fredag den 11. november 2016

Endnu en solskinsdag

Skønt - og de lover sol igen i morgen, men så er det vist også slut med solfesten.
Jeg gik tidligt morgentur, så tidligt at jeg ikke kunne tage billeder, før solen stod op.
 og det gjorde den først, da jeg var næsten hjemme, men det var nu ikke helt mørkt, da jeg gik.
Der var også en fin himmel mod nordvest

jeg kender et par stykker, der er glade for bænkemotivet i solskin
 Sådan skulle hele pavillionbedet have set ud, men græsserne blev for store, det var planen at de skulle lyse op sammen med løvfældende rhodoer, i forgrunden ses R. My Mary

jeg har da forresten en rhodo i blomst, jeg opdagede den mellem bladene i morges og blev noget overrasket. R. Guyens Peking

 Papegøjebusken og blå himmel er et smukt par
Egebladet Hortensia kan lidt endnu
 Papirbarkløn/Acer griseum

nu er den ved at få smuk bark
 Liquidambar Styraciflua i modlys
 og medlys
læhegnet er stadig smukt
 I dag har jeg forsøgsvis opstammet fyrrebusken
der skal vist klippes lidt mere i bunden
Roserne - næsten de samme som i går, men nye billeder:
 A Whiter Shade of Pale
 Aprikola
 Hot Chocolate
 James Galway
 Odyssey
 Pat Austin
 Scentsation
Sofia Renæssance
Til slut et billede af en silkehale, desværre ikke helt skarpt, den var højt oppe, så billedet er taget med kraftigt zoom, men man kan da se, at det er en silkehale, der var en lille flok på besøg i dag.
God weekend til jer.

28 kommentarer:

  1. Så FIK du sol, Lisbeth; det var godt :-)
    Er det en silkefyr, du viser? Sådan én kunne jeg da faktisk godt tænke mig ...
    God weekend til jer!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. ... altså, jeg tænker ikke på silkeHALEN (selv om den også er fin), men på fyrrebusken ... :-)

      Slet
    2. Ja tak for det Nana, men du har sprunget et indlæg over, jeg henviste til din blog i går og takkede for solen :)
      Jeg ved faktisk ikke, om det er en silkefyr, men den er i hvert fald blød, og flere har nævnt at det er det nok. Jeg har ikke set sådan en, siden jeg købte den, den gror og gror, men er ret flot. Folk lægger mærke til den. Jeg var godt klar over, det var busken du mente :)
      Kh Lisbeth

      Slet
    3. Ih, hvor ringe af mig at jeg slet ikke har set dit indlæg i går. Tak for linket! Du er sød!
      Vi havde en silkefyr i min barndoms have, og den lignede din. Jeg havde helt glemt den, men kom i tanker om den da jeg så dine billeder. Den er kommet på min haveønskeliste nu.

      Slet
    4. Jeg var da også lidt skuffet, men godt du fik set det i dag.
      Ja gad vide, hvor du kan få sådan en, håber det lykkes dig.

      Slet
  2. Sikke et spændende besøg af silkehalerne, sådan nogen har vi vist aldrig haft besøg af, desværre

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi
      Ja det var spændende med besøg af silkehalerne, vi ser dem heller ikke hvert år.

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Simpelthen fantastisk smukke billeder fra din have i solskin og klar luft! Det er så dejligt at kunne opleve solopgangen hos dig, for her er det lige nu så koldt om natten, at der er tåge og dis om morgenen. Flot bark på Papirbarkløn - man forstår da, hvorfor den har fået sit navn :) Det ser godt ud med opstamningen af fyrrebusken - synes ikke, det ser ud som om, den skal klippes mere, men det ved du selvfølgelig bedst :) Skønne rosenbilleder - de nærmest springer op i ansigtet på en - bliver så dejligt at opleve min egen Hot Chokolate. Og så ovenikøbet en rhodo i blomst - så bliver det ikke meget bedre!
    Fortsat god aften med dansen!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. PS Glemte lige silkehalen :) Vi havde engang besøg af en flok på terrassen - det er en spændende fugl.
      Knus

      Slet
    2. Kære Linda
      Tak skal du have, det er noget nemmere at tage smukke billeder i lav sol med klart vejr. Nå ja så kan I ikke se solopgangen. Ja papirbarklønnen er ved at komme efter det, det har den også været 6 år om. Der skal ikke klippes mere af det grønne af fyrrebusken, men inde under sidder grimme grene, så skal man ned og kravle, det dur jeg ikke til, så jeg må fri til Bent. Ja det bliver godt, når din egen Hot Chocolate blomstrer næste år. Ja imponerende med en rhodo i blomst nu.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Idag har været en rigtig smuk solskinsdag hvilket jo også tydelig ses på dine billeder :-)
    Papirbark lønnes stamme ser da helt forrygende ud i solens stråler. Tror jeg har nævnt det før og fyrrebusken er stadig super flot. Uha tungen lige i munden med den klipning og ja du skal nok ha klippet lidt mere ind til stammerne kendte er lidt svært at se på billedet hvor hårdt du har gået til den.
    Odyssey faldet jeg lige for idag og så skønt at silkehalerne kom på besøg. Dem ser vi ikke her.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    PS: hold da op hvor var danserne fantastiske i aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har været en smuk solskinsdag i dag.
      Ja papirbarklønne er så flot i barken, den skulle gerne blive lidt tykkere, så bliver den endnu flottere. Ja der skal klippes mere af ind til stammen, jeg må fri til Bent, jeg kan ikke kravle rundt og klippe samtidig.
      Ja det var skønt med silkehalerne, spændende om vi ser dem igen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Ja det var de bestemt :)

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    tror det meste af landet har haft super sol idag, og imorgen skulle blive endnu bedre, og ingen vind!
    Guyens peking må da have taget fejl af årstiden?
    Sjov "opstamning" man kunne undre om der er en stamme inde i det hele;)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det kunne det tyde på, vi tager gerne en solskinsdag igen i morgen og gerne uden vind.
      Ja jeg blev noget overrasket, da jeg så blomsten til morgen, det havde den skjult godt.
      Ja den opstamning er ikke for god, men der er en stamme derinde, jeg må se, om Bent kan finde den. Busken var ved at blive for bred, derfor fandt jeg på den løsning.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Hej Lisbeth!
    Strålande soliga bilder, här är grått och grått och grått. Hoppas få se solen snart. Fint med Sidensvans, har inte sett dem hos mig ännu.
    Ha en trevlig helg!
    Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Nu bliver det nok også snart gråt i gråt hos os, men tre dage har vi været heldige at se solen, jeg håber, I også snart får den at se.
      Tak i lige måde.

      Slet
  7. Det er en sjov måde den fyr gror på. Nu har du vel gemt grenene til at pynte med i et par krukker...ha ha ja du kan nok godt høre at jeg er lidt skadet i øjeblikket og hele tiden tænker på hvad jeg nu kan bruge i mine kranse.
    God weekend og håber du får noget sol også i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja det er lidt underligt med den fyr. Jeg har lagt grenene under rhodoerne, men der er stadig nogle tilbage, så jeg kan nå det endnu.
      Ja også solskin i dag - god weekend

      Slet
  8. Her har også været solskin.
    Endnu engang kan du fremvise smukke billeder af roser.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Dejligt med solskin, det har vi også i dag.
      Tak og god dag til dig med.

      Slet
  9. Her til morgen kan man måske med lidt god vilje sige, at solen skinner. Det er pudsigt at sidde og nyde dine grønne billeder fra i går, når rimen samtidig farver det hele sølvgråt uden for vinduet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Her skinner solen flot, men vi har også meget rim her, det er flot.

      Slet
  10. Ja, vejret i går var skønt - her havde vi også plusgrader, så man kunne ligefrem nyde det derude! Også i dag er her sol, men koldt. Smukke billeder du viser med smukke løvfarver - og tænk, roserne kan endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det var det, det er også kønt i dag om end noget koldere, men klar himmel er altid et hit. Ja til morgen var der rim på roserne, så jeg er spændt på at se dem, når det tør.

      Slet
  11. Hej Lisbeth. Da jeg så dit indlæg fik jeg den tanke, at du i grunden har meget glæde og fornøjelse af dine træer. Det kan jeg rigtig godt lide, for de gør så meget i en have. Min have er for lille til store træer,men mindre kan også gøre det og det håber jeg på, der bliver lidt mere af. Det er også hyggeligt med træerne om vinteren. Dine billeder i solskin er rigtig gode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja du kan tro, vi har meget glæde af træerne, det er også dem, Bent interesserer sig mest for, så det er rigtig godt. Ja der findes jo også træer, der ikke bliver så store, som anbefales til mindre haver, du skal vel have nogle i krukker. Om vinteren har man nok mest glæde af de stedsegrønne træer. Tak skal du have.

      Slet
  12. Dine roser er helt utrolige! Tenk å ha så lang blomstring i hagen :)
    A Whiter Shade of Pale er så vakker! Jeg håper at min overlever her så jeg kan se den blomstre igjen :)
    God weekend!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja nu må vi se, om de varer ved, de fik rimfrost i nat. Jeg krydser fingre for at din rose skal klare vinteren, så du kan nyde den igen til sommer :)
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet