tirsdag den 7. august 2012

Blæsevejr og håret der blev væk

Ja hu hej hvor det blæser i dag, det er da forrygende. Så man kan med rette sige, at jeg har været ude i blæsevejr, jeg har godt nok også været ved frisøren. Som sædvanlig var det en langvarig affære, så jeg var ved at falde i søvn imens. Det er altså ikke nemt at holde sig vågen, når man skal sidde stille i over en time, i hvert fald ikke for mig :o) Frisøren var ikke i snakkehjørnet, så der hørtes kun klip, klip.

Nå men hvad kan jeg så vise i dag, ja lad os nu se:
Den første knop i den ene af  mine syriske roser
Tæt på clematis Xerxes
Niobe nu med to udsprungne blomster
Jackmanii med sol på
Et farverigt kig fra terrassen
Derfra kan man også se min fine hortensia
Igen igen blomstrer dagliljerne Joan Senior og Arctic Snow på samme tid.
 En ny lilje er sprunget ud, dvs. jeg har haft den i flere år, men kender ikke navnet på den.
Pink Wish
Bent er ved at være klar til at lægge stenene, han har ferie fra på torsdag, så jeg tror, han venter med at starte til fredag. Hundepoter, regnbyger osv. kan nemt gøre det ujævnt igen, ingen grund til dobbelt arbejde.
Prøv at se denne skønne kombination af tre forskellige rhodoer. Jeg synes, den er fantastisk.

I dag må jeg hellere vise nogen flere roser
 Her har vi Rosa Mundi, som kun blomstrer en gang, der er få knopper tilbage, men den har blomstret længe i år
Dronningen af Danmark har også holdt ud længe i år, men synger nu på sidste vers.
 Slyngrosen Barock
 Big Purple
 Blue Moon
 Comte de Chambord
 Lady Emma Hamilton
 Flora Danica
 Chloe Renæssance
 Teasing Georgia
 Grace
Rosen Resli op i Moreltræet
To billeder mere, begge nogen jeg er stolt af
Nu er min skønne dahlia Arabian Night endelig ved at blomstre, den er stor og flot i år, så jeg har gået spændt og ventet på den første blomst.
Til slut denne skønne åkande.

Fortsat god dag i blæsevejret.

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.Håber ikke du fryser om ørene,nu når du er blevet klippet.Her blæser det-solen skinner og der kommer regnbyger ind i mellem.Tidligt at din syriske rose blomster.Min har kun masser af knupper.Og den mørke dahlia er da bare skøn.God aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er da tæt på, at jeg fryser ørerne, jeg skal da love for, at det var en kold sneglejagt i aften. Heldigvis var der ikke så mange.
      Vi har kun fået en byge i dag, men blæst det er der rigeligt af.
      Der er også kun den ene blomst, der er sprunget ud i min syriske rose. Der er også masser af knopper.
      Ja den mørke dahlia er kæmpestor og fyldt med knopper. Bare sådan en til 8 kr. i Netto :o)

      Slet
  2. Det er en fornøjelse at bladre ned gennem dine billeder. Jeg elsker, når hortensien blomstrer :)
    Bent har da valgt et godt tidspunkt at holde ferie. Nu kommer sommervejret, lover de.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Ja det er dejligt, når hortensiaen blomstrer, jeg er glad for, at det er en fornøjelse at bladre gennem mine billeder :o)
      Kan det virkelig passe, at Bent er heldig igen, det var også godt vejr, sidst han havde ferie. Og det har der ellers ikke været meget af :o)

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hvor er der mange skønne blomstringer i din have, og de grønne rhodoer er meget smukke. Det eneste jeg savnede foto af, var Høneballefruen med nyklippede lokker. Hvis det har taget en time kan der ikke være meget tilbage. Iøvrigt sjældent man hører om en frisør der ikke har meget at sige... ;o))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Tak skal du have. Jeg fik ikke lige taget et billede af de nyklippede lokker. Der er lidt tilbage, det er en meget omhyggelig frisør jeg har. Hun plejer ellers at snakke, men ikke i dag før jeg fortalte, hvorfor jeg var træt :O)

      Slet
  5. Kære Lisbeth. Ja hold da op hvor har det blæst i dag og lige nu lyner og regner det her, så det er en "fornøjelse". Håber drivhuset bliver stående :)

    Sikken en masse flotte roser. Der er nogle imellem jeg gerne ville have.

    Gir Fru Friis ret. Det er da sjældent at frisøren ikke har meget at sige. Det har min så heller ikke. Har en mand og han er ikke til at flå et ord af :) men passer mig egentlig fint, så kan jeg slappe af imens. Vi må da se, hvor fin du er blevet med eller uden hår.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Her blæser det kun, men regn kunne vi godt bruge mere af, torden må du godt beholde, hundene kan ikke lide det :o)
      Det kunne da være sjovt at høre, hvad det er for roster, du gerne ville have.
      Jeg må se, om Bent kan tage et billede af mig, så I kan se mit omhyggeligt klippede hår :o) Ja det er rart at kunne slappe af imens, men ikke godt at være ved at tabe hovedet :o)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Jeg var også til frisøren i lørdags men hun kaglede derudad, så det var om at følge med! I dag hvor det blæser sådan, er det meget nemmere at styre lokkerne ;-)
    De bløde bølgede former på rhodoerne og de flotte lidt forskellige grønne nuancer, ser knald godt ud! Den ene rose efter hinanden er fantastisk. Farven på Flora Danica er virkelig stærk og for sig, pg Rosa Mundi flirter jeg lidt med tanken om. Så den indebi Haveselskabets have i juni og blev ret betaget.
    Lige den Hortensia, synes jeg er en af de smukkeste. Jeg satte en i efteråret men den overlevede ikke vinteren. Er de lidt mere følsomme end de traditionelle, synes du?
    Black night er virkelig lækker i farven og Nøkkerosen er så yndig.
    Hvor er det spændende som det skrider frem med arbejdet til pavillionen - det bliver bare så godt når I kan nyde haven derfra :-D
    Kh
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Ja for det meste kagler frisørerne om alt muligt, men ikke denne gang. Det er nemmest med kort hår i blæsevejr, jeg er glad for mit korte, jeg har haft pagehår, som hele tiden kom i øjnene, når jeg bukkede mig efter blomster.
      Tak jeg er altså også vild med sammensætningen af mange af mine rhodoer.
      Flora Danica har en skrap farve, Rosa Mundi var jeg ikke så vild med fra start, det var min haveveninde, der syntes jeg skulle have den.
      Jeg ved ikke, om den hortensia er mere følsom end de andre. Jeg har flere af de almindelige, som ikke har haft det så godt efter vinteren, og flere som ikke vil blomstre i år.
      Ja Arabian Night er så skøn, tænk bare 8 kr. i Netto og så sådan en kæmpeplante, vildt.
      Jeg har endnu ikke fået at vide, hvilken dag vi får pavillionen, så jeg venter spændt på svar.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  7. Ja, det er jo ikke kun planterne der skal klippes og plejes, vi andre trives også med en god overhaling en gang imellem ;o) Mit hår gror som ukrudt og trænger til en alvorlig omgang og måske lidt nyt maling ;o). Blomst i den syriske rose jeg skal da lige love for der er fart over feltet på Samsø, må da vist få tjekket op på min, ved slet ikke om der overhovedet er blomster på vej. Uhhh den Dahlia er da for smuk ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi skal også klippes en gang imellem, men at sidde der over en time er spild af god havetid. Ny maling bruger jeg ikke, det bestemmer selv farten, og det går heldigvis ikke så hurtigt med det grå :o) Der er kun den ene blomst i den syriske, men masser af knopper. Ja dahliaen er jeg vild med :o)

      Slet
  8. Uuha nej, jeg er heller ikke helt glad for at komme til frisøren :-/
    Den er ellers godt nok smuk, den lilje du ikke kan huske navnet på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Nej frisørbesøg er spild af tid, men en nødvendighed.
      Ja er den ikke skøn, der kommer flere nye i dag.

      Slet
  9. Jeg har også fået håret klippet/permanentet i dag.
    Jeg er heldigere end dig. Jeg fik det ordnet her hjemme i køkkenet, alt medens snakken gik. Hyggeligt.
    Hvor er den lilje smuk, som du ikke kender navnet på,
    Jeg nyder altid billederne af dine skønne roser.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Jeg har også en gang haft hjemmefrisør, men det er ikke muligt mere. Så er du også blevet bobbet :o)
      Ja liljen er smuk, der kommer flere nye i dag.

      Slet
  10. Hi hi,,,, så har du fået flyttet ørerne ?....
    Nå spøg til side, gid det var min frisør der ville
    stoppe med at snakke, hun snakker så meget at jeg er helt angst for hun får klippet for meget af...
    Jeg er så dybt imponeret af alle de skønne roser du gar, mine er skrantet i år, jeg har ellers givet dem gødning

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja jeg fik flyttet ørerne. Snak og en smøg er vist meget normalt for frisører. Nu er de heldigvis nødt til at gå ud, når de skal ryge. Men du har ret, nogen gange er man bange for, at de klipper for meget af.
      Jeg har jo sprøjtet mine roser i år, men burde gøre det igen, der er nogen af dem, som ikke er så kønne mere.

      Slet
  11. Hvis det altid er godt vejr, når Bent skal have ferie, så må han da godt snuppe et par uger mere... Hvad siger du til det, Bent?

    Ja, på med foto af fruen med det korte hår ...

    Og de 12 point går til Arabian Night, 10 point til hortensiaen og 8 point til åkanden:)

    Tak for i aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det tror jeg godt nok ikke, Bent har noget imod, men han har nok ikke tid. Han skal ellers nå meget i ferien, lægge sten, cykeltur og med til 90 års fødselsdag, så 14 dage er egentlig for lidt :o)
      Fotoet kommer :o)
      Fin pointgivning tak for det :o)
      Selv tak knus

      Slet
  12. Ja, det med frisøren har jeg tilgode til på torsdag.....hun er pænt talende, hun hedder forøvrigt Lisbeth, mon det er noget med navnet?
    Den syrinske rose er spændende, jeg har fået en forærende, tror den er lilla, den har ikke blomstret endnu! Den nye lilje har vel nok nogle flotte farver!
    Jeg synes også dine rhodoer ser smukke ud taget på den måde.
    Her har det også rusket og regnet, så malingen må vente (det er ok). Imorgen får jeg de to mindste børnebørn på besøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg ved ikke om det er noget med navnet, men jeg taler ikke så meget :o)
      Jeg har tre store buske med syriske roser, så bare vent, der kommer masser af billeder.
      Ja den nye lilje er skøn, og der kommer flere på i dag.
      Tak for det med rhodoerne.
      Nå I fik også regn, ja så galt var det ikke her.
      Så har du travlt i dag med børnebørnene.
      God dag alligevel :o)

      Slet
  13. Smukt, smukt, smukt, hvor er der mange dejlige planter du har fanget med linsen.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  14. Det er tidligt med den syriske rose. Min blev halveret i år, da den ene side var helt gået ud. Men den skal nok komme med blomster. Din clematis og hortensia er helt fantastiske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det er tidligt med den syriske, men der er også kun en blomst endnu. Godt halvdelen af din syriske rose overlevede.
      Tak ja de er fantastiske.

      Slet
  15. Kære Lisbeth.
    Hvor er det skønne billeder du viser - altså de roser du har - hvor er de smukke----
    Hvordan har du dog båret dig af, med at skabe sådan en utrolig have----
    Flot kombination af rhodoer!!!!!
    hilsner jessie

    SvarSlet