og tumlet rundt ude i haven :)

    God weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja det er godt, det er dejligt vejr, så bliver vi så glade, incl. kattene :)
      I lige måde.

      Slet
  2. Ja, tænk at vejret arter sig efter kalenderen. Det er da ikke så dårligt. Jeg har været ude i solen i dag :-) Længe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt, at det blev forår d. 1.3. helt efter bogen. Jeg har også nydt det her.

      Slet
  3. Utrolig at du kan ha knopper på en rhododendron alt nå! Flotte bilder som alltid fra din hage. Queen of Sweden blir jeg ikke lei, for den kjøpte jeg i fjor sommer. Den var så fin, og håper at den lever under all snøen ;-)
    Ønsker deg en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Jeg vil da håbe, at der også er knopper på dine rhododendron nu, ellers kommer der ingen blomster i år.
      Lad os håbe Queen of Sweden har klaret det hos dig, de engelske har det jo ikke så godt hos jer, plejer du at sige.
      I lige måde.

      Slet
  4. Ja det har været en forrygende vejr i dag. Alle har vist haft glæde af det. Jeg krydser fingre for at Olive klarer skærerne, så hun kan folde sig ud til fryd for dig og os andre!
    Der var 22° i min udestuen i dag, så jeg har benyttet dagen til at får ryddet op dernede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja skønt over hele landet, tror jeg. Jeg håber også Olive klarer sig.
      Pavillionen kom kun op på 14, men det føltes lunt derude, for vestenvinden var lidt kold.

      Slet
  5. Alle billederne var skønne!!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  6. Kjære Lisbeth.
    Tusind tak for de skønne rosen billeder, en af mine absolutte favoritter. Tror jeg har en ti stykker af dem blandet med Clair Austin ;-)) Men dine billeder er da bare helt fantastiske og afslutter en dejlig dag med det skønneste vejr.
    Håber du får en dejlig aften.
    Kærlig hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte
      Selv tak, ja det er en skøn rose, Clair Austin har lidt samme form, den har jeg først anskaffet mig i efteråret, så jeg har blomstringen til gode.
      I lige måde og tak for din hilsen
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Dejlige billeder nu behøver du da snart ikke gå i arkivet mere! - gækkerne og Dorothea er pænt meget mere fremme end hos mig :)

    Og sikken du dog forkæler Olive - håber hun svarer med flotte blomster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak skal du have, nej nu er det nok snart slut med at gå i arkiverne, men lidt endnu gør jeg nu nok, hvis jeg skal holde standarden med mange billeder :)
      Ja hun bliver forkælet, for jeg vil jo gerne se hende i blomst og vise hende frem til havefolket :)

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Her har det også været en helt fantastisk solskinsdag og jeg har haft fri fra arbejde, så jeg har også været i fuld gang i dag. Dine morgenbilleder kan jeg godt lide. Og så har du vist billeder af endnu en smuk rose. Den er virkelig pæn. Jeg håber også på godt vejr i weekenden, det ville være så dejligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det er dejligt, at vi alle har haft fint vejr for en gang skyld. Dejligt du har kunnet nyde dagen og holdt fri fra arbejde. Vi håber, det fortsætter.
      Queen of Sweden er en dejlig rose.

      Slet
  9. Jeg forstår godt, at du beskytter den tidligtblomstrende rhododendron - det er bar et værre bøvl. Queen of Sweden tror jeg ikke, jeg har set IRL; men den har jo mange fans blandt havebloggerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er lidt bøvlet, men her med den allerførste er det ok, hvis jeg skulle dække dem alle, ville jeg blive træt af det.
      Ja Queen of Sweden er meget populær blandt havebloggere :)

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Sikken en skøn dag, tænk at man har kunnet sidde ude i solen og drikke kaffe. På mit udendørs thermometer viste den 22 grader, udenfor..;-) så der kom en lille bænk frem fra vinterskjulet.
    Jeg er helt vild med Queen of Sweden, endnu en ønske rose.
    Dejlig aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Der må have været helt læ og sol på termometeret, så varmt blev det ikke her, vi havde den kolde vestenvind lige ind.
      Ja den er også rigtig skøn Queen of Sweden.
      I lige måde.

      Slet
  11. Lisbeth, kom du bare med flere billeder, Queen of Sweden er en skønhed. Den har jeg ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sylvia
      Jeg skal nok komme med flere roser :) Du må have fat i Queen of Sweden.

      Slet
  12. Kære Lisbeth. Ja sikken da et skønt vejr. Den første frokost er indtaget i drivhuset, hvor er det altså dejligt. Lidt frøsåning er det også blevet til. Jeg nyder det.

    Rigtig god weekend til dig også.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise-Lotte
      Det var et dejligt vejr i dag, men hos os var vestenvinden noget kølig. Vi har ikke spist ude endnu, der var kun 14 grader i pavillionen.
      Ja du elsker frøsåning, jeg har også sået lidt, men ikke i de mængder som du gør.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  13. Dejlig dejlige billeder dem nød jeg godt af, sikken lys du har over billederne.
    Tak Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Grethe
      Jeg er glad for at høre, at du nød mine billeder.

      Slet
  14. Tak for de dejlige billeder på den første forårsdag.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Aase, ja det har været en dejlig dag.

      Slet
  15. Ja det har været det skønneste vejr i dag. Jeg har været på planteskole og købe lidt frø, der var der andre der også var inspireret af det fine vejr.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja jeg kan tænke mig, at der har været run på planteskolerne i dag med sådan et fint vejr.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  16. Hej Lisbeth og TAK fordi du bestilte godt vejr til os alle d. 1. Marts!! Der har virkelig ikke været en finger at sætte på vejret i dag! Vi mærkede også lidt til den kølige vestenvind, men sådan er det tidlige forår jo... man skal finde en lækrog og nyde dagen i!
    Jeg havde så en aftale, og var desværre nødt til at forlade min skønne lune terrasse lige hvor der var varmest ved 2 tiden. Jeg tror jeg afslører mit ærinde i morgen :)
    Hav en skøn aften fortsat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Selv tak - godt det virkede :) I dag blæser det rigtig koldt, men i morgen skulle det blive godt igen.
      Jeg havde også en aftale i går eftermiddags, så jeg kunne ikke rigtigt nyde det, som jeg gerne ville.
      Jeg venter spændt på at høre om dit ærinde.
      God dag til dig.

      Slet
  17. Hej Lisbeth.Smukke billeder af Queen of Sweden.Håber at min får rigtig mange smukke blomster i år.Var slet ikke i haven i går,da jeg skulle have 8 gæster til middag.Så jeg er lidt underdrejet i dag.
    Her blæser det og er rigtig koldt.Så jeg tror jeg holder mig indendøre.
    Men håber at den sidste sne forsvinder ,så jeg kan komme igang med at klippe stauder ned.Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, min Queen og Sweden var ikke så fin de første år, de skal lige have et par år på bagen, før de rigtigt blomstrer. Mon ikke din snart kommer efter det.
      Ja det er hårdt at have så mange gæster, så pyt med det blæser, så må du slappe af indendøre. Det skulle jo blive bedre vejr i morgen igen. I dag er det også koldt og blæsende her.
      I lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet