søndag den 12. august 2012

Herlig endnu en sensommerdag

I går en dejlig stille aften som blev nydt i fulde drag med at tage billeder og gå  rundt og se efter snegle. Det er snart blevet en vane og i sådan et dejligt vejr gør det ikke så meget. Også i dag er det skønt vejr, jeg er  i gang med at luge inde i skoven, der er dejligt svalt.
Dejligt at den første blomst i dahliaen holder så længe, og den næste er godt på vej.
Så er vi næsten færdige med at lægge sten, nu skal der bare sand i mellemrummene.
Her det færdige resultat, ret flot synes jeg. Så er det bare at vente til på torsdag, i mellemtiden tager Bent på cykeltur. Han er ved at planlægge ruten nu og tager af sted i morgen tidlig. Jeg venter 9 gæster i haven i morgen, så det vil passe ham fint at komme af sted inden.
Et kig ind i haven
Et mere
I bedet i forgrunden på de to forrige billeder står den smukke hortensia Annabelle
Nærbillede af Limelights blomst, læg mærke til, at den har pink små blomster, den er så smuk

Hjortetrøst
Gleditzia Sunburst lyser op med sin gule farve
Ved siden af står judastræet.
Og tobaksplanten
Tidselkuglen er kommet op midt i en busk, men den ser nu fin ud her.
Solbrud er plantet op ad den mørke blærespirea
Liljen er fin endnu
Her kommer en masse rosenbilleder uden ord













De er så skønne og der er rigtig mange nye på vej, jeg føler mig så heldig. Tænk at kunne gå her hjemme og nyde haven og ikke mindst roserne, mens Bent nyder det på cykeltur med Guds frie natur omkring sig. Jo vi er heldige.
Til slut  et billede af aftenhimlen bag huset.
Fortsat god dag til jer alle, jeg er sikker på I nyder det gode vejr, for der er meget stille på bloggene, og det er der en naturlig forklaring på, DET ER HAVEVEJR :o)

17 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.Ja! du har nok ret i at det gode vejr holder bloggerne væk,men det forstår man jo godt.Sjovt nok kan jeg se at du også viser annabel i dag.Har lige lavet et indlæg med en fantastisk blomst fra vores venner.
    Det ser da helt vildt godt ud-den runde stenlægning til jeres pavillion.Hvor stor bliver den?Jeg synes det ser ret stort ud.
    Også mange smukke roser fra din have.
    Rigtig god dag,og hils Bent.Jeg håber han får en god cykeltur.Knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja der er ikke mange på, men vi har jo heller ikke haft meget godt vejr i sommer, så nu må det nydes.
      Pavillionen er 12 m2, du har ret i, at det ser stort ud på billedet, jeg er også spændt på, hvor meget den fylder på stenene.
      Jeg skal nok hilse Bent og ønske ham god tur.
      Knus

      Slet
  2. Gode billeder fra din smukke have og alle dine mange skønne blomster.
    Her har også været havevejr, men vi har været til mors 89 års fødselsdag, så jeg er heller ikke nået i haven i dag.
    Håber vejret bliver ligså godt i morgen.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak skal du have. Ja det har været dejligt vejr i dag, men de lover heldigvis godt vejr hele ugen, så du når nok haven de næste dage.
      Min mor bliver 90 i næste uge.
      Selv tak og i lige måde.

      Slet
  3. Ja, når det er havevejr, så er der ikke meget overskud til bloggen. Men det er fine billeder du har lagt på - selv har jeg bare nydt haven med fodbold, fangeleg og liggestole. Der har slet ikke været tid til billeder til et blogindlæg.
    Hvor ser det spændende ud med belægningen. Jeg skal huske at kigge ind torsdag, for jeg går ud fra, at du lægger billeder på, når der sker mere ...
    VH Nina

    SvarSlet
  4. Hej Nina
    Dejligt at se, at der er lidt liv på bloggen :o)
    Du kan tro jeg lægger billeder ud på torsdag, det kan jeg nok ikke lade være med.
    Det lyder til, at du har haft en hyggelig dag i haven med familien. Dejligt med en rigtig sommerdag.

    SvarSlet
  5. så flotte blomsterbilleder, og din Bent er nået langt med fliserne, det ser godt ud,,, nyd dagen i dag med sol og blå himmel..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna
      Ja Bent er færdig med fliserne, og nu er han cyklet af sted. Så både han og jeg vil nyde sol og blå himmel, lige nu er der nu kommet skyer.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Nææh, hvor bliver det smukt med stenene til pavillionen. Godt Bent kan få lidt luft under hjulene efter det store fine arbejde han har lavet.
    Annabelle er divaen i disse dage både på bloggen og i haverne man kan kigge ind til. Jeg har lige bestilt en Fløjs hortensia og en syrenhortensia. Havde faktiske kraftigt overvejet Annabelle men den skal stå tæt ved hushjørnet, så blæst og gennemgang kunne give problemer med de store blomsterhoveder, derfor de andre. Men utrolig flot er den.
    Tidselkugle er en fin pangdang til alliumen om foråret, synes jeg, og insekterne elsker også den. Solbrud og Hjortetrøst er også i skønne farver.
    Jeg kan godt se at man skal have mange roser i sin have, for så er der jo altid noget man kan falde i svime over. Dit udvalg er jo bare fantastisk! Hvor mange roser tror du, du har??
    Solskinshilsner (for her har vi ikke set regn lææænge nu)
    Rose


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Tak skal du have, ja jeg er også lidt stolt af stenene, det ser så godt ud, synes jeg. Bent er god til det og han har fortjent sin cykeltur :o)
      Jeg har også en fløjlshortensia, men der er ikke blomster i endnu, den er ikke så stor, men de skal nok komme. Jeg har i øvrigt også en syrenhortensia, men den har ikke blomstret i flere år, den er blevet flyttet meget rundt og har ikke rigtig villet blomstre nogen steder uden de første år. Den har et flot løv i år og det bliver endnu flottere til efteråret.
      Ja insekterne er også vilde med tidselkuglen.
      Jeg har omkring 100 roser, mener jeg.
      Nej det er nok ved at være tørt, men vi må nok ikke klage, nu det endelig er fint vejr igen.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  7. Du må ha en masse roser? synes hele tiden der er nye billeder :)Jeg har aldrig haft held med roser, det første år jeg havde have i DK , plantede jeg en masse, men der gik hurtig rust og meldug i hele samlingen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan
      Ja jeg har ca. 100 forskellige roser, 2. år jeg havde dem var det år, jeg havde størst succes med dem. Senere har jeg haft både rust, stråleplet, stængelsyge og meldug. I år har vi sprøjtet dem, det har jeg aldrig gjort før, men det har hjulpet meget, der er dog stadig meldug i nogen få af dem, og nogen af dem er ved at få stråleplet. Men man kan jo altid udvælge de smukkeste og vise på bloggen :o)

      Slet
  8. Hej Lisbeth.
    Efter en dejlig uge på Samsø, er vi nu atter på Sjælland i Odsherred. Tak for at vi måtte besøge dig og din dejlige og flotte have, som er helt fantastisk at gå rundt i. At du var guide på turen gjorde at oplevelsen blev meget større end hvis vi selv havde gået rundt.
    Ved at have været i din have har jeg fået en formennelse af, hvor du har taget alle de flotte billeder - tak for det.
    Hils Bent og ros ham for den flotte stenlægning.
    Hilsen Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibeke
      Jeg var også rigtig glad for at have besøg af jer, og jeg er meget glad for din søde kommentar her på min blog, tak for det.
      Man skal have været i haven for at kunne få en fornemmelse af, hvordan den ser ud, den er meget svær at fotografere. I er velkommen en anden gang.
      Jeg skal nok hilse Bent.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Hvor er det godt at høre at I er glade for jeres vilkår og det lyder også som et dejligt liv:) Jeres have er skøn og det bliver så lækkert med pavillonen. Rødmix herregårdssten har jeg også i min pavillon og i min indkørsel og det ser så flot ud som Bent har lagt dem i cirkel.
    Jeg er sikker på at du har haft endnu en dejlig dag i haven sammen med dine havegæster:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er rart at høre, når nogen er tilfredse med deres liv, det hjælper på humøret :o)
      Jeg har haft en skøn dag med mine gæster 8 i formiddag og 5 i eftermiddag. Det var godt, der har næsten ingen været hele sommeren.
      Jeg må kigge ind til dig efter din pavillion. Bent er sluppet ret godt fra den stenlægning, han er jyde, så han må nøjes med ret godt :o)
      Håber du kommer med herover næste år, så du kan se haven med egne øjne :o)

      Slet
  10. WOUW... for en flot belægning, nu skrider det sandelig fremad. Godt gået Bent!! :o)

    SvarSlet