tirsdag den 17. juli 2012

Liljer, dagliljer, roser og meget mere

Solskin og byger er også vejret for i dag, sikkert i det meste af landet. Så her kommer lidt opmuntrende billeder, for heldigvis har de fleste af blomsterne det fint, trods det dårlige vejr.
Blandede blomster fra Høneballehaven :o)
 Night Embers



Double River Wye
Summer Wine


Skønne liljer, disse uden duft.

Hortensiaer, den sidste opdagede jeg pludselig en fin sart blomst i.






Og smukke roser



Forskellige billeder fra haven
Til slut den fine hvid floks

I må have en god aften.

30 kommentarer:

  1. Skønne dagliljer du viser i dag. Har idag fået lavet lidt videre på minnye rosenbue projekt og luget lidt endda så vejret sr faktisk været ok i dag kun en chock byge i middagspausen.. Men det er nu ikke sommervejr sådan rigtigt, men ok arbejdsvjr.. Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dagliljerne er skønne og nemme. Godt du nåede lidt selvom det ikke er sommervejr. Vi bliver ofte jage ind, på grund af byger.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. jeg skal da love for at der sker et liljeboom i disse dage, smukt ser det ud i din have, fru Høneballe - som altid :o)
    PS. Her har det blæst 2 pelikaner idag, temmelig træls faktisk!! :o/

    SvarSlet
  3. Hej fru Friis
    Ja nu er der liljeboom, tak skal du have. Her blæser det også mindst to måske tre pelikaner, og du har helt ret, det er meget meget træls.

    SvarSlet
  4. Jeg er lige kommet hjem fra 7 solskinsdage i Barcelona og har ikke set min sommerhushave i laaang tid, så jeg savner alle mine blomster.
    Jeg trøster mig så her med dine dejlige dagliljer - jeg er så spændt på hvilke der blomstrer hos mig nu til weekenden når vi tager afsted til sommerhuset.
    Jeg må vist også have inført nogen flere dagliljer i byhaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Det var ikke så dårligt med 7 solskinsdage, det kender vi ikke til i DK, til gengæld har vores blomster det godt. Ja du må have flere dagliljer i byhaven, så du ikke skal savne dem i sommerhuset så meget.

      Slet
  5. Jeg er vist blevet lidt bidt af dagliljer. Har nu 4 forskellige, og den ene er sprunget ud i dag og en anden på vej i morgen tror jeg. Mine kongeliljer blomstrer også og de dufter skønt. Her har det blæst en del.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja dagliljer kan man nemt blive bidt af, og de er så nemme. Skønt med duftende kongeliljer. Ja føj hvor det blæser.

      Slet
  6. Dejligt med blomster trods regn, her har det været nogenlunde tørt ,smukke liljer .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna
      Jeg kan godt lide dit nogenlunde tørt, det er vist hvad vi kan svinge os op til i denne tid.

      Slet
  7. Kære Lisbeth.
    Jeg kan ikke få nok af billeder fra din have - hvor er der flot!!!!!!!
    Også smukke liljer!!!! Og roser!!!!!
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Jeg tror der er mange, som er glade for at se alle billederne fra min have, derfor tager jeg så mange.
      God tur
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  8. Du har mange fine dagliljer. Jeg går og overvejer, om det er en plantegruppe, jeg skal til at have flere af, nu hvor jeg har god plads. Der findes så mange fine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Jeg kan klart anbefale dagliljer, de er nemme og får oftest rigtig mange blomster. Ja og nu har du pladsen.

      Slet
  9. Tak for billederne af dine mange smukke dagliljer.
    Her har vi kun fået en enkelt regnbyge i formiddags. Resten af dagen og aftenen har været fint.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Selv tak, der er mange skønne, men du har jo også en del. I dag lover de regn igen, igen :o(

      Slet
  10. Den ene smukkere end den anden af dine dagliljer. Jeg har længe været lun på dem, men har kun fået én mere indført i haven. Måske jeg skulle ... til efteråret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Du må have flere dagliljer, de er både nemme og kønne og giver mange blomster.

      Slet
  11. God aften Lisbeth.Ja! vejret har været en blandet fornøjelse i dag.Kan også være at jeg skal anskaffe mig nogle flere liljer,når jeg ser hvor dejlige dine ser ud.Mine hvide floks er også sprunget ud.De er så smukke.God nat Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Jette
      Ja liljer kan man ikke få for mange af, hvis man kan undgå liljebillerne. Lige nu skinner solen her, men hvor længe. De hvide floks er så skønne.
      God dag til dig.

      Slet
  12. Du har vel nok mange skønne dagliljer også, Lisbeth. Smart er det, at liljebillerne ikke går i dem! Selv har jeg kun et par stykker eller 3 men de er ikke så kønne i år, synes jeg. Min hvide floks er forsvundet eller også er den gået ud i vinterens kulde. Men så er der noget andet, der tager pladsen og det er især den hvide fredløs, der villigt breder sig. Den er nu nem nok, at styre og hive op.
    Her har det også været køligt og blæsende, men lidt havetid er det da blevet til. Især når det blæser, vander jeg en del af alle de potte jeg har rundt omkring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja også dagliljer har jeg mange af, de er nemme og skønne og har mange blomster. Den hvide fredløs er jeg glad for, godt nok breder den sig, men jeg synes ikke det gør noget.
      Vejret er ikke noget at prale af, men lige nu skinner solen, så må vi nyde det, selvom det selvfølgelig også blæser.

      Slet
  13. Skønne skønne liljer, og roser ikke at forglemme. Dejligt at se blomster, man ikke selv har så mange af i haven ;o) . Jeg leder desperat efter det sted hvor vi kan ombytte alle vores pelikaner til sol og varme, men har desværre ikke fundet stedet endnu ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja både liljer og roser er skønne. Du kan altid nyde mine blomster og tænke over, om det er nogen, du skal anskaffe dig.
      Jeg kender desværre heller ikke byttecentralen for pelikaner, her er også voldsomt mange af dem, men lige nu skinner solen da, så længe det varer.
      God dag trods alt med eller uden pelikaner og byger.

      Slet
  14. Kære Lisbeth. Skønne billeder - igen. Det er utrolig så mange flotte blomster du har. Her døjer mine meget med al den vand, bl.a. fordi det er "stormregn" der kommer og det bryder de sig ikke om. Har lige været en runde og klippet i roserne, så håber jeg de klarer næste regntur.

    Ha´ en god dag.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Jeg har jo god plads at have dem på, men nogen af mine kan heller ikke lide for meget regn, andre trives vældigt. Jeg har også lige klippet roser, lige nu står de nogenlunde pænt, men så får de regn ned i hovedet igen, det lover de jo i hvert fald.
      I lige måde
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  15. Hej Lisbeth.
    Det var en skam jeg ikke var hjemme den dag du var på Mors. Hvis du kommer på de her kanter en anden gang er du velkommen her bare jeg hved det i god tid så det kan planlægges. Har du valgt Havehus ?. Jeg har også kig på et. Dejlige billeder fra din have. Dine clematis du har der kravler op i træerne ser godt ud, får de meget lys mine er ikke så flotte.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja det var lidt ærgerligt, når der er flere fine haver på Mors, og så fik vi ikke set dem. Men det regnede faktisk også ret meget den dag, vi var der. Vi bestemte 4 dage før, at ville af sted, men så ventede jeg også lige et par dage på svar fra Marlene, ja så var det for sent. Vi kommer ikke på de kanter så tit :o)
      Nej vi er ikke helt sikre endnu, jeg vil gerne have med glas og Bent med fast tag. Så jeg har søgt råd hos andre bloggere, der er også delte meninger. Hvad for et vil du have?
      Flere af mine clematis gror inde i skoven, så de får ikke så meget lys. De er heller ikke alle lige grovillige. Jeg viser selvfølgelig de bedste :o) min erfaring er, at de er længe om at komme i gang, så hvis dine er næsten nye, er det måske derfor.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
    2. Det er samme sted vi har set på et. Jeg vil havde et med fast tag det passer bedst til vores hus dessuden skal det placeres i trekanten ud mod grusvejen. Jeg er bange for stenslag når bønderne kører med store maskiner, hvis der er for meget glas i. Mine clematis blev plantet i foråret jeg må vel have lidt mere tålmodighed.
      Kh. Margrethe.

      Slet
    3. De er ret flotte synes jeg. Det er nok klogt at tage et med fast tag i den situation.
      Mine clematis er først rigtig kommet i gang efter 3-4 år, så der skal meget tålmodighed til. Til gengæld bliver de superflotte til sidst.
      Kh
      Lisbeth

      Slet