torsdag den 16. august 2012

Nu med pavillion


På slaget 10.45 kørte Sofus og hans medhjælper ind på matriklen.
Fed reklame han har på bilen :o)
De unge mennesker gik straks i gang med arbejdet, da de havde slæbt alle materialerne ind.
Der bores huller til stolperne
1. sektion sættes op
Og flere sektioner
Spærene sættes op
Døren sættes i
Tagpladerne sættes på
Og tagpap på en sektion ad gangen
Det blev regnvejr :o( så de unge mennesker blev våde, jeg blev inde og fotograferede ovenpå.

Endelig færdige i tide til at nå 18.15 færgen og en bid brød i den Glowi Grill :o) De var godt våde, så jeg fandt et par festival t-shirts til dem, der var langt til Mors og endnu længere i vådt tøj.
Jeg tog selvfølgelig lige et par billeder, da de var kørt.
 Fra forskellige vinkler
Her er udsigten inde fra. Jeg ville ellers have siddet derude og spist, men udsigten var ikke charmerende og alt var vådt, så jeg blev inde.
Det var bedre vejr i aftes
Høstanemone Bressingham Glow
Høstanemone Pamina
Clematis i aftenlyset
Den sidste Double river wye for i år
Linaria abrikosfarvet
Clematis Södertälje
Liljen Triumphator









Til slut dagens roser.

Tak for jeres interesse for min fine nye pavillion og fortsat god aften.

I morgen bliver det forhåbentlig solskin, så kommer der solskinsbilleder af pavillionen, jeg har lovet Sofus at sende nogen til ham.




56 kommentarer:

  1. Sikke dog en dejlig pavillon du har fået dig Lisbeth, den skal du nok blive rigtig glad for og sikke hurtigt den kom op at stå.

    Stort tillykke med den :D

    og roserne er som sædvanlig smukke og utroligt dejlige - bare der var duft også ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annete
      Ja jeg tror også, jeg bliver glad for den, den ser i hvert fald flot ud i haven.
      Tak skal du have også for ros til roserne, jeg kan desværre ikke sende duften med, men måske en gang :o)

      Slet
  2. STORT TILLYKKE hvor ser det bare godt ud. Den passer jo helt perfekt til netop det sted i haven syntes jeg ;o), det var synd du ikke kunne nyde aftensmaden derude, men i morgen bliver det sikkert fint vejr igen. Jeg skal ellers lige love for at du har fået rigtigt godt fat i modlysbilledene nu, jeg er helt vild med høstanemonen så flot ;o).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det har du ret i, den står perfekt så jeg kan se alt det der blomstrer mest. Ja de lover godt vejr i morgen og Bent kommer hjem, så må vi sidde ude og nyde aftenen.
      Tak for ros til billederne, jeg er også blevet lidt pjattet med modlysbilleder :o)

      Slet
  3. Uhh, hvor er pavilionen flot Lisbeth. Den bliver I super glade for. Vi har en og vi er nærmest ikke inde fra april til oktober :) Lidt afhængig af vejret. I år kom vi vist ikke rigtig derud før langt hen i Maj,hahaha!

    Du har saftsusemig en lækker lækker have :)

    Skønne billeder i øvrigt! :)

    Har set dit spørgsmål og har svaret dig !
    Pia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia
      Tak skal du have, jeg håber også vi får meget glæde af den. Jeg har set, du har svaret på mit spørgsmål om fontænegræs. Ærgerligt den ikke er vinterhårdfør. Tak for svaret :o)

      Slet
  4. Kære Lisbeth.
    Tillykke med din flotte pavillon den er meget flot--
    Også flotte billeder af dine roser, du har godt nok mange -----
    hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Jessie. Ja jeg har mange roser :o)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Det bliver bare så dejligt for jer. Så kan i nyde din smukke have endnu mere!

    Lisbeth, hvad hedder den næstnederste rose?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det tror jeg også det bliver, så skal jeg rigtig nyde, hvis jeg får tid :o) Heldigvis virker nettet jo derude, det hjælper lidt på det, men det ved du jo :o)
      Den næstnederste rose er Sutters Gold, den har en dejlig duft og en dejlig knop, men er lidt løs i blomsten, når den springer rigtig ud.

      Slet
  6. Kære Lisbeth. Tillykke med den flotte pavillon. Ja set igennem dine billeder ser det jo nemt nok ud og samle sådan en fætter. Den skal I nok få meget glæde af.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja det ser nemt ud, men alting er jo nemt, hvis man kan eller hvis man får andre til det :o)
      Det håber jeg.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  7. Hvor er det flot med jeres nye pavillion. Tillykke med den. Er sikker på, at I vil komme til at bruge den flittigt.
    Smukke billeder - især af roserne. Jeg er nok lidt svag i knæene over for roser :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel
      Tak skal du have, ja mon ikke vi kommer til at bruge den en del, der er i hvert fald en fin udsigt i den.
      Ja roser er skønne, vi er mange, der bliver svag i koderne af roser :o)

      Slet
  8. Jeg tilslutter mig koret og tænker desuden, at det er et rigtig fint tag, I har valgt. Det passer fint ind i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Ja det passer vist fint ind i haven, men det tog 1½ time længere for de unge mennesker at lave det, det er hurtigere med glastaget.

      Slet
  9. Man kan da heller ikke vende ryggen til før der sker ting og sager, hvor er det t altså flot , stort tillykke med det

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej sådan er det Jonna :o) tak skal du have.

      Slet
  10. Man kan da heller ikke vende ryggen til før der sker ting og sager hos dig , flot er det blevet ,
    Stort tillykke med huset

    SvarSlet
  11. Flot pavillion, den ser godt ud, rart at ha et sted hvor i kan nyde haven tæt på , i tilfælde af en enkelt regnbyge der skulle snige sig forbi :)

    SvarSlet
  12. Hvor er det en skøn pavillion Lisbeth. Tillykke med den. Jeg ville eeelske sådan et tehus i haven. Sikke en skøn morgen man kunne have, mens man sidder i huset og ser dagen begynde.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Tak skal du have, ja den er rigtig fin og pynter i haven. Jeg glæder mig også til en solskinsdag igen, så jeg rigtig kan komme ud og nyde den.

      Slet
  13. Hvor er den fin! Tillykke med den Lisbeth - den tror jeg, du får rigtig meget glæde af. Det bliver da skønt at kunne sidde "ude" uden at være så afhængig af vejret - sepcielt med de lumske somre, vi har her i landet :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Signe - ja jeg tror også jeg får meget glæde af den, det er nemlig det bedste ved den, så er jeg ikke afhængig af vejret.
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Tillykke pavillionen! Jeg har haft min pavillion i haven i snart 13 år, det er så skønt et lille gemmested, selv om den efterhånden er ret faldefærdig. Der bliver drukket kaffe, læst bøger og strikket i min. Håber du få lige så meget fornøjelse ud af din - men kan man andet ;)
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Tak skal du have, det lyder godt, at du har meget glæde af din. Jeg kan sidde med computeren derude og blogge, det er en god ting. Jeg strikker ikke og får ikke læst bøger, kun havebøger :o)Men jeg skal nok få glæde af den alligevel.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  15. Til lykke. Det er et super skønt lysthus. jeg er sikker på, at du vil sætte stor prid på at bruge det også i regnvejr. Jeg elsker at sidde i min havestue, når der regner. Det har noget at gøre med lyset kontra at sidde inde bag de tykke mure i huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ina
      Tak skal du have, ja når det regner, er det godt at kunne gemme sig derinde i stedet for at skulle gå ind, så er man alligevel lidt ude :o)

      Slet
  16. Klapsalver! Wauw og tillykke med det skønne lysthus :-) hvilken dejlig farve det også er malet i. Hvor det ligger så fint der imellem dine bede, alletiders! Der vil I tilbringe mange lykkelige timer fremover.
    Jeg kigger på dine dejlige blomsterbilleder i morgen, da jeg er noget træt og må til køjs men hvor er jeg glad på dine vegne ;-)
    Kh
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Tak skal du have, ja du må kigge på billederne i morgen, når du er frisk igen.
      Tak for pakken, det så fint ud, der var ingen problemer med det, om det så var den lille orm, så havde den klaret turen med postdanmark :o) Nu er de begge plantet i jorden hos mig.
      KH
      Lisbeth

      Slet
  17. Hej Lisbeth. Et stort tillykke herfra. Hvor ser det bare godt ud og hvor er pavillonen flot. Den "falder" fint ind i havens bede og alle vinklerne, du viser, beviser det. Jeg glæder mig til at følge med i hvad der mere kommer til at ske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, ja jeg synes også, den falder fint ind. Jeg er også spændt på, hvad der kommer til at ske, men først skal vi have lavet en terrasse.

      Slet
  18. Tillykke med den flotte pavillon, det var da et par raske unge mennesker der havde styr på sagerne.

    Hvor bliver det godt for dig at sidde derude og nyde den danske sommer endnu mere.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ulla, ja de havde styr på sagerne, men ikke på vejret, det var synd de blev våde.
      Jeg håber, jeg kan forlænge sommeren lidt med pavillionen. Næste år behøver vi ikke at sidde i Bents værksted, hvis det regner :o)
      Knus Lisbeth

      Slet
  19. Kære Lisbeth.

    Sikke en skønhed af en pavillon. Jeg er slet ikke spor grøn af misundelse, for jeg har slet ikke plads mellem alle mine græsser :-D Men for pokker hvor er den bare flot, og den dag vi får den lille gård i Sverige, så SKAL jeg også have sådan en :-)

    Rigtig hjertelig tillykke med huset. Det er meget smukt lige præcis i jeres have..

    Ha' nu fortsat en dejlig aften derovre på øen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katy
      Tak skal du have, så må du have en i Sverige, jeg kan jo se, at du leger med tanken om at købe gård i Sverige. Hvad så med jeres hus og fine græshave?
      Også fortsat god aften til dig.

      Slet
  20. Så blev spændingen udløst.
    Hvor ER den flot. Den bliver i glad for.
    Tillykke med pavillionen.
    Gode billeder som altid.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja endelig blev spændingen udløst. Tak skal du have, ja jeg tror også vi bliver glad for den.
      Selv tak.

      Slet
  21. Kære Lisbeth
    Tillykke med pavillonen, hvor er den blevet flot. Er sikker på du og Bent vil tilbringe mange timer der og kunne nyde haven fra alle vinkler.
    Tak for billedserien om pavillonen og ikke mindst blomsterne, som du er go' til at indfange i flot lys.

    Hilsen Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Vibeke
      Tak skal du have. Jeg håber også vi får mange hyggelige timer derude. Vi kan i hvert fald nyde haven fra alle vinkler.
      Selv tak og tak for ros til billederne. Og flot med alle de billeder du satte ind på fb. Det varede lidt, inden jeg opdagede, at der var noget bekendt ved billederne :o)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  22. Flot pavillion skønt at have et sted midt i alt det grønne, hvor i kan nyde haven selvom det skulle regne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan
      Tak for din hilsen, den første du sendte kom kun på min mail, jeg ved ikke lige hvad der sker.
      Ja vi kan nyde haven trods regn, og det kan jo nemt ske, at det gør det :o) i går fik vi 5 mm, så ruderne er meget duggede nu.

      Slet
  23. Tillykke med den nye ejendom. Den klæder haven og bliver med garanti en gevinst. Du skulle prøve at sove derude.
    Jeg har en hytte i et hjørne af haven og det er det bedste at sove derude, vågne til fuglefløjt og duften af haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helga
      Ja jeg synes også, den ser rigtig fin ud i haven. Tak for idéen med at sove derude, det lyder hyggeligt at vågne til fuglefløjt og de skønne dufte.

      Slet
  24. Åhhh... kære fru Høneballe. Jeg sidder her midt om natten efter grillgæster og skulle egentlig lukke computeren ned, da jeg så at pavillonen var skudt op på Samsø. Jeg orker ikke lige nu at læse alle kommentarerne, så jeg kommer nok til at gentage noget der er skrevet. Men hvor ser den SKØN ud midt i jeres grønne, smukke have - helt perfekt placering og mon ikke det bliver en skøn oase der kan bruges størstedelen af året. STORT TILLYKKE med tilbygningen og sjovt er det også at den kommer fra en anden smuk ø.. Haveknus og hilsner fra fru friis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Jeg undrede mig også over, du ikke havde været inde og kigge endnu, men det var der en årsag til :o) Det gør ikke noget om du gentager, jeg skriver tit kommentarer uden at læse de andres først, for det er svært at finde på noget nyt at skrive.
      Men det gjorde du alligevel. Jeg håber også, vi får meget glæde af den, lige nu er ruderne så duggede, at jeg ikke kan nyde udsigten, men det går vel over :o) Den pynter i hvert fald i haven.
      Tak for hilsen.
      Knus

      Slet
  25. Hej Lisbeth,

    Det er en fin pavillion, tillykke med den. Som allerede sagt skal den nok blive brugt flittigt, og det vil være super at kunne sidde derude uanset vejret.

    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak skal du have, ja det må være dejligt at kunne sidde derude trods vejret, men den har en fejl, ruderne dugger, når det regner og er diset, så kan jeg jo ikke nyde haven :o)

      Slet
  26. Wauvvv.. STORT tillykke. Den er da helt fantastisk !! Den vil I komme til at tilbringe SÅ mange timer i. Og da især med det mærkelige vejr vi efterhånden har. Så kan I jo også nyde udsigten til jeres skønne have !!

    Knus Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Tak skal du have, ja den ser godt ud. Og nu får jeg nok mere glæde af haven, når vejret er dårligt.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  27. Tillykke med den flotte pavillion Lisbeth :-) Det er godt nok gået hurtigt, at få den opført. Mon der flytter en enkelt plante derind.

    SvarSlet
  28. Hej Lisbeth
    Jeg er begyndt at følge med på din blog på det sidste. HVor har du mange flotte planter!:)
    Nu så jeg så pludselig mine roser! Nummer 5 fra neden, rosa og gule.de fulgte med huset og får meget store smukke blomster. Jeg er meget glad for dem, men aner ikke hvad de hedder. Hvis du vil være sød at svare på det, vil jeg være meget taknemmelig:)
    Mange hilsner, Lisbet, Hjørring

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbet
      Velkommen her og tak skal du have.
      Den rose jeg viser der hedder Morten Korch, men nu ved jeg jo ikke, hvor længe I har haft huset. For det er en ret ny rose, den kan også minde om Peace, og jeg vil gætte på, at det er den du har. Morten Korch er kun 3-4 år gammel.
      Spørg bare en anden gang, hvis jeg kan hjælpe.
      Hilsener Lisbeth fra Samsø :o)

      Slet
  29. Hej Lisbeth.

    Så er Det sikkert Peace, for vi har boet her i fire år og den virker gammel. Den vil jeg prøve at Google.
    Mange tak for hjælpen:)
    Mvh LIsbet

    SvarSlet
  30. Nu har jeg fået set belægningen. Flot flot flot.
    Dejligt at man altid kan spole tilbage i tiden her i blogland, så går man da ikke helt glip af hvad der sker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja det er en god ting med blogland, at man kan spole tilbage. Hvis du ikke har været længere tilbage med spolingen, har du ikke set belægningen uden pavillion, den er faktisk ret flot, det har Bent gjort godt.

      Slet