onsdag den 29. august 2012

Stemningsbilleder

I mandags havde vi den dejligste dag, hvorimod dagen i går var for at sige det mildt temmelig træls. Heldigvis blev aftenen en af disse stille dejlige aftener.
Det bliver tidligt mørkt for solen går tidligt ned
Men da det var så dejligt stille, blev jeg siddende i pavillionen, indtil det var næsten helt mørkt.
Til morgen stod de fleste af os nok op til en vidunderlig morgen. Der var mosekonebryg, edderkoppe-spind og en skøn stemning i haven. Ind i mellem synes jeg også, at jeg så både feer og alfer ;o)


MIN helbredende have, er det ikke smukt?


Ovenfor haven er der et dige, der ligger højere end haven, her gik jeg op og tog billeder.

De to sidste billeder er taget ude fra vejen, på det sidste kan I se, at pavillionen er godt skjult.
Kig ud over brakmarkerne med sol i baggrunden
Med den høstede mark i baggrunden, dvs. den er kun delvis høstet.
 Op mod skoven
Inde fra skoven og ud i haven
Staudebedet





Håber I nød eventyrstemningen
Her kommer lidt andet
Her ved pavillionen blev figentræet plantet. Jordbunken i baggrunden ligger der, fordi Bent er ved at grave ud til terrassen.
Benved, dog ikke den jeg fik foræret, så stor er den ikke.
Daglilje
Duftliljer desværre uden duft hos mig, eller også svigter min fine næse mig.
Til slut en af mine fine georginer.

Jeg håber, I har lige så fint vejr, og at I nyder dagen lige så meget som jeg gør.

24 kommentarer:

  1. Wow hvor smukke billeder, af den skønneste eventyrhave :-D
    Du kan godt klappe dig selv på skulderen Lisbeth, for dine fine "skud".
    Ja dagen i går var godt nok træls. Jeg skulle have været i haven, men regnen stod ned i tykke tove, så jeg hvilede i stedet kadaveret til i dag, hvor det til gengæld har været det lækreste havevejr :-D
    Jeg er færdig for i dag, tror jeg. Også håber jeg vejret i morgen arter sig så jeg kan komme ud igen og forsætte mit projekt; "Kamp mod ukrudtsskoven" ;-D
    Ha´en god aften.
    Knus...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marianne, det vil jeg gøre :)
      Det var måske meget godt med en slapper dag for dig, her var det ikke værre, end jeg kunne være ude. Det har også været skønt vejr her i dag, men i aftes var det bedre endnu.
      God arbejdslyst med ukrudtsskoven i morgen.
      Også god aften til dig.
      Knus

      Slet
  2. Hej Lisbeth.Hold da helt op!Sikke en stemning i de helt fortryllende billeder.Det smitter åbenbart.Har lige
    læst Signes og Mariannes indlæg om spindelvæv.
    Her hos os har vejret været helt fantastisk.
    Så jeg har været flittig og opstammet min store thuja ved drivhuset.Er ved at lave et indlæg om det.
    Nyd den dejlige aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, ja vi har haft spindelvæv på hjernen fra morgenstunden :)
      Ja her har vejret også været skønt. Jeg vil kigge ind for at se, hvordan din thuja nu ser ud.
      Jeg vil nyde aftenen, men den var bedre i går :)

      Slet
  3. Sådan Lisbeth ;o) Det er da nogle helt fantastiske billeder med den skønneste stemning du har foreviget, de er lige til postkort ;o) Her hos os har det også været godt vejr idag, kun lige lidt finregn men det er væk igen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Heidi, der voksede jeg lige 5 cm :) Mon ikke vi alle har haft fint vejr, det er dejligt.

      Slet
  4. Det ser altså bare så smukt pg frodigt ud.
    Jeg MÅ se din have engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina
      Jeg forventer sørme også dit besøg sammen med de andre bloggere næste år i maj eller juli.

      Slet
  5. Tak for dine gode stemningsbilleder.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. Der er en helt eventyrlig stemning over billederne med tågen og det hele. Edderkoppespind er der masser af, jeg går ind i dem hele tiden. Sneglejagten om aftenen er snart svært, måske skal jeg investere i en pandelampe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det var en eventyrlig stemning og flot med edderkoppespindene, men de er ikke rare at løbe ind i. Ja det er svært med sneglejagt efterhånden, jeg starter 19.30 i denne tid, men der er sikkert flere, når jeg er gået ind.
      Har du planer om Kolding på søndag?

      Slet
    2. Nej, jeg skal have gæster denne dag, men d. 9/9 som er min fødselsdag tager jeg til havedag i Ringe på Fyn hos Birgitte Hasholt. Her kommer Staudefeen bl.a. også.

      Slet
    3. Ja det lyder spændende, men jeg kommer ikke til Fyn, der har jeg lige været.
      Måske tager jeg til plantemarked i Århus d. 16.9. men der kommer du så nok ikke.
      Kender du tiderne for Glud markedet, tør ikke love jeg kommer, men det er ikke til at se, hvad tid det er? Hvis jeg kommer til Århus, tager jeg ikke til Glud, det bliver for dyrt med færgen to uger i træk.

      Slet
  7. Pas nu på, du ikke begynder at gå Bent i bedene med dine flotte stemningsbilleder. Vi nød også det flotte sensommervejr i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er også ved at være bekymret :o)
      Det var rigtig dejligt vejr i dag, men her blev det lidt blæsende til aften.

      Slet
  8. Vildt spændende FOTO, haven er indhyllet i mystik og skovtrolde, hos os her til morgen var der torden lyn og kaskader af vand, men mon ikke det lysner senere på dagen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna :) skovtrolde har jeg ikke tænkt på, måske er der også en enkelt af dem.
      Her er det helt stille vejr, men gråt.

      Slet
  9. Kære Lisbeth.
    Hvor er det skønne billeder du viser os af din have -- og stadig mange fine blomser---
    Jeg har set "ældre indlæg" - hvor der jo også er skønne billeder af mange ting -
    håber du nyder din pavillon - det ser ud til den står det rette sted!!!!!!!!
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal have. Jeg var lige ved at være bekymret for dig, fordi du slet ikke skrev her :o)
      Du kan tro, jeg nyder pavillionen, den står perfekt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Vidunderlige stemningsbilleder. Jeg synes da også lige, jeg så en fe smutte om bag en træstamme :o)
    Har du tænkt dig at vinterdække figentræet?

    SvarSlet
  11. Tak Christel
    Ja jeg tror også, der gemte sig ind bag træet :)
    Måske vil jeg dække figentræet, har ikke tænkt rigtigt over det endnu. Der er mange figentræer på Samsø, men denne her er jo ung endnu, så måske skal jeg gøre det.

    SvarSlet
  12. Jeg spørger, fordi jeg selv skal have plantet et figentræ og ikke helt ved, hvor jeg skal sætte det. Har hørt/læst, at det skal stå på en beskyttet plads. Mon det kan stå i en potte udenfor hele året?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget erfaring med figentræer, men jeg turde ikke lade min stå i en potte udenfor hele året. Kommer lige til at tænke på, at den jeg har fået har stået i en potte, men i et drivhus. Så måske hvis du sætter det indenfor i drivhuset, min er jo heller ikke særligt stor.

      Slet