søndag den 31. marts 2013

Sol hele dagen

Vi mistede en time i dag, men til gengæld fik vi solskin hele dagen,  det kan vi ikke klage over.
Dejligt solskin og den skinner stadig. Min gåtur til vandet plejer at være ved 13 tiden, men jeg sprang over i dag og har først taget turen nu. Efter at have været i haven hele dagen og derefter en times gåtur,  så er jeg godt mør, derfor sidder jeg nu og slapper af, mens jeg laver dagens indlæg.
 Inde i pavillionen står anemonerne og blomstrer skønt
Fritillaria er også i pavillionen nu, så holder den nok lidt længere. I dag har vi både spist frokost og drukket kaffe derude. Der er dejligt lunt og lyst, og så ligger der en stak gamle haveblade derude, dem kan man altid underholde sig med.
Nordbedet i dejligt solskin
Himlen var skønt blå i dag
Græssett blev klippet ned, det var ikke for tidligt, men jeg har jo været forsigtig, måske lidt for meget.
Jeg har brugt barken i haven i dag, her under den opstammede enebær.
Birketræerne og syrenknopperne er smukke op mod den blå himmel
 Geum er på vej, den blev købt i en staudepakke fra Staudefeen sidste år.
 Lungeurt er fyldt med knopper
Parasoltræ ser ud til at have klaret vinteren flot.
 Skimmia Japonica er tæt på blomstring
Skovmærkerne dukker op flere stede i skovbunden


Krokus lukkede sig op for solen, så er det lidt varmt.
Clematis Alexandra viser også tegn på liv

R. Blueshinegirl har mange knopper i år, sidste år havde den ikke mange blomster, læg mærke til at den har blå grene og blå knopper
Men i 2011 var den fantastisk.
R. Breslau er en af de høje  rhodoer
og med mange blomster
Fadet med hornvioler er igen kommet ud ved hoveddøren
Til slut rosen Ghita Renæssance
Fortsat god aften efter en forhåbentlig også for jer dejlig dag.

37 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.
    Det ser ud til dine forårsblomster er lidtlængere fremme end mine. Jeg var lige lidt rundt i haveforeningen i dag for at se hvad der er kommet op i de andre haver, og det var ikke meget. Det er dejlig at vi nu kan begynde at ligge billeder på af de blomster der er på vej i år.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      I foråret er jeg som regel lidt længere fremme end I andre, men det kan ikke vare, inden de også kommer frem hos dig.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  2. Det er utrolig dejligt, så godt alting ser ud, når solen skinner.
    Jeg tror det er fornuftigt at have ventet med at klippe græsserne til nu, for det skulle være vintervæde, som er deres største fjende.

    Jeg håber også på at komme ud i morgen, de lover jo godt vejr igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja solen pynter på alt undtagen vinduerne ;)
      Det er også derfor jeg har ventet med at klippe græsserne, men de var godt på vej op, så jeg klippede lidt af nogen friske aks, selvom jeg ikke klippede ret langt ned.
      Ja da vi skal også i haven i morgen :)

      Slet
  3. Ja det har godt nok været en dejlig solskins dag. Vi har også siddet ude, godt nok men varme jakker på, og spist frokost.. Men det gode vejr kommer på onsdag. Det har jeg bestemt :)

    Var dine græsser begyndt at skyde? Jeg skal hjem en tur og have mine klippet ned i morgen. Lad os snart få noget varme :)

    Ha' fortsat en rigtig go' påske..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katy
      Ja skønt vi endelig fik solskin. Nå mon du har fødselsdag siden du har bestemt, at det gode vejr kommer onsdag. Jeg håber, du er klogere end DMI for de er ikke sikre på vejret sidst på ugen.
      Ja græsserne var begyndt at skyde, det var høje tid hos mig at få dem klippet, men her er det jo også lidt lunere, så måske har de ikke skudt så meget hos jer.
      Ja det ville være dejligt med noget varme.
      I lige måde.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Ja det var en flot flot dag idag!

    Snart sidder man og vånder sig i sommerheden - ikke noget at sige til at du netop viser din Parasol(gran) - Sciadopitys verticillata er faktisk noget af et favorit træ - det har jo en sjov fortælling og ser helt totalt anderledes ud.

    Jeg har 2 gange forsøgt at få det til at overleve ved mit hus i Sverige, men det har altid kun overlevet et par sæsoner.

    Jeg tror jeg vil prøve en gang til!

    Du må have en dejlig sommertidsaften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja så skønt vejr, har det været i dag. Du har ret, det kan hurtigt blive for varmt, men det må gerne være lidt varmere end nu.
      Nå parasollen kunne ikke klare sig hos dig i Sverige, det er da ærgerligt. Du ved jeg købte denne her i efteråret, men jeg havde købt et mere to år før, det stod så flot hele sommeren, men pludselig begyndte det at visne, det er heldigvis kun toppen, der er visnet, men det er jo ikke så kønt mere. Var det sådan at dine gik ud også?
      Det kan jo være at tredie gang er lykkens gang :)
      Tak i lige måde, så skal vi jo tidligt i seng, når vi kom tidligt op.

      Slet
    2. Ja den ene - der var der kun liv i en af de nederste grene. Jeg tror den er sårbar i det vejr vi har haft - frost og sol. og at det var toppen der døde fordi de nederste grene hos mig var beskyttet af sne. Den anden gik bare helt ud :(

      Men prøver igen - et sted uden for meget vintersol!

      Slet
    3. Ja det lyder ligesom min, men den står lidt beskyttet i skoven, så måske klarer den det. Den nye er mere udsat for vintersol.
      Held og lykke med tredie gang :)

      Slet
  5. Det høres ut som du har hatt en deilig dag. Det må være flott å ha en sånn pavillijong som du har, og kunne sitte der og hygge seg. Dine krokus ser fine ut.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det har været en dejlig dag, bare det at kunne lave lidt i haven er skønt. Håber det snart bliver din tur. Pavillionen er dejlig i denne tid, når bare solen skinner.

      Slet
  6. Ja, sikke en dejlig dag det har været i dag!! Jeg har også været ude det meste af tiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja man kan da slet ikke være inde, når solen skinner så dejligt :)

      Slet
  7. Hej Lisbeth - Ja hvor har det været en skøn dag. Jeg tror vi er mange, med dejlige røde kinder og trætte kroppe i aften ;o).
    Skønne billeder fra din spirende have, ja nu kommer det til at gå rigtigt stærkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja skøn skøn dag, alle havenørder har garanteret nydt det i haven i dag.
      Ja lad os håbe, at der begynder at ske en hel masse, men de lover stadig kulde og måske sne til weekenden, dog ikke hos jer.

      Slet
  8. Godaften Lisbeth.Ja! vejret her i det jyske har bare været rigtig smukt i dag.
    Kan se at du ikke har ret meget sne i din have,så dine blomster er nok længere fremme end hos os.
    Vi tager hjem til Sjælland i morgen,og de har jo lovet rigtig flot vejr i næste uge.Så nu kan vi mæske snart komme i jorden.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Når jeg læser på bloggene rundt om i landet, har jeg indtryk af, at alle har haft godt vejr, det er rigtig dejligt. Sneen svinder mere og mere, vi har kun det gamle tilbage nu, det giver ikke sådan op. Jeg kan stadig fylde noget i vandkanden og på potterne i pavillionen.
      Ja lad os håbe det godt vejr fortsætter, så vi kan begynde at komme i jorden.
      God tur hjem.
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth.
    Ja, i dag fik vi dejligt vejr, så blev det alligevel til "en havetur"- der er jo altid noget man kan lave, selv om der ligger sne og jorden er hård.
    Jeg kan også forstå i har hygget i pavillonen, dejligt ---
    Den R. Breslau er bare så smuk, og det tegner godt med den clematis du viser, der er ingen skud på dem jeg har. Måske kommer det---
    Fint fad med hornvioler. Jeg har altså plantet mine ud i en krukke som står i vindfanget, så må vi se om de klarer sig.
    Vi kan glæde os over at det bliver godt havevejr igen i morgen.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det var skønt endelig at få noget solskin. Der var rigtig dejligt i pavillionen i dag.
      R. Breslau er rigtig fin. Der har også mange af mine clematid, hvor der ikke er liv at se endnu, så de skal nok komme hos dig også.
      Jeg tror de klarer sig dine hornvioler.
      Vi tager lige en dag mere i haven, det gør ikke spor :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Ja vejret har bare været fint i dag.
    Som altid gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Endelig godt vejr hos jer også, det glæder mig Aase.
      Selv tak og i lige måde.

      Slet
  11. Det hjælper gevaldigt på humøret med den smukke blå himmel og solen, og imorgen er den sidste sne væk (!!??) og SÅ er det forår... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig i alt hvad du skriver, og når sneen er væk er det bestemt forår, håber I hører efter i DMI :)

      Slet
  12. Ja man bliver altså glad i låget, når solen på denne måde viser sit milde ansigt. Selv jeg har været i haven i dag. Men altså kun i forhaven, hvor sneen næsten er væk! Fik revet græsplæne og klippet lidt stauder, og en masse andet praktisk, dejligt med frisk luft og høj sol!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Det har du helt ret i, det hjælper gevaldigt, når solen skinner. Du har været flittig i forhaven, kan jeg høre :)

      Slet
  13. Solen har også skinnet her idag og der var dejligt i drivhuset, men jeg havde fyldt bordet op så vi måtte spise inde i køkkenet:-)
    Det ser dejligt ud med alt den grøde, så langt fremme er tingene slet ikke her i det kolde nord.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Dejligt med solskin, ja det er ikke sådan når alle frøbakkerne fylder det hele, så må I ty til køkkendet.
      Vi er i foråret altid lidt længere fremme.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  14. Ja, hvor var det dog en dejlig solskinsdag! Ren vitaminbombe at kunne være ude hele dagen! Dejligt at se solbilleder igen! :)
    God 2. Påskedag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Ja og det var dejligt at kunne vise solbilleder igen. Ja det er skønt, så nu må jeg ud igen.
      I lige måde.

      Slet
  15. Vi har virkelig haft meget solskin her den sidste uge og i dag er ingen undtagelse. Det er bare så skønt. Jeg var ude at pille lidt visne staudetoppe af i går, men dels var det altså vældig koldt og dels ligger der stadig sne i bedene, så jeg gad faktisk ikke gøre ret meget ved det.
    Nu er det april og det kan ikke undgå at blive en varmere måned end marts, og fint at den begynder med solskin.

    Som sædvanlig er dine vækster længere fremme end mine og nu har jeg set blomstrende krokus både hos dig og Signe. Jeg tror jeg laver et indlæg med mine krokus... de er knapt igennem den frosne jord, ha...

    Hvor er det dejligt i pavillonen og dér har du fine anemoner og andet guf. Kan godt forstå at I nyder pavillonen.

    Påskeknus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er dejligt med solskin også i dag, det nyder vi. Jeg kan godt forstå, det er træls at gå rundt i sne og klippe staudetoppe. Vi har også lidt sne endnu, men ikke i ret mange bede mere. Så snart sneen er væk, sker der noget, har jeg lige opdaget, meget pibler op her.
      Så må du bruge arkivbilleder af krokus :)
      Ja det er dejligt i pavillionen, men især nyder jeg anemonerne, hvor er de skønne, og så kan de plantes ud bagefter.
      Påskeknus tilbage
      Lisbeth

      Slet
  16. Ja det er nogle helt fantastisk påskedage vi har haft Lisbeth....og i dag skulle der være mulighed for at få fregner på næsen igen ;0)

    Jeg er SÅ misundelig over dine og andres krokus - tror jeg må ud med føntørren for at tø jorden lidt op ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Ja de to sidste dage har været skønne, så stiger humørbarometeret igen :) og vi kan få fregner på næsen.
      Jeg kan godt forstå, du er misundelig på mine krokus, men jeg deler gerne billeder med dig og andre, i håb om at det også kan højne humøret.
      Knus Lisbeth

      Slet
  17. Dejligt med lidt sol trods kulden,det må smage lidt af forår,kan også se der er gang i det meste.
    Godt i kan sidde inde i pavillonen og nyde varmen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan
      Ja solen får det til at virke forårsagtigt, og det synes jeg da også, at det er i dag. Også i dag så jeg nye forårstegn.
      Vi nyder pavillionen, der er lunt 20 grader er fint :)

      Slet
  18. Hello there! I know this is kinda off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this website?
    I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

    Also visit my web blog ... click here

    SvarSlet