onsdag den 22. august 2012

90 års dagen og regn

Jeg springer lige over at blogge på torsdag, min søde gamle mor fylder 90 år, så vi har gode gener i min familie. Ikke at hun glæder sig over det, hun er træt og kan desværre ingenting selv mere, og så er der ikke meget ved livet, men hun er heldigvis åndsfrisk. Hun er på plejehjem og er heller ikke særligt glad for det, nuvel hun fylder 90 og hele familien samles. Vi er ikke mange, men begge børn, svigerbørn og 5 børnebørn møder alligevel op, så mon ikke vi får en hyggelig dag i familiens skød.
Vi blev vækket af tordenvejr i morges og to urolige hunde, så jeg måtte op og holde i hånd kl. 5.45, det var tidligt. Vi fik 6 mm og nu skinner solen igen.
 Denne daglilje kan endnu
 Gyldenris
 Hejrenæb/ erodium pelargoniflorum
 Lathyrus
 Pamina
Skovkig
Montbretia
Jeg har mange sommerfuglebuske, men kun en i denne farve
Stokrosen er da dejlig
Syriske roser
Whirlwind
Min meget høje violfrøstjerne
Clematis Xerxes kan endnu, den har blomstret uafbrudt siden maj.
Se lige min vidunderblomst :)
 Clair Renæssance
Flora Danica det er en af de roser Solvejg gerne vil have, når vi sammen skal købe roser.
Jeg har to myrter i krukker
Japansk myrte står så fint
Og en almindelig myrte, men skal den ikke klippes? Nogen der vil give gode råd, så tager jeg glad og  gerne imod.
Rigtig god dag til jer. Jeg husker at tage et billede med af pavillionen, den har min søde mor givet os :o)

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.Ja! så er jeg tilbage fra en dejlig og varm tur til Nice.Har lige rullet lidt og set alle de dejlige billeder fra din have og den flotte pavillion.Kan se at du viser en vidunderblomst.Jeg fik en med hjem fra Samsø,men den blomstre ikke endnu.Og jeg ved ikke hvem jeg fik den af.Senere på dagen vil jeg lave et indlæg fra Nice.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen.Glemte lige at sige tillykke med din mor og god fødselsdag.Jette

      Slet
    2. Godt du har haft en dejlig tur til Nice.
      Ja så har du set billeder af pavillionen, den er jeg meget glad for.
      Tak for lykønskning til min mor.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth stort tillykke med din mor i morgen, godt med gode gener i familien. Selvom hun lyder til at være mæt af dage, skal det nok blive hyggeligt at få samlet familien og blive fejret.Du må være flittig med vandkanden, siden du kan holde liv i den japanske myrte, jeg syntes de dør bare man lige vender ryggen til ;o). God 90 års dag imorgen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, ja jeg håber, det bliver hyggeligt, om ikke andet skal jeg da være sammen med mine børn, så må vi håbe, hun kan få lidt ud af det.
      Jeg er ikke særlig god til at vande potter, men Vorherre har jo også hjulpet til, så ja den japanske myrte står fint.

      Slet
  3. Det lyder dejligt festligt med en 90 års dag i familiens skød. Den ældste i min danske familie er en faster på 93 år.
    Det er et skønt kig i skoven vi får. Der ser ikke tørt ud der og tordenbygen har nok også hjulpet. Men frækt at Thor skulle jage dig ud af sengen så tidligt med sit bulder og brag ;0)
    Xerxes er som Justa, en dejlig længeblomstrende clematis. Det er skønt at ha.
    Jeg skal ud og pakke fire nye planter ud som kom med fragten. Jeg er spændt på kvaliteten fra kridtvejsplanter.dk
    Rigtig god fødselsdag med mor og familien.
    Kh
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Ja måske er det fantastisk, desværre synes min mor det ikke.
      Skoven er heldigvis ikke så tør og var heller ikke før bygen, men alt det andet var. Jeg var lidt træt af Thor, det var en time for tidligt :)
      Planterne fra kridtvejsplanter plejer at være af god kvalitet.
      Tak skal du have.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Den der rose Flora Danica er så smuk - jeg havde den på stranden for år tilbage, men den trives ikke i den jord. Hvor har du mange smukke roser!!!!!
    Japansk myrte - den er vel nok flot--
    Tænk Lisbeth - i dag kom linien forneden med dine billeder - rigtig godt!!!!! For det er jo sjovere når de er store.

    Tillykke med din mor, og god tur derover - jeg håber i får en dejlig dag, din mor har sikkert glædet sig meget til dagen.
    Jeg skal på stranden i morgen!!!!!
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja Flora Danica er en smuk rose. Den er ikke så hårdfør, jeg troede den ene af mine var død i vinter, men den kom sig heldigvis.
      Godt det virker igen, så du kan se store billeder.
      Tak skal du have, nej desværre har hun ikke glædet sig til dagen, tværtimod.
      God tur til stranden i morgen.
      Hilsener Lisbeth

      Slet
  5. Hvis din mors kræfter står til, er der ingen tvivl om, at I får en hyggelig dag.
    Jeg kunne også godt få lyst til at anskaffe flora danica. På lørdag skal jeg på Vilsundmarkedet - måske falder jeg over den der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Min mor er sej, så jeg håber de slår til, men hun bliver hurtigt træt, og det er der vel ikke noget at sige til med den alder.
      God idé at anskaffe dig Flora Danica, det er en fin rose. Lyder godt med Vildsundmarked, jeg trænger snart til et marked :o)

      Slet
  6. Stort tillykke med din mor, jeg håber at I alle får en dejlig dag. Det er positivt at din mor er åndsfrisk, men selvfølgelig meget trist for hende at hun er afhængig af hjælp til alting. Jeg kan sætte mig ind i at det er svært at være på plejehjem når man helst ikke vil.
    Din stokrose holder sig flot hvid og så synes jeg at Clair Renæssance er ret skøn:o)
    Ha en dejlig torsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tak skal du have. Ja jeg er også glad for, at hun er åndsfrisk, men det kan også være et problem at være det, når man ingenting kan selv, så bliver man mere ked af det. Hvis alle plejehjem er som det min mor er på, håber jeg aldrig at komme på plejehjem.
      Clair Renæssance er så skøn og velduftende.
      Tak skal du have og i lige måde.

      Slet
  7. Også et til lykke med din mor fra mig. Hvor er det dejligt, at hun har en familie, der fejrer hende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Tak skal du have, jeg har også sagt til hende, at hun skal glæde sig over, at hele familien møder op :)

      Slet
  8. Hej Lisbeth.
    Stort tillykke med din mor. 90 år er en høj alder. Der er ikke noget at sige til, at hun er træt.
    Har læst de foregående indlæg, men har ikke haft tid til at kommentere. Jeres pavillion ser vel nok hyggelig ud - jeg er helt misundelig ;o)
    Jeg var i dag på planteskolen Mathildestien i Vedbæk. Der var udsalg, og nogle planter blev givet væk. Jeg fik 3 Pamina gratis, men uden at vide, hvordan den ser ud. Så jeg er glad for at se dine billeder af den. Den er da flot :o)
    Din hvide stokrose er også flot og din Xerxes og .... Ja, jeg kunne blive ved.
    Jeg håber, at I får en god og hyggelig dag i morgen, og at din mor nyder dagen trods alt.
    Hilsen Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel
      Tak skal du have, heldigvis gik det godt, selvom hun var træt, da vi gik.
      Jeg kan godt forstå, du er lidt misundelig, det ville jeg også være, den er rigtig skøn min pavillion.
      Pamina er en skøn plante ikke dårligt at få tre gratis. De er langsomme startere, så tre stk. var helt fint.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth.
    Stort tilykke med din mor i morgen, håber i får en dejlig dag. Min syrisk rose er ikke i blomst. Hvor er din hvide Storkrose flot.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Tak skal du have, vi havde heldigvis en dejlig dag.
      Den syriske rose blomstrer nok også snart hos dig, men I er jo lidt bagefter somme tider deroppe nordpå :o) Jeg er også vild med stokrosen.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  10. Et stort tillykke med din mors 90 års fødselsdag skal også lyde her fra. Håber i får en rigtig god og hyggelig dag. Mon ikke hun alligevel vil nyde dagen, når i alle er samlet.
    Hvor har du mange skønne blomster. Der er mange, som jeg slet ikke kender.
    Som altid gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Vi havde en dejlig dag, og jeg tror også min mor nød at have familien samlet, men hun var træt, da vi gik.

      Slet
  11. Ja straks tænker jeg 90 års fødselsdagen. Men helt så muntert bliver det jo nok ikke, som du fortæller. Men hyggeligt at mødes til en så stor begivenhed. Min farmor blev 94 år, så jeg har været til en 90 års fødselsdag også.
    Din hvide stokrose er vel nok flot endnu. Hejrenæb er altså også smuk. Hvorfor jeg ingen har i haven er da en gåde, som jeg må se at få løst, for den passer virkelig godt til storkenæb og pelargonier! God fødselsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja men det var også meningen, at I skulle tænke på den, men vi holdt os i skindet, så det blev ikke så vildt :o)
      Ja den fine storkenæb er lige dig, det er jeg sikker på. Jeg glæder mig også til at se den hvide stokrose i morgen, det var næsten mørkt, da vi kom hjem.
      Tak

      Slet
  12. Kære Lisbeth , jeg ønsker et stort tillykke med din mors 90 års dag...Håber din mor og familien får en god dag, solen skinner ingen torden, så de stakkels hunde bliver bange , ikke noget med at holde pote i dag....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Jonna. Regn var der meget af på Fyn, men så vidt vides ikke torden her, så det var ikke nødvendigt at holde pote i dag :o) heldigvis men der var mange søde mennesker, som kom og kiggede til dem, gav dem mad og gik tur med dem.

      Slet
  13. Tillykke med din mor, Lisbeth! En flot alder - det kan hun da prale af :-)

    God weekend :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marlene. Ja det er en flot alder, men hun synes, at det er for meget, så hun praler ikke af det. :)
      I lige måde.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
    2. Hæ, hæ, nej, man er vel lidt forfængelig ;-)

      Tak :-)

      Kh. Marlene

      Slet