fredag den 6. juli 2012

Regnvåde roser og dem der klatrer i træer

Heldigvis blev det ikke til skybrud, men stille silende regn et par timer eller 3. Det blev kun til tre mm, så det var tåleligt. Bagefter tog jeg nogle billeder af alt det våde.







Også med regndråber på er de smukke
Så er der dem som klatrer op i eller ad træerne



 Her er det rosen Amlie, som prøver at klatre op i æbletræet
Gladys Picard er blevet lilla, det er set på en anden blog også.
Se så flot min staudeclematis er endnu
Jeg kunne ikke stå for det smukke syn af to forskellige farver hosta og rhododendron Variegata
Tre blomster i høstanemonerne, det er tidligt, synes jeg.
I år er der kun en blomst i lilje Regal, men hvor den dufter
Den smukke Penny Lane
Som I kan se er haven åben, så bare kom hvis I kommer til Samsø eller er på øen.
Jeg har fast arbejde om aftenen, i dag har det regnet, så arbejdet begynder tidligere.

I ønskes alle en god weekend.

49 kommentarer:

  1. Vi har også haft og har stadig stille, silende regn.Dit faste arbejde er noget rigtig bæ, som jeg heldigvis har været forskånet for indtil videre. Jeg har allerede klippet den mørke staudeclematis ned, selvom den blomstrede løs, fordi blev alt for høj og væltede ud over det hele, selvom jeg havde givet den noget støtte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Vi har skønt stille vejr og solskin her til aften, så det er såmænd helt hyggeligt at gå rundt derude, jeg kunne bare tænke mig det af en anden grund end lige sneglene.
      Mine staudeclematis står sådan, at det ikke gør noget at de vælter. Den hvide er nu den flotteste, synes jeg. Den mørke er smukkest inden blomstring.

      Slet
  2. Roser med regndråber er nu smukke. Hvad hedder den blå/lilla clematis? Jeg har også haft en "Gladys Picard", men blev træt af den. Den skiftede også farve - nogle gange hvid, andre gang lavendelblå.
    Min mand og jeg holdt sommerferie på Samsø i 2010. Vi boede på Ballen Badehotel og havde en dejlig tur - så dejlig, at vi godt kunne finde på at vende tilbage. Så pas på, hvad du skriver - jeg kunne godt finde på at kigge forbi ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel
      Ja roser er bestemt smukke med regndråber, når bare knopperne ikke klistrer sammen, så de ikke springer ud.
      Den første clematis hedder Warzsawa Nike, hvis det er den du mener. Den tredie er Xerxes.
      Ja men ved du hvad, jeg håber du/I tager turen til Samsø igen i år og kommer ind og ser min have, det kunne være så hyggeligt. I 2010 havde jeg også åben have, men det er jo lidt sent at finde ud af det nu :o)

      Slet
  3. Godaften Lisbeth.Regnen tror jeg vi alle har haft.men så er vi da fri for at vande.Vi tager til Bornholm på mandag til jazz-festival.Håber vejret er med os.Den hvide klematis-hvad hedder den?Alle dine roser er da smukke med regndråber på.God aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja der er ikke noget, der er så skidt at det ikke er godt for noget, så slap du for at vande krukker.
      Den hvide clematis hedder Arctic Queen.
      God tur til jazz-festival.
      God aften til dig også

      Slet
  4. Che belle le Clematis sulle piante! Lo sto facendo anche io da un po' e funziona proprio bene :)

    Un saluto.

    SvarSlet
  5. Smukke roser Lisbeth og vi fik så næsten intet vand. Træls med dit snegle fangeri men du kan da komme før afsted i dag når det har regnet. Håber dit slid lønner sig.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg har allerede taget de første 100 og kan nok tage 100 til om lidt. Jeg håber også, at det lønner sig .

      Slet
  6. Smukke regnvejrs billeder. Det blev også kun til lidt silende regn her, perfekt vejr til at flytte lidt planter, klippe storkenæb ned og klippe min buksbom. Jeg skal desværre også gå en runde om aftenen og klippe snegle. Der er mange i år, og jeg kan se at der er forskellige planter som er deres yndlings mad.

    Har travlt i haven, derfor får jeg ikke rigtig kommenteret så meget. Men jeg læser indlæg hver dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det har været perfekt vejr til at flytte planter i. Jeg skal nok også til at klippe storkenæb ned. Du har ret, der er mange planter som sneglene kan lide, jeg synes der bliver flere og flere.
      Nej det er ikke nemt at nå at kommentere også, men jeg kan se det bliver læst af mange. Tak for at du nåede det i dag, det er jo hyggeligt, men ingen nødvendighed med en kommentar.

      Slet
  7. Hej Lisbet.
    Dine roser er simpelthen skønne, regnvejr eller ej. Godt vi slap for skybrudet.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Tak skal du have, ja det var dejligt vi slap for skybrud, det var rigeligt sidste fredag.

      Slet
  8. Skønne billeder af regnvejsroser. Jeg elsker duften af roser i regnvejr og har netop stornydt en regnvåd eftermiddag med tung duft af roser og uægte jasmin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marina
      Tak. Ja duften af roser i regnvejr er skøn og nu er det det dejligste vejr.

      Slet
  9. Du kano over eje at sælge fotos til parfumeri-industrien! Overvejer at købe enbillet med færgenog campere i din have. D'er er HELE tiden noget nyt og spændende!

    Og klatreplanter - det er lige mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Nej det har jeg ikke overvejet. Men det er fint at du har overvejet at købe en færgebillet og campere i min have. Du skal være velkommen, så kan du sove mellem rosenbedene, sikken en duft at vågne op til.
      Klatreplanter er også mig, når bare de vil gro, det er ikke altid, og sneglene tager de små nye spirer :o(

      Slet
  10. Gode regnvejrsbilleder.
    Hvor ser det indbydende ud på dit sidste billede.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  11. Roser med vanddråber på er skønne motiver at fotografere :-)
    Her blev det kun til 1½ mm vand, så lidt tid til havearbejde på hjemmefronten kunne det godt blive til her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Vi fik heller ikke så meget vand, men jeg synes ikke jeg nåede så meget havearbejde, men sneglene nåede jeg.
      I morgen skal der arbejdes i haven.

      Slet
  12. Hej Lisbeth
    Du har SÅ mange fine fine planter i din have, det er en ren fornøjelse at følge dig her på bloggen, og det må jo være endnu bedre i virkeligheden, med alle de dejlige blomster der overtager hvor de forrige slap.
    God Weekend.
    Mange have hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Ja der er mange ting i min have, jeg er glad for du nyder at følge med. Du er velkommen til at komme og se den i real life.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
    2. Hej Lisbeth
      Tusinde tak for invitationen som jeg rigtig gerne tager imod - jeg vil virkelig glæde mig til at se din have/og dig IRL. Samsø er bare ikke lige der min vej oftest går forbi, så det bliver ikke i år jeg kan "kigge" ind forbi dig. Men jeg vil have det i "baghovedet" så jeg kan få et besøg passe ind på et senere tidspunkt!
      Mange have hilsner
      Anita

      Slet
    3. Hej Anita
      Jeg holder blogtræf til næste år igen i maj og sandsynligvis også i juli, når roserne blomstrer. Så kan du komme med der.
      Du har jo ret, Samsø er ikke lige et sted man kommer med mindre man planlægger ferie herovre.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  13. Blomster i dine høstanemoner, der fik du godt nok lige overhalet mig ;o), jeg har først lige opdaget de første knopper og syntes at det var tidligt, men jeg havde jo lige glemt Samsø sprinteren ;o). Roser og regndråber, et perfekt match, god have weekend. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Det var ikke med vilje, jeg overhalede dig :o) jeg synes også, det er for tidligt. Pludselig er sommeren forbi, nej nej nej ikke endnu.
      Ja roser og regndråber er skønne sammen.
      Også god have weekend til dig.

      Slet
  14. Kære Lisbeth.
    Hvor er dine billeder med regndråberne på roserne dog flotte. Det ser også rigtig godt ud med forskellige farver på Hostaer - det er det gode ved den plante --- synes jeg.
    Og et smukt billede af din Penny Lane - sådan skal en rose se ud!!!!!!!!!!!!!!
    Kedeligt, man ikke lige kommer forbi Samsø.
    God weekend, Lisbeth.
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Tak skal du have, jeg er også vild med hostaerne, de er nemlig flotte sammen.
      Du har helt ret, kender du Penny Lane, den har også en skøn duft.
      Ja du kommer ikke liiiige forbi Samsø, men du kan jo lægge vejen forbi, lige nu er haven jo så skøn, så kom du bare Jessie.
      Hilsener
      Lisbeth

      Slet
    2. Hej igen Lisbeth.

      Har lige læst at """Penny Lane""" er en klatrerose, idet jeg har været inde hos EVENTYR HAVER -- de havde jo lavet et klatrestativ til netop den rose.
      Så måtte jeg lige se efter om ikke det var samme rose, som du omtalte!! Da jeg jo havde stavet navnet forkert (det går vist for stærkt!!!)
      Har lige gået i skoven med hunden, da regnen nu er slut -- men meget lummert, pu-ha---
      hilsner jessie

      Slet
    3. Hej Jessie
      Ja det er en klatrerose, det fik jeg ikke skrevet til dig. Så den kan du nok finde en plads til, mon ikke. Du vil ikke fortryde det, er jeg sikker på.
      Ja det er lummert i dag, men vi fik ingen regn heldigvis.

      Slet
  15. Også skønne i regnvejr :) Åh, Penny Lane - du smukke rose... SUK

    Høstanemonernes 100 meter sprint blev så vundet af MISS SAMSØ :)

    Godnat-nu...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja de er også skønne i regnvejr. Penny Lane klatrer kan du så ikke få plads til den?
      Ja det er tidligt med høstanemonerne.

      Slet
  16. Hej Lisbeth. Det var flotte regnvejrsbilleder af roserne. Jeg synes også Penny Lane er virkelig smuk. Håber, du får mange besøgende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja selv i regn er roserne smukke. Penny Lane kan man ikke leve uden, hvis bare man har et lille plet, hvor den kan klatre.
      Jeg har ikke annonceret, så venter ingen besøgende i denne weekend.

      Slet
  17. Godt det ikke blev til mere regn på Samsø. Er vild med Liljen regal, den ser meget spændende ud, skal vist lige tjekke arkiverne om det er en af dem jeg har.
    God weekend Lisbeth :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Ja det var fint med bare en smule regn, nu venter vi bare på solen. Spændende at høre om du har lilje Regal.
      I lige måde.

      Slet
  18. Kære Lisbeth.
    Nej jeg kender jo ikke så meget af al det du viser, jeg nyder bare dine indlæg.
    Men Peggy Lane ser meget smuk ud. Det er der jo også andre, af dem du viser, som gør! men man kan jo godt have nogle favoritter---
    God weekend - her regner det
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Penny Lane er en klatrerose, den må du have, det var jo en rigtig rose :o)
      I lige måde her regner det ikke, men det er gråt, solen prøver at trænge igennem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  19. Jamen roser i regn er jo ikke så dårligt, de dufter så skønt i regnvejr. At I kun fik 3 mm er jo ingenting. Vi fik dobbelt op - 6 mm .... det er jo heller ikke særligt meget.
    Så hvor mon i landet, der kom mest?
    Den clematis i midten, den hvide med grøn midte, hvor er den flot!
    Som Marianne skriver, der kommer hele tiden nyt fra din have, det er altså et imponerende skue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Endelig fik I mere regn end os, men heldigvis ikke vældig meget.
      Ja Artic Queen er meget fin, men har ikke været så villig til at blomstre kun en enkelt eller to blomster hvert år.
      Det er jo netop det spændende at vise noget nyt hver dag.

      Slet
  20. Uha roser hader regn, jeg er noget spændt på at se mine roser efter otte dage hjemmefra ..rigtig god week-end ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Mon ikke dine roser har det fint, det tror jeg bestemt. Det bliver dejligt at komme hjem igen for jer. God weekend

      Slet
  21. åh så skønne roser du har, og Penny Lane er da helt bedårede. Jeg har 2 New Dawn som ikke rigtig trives mere, så jeg tror de skal udskiftes med Penny Lane istedet.
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Jeg kan stærkt anbefale, at skifte dem ud med Penny Lane, den er så smuk og velduftende og ikke dyr, hvis du køber den hos rosertilhaven.dk

      Slet
  22. Kære Lisbeth Tusind tak for rundvisningen i din smukke smukke have - det var til stor inspiration og et billedsmukt syn, virkelig smukt. Fantastisk med din blog her på nettet... Ha´ en rigtig god sommer Med venlig hilsen Tina (hende med den store brune vovse:-)) ps. så dejligt at få lidt stauder mm. med hjem til minde om turen til Samsø og besøget hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Selv tak det var hyggeligt at have jer på besøg. Jeg er glad for at du nu er med her på bloggen. Håber stauderne vil gro godt i jeres haver.
      Hils din mor.
      Hilsen Lisbeth

      Slet