fredag den 15. marts 2013

Endnu en dag med solskin

Der var rim over det hele til morgen, og her hos os var der minus 6 grader, det er ikke meget i forhold til andre steder i landet, men jeg syntes, det var nok :)
Heldigvis har vi haft solskin hele dagen, så jeg har puslet lidt rundt derude.




Denne iris gør, hvad den kan for at klare sig.
Tibetansk kirsebær fanger solens stråler i barken.
Bent kløver brænde, den løse bark ved siden af, bruger jeg, den er fra piletræ, som let slipper barken.
Jeg lægger barken omkring mine rhodoer, det pynter et stykke tid, men de bliver ikke liggende og bliver heller ikke ved at være flotte. Jeg tror, det er fuglene, der er skyld i, at de ikke bliver der.
Det er noget af det, jeg har puslet med i dag. Det er jo ikke det store, man kan lave, men det var om at nyde solen, inden det går løs med sne og meget  blæst (ikke snestorm, nej det vil vi ikke have)
 Denne rimklædte rhodo er R. Golfer
 2011
2012
R.  Silber med rim
Silber 15.5.2012
R. Simona i blomst 2012, det er den jeg viser med bark omkring længere oppe.
Jeg fandt lige dette smukke billede af ørkenbedet, DET er da sommerligt.
Lidt roser
Ghita Renæssance
 Dette her er Sissel Renæssance
og lidt mere udsprunget
Jeg har desværre ingen navn på dette billede, men smuk er den.
Jeg nåede ikke solnedgangsbilleder i aftes, men her skinner den lave sol på skoven i baggrunden.
Blomsten på en Ribesgren, som jeg har plukket ind til vasen.
Det var dagens billeder, rigtig god weekend.


37 kommentarer:

  1. Jeg måtte næsten tørre savl af tastaturet da jeg så billedet af dit ørkenbed... hvor er det et lækkert billede... glædelse :o)
    Lysten til at gå i haven er helt væk her. Haven er dækket af sne, og med 10-15 minusgrader om natten trækker det ikke rigtig i mig... men bare rolig, det kommer ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina
      Det er jeg da glad for at du synes, det er et ret fint billede må jeg indrømme. Himlen gør sig også godt der bagved :)
      Når det fryser så meget, er der ikke meget at gå i haven for, jeg gik der også kun fordi solen skinnede. Allerede før kl. 16 blev det for koldt.
      Ja så snart foråret rigtigt stikker næsen frem så er vi klar derude :)

      Slet
  2. Gode billeder.
    Hvor er ørkenbedet dog smuk.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  3. Ja, jeg må også lige kommentere ørkenbedet: SMUKT!

    SvarSlet
  4. Jeg jubler med over ørkenbedet, det er meget smukt.

    SvarSlet
  5. Godaften Lisbeth.Kan da læse at det er ørkenbedet der er favoritten i dag.....også her hos mig.Men din Tibetanske kirsebær har da noget smukt bark.
    Koldt er der også her,så det bliver kun til lidt oprydning indendøre.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Ja ørkenbedet er ret flot på det billede, så det får ros. Den tibetanske kirsebær har en smuk bark ja.
      Vi er ikke meget for at gå ud i sådan en kulde, og når jorden er frosset er der heller ikke meget at gå ud for.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Ja, jeg fik også kun puslet i haven - det er svært at rigtigt gå igang med noget stort - når frosten er i jorden og det hele måske fyger til om ikke så mange dage.

    Flot rim og vejr du har fornøjet dig med idag - her var der tåget til ved en 1 tiden - og solen fik aldrig rigtig varmet.

    Og du har da ret: Ørkenbedet er meget sommerligt, og gør jo iøvrigt god reklame for sig selv!


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det bliver ikke til så meget, når jorden er frosset, og vi har en anelse om, hvordan de næste dage bliver.
      Ja så har det unægteligt været bedre her, hvis I har haft tåge til ved 13 tiden.
      Ja ørkenbedet er sommerligt og lader det til populært :)

      Slet
  7. Så heldig du er som har hatt sol i dag! Her snør det tett :-(
    Flotte bilder du viser. Dine roser er så vakre!
    Jeg kjøper bark fra en som driver med bare det, og den er mye tyngre enn den som er kjøper i sekker. Den får ligge i fred for fuglene.
    God aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nej har I nu sne igen, jeg glædede mig over solen, men det var ikke så varmt.
      Jeg har kun bark fra vores eget brænde, det kommer jo an på, hvilket træ, det er fra. Men jeg synes fuglene får det hele skubbet væk. Pilebarken er meget let.

      Slet
  8. Jeg skulle lige se det ørkenbed i stor størrelse - det smukt. Jeg kan overhovedet ikke finde på puslerier ude i kulden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja jeg synes ørkenbedet er ret fint, og det er min egen idé, det er det bedste af det :)
      Det var også kun fordi, solen skinne jeg kunne finde lidt at pusle med.

      Slet
  9. Kan du tåle flere rosende ord om ørkenbedet? WAUW, jeg er helt pjattet med det billede, SÅ smukt.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Om jeg kan, jeg labber det i mig :) alle roser modtages med kyshånd her inden sneen kommer. Til gengæld lover jeg flere smukke billeder de næste dage :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Ja jeg er med i heppekoret til ørkenbedet....det er da bare SÅ smukt! Ikke et øje tørt og det er jo sådan vi vil ha' det!
    Det næstsidste billede er også fantastisk......ja du kan nok høre vi er mange hungrende sjæle her på bloggen.
    Vi fik dog solen at se, senere på dagen i dag, jeg var ude og skovle sne i mine vandkander, så jeg har noget at vande mine pelargonier med. For i udestuen er temperaturen jo ikke noget at brokke sig over, når solen kommer frem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Velkommen i heppekoret :) Ja det næstsidste er også godt, men vent til i morgen, så kommer der flere smukke, eller kig på facebook.
      Godt I fik solen at se til sidst. Jeg kan godt mærke, at det hele skal vandes lidt tiere nu også det i pavillionen, selvom det er koldt om natten.

      Slet
  11. skønne foto,,,, ja solen har været fin hele dagen , jeg har dog ikke været ude idag der var en del indndørs sysler der skulle laves ,Ipsen gik tur med Maggie
    . ja koldt er det stadig, i aftes sent da jeg kørte fra bestyrelsesmøde stod termometeret i bilen på minus 6 grader og der var også rim overalt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Tak - ja det har været fint solskin hele dagen, der var vi heldige. Her var også minus 6 i aftes og masser af rim. Lige nu kan jeg kigge ud på månen, så det bliver koldt igen.

      Slet
  12. Her har det også været en smuk dag med solskin, men også kold dag. Og jeg giver dig ret i, at vi ikke gider mere sne, men desværre bestemmer vi det ikke selv.
    Flot billede af solen bag den tibetanske kirsebær.
    Dine rhodo'er er smukke. Dem ville jeg også gerne se, men det må blive næste år ;o)
    Både ørkenbedet og dine rosenbilleder får én til at længes endnu mere efter den skønne havetid. Godt, at det ikke varer så længe endnu.
    Knus Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel
      Ja en smuk dag med solskin, men det varer vist et par dage, inden vi får solen at se igen i hvert fald her hos os efter hvad de lover.
      Ja du kan jo ikke nå det hele, så i år bliver det roserne, så kom du bare til næste år og sel rhodoerne :)
      Ja vi længes meget efter forår og sommer, men det må jo da komme, forhåbentlig inden længe.
      Knus

      Slet
  13. Kære Lisbeth.
    Ja, tænkte nok du har puslet rundt i din have. Jeg kan se Bent også har været flittig, -- godt i begge kan lide ar arbejde ude.
    Flotte billeder af dine rhodoer. R. Golfer ser smuk ud.
    Billedet af ørkenbedet er flot.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja i går puslede jeg lidt rundt derude. I dag bliver det vist kun til lufteturene. Det blæser og er meget koldt igen, igen.
      Vi kan godt lide at være ude, men i dag er det for koldt.
      Golfer er smuk både med og uden blomster. Den får det fineste grå indument på det nye løv, og det holder længe.
      Tak skal du have.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  14. Kære Lisbeth

    Vi sukker vist alle efter varmere vejr og smukke blomster med farver. Sneen kan gøre landskabet smukt, men nu kan det være nok.

    Jeg har set Isabella Smith lægge grene og barkstykker i en flettet kurv og brugt den som pynt. Det kunne nok se lækkert ud med nogle forårsløg i krukker. Ganske vist gør din bark nytte på anden vis, men jeg ville nok også bruge det som pynt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nette
      Ja hvor vi sukker både for os selv og i kor. Jeg har lige set, at de lover april også bliver kold, suk hvor er det træls. Når først varmen kommer, bliver det en eksplosion af grønne farver, det hele kommer på en gang, tænker jeg.
      Tak for din gode idé, det har jeg slet ikke tænkt på. Jeg har en rigtig fin flettet kurv stående, den kunne jeg da pynte med forårsløg og bark. Udendørs kan planterne alligevel ikke opbevares nu, der er kun de små hornvioler, som klarer sig selvom de står i frosset jord. DET er da overlevere.

      Slet
  15. Igen dejlige billeder ,mon ikke Bent kunne holde varmen ved at kløve brænde?. Jeg blev ret nysgerrige da du skrev at du brugte barken,mon det er som jeg gør til blomsterdekorationer og til andet kreative sysler.
    Ønsker jer en dejlig weekend

    SvarSlet
  16. Hej Leila
    Tak skal du have, i dag må selv Bent give fortabt, det er hundehamrende koldt derude.
    Jeg er ikke særlig kreativ, har du måske gættet, så jeg har kun brugt barken ude i mine bede, men nu har både du og Nette givet mig en god idé, så når jeg ikke kan komme i haven, så må jeg i stedet sysle med lidt kreativt, selvom det ikke er min stærke side.
    Også god weekend til dig.

    SvarSlet
  17. Hej Lisbeth et lille pip fra mig jeg må indrømme at jeg absolut er MED i koret om ørkenbedet.. Måske Malene og jeg er lidt med i skylden om den lange vinter, jeg blev opereret i hånden i onsdags og kan ikke lige så meget havearbejde..Men nåede da lidt inden, fik pludseligt travlt fik datoen kom om fredagen og havde en masse projekter indtil, der så kom sne.. Nød dog også dagen i går og kan se pæoner og andet godt står på spring.. Mange hilsner fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Godt med et lille pip fra dig, selvom du og Malene ikke er populære, fordi vi får mere sne og vinter :) Men jeg kan nu godt forstå, at I gerne vil kunne gå i haven sammen med vi andre. Vi må desværre alle vente, april ser vist heller ikke for godt ud iflg. meteorologerne.
      Du kan nok bedre gå ud med en opereret hånd i modsætning til Malene, som skal gå med krykker.
      Ja det er dejligt at se forårstegnene, snart forsvinder de i sne åbenbart, men I har vel allerede sne hos jer nu.
      Ørkenbedet har været meget populært :) det er også et rigtigt sommerbillede og vi trænger meget til sommer allesammen.
      Mange hilsener og god bedring med hånden
      Lisbeth

      Slet
  18. Vi havde også skønt solskin i går, og alt taget i betragtning var det faktisk dejligt vejr. Jeg puslede i drivhuset (med varme på) i et stykke tid og det var skønt.
    Men i dag, føj! så jeg bliver herinde og har taget mine frø-beholdninger frem i stedet. Dagen er nu alligevel god, for jeg har vundet staudepakken fra Staudefeen :-) Er jeg ikke heldig :-)
    Det er et virkelig flot billede du viser fra ørkenbedet, ah, det oser af forsommer-lunhed :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja i går var det godt, men i dag suk, det er helt hvidt derude. Tillykke med at du har vundet staudepakken, det er da heldigt for dig, men jeg onder dig det virkelig. Nu er jeg ved at kunne kende dig igen med dine muntre bemærkninger :)
      Ja ørkenbedet er populært.
      Knus

      Slet
    2. Tak, det var sødt sagt :-)

      Slet
  19. Dejligt at se dit ørkenbed udsprunget og i sin helhed, det er et rigtig smukt bed! Jeg elsker også sådanne stenbedsplanter, for det var blandt andet dem der satte skub i min haveinteresse, for de var så smukke sammen med sten.
    Ja, sådan et rimlag vågner vi også til hver morgen i øjeblikket, det bliver heldigvis lunere op ad dagen.
    Hav en dejlig weekend! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Ja ørkenbedet er jeg meget glad for, helt min egen idé :) Der er nu ikke kommet helt de planter i, som jeg havde tænkt, for meget af det jeg har sat breder sig helt vildt som timian og trædebregner.
      Ja og nu er det snestorm her, så ingen rim i dag.
      Ja i lige måde - det bliver indendøre :)

      Slet