fredag den 13. juli 2012

Sommerferie

Har jeg ikke, men to af mine drenge og en svigerdatter kommer hjem her til aften. Hvis jeg ikke er så meget på med kommentarer og indlæg de næste dage er det derfor. Så må jeg give mig tid til at nyde de er hjemme, det er ikke så tit det sker. De har ikke været hjemme siden jul. Begge drengene kommer med deres kameraer, så mon ikke der bliver taget en masse billeder i min have og i omgivelserne.
Heldigvis kan jeg også selv, så nu kommer dagens høst af bede, roser og liljer.
Min smukke kiwi købt her i foråret, den er noget anderledes end Bentes kæmpestore stikkelsbærkiwi. Men jeg er meget glad for denne her.

 De rosa liljer er skønne
Iris Ensata har stadig blomster
 En  ny lilje er lige sprunget ud
Den står lige ved siden af denne her, begge er købt hos plantesamling.dk
Skønne blomster i kæmpeskælhoved. Heldigvis blomstrer der nu nogen længere ned, så er det nemmere at tage billeder af den.
Dagliljen Night Embers
Høstanemoner er der masser af nu.
Leucanthemum
Odyssey
Rose uden navn købt som potterose, den har det fint udenfor
Henry Martin blomstrer endnu og udsender den skønneste duft
 Her et kig til tretorn og rød havemelde med rosenbedet i baggrunden
 Et andet bed med huset i baggrunden
Bedet fra den anden side
Det trekantede staudebed
Regnbedet med mjødurt og kinesisk kornel, som stadig blomstrer.
Til slut landlig stokroseidyl

Rigtig god weekend og god ferie til dem, der er så heldige at holde ferie nu.

11 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Fine billeder som altid. Hvad er det for fine hvide og lyserøde blomster/fjer, der står i bedet på billedet med huset i baggrunden?
    Det lyder dejligt med familiebesøg.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Tak skal du have. De fine hvide og lyserøde fjer/blomster er astilbe.
      Ja det er skønt med familiebesøg for en gang skyld :o)

      Slet
  2. Nej ferie....det tror jeg nu ikke de holder, med den store velholdte have - men heldigvis elsker du arbejdet ;o)
    Nyd dine børn og svigerbørn i fulde drag - der bliver massere af tid til bloggeri bagefter.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Ja det kan du tro jeg gør. Nu er den store gået i haven, så jeg må ud og se, om han kan lide det han ser :o)

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Slåfejl i ovenstående kommentar ,det blev en ommer
    Jeg elsker stokroser,det er dansk sommer for mig ,
    Dejligt dine drenge er kommet hjem på besøg , håber i alle vil nyde det ,blyglans løber ingen
    Steder, rigtig god week-end til hele familien ....

    SvarSlet
  5. Kære Lisbeth.
    Dejlige billeder af dine bed--- Der ser fantastisk dejligt ud!!!
    Hav nogle dejlige dage med familien -
    Hyggeligt med stokroseidyl
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
  6. Håber du nyder dine drenge og svigerdatteren. Haven løber ingen vegne.
    Som altid dejlige billeder.
    Hvor ser dine bede smukke ud.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  7. Rigtig god ferie med dine drenge og øvrig familie. Du skal bare nyde samvær og hygge når I ses så sjældent. Bare nu det bliver ordentligt vejr til at komme ud.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  8. Ja så må du nyde det, nu familien er samlet....Vi kan jo altid blogge, når vi bliver gamle Lisbeth!!
    Håber I får nogle gode dage sammen.

    SvarSlet
  9. Kan se, at du stadig har fine roser i haven trods vejret - dejligt.
    God weekend og god fornøjelse med familiebesøget.

    SvarSlet