fredag den 10. august 2012

Aftensolsbilleder

Solen skinnede så dejligt i aftes, så jeg gik en tur med kameraet og tog billeder af forskellige planter. Jeg legede også lidt med at tage billeder i modlys, nogen af dem blev gode, andre blev slettet igen :o)
Her er billederne:

Et skønt lys over nordbedet og parykbusken
Og Jackmanii
Hydon Velvet og en hortensia


Liljer med sol på
Arabian Night endnu en gang
Gentle Shepherd
Eng forglemmigej blomstrer længe juni-august
Marieklokkerne har remonteret, selvom jeg ikke har klippet frøstandene af, jeg skulle jo gerne have frø.
Hjortetrøst
Purpursolhat, nogen der kender den og kan fortælle mig navnet på den?
 Sommerfuglebusk i modlys
 Og staudelathyrus
Statice

Til slut som sædvanlig rosenbilleder



Jeg håber I kunne lide mine billeder og ønsker jer alle en skøn weekend.

24 kommentarer:

  1. Det er du da sluppet meget godt fra - altså din leg med kameraet mener jeg. Det er da blevet nogle gode billeder. Flot bed på billede 1 og 2. Og din Arabian Night er altså skøn.
    Hilsen Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Christel, det var sjovt at lege med kameraet. I aften blev det til regndråbebilleder.
      Ja Arabian Night er fantastisk.

      Slet
  2. Det var da en rigtig god ide, at forevige planterne i modlys. Vi har jo tilbøjelighed til at tage billeder der år for år ligner hinanden. Fedt lys ved f.eks. Staudelathyrusen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla J. Jeg var også glad for at jeg prøvede. Det er blevet spændende efterhånden at fotografere :o)Jeg er også meget glad for billedet af staudelathyrusen.

      Slet
  3. Kan godt lide billederne og planterne ;-)

    God weekend til dig også.

    SvarSlet
  4. Ser godt ud i aftensol! meget fin velplejet have, og du har mange flotte planter......

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Jan. Det er jeg glad for, at du synes :)

      Slet
  5. Godaften Lisbeth.Som altid dejlige billeder.Den Arabien Night bliver jeg da nød til at anskaffe mig.
    Og dine liljer er også bare skønne.Nu skal jeg lave mit næste indlæg,for vi har vejfest i morgen.Håber vejret holder hvad de har lovet.God aften Jette.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette. Tak skal du have. Ja Arabian Night er fantastisk, men jeg er nu ikke sikker på, at den altid bliver så flot, jeg har aldrig haft en så flot før i hvert fald.
      Ja vi har lige haft regnvejr, det havde de ikke lovet.

      Slet
  6. 🌹fantastisk smukke billeder du har fanget, så fint når solens stråler laver lys og skygge ....

    SvarSlet
  7. Som altid gode billeder.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase. Også god aften til dig.

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Det var nogle gode billeder. Planterne tager sig anderledes ud i modlys og det hele bliver så kønt med solstrålerne på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, ja med aftensolstråler bliver det hele helt anderledes både i med og modlys.

      Slet
  9. Det lave, nærmest vandrette aftenlys skaber en nærmest magisk stemning i haven. Det er dejlige billeder - jeg har især nydt billedet af den hvid-gule lilje...den er smuk.
    Og så blev jeg også lidt klogere i aften - jeg vidste ikke at der var flere slags forgelmmigej - Engforglemmigej må lige googles.
    God weekend - hilsner fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Ja det er helt fantastisk med aftenlyset, du har ret, der er noget magisk over det.
      Da jeg sidste år så, at alle andre havde forglemmigejer, ville jeg forsøge at købe nogen selv. Det eneste jeg kunne købe var engforglemmigej, det er jeg ikke ked af nu, for de blomstrer længe og breder sig fint som bunddække.
      Derfor tog jeg billeder af den, hvis der nu var nogen, som ikke kendte den. Jeg tror jeg købte den hos staudestedet.

      Slet
  10. Aftenlyset er bare så smukt, jeg nyder det også i fulde drag.
    Sætter staudelathyrus bælge ligesom den etårige??
    Arabian Night er supersmuk, den må jeg på udkik efter til næste sæson.
    Også god week-end til dig og din mand med de svævende fødder... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Ja aftenlyset er fantastisk, i aften var der nu ikke meget lys her, men til gengæld meget stille, vi fik regnvejr, så det var gråt i gråt.
      Ja du kan tro den sætter bælge, skal jeg gemme til dig? Den er nem at få til at spire.
      Ja Arabian Night er helt utrolig, jeg har haft den før, da var den ikke så fantastisk, så jeg lover ikke at din bliver lige så flot :o)
      Tak i lige måde, i disse dage lægger han sten, så er det godt at kunne svæve ;o)

      Slet
  11. Stemingsfyldte aften billeder, sjovt som solens sidste ståler sætter spotlight på udvalgte punkter ;o). Jeg må sige, i den tid jeg har fulgt din blog har du udviklet dit foto gen rigtigt godt og vil nu gerne lege og eksperimentere. Jeg syntes at kunne huske det var Bent der tog mange af billederne førhen, men måske husker jeg forkert ? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja aftenbilleder er skønne og solens stråler sætter ganske rigtig spotlight på udvalgte punkter. Du har ret, jeg udvikler mit fotogen mere og mere. Jeg er glad for, du nævner det, for nu er det jo ved at blive spændende :o)
      Da jeg startede med bloggen i marts 2011 havde jeg ikke taget ret mange billeder og havde absolut ingen forstand på det. Bent har altid været glad for at tage billeder, men jeg har nu mest brugt mine egne billeder på bloggen. Skulle de være rigtig gode var det Bents jeg benyttede. Så du husker ikke helt forkert.

      Slet
  12. Meget smukke aflysbilleder. De giver en dejlig stemning og planterne lyser helt op. Flot Lisbeth!!
    Og jeg vidste ikke at det var nemt at få staudelathyrus til at spire, så jeg vil også tage billede af dem og gemme bælge til glæde for andre. Tak for ny viden.
    Det bliver spændende med jeres projekt og der sker noget, kan jeg høre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Bente :o)
      Ja det er altid godt med ny viden. Jeg synes i hvert fald, at de er nemme at få til at spire.
      Ja nu sker der noget med projektet, Bent knokler løs med sten, og pavillionen skulle komme på torsdag, så må vi se, om han skal have cykeltur før eller efter :o)

      Slet