søndag den 1. juli 2012

Hjemme igen og gule iris

Ja I kan jo nok forstå, at det har været en herlig tur, når man oplever at ens søn frier foran 450 mennesker. Det havde jeg aldrig troet, at jeg skulle se. Mere end halvdelen af familien var repræsenteret og også de to storebrødre var imponerede. Og moderen ja hun har ikke fået armene ned endnu, derfor får I lige et par bedre billeder af det unge par. Bent tog selvfølgelig masser af billeder.
Med til historien hører også, at Per først havde anmodet svigerfar om pigens hånd :o)

Prøv at klikke på billedet og se på folks ansigter, alle er dybt berørt, og der var en hujen og en råben, så heldigvis kunne ingen høre moderens hulk :o)
Nå men dette er jo en haveblog, så her kommer lidt billeder fra haven i dag. Det var dejligt at komme hjem til det hele igen, så vi kunne se, at vandet var sunket igen.
Martagonlilje
Penstemon Husker Red
Kinesisk Kornel
Sibirisk iris
Kontraster
Valnøddetræ og haveklinte med smuk baggrund
Lilje
Riddersporer
Astilber
 Mosrose
Blue Moon

I må have en fortsat god aften og god start på ugen.

20 kommentarer:

  1. Belysningen er så smuk på dine billeder i dag. ja, astilberne er begyndt at springe ud. Det er også en staude, jeg er særdeles glad for.

    SvarSlet
  2. Hej Marie
    Jeg har taget billederne her til aften, det er nok derfor.
    Astilberne kan godt lide at stå nede i det våde område, selvom de ind i mellem sejler i vand. Jeg er også glad for astilberne.

    SvarSlet
  3. Kære Lisbeth.
    Hvor dejligt du oplevede den side af din søn ---
    Et stort tillykke med dem - hvor må det have været sjovt!!!! Og en kæmpe oplevelse!!!!
    Det var da også godt i var til stede, -----

    Jeg kan forstå, du har fået en masse regn, jeg fik "kun" 19 mm og kun lidt torden, hvilke jeg var glad for, for jeg er lidt bange --- men vi klarede den!

    Hvor er rosen Blue Moon dog smuk!!!!!

    Mange hilsner
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Du kan tro jeg nød det, det var helt fantastisk. Det havde han regnet godt ud, så vi alle var der, ellers var jeg nok også blevet skuffet.
      Der var vist mere torden på Fyn, vi fik ikke så meget torden her, men vand, du godeste.
      Ja Blue Moon er smuk.
      Lisbeth

      Slet
  4. Hvilken herlig oplevelse og stort at han friede foran alle de mennesker. Stort tillykke til jer alle sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak skal du have, ja det var en kæmpe oplevelse, jeg bliver stadig rørt, når jeg tænker på det.

      Slet
  5. Velkommen hjem igen.
    Dejlig oplevelse. Tillykke med det unge par.
    Som altid gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Kære Lisbeth. Skønne skønne billeder af sønnen. Endnu engang tillykke med ham. Nu kan du glæde dig til at brylluppet skal står.

    Jeg har også Blue Moon i haven og jeg er vist den eneste her på matriklen, der syntes den er flot. Men jeg er syntes nu, den er flot.

    Jeg tror desværre, at et par af mine dagliljer er syge. De krøller bladene helt sammen og vil ikke springe ud.

    Ha´ en dejlig dag, vi må nyde haven nu mens vejret er så skønt.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja bryllupet bliver først til næste år, de har 13 som lykketal, for de begyndte at komme sammen d. 13.1.
      Jeg kan da ikke forstå, at Arne ikke synes Blue Moon er flot, det synes jeg da også den er, men mænd er nu ikke så meget til roser.
      Ærgerligt med dine dagliljer.
      Ja vi må nyde det gode vejr, så længe det varer.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth. Det var helt fantastisk, at din søn friede. Jeg kan lige sætte mig ind i hvor stolt du må være. Det var også meget modigt foran så mange mennesker! Et stort tillykke herfra.
    Det ser ud til at dine blomster trives trods al den regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det var fantastisk, og jeg var glad for det blev den dag, hvor vi var der. Ja det var modigt gjort, og heldigvis er han vant til at optræde. Tak skal du have.
      Ja der er så mange blomster at tage af, så selvom om nogle bliver våde og grimme, så er der stadig mange tilbage.

      Slet
  8. Jeg kan godt forstå at du er stolt. Jeg ville også være meget rørt.
    Smukke havebilleder - og som altid er dine planter, nærmest lysår fremme, i forhold til mine:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja det var meget rørende, og jeg er bestemt stolt af ham :o)
      Det er sjovt sådan en forskel der er på, hvor langt det er fremme. Lisbeth Countryliv var længere fremme med kæmpeskælhoved end mine er.

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Det er jo som et eventyr at slå ind på din blog - både billederne, teksten og begivenheden ;-) Tillykke, dejligt at kunne se frem til bryllup, hvad mer kan man ønske sig!
    kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Ja men jeg følte mig også som i et eventyr, tænk at det var min søn, som friede foran 450 mennesker, det var stort.
      Nej nu glæder vi os til bryllup, men det bliver først i 2013, 13 er lykketallet.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  10. Det er dejligt med sene iris sib. - jeg kan nu se at man kan satse på deres forskellige udspringstidspunkt samt placere dem i halvskygge - så bliver iris-sæsonen rigtig laaaaang :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Ja det er dejligt når man kan strække sine yndlinges blomstring, så det bliver en laaaang sæson. Sådan har jeg det også med rhododendron :)

      Slet
  11. jamen dog... tillykke herfra..., han var heldig at faderen gav ham lov ;)
    - min svigerfar sagde dengang da jeg spurgte "har jeg noget valg ???" - og det kan nok fortolkes på mange måder ???

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim
      Tak skal du have, ja du har ret, han var heldig, i øvrigt kunne han have fundet på, at sige det samme som din svigerfar :O9

      Slet