tirsdag den 8. november 2016

Ingen sol men let sne

Solen har vi ikke set et par dage her hos os, men i dag har det heldigvis været stille vejr, vi har fået en del snebyger, dog ikke noget der lægger sig. Her til aften er det koldt, sikkert ikke så koldt som mange andre steder i landet.




Billederne her er taget stående udenfor matriklen, lige nu er bøgetræerne så fine.
Havefuchsiaen står også fint endnu trods det kølige vejr
Himmelsk Bambus /Nandina domestica har slet ikke fået høstfarver endnu, ligesom Maries har.
 sne på rhodoerne her R. Split Up, ikke meget
men det pynter da, R. Tholasma er nu også smuk uden sne
 R. viscosum med flotte løvfarver, snart er den bar som de andre løvfældende.
 sumpcypressen har stadig fint grønt løv, men inde ved stammen er den ved at blive brun
dog ikke så brun som den gule vandgran.
Endnu er der roser:
 A whiter Shade of Pale
 Big Purple
 Hot Chokolate 7.11.
 og 8.11.
 James Galway
 Odyssey 7.11.
 og 8.11.
 Redouté
 The Generous Gardener
Så er det slut med Westerland, billedet er fra i går.
 jeg har udforsket min kreativitet :) og leget lidt med de smukke gyldne blade
og hvad jeg ellers kunne finde
Fortsat god aften


22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja nu er det vores tur til at få snevejr, der er allerede lidt i luften.
    Hot Chocolate ser da ud til at have klaret sig ok ligesom Odyssey...?

    Ha en dejlig aften, jeg har hørt der er valg et eller andet sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja så må I have lidt sne.
      Ja det er vist helt ok med de to, Odyssey har ikke haft blomster længe, men nu er der lige lidt på falderebet.
      Nå for søren er der valg et eller andet sted :)

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Ja jeg kan så prale med meget mere sne :-) et fint hvidt tæppe har vi her men blot 4 km hjemmefra (på mit arbejde) er der ikke faldet noget. Det var lige passende at der var bestilt tid til at få vinterdæk på idag. Fine billeder af bøgetræerne uden for haven og med kig ind i skoven :-) Havefuchsiaen er da så fin og blomstrer længe. Håber jeg får samme glæde næste år. Den er da groet godt til den jeg fik.
    Hot Chokolate er på en kold dag. Gad vide om de knopper klarer kulden og når at springe ud. Ja du har jo mange i knop men det bliver forhåbentligt ikke alt for koldt de næste dage og lidt sol ville da også være godt. Her klarede det lidt op i eftermiddags men solen kom ikke igennem.
    Skønt med lidt efterårs krea :-) det næste krea her bliver nok at få lyskæderne op. Købte lige en ny her til aften de ældste trænger efterhånden til en udskiftning.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    PS: jeg har tilmeldt mig til d. 19/3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nå I har fået mere sne, ja det falder meget forskelligt, lyder det til, her smeltede det med det samme. Ja det er høje tid med vinterdæk, Bent satte på i det fine vejr i torsdags. Jeg håber sørme også, du får fornøjelse af havefuchsiaen næste år.
      Ja det er spændende om Hot Chocolate når at springe helt ud, men den gør da sit bedste, så må vi håbe solen vil hjælpe med det sidste.
      Ja det var meget sjovt med lidt krea :) vi snakker også om flere lyskæder her, vi får se.
      Tak i lige måde.
      Fint at du har meldt dig til 19.3.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Her er der pivkoldt og stjerneklart, men solen har vi haft besøg af både i går og i dag :) Der kom lidt snedrys her også, men ikke noget der lagde sig for alvor. Dejlige billeder af bøgetræerne - det er efterhånden nogle af de eneste, der har beholdt bladene på i skoven uden for vores have - flotte er de bestemt. Flot, at Havefuchsiaen stadig står med blomster - glæder mig til min til sommer - håber, den klarer kulden, men mon ikke den gør. Glæder mig også til Hot Chocolate - har jo endnu ikke set den i blomst her - muligvis skal den jo så flyttes, hvis ikke det går med den bordeaux nabo. Din efterårskreation er rigtig fin - sovt, at lege lidt :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Jeg synes, det er koldt her, men det er nok værre hos jer. Her var det ikke stjerneklart, da vi gik tur, så det er det nok heller ikke nu, vi ligger åbenbart forkert for solen nu. Bøgetræerne er så smukke nu. Jo mon ikke havefuchsiaen klarer kulden, ellers har jeg nye på lager, hvis de klarer kulden :) Ja det bliver spændende med Hot Chocolate næste år. Det var lidt sjovt at lege kreativt :)
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Her til aften har der lagt sig et fint hvidt drys, og det er spændende, hvor koldt det bliver i nat. Vores vandgran er stadigvæk mere grøn end gul. Min himmelske bambus står i en krukke og er måske drevet mere frem end din, der er plantet ud i et bed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nå så fik I også lidt sne, her bliver det nok ikke så koldt, men det er tæt på minusgrader. Det bliver åbenbart senere efterår hos jer. Ja det er måske forklaringen med den himmelske bambus. Spændende om min får efterårsfarver til sidst.

      Slet
  5. Ja, her har det været omvendt! Ingen sne men masser af sol! Frost har vi også, spændende at se om sneen kommer i nat - bondemanden har sat vinterdæk på min bil i dag, så jeg er klar! Jeg er ikke vild med at køre, når det er glat, men der er jo ingen kære mor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Jeg ville nu også hellere have haft sol, men jeg blev ikke spurgt. Ja spændende om I får sne i nat. Godt med vinterdæk, det er ikke til at undvære, jeg var mere bange for at køre i mine unge dage, jeg synes bilerne er så gode og med vinterdæk i dag, så er det ikke så slemt. Herovre bliver vejene ikke saltet, til gengæld kører vi heller ikke så langt.

      Slet
  6. Her tror jeg ikke der er mange blomster at vise når den her vinterperiode er ovre. Lige nu sner det og det fryser godt 4 grader, så der var en lille hund som skyndte jeg op i mors seng...og jeg smuttede bagefter. Synes slet ikke det frister at komme op i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Rita
      Nej nu er det nok sket med blomsterne hos dig, så koldt har vi ikke haft det, så måske er der lidt her, men der ligger nu også sne til morgen. Fornuftigt at smutte i seng igen, der er ingen grund til at stå tidligt op i denne mørke tid.

      Slet
  7. I har da mere sne end vi har her hos os, men til gengæld har vi det godt nok koldt. Jeg håber på at få plantet lidt flere stauder, så jeg håber der snart bliver tøvejr igen. Vi fik alle georginer op mandag eftermiddag og aften, så nu står de til tørre i gangen.
    Efterårsfarverne har været rigtig gode i år og der har heldigvis ikke blæst så meget, så bladene har fået lov til at sidde længe og ja roserne bliver bare ved :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Det forbavser mig, at I ikke har sne, jeg troede hele Nordjylland havde mere sne end os. Koldt er det også her, fordi det blæser en hel del i dag, men temperaturerne er nok lavere hos jer.
      Godt I har fået georginerne op, det har vi ikke. Bladene har holdt længe ud, men jeg synes nu, det har blæst en del. Ja enkelte roser kan endnu, men mon ikke det slutter snart med dem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. ej Lisbeth.Her har det sneet i nat........en lige nu tør det meste.
    Godt at du har alle de smukke træer og buske.For synes det er svært at finde motiver til bloggen.Men godt at jeg har fået alle de følsomme planter i hus.
    Og så må jeg jo nyde dine sidste roser.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja også her har det sneet, men det er bare tøsne, så det er hurtigt væk igen.
      Ja jeg er også glad for, at jeg har så meget, det begynder at blive sværere at underhold hver dag, men så må jeg gå til arkivet.
      Godt du har fået dine frostfølsomme planter i hus. Så må vi se, hvor længe jeg kan vise roser.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Rart å se snø hos deg! Men du slipper jo unna de store mengdene, for du får vel regn for det meste?
    Her var det kun opphold på mandag, og etter det har det snødd lett fin snø. Men det holder nå!
    Hyggelig å se Odyssey igjen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der er kommet et nyt lag i nat, men det er hurtigt væk. Det blæser her, og selvom vi ikke har minus grader er det for koldt til at være ude mere end en times tid.
      Ja det tænkte jeg nok, du ville synes :)
      Klem

      Slet
  10. Her har vi fået lidt se i nat. En del er allerede væk. Krydser fingre for, at vi ikke får mere sne lige nu.
    Fine billeder som altid.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja her er sneen også væk igen, vi kan godt vente lidt endnu med at få mere sne.
      Tak og i lige måde.

      Slet
  11. her i det sønderjyske her det kun blevet til en smule sne, men jeg har i Vejle i dag og der var det nærmest snestorm !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim
      Ja og på Fyn har de også fået meget, jeg så billeder af mit barnebarn i sneen, de havde fået meget mere end os.

      Slet