lørdag den 14. juli 2012

Lidt afhængig

er jeg vel. I aftes var jeg inde og kigge hos jer uden at kommentere, men jeg følger med alligevel.
I dag har det regnet 3-4 timer, men nu er det ok vejr igen.
Jeg kom lige til at tage et par billeder, bl.a. en nyudsprungen clematis og en del roser.

Rosemoore endelig har den fået ordentligt ved, så i år er der mange knopper.
Monarda Fishes er lige sprunget ud

Lige i nærheden står gåseurt så smukt, men kun om dagen om aftenen folder den kronbladene sammen og ser lidt slukøret ud.
Der er mange blomster på denne lilje
Stjerneskærm
Bare et bed som er godt at tage billeder af.
Her kommer en del roser uden navne, bare for et syns skyld :o)







I ønskes en god aften.

23 kommentarer:

  1. Det var godt at du fandt tid at blogge trods feriegæster :-)

    Roserne er helt og andeles SKØNNE.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne-Mette
      Ja roserne er skønne.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  2. Ja selv om det er ferie må man da følge lidt med
    .fine klematis .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja man skal nødigt gå glip af noget :o)

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Med huset fuld af gæster er jeg imponeret over din passion for haveblogning ... men dybt taknemmelig for dine to første billeder. Netop idag har jeg talt varmt for, at jeg mangler en mørk rød/rødvin/bordeaux-farvet klematis. Snyder farven på billederne, eller har du netop serveret løsningen for mig?
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja min passion for blogging er stor, det må jeg indrømme :o)
      Nej farven snyder ikke, den er så mørk, så du kan roligt investere i den. Jeg har købt den hos clematis Danmark, der kan du se et billede af den, farven er nøjagtig, som på mit billede.

      Slet
  4. EEEELSKER.... de mørke clematis, ren velour... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også, de er så skønne :o)

      Slet
  5. Ja der er godt nok mange blomster på den smukke hvide lilje. Er det Japansk blodgræs du har stående sammen med liljen? Jeg har en der ligner meget. Kan du få den til at sætte aks? (burde kunne få sølvskinnende aks, den har bare tilsyneladende ikke nogen planer om det her.) Synd at det bliver ved med at regne, når roserne står med så mange blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Ja det er japansk blodgræs, der står sammen med liljen. Jeg har aldrig set aks i den, så det kan jeg heller ikke. Jeg har delt den flere gange, og har den mange steder i haven, men uden aks.
      Ja det er lidt træls for roserne og mig med alt det regn :o)

      Slet
  6. Det er faktisk rigtig kønt med den gule Gåseurt sammen med det lilla - dejligt.
    Kender skam så udemærket det med bare lige at skulle kigge/læse med - det gør jeg næsten dagligt, men desværre er der ikke altid tid til at lægge en kommentar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Ja jeg syntes også det så godt ud med gåseurt og de lilla blomster.
      Jeg har også fundet ud af, at det er tidskrævende at lægge kommentarer, men jeg starter igen, når feriegæsterne er taget hjem, eller måske før :o)

      Slet
  7. Hvor er dine roser dog smukke.
    Så fandt du alligevel tid til at blogge lidt.
    Håber du har en dejlig aften sammen med dine feriegæster.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja jeg fandt tid til at blogge, det er svært at lade være, det synes du nok også.
      Jeg har hygget og set film med dem, men de kender min passion for have og blogging, så de er vant til at jeg smutter en gang imellem.

      Slet
  8. Hej hej, du har mange flotte planter og roser...og mindre dræbersnegle. Er lige kommet hjem fra min lille have efter sneglejagt... de æder også vores chillier i drivhuset::??!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina
      Tak skal du have, jeg har nu mange snegle også, går hver aften og slår dem ihjel, og har nu købt ferramol.

      Slet
  9. Kære Lisbeth.
    Hvor er det flotte billeder af dine lige så flotte blomster. Altså dine roser -------- hvor er de skønne.
    Tak fordi du tog dig tid til os----
    håber i hygger jer--
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja vi hygger og spiser sammen og ser film sammen, mens vi spiser jordbærkage :o)
      Ja men jeg kan jo ikke lade være med at tage billeder af et og andet, og nogen skal jo se dem, og jeg kan se at mange er glade for billederne.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  10. Godt, at du ikke har glemt os helt :o) Tak for de fine billeder.
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Christel
      Glemme jer, nej det sker ikke :o)
      Også god søndag til dig.

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Ja vi havde grill gæster i går, og sad ude til kl. 21:00 nej det var skønt! I går sendte vi næstældste barnebarn til New York for at besøge sin søster, så har vi alle været forbi!
    Det er ikke sådan med den kære familie.
    Håber du får bugt med sneglene, jeg er på stadig jagt, og tror jeg vinder slaget en dag!
    Skønne billeder fra din dejlige have. Jeg er også helt vild med din bordeaux clematis, den er bare i særklasse!
    Solen skinner i dag og vi skal på havebesøg, så det kan ikke være bedre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja der er nok at se til med familien. Her startede dagen også med sol, men lige før kom der en ordentlig byge. Vi håber på at grille i aften, men man ved aldrig med det danske sommervejr.
      Jeg håber også, jeg får bugt med sneglene, jeg kan se de har spist af kornene, så mon ikke det hjælper lidt.
      Rosemoore er bare så skøn, den kan klart anbefales.

      Slet