lørdag den 12. november 2016

Rimbilleder - håber ikke jeg keder jer

For man kan nok hurtigt få for meget af rimbilleder, men det er den mulighed, der har været i dag. Det er med at få dem fyret af, inden vejrskiftet.
Her kommer de, men først
 solopgangen og rim i landskabet
så kom den næsten op










 spøjst at se en blomst i en rimdækket rhododendron, som hænger med bladene for at beskytte sig mod frosten
 R. bureavii
R. Golfer er blevet mere hvid end den plejer at være, nu er det både rim og belægning
  en sommerfuglebusk med rim på blomsterne er lidt af et særsyn

 Hot Chocolate morgen
og eftermiddag, det bliver spændende at se i morgen, om den har taget skade
 roser med rim er smukke
Penny Lane er så højt oppe, at den ikke har taget skade af frosten
også The Generous Gardener har klaret det.
smukt så det ud
 det syntes silkehalerne åbenbart også
vi fik besøg af en flok på 25 stk i dag, som I kan se guffede de løs i æblerne.
Fortsat god aften og god søndag

30 kommentarer:

  1. Rimfrost er smukt og skaber så mange skønne motiver - det bliver jeg ikke træt af, so bring them on! Jeg fik ikke gjort meget i haven i dag, det var koldt derude, men bondemanden og jeg har svedt over ét vindue til drivhuset - det var ikke nogen udpræget succes. Indtil videre har vi kun samlet det -og det var en kamp - i morgen må vi se, om det overhovedet kan sættes i drivhuset. Jeg frygter det forsøg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er smukt, godt du heller ikke bliver træt af rimbilleder. Det lyder ikke godt med de drivhusvinduer, kender I slet ikke nogen, som kan finde ud af det. Held og lykke med det.

      Slet
  2. Hej Lisbeth,fantastiske rimfrost billeder. Jeg bliver ikke træt af dem for her havde vi ikke rimfrost så jeg har nydt de super smukke billeder der har været på bloggen. Silkehalerne er da ved at blive lige så glade for Høneballehaven som os andre :o) sikken en flok i har haft på besøg i dag.
    Håber at roserne holder lidt endnu.
    Rigtig god Søndag
    Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have, ja når du ikke selv har haft rimfrost, bliver du nok ikke træt af rimbilleder, det glæder mig.
      Ja nogle har hang til Høneballehaven :) der var mange silkehaler på besøg, så Bent og jeg knipsede løs.
      Ja lad os håbe roserne holder lidt endnu.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  3. God aften Lisbeth
    Det var en smuk morgen at stå op til og jeg mætte da også tidlig ud og tage lidt billeder :-) jeg kørte til Bogense ved 9 tiden og det var lige da solen brød igennem så det var en utrolig smuk køretur.
    Ja sommerfuglebusk med rim er jo lidt usædvanlig.
    Så hyggeligt at silkehalerne kigger forbi for at få fyldt maverne. Flotte billeder du fik taget af dem.
    Fortsat god aftenen og god søndag til jer.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Anne
      Ja en meget smuk morgen. Ja det har uden tvivl været en smuk køretur til Bogense. Som du kan se, brød den frem lidt før hos os, men mon ikke det varer lidt, inden vi ser den igen :(
      I hvert blomstrende sommerfuglebuske med rim, ja det er usædvanligt.
      Ja tænk at have besøg to dage i træk af silkehalerne, spændende om de kommer igen i morgen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Jeg tror nu ikke, at jeg sådan lige bliver træt af rimbilleder - det bliver vist snart sydvestenvejr igen, så det er om at nyde de smukke kig, mens de er her. Flot solopgang - her fik vi ingen, for der var tæt tåge, men solen kom svagt frem lidt senere på dagen. Roser med rimkant er nu et helt særligt syn, og en blomstrende sommerfuglebusk med samme på er da vist et sjældent syn. Spændende med det fine besøg af silkehalerne. Vi nyder også fuglelivet på nært hold i Malcolms fuglehus. Jeg fylder op dagligt med fuglefoder, så der er et leben uden lige - og en god appetit :) I dag var jeg ganske kort til julemesse hos vores planteskole, men der var simpelthen for mange nisser, og det er jeg ikke helt klar til endnu. Ellers nyder vi ældstesønnens besøg :)
    Håber, du har haft en dejlig dag - det er i hvert fald smukke billeder, du har skudt i haven :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Godt du ikke lige bliver træt af rimbilleder, ja det er ikke sikkert, vi får rimbilleder lige med det sammen igen, og når vi gør, er det ikke sikkert, vi har roser mere. Ja det er spændende med silkehalebesøg, det nyder vi også + fuglene i Malcolms fuglehus :) Uha nej alle de nisser gider vi ikke endnu. Jeg kan tænke mig, at I nyder besøget, det kan jeg godt forstå :)
      Tak ja det har været en fin dag.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Godaften Lisbeth

    Helt ok med rimbilleder - dette er de sidste frostnætter i denne måned siger de...
    Ja det bliver spændende om den varme chokolade klarer det, her har vi haft -8 i 2 meters højde imorges, det tror jeg var ret hårdt ved det meste!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Karsten
      Ja hvis vi ikke får mere frost i denne måned, kan vi nok godt tåle at se mine rimbilleder. De kunne nu godt have ventet 14 dage med den frost, så du og andre havde haft blomster lidt længere. Det er godt nok lave temperaturer der har været hos dig.
      Tak i lige måde.

      Slet
  6. Jeg tror ikke man kan få for mange rimfrostbilleder, for smukt ser det ud :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth

    Vildt flotte billeder! Du har godt nok haft en heldig hånd i dag :-). De to første af solopgangen, mange af nærbillederne og fuglene i æbletræet, så fine <3.

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak skal du have, er det kun i dag, jeg har haft en heldig hånd :) Det sidste billede har Bent taget, han har et bedre kamera end jeg har.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Nej, du har altid fine billeder med :-). Jeg mente bare at der er mange billeder der er helt ekstremt flotte i dag. Jeg plejer altid at hæfte mig ved et par af billederne i både dine og andres indlæg, billeder som jeg synes er meget vellykkede. Det er ikke så meget motivets art, men lys, beskæring, komposition og detaljer der fanger mig. Med mindre man er professionel har de fleste billeder med af blandet kvalitet, det er helt som det skal være :-). Så det var egentlig bare en kompliment til ekstra mange ekstra fine billeder!



      Slet
    3. Hej Gitte
      Jeg måtte lige drille dig lidt, hvis du ikke mente, at min billeder var gode, havde du nok ikke skrevet sådan. Du må selv fotografere en del, siden det er lys, beskæring og komposition du lægger mærke til. Ja du har helt ret, der er ofte billeder på bloggene af blandet kvalitet, vi er ikke alle proff. heller ikke jeg. Tak for komplimenten :) den er jeg glad for.

      Slet
    4. Gid jeg gjorde, det er desværre meget sjældent at jeg tager billeder. Hverken af haven eller mine børn ;-). Det var bare den bedste måde jeg kunne forklare hvad der er med til at jeg opfatter et billede som smukt. Vi har egentlig et rigtig fint spejlreflekskamera. Måske jeg skulle begynde at bruge det lidt mere...

      Slet
    5. Ja Gitte gør det, du vil ikke fortryde det. Da jeg startede med at blogge i 2011 havde jeg stort set ikke rørt et kamera, det havde jeg folk til :) øvelse gør mester. Det er en dejlig hobby sammen med haven og altid dejligt at have billeder af børnene senere.

      Slet
  8. God morgen Lisbeth!
    Vildt flotte billeder, jeg er også ekstra begejstret for solopgangen:-)
    Min wild rover står også med en frossen udsprunget blomst, i den tilstand ligner den hot chokolate.
    Ha en rigtig god dag
    Krammer fra mig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette
      Det glæder mig, at du kan lide mine billeder, jeg har været ude til morgen og tage solopgang igen.
      Flot med din Wild Rover, min holdt op for noget tid siden.
      Tak i lige måde
      Krammer tilbage til dig :)

      Slet
  9. Hej Lisbeth!

    Bilder av rimfrost är vackert bara man inte tänker på förödelsen som kommer efteråt men så fungerar det i vår natur och gott så!

    Trevliga bilder av hungriga sidensvansar, här brukar de landa efter nyår, när kylan är som värst.

    Allt gott till dig Lisbeth!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det har du ret i, men hvis frosten er for hård ødelægger det meget ja.
      Tak skal du have, nå I har først silkehaler efter nytår.
      Tak i lige måde.

      Slet
  10. Jeg gad godt, at silkehalerne lige tog en afstikker til Salling. Vi har masser af æbler, de kan guffe i sig. I dag til morgen er der ingen rim, selvom vi har minusgrader, og når solen heller ikke er fremme, ser det hele pludselig meget tungere ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg skal fortælle silkehalerne er der er et godt spisekammer i Salling, der er stadig mange æbler her, så de skal nok lige være færdig her først.
      Her er også kun rim i græsset hos os og hundekoldt er det, den blege vintersol titter igennem ind i mellem, uden sol er det ikke så indbydende hverken at komme ud eller at tage billeder.

      Slet
  11. Utrolig flott både med rimfrost og soloppgang! Blir jo ikke lei sånne bilder :)
    Her er det for første gang på en uke plussgrader og det er deilig. Fredag var det -17 her, så mildværet er velkomment så lenge det varer.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak det er jeg glad for at høre.
      Sikken en forskel fra - 17 til plusgrader på bare to dage. Dejligt med lidt mildvejr.
      Klem

      Slet
  12. ... næh, det gør du ikke, jeg elsker rimbilleder fra din have :)
    Og solopgangen var da helt fantastisk.
    Sjovt med silkehalerne, de er faste gæster hvert år ved denne tid, kan godt forstå det da.
    Nu vil jeg se mine rimbilleder igennem fra i går - jeg havde Malcolm ude at fotografere...
    God søndag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Dejligt at høre, ja solopgangen var flot.
      Det er nu et par år siden, vi sidst havde silkehalebesøg, de har også været her i dag. Vi nyder dem selvfølgelig.
      Godt du har stand in til fotograferingen.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  13. Hej Lisbeth.Smukke rimfrost billeder du viser.Her har vi slet ikke haft rimfrost.
    Men det gør da noget til vinterhaven.
    Men din solopgang er nu heller ikke værst.
    Og imponerende at der stadig er roser i blomst hos dig Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, ja det pynter gevaldigt i haven med rimfrost.
      Solopgange har vi haft de sidste dage, roserne klarede rimfrosten, det er flot.
      God aften til dig med
      Knus Lisbeth

      Slet