mandag den 21. november 2011

Tåge, sol og dekorationer

Fra morgenstunden var det også meget tåget her, så jeg regnede ikke med at se solen, derfor kunne jeg lige så godt tage billeder med det samme.

Den ene række er nu plantet til med vin

Kejserbusken allerede fyldt med blomster

Jeg synes, den er så smuk, det ligner næsten blomster. Rhod. Impeditum med duft i bladene.

Kæmpeverbena

Nyserod med knop

Se nu her og det blev tømt igår :o(



Så fik jeg også lavet lidt pynt til indgangspartiet, der er heldigvis nok at tage af.


Here comes the Sun. Tænk endnu en gang var vi heldige at se solen ca. 1½ time, men da Bent kom hjem var der tyk fed tåge så tæt så tæt. Mens vi gik aftentur med hundene blev det pludselig stjerneklart. Besynderligt vejr.

Jeg tror aldrig, jeg har vist jer et billede af huset fra den anden side. Så her er det tilmed i solskin.

Mme Alfred Carriere min fine slyngrose

New Dawn

Denne rose kan jeg desværre ikke huske navnet på, men den står så smukt nu.

Til slut Dronningen over dem alle Queen og Sweden
Fortsat god aften

20 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth. Sikke dejlige billeder. Og næh tænk at du har fået lavet pynt ved døren. Det ser bare godt ud og det er hyggeligt, når I får gæster! Så vil de helt sikkert rose dig!

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder vi viser - flot pynt du har lavet.
    Jeg har oprettet et indlæg med dekorationer / buketter, hvis du lyst til at se det.
    Ønsker dig en god mandag aften.
    Hanne Bente

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte
    Tak for ros til dekorationerne, det styrker min selvtillid, den er ikke god på det punkt. De få gæster, vi får ser det nok slet ikke, men pyt bare jeg kan vise det til jer bloggere, så er jeg glad :-)

    SvarSlet
  4. skønne billeder:) det bliver sjovt med dine vin... hvor mange år går der før du får noget ud af dem? Anne Gine

    SvarSlet
  5. Hej Hanne Bente
    Tak skal du have. Jeg kigger forbi hos dig senere.
    God aften til dig også.
    Knus

    SvarSlet
  6. Hej Anne Gine
    Marken der er ikke vores, jeg har ikke tid til vinstokke eller vin. Jeg har vist i et tidligere indlæg, at der blev plantet vin på nabomarken, men det har du så ikke set.
    Det bliver sikkert flot at se på, når de vokser til. Men jeg får ingen glæde af vinen ;o)

    SvarSlet
  7. Ja besynderligt vejr, det kan vi godt blive enige om :) her har solen skinnet idag, det gir lige lidt ekstra energi :)
    Det er da utroligt med dine roser... der blir ved og ved og ved og ved... de er smukke :)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle dejlige dekorationer, det ser skønt ud. Dem kan du roligt være stolt af - og selv huske at nyde, det er jo også vigtigt :) Jeg kom gerne forbi og nød dem, men igen, der er jo lidt langt....

    Uhmm, hiver solstråler ud af dine billeder. Men nu må jeg nok snart bare tage mig sammen og acceptere. Det er skønt!, men måske også lidt farligt at bliver dejligt 'pylret' om af dig :) Og ja, alle dine sønner - OG svigerdøtre er heldige :)

    Dejligt hus I har, det ser ret stort ud. Må kræve en maaaaassse rengøring (kan du høre det, jeg er ved at være tilbage? Tak for hjælpen :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  9. Hej Anne Mette
    Ja det er en skam, du ikke lige kan kigge forbi, men det gør du så til sommer. Der har jeg nok taget dekorationerne væk (må vi da håbe) så er der forhåbentlig noget andet kønt at kigge på.
    Det er ikke farligt at blive pylret om af mig, jeg er jo stadig laaaaangt væk. Heldige! Gad vide om de skønner på det, Bent gør i hvert fald.Kan hænde de synes, jeg pylrer for meget.
    Ja huset kræver en masse rengøring, men det får det ikke ;o) Godt du er ved at være tilbage. Selv tak glad for at jeg kunne hjælpe.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  10. Og så fik du sol en gang til :-) I skal da næste også hedde solskins-øen derovre.
    Jeg synes også at dine dekorationer er flotte. Dem kan du ihvertfald godt være bekendt :-)
    Hvor er din kejserbusk flot allerede, wow! Min har ingen blomster, men den står også i skygge. Til gengæld ligner min vinterjasmin nærmest en forsythia, så flot er den lige nu. Jeg kan heldigvis se den indefra.
    Jeg har til gengæld også knopper i min nyserod. Det er også tidligt tror jeg.
    Det er vildt så meget vand der kan komme i det hul.

    SvarSlet
  11. Ja vi er meget heldige, men trods alt har de også haft sol i Vestjylland.
    Tak for ros til dekorationerne, jeg vokser en cm. hver gang, der er en der roser dem :-)
    Jeg er også imponeret over min kejserbusk, det er godt nok tidligt, gad vide om den også kan blomstre efter januar. Jeg kan også se den inde fra, selvom den er lidt længere væk.
    Ja masser af vand, man skulle tro, der var en kilde, men det er der nu ikke :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er din kejserbusk skøn :-)

    Dekorationerne er du sluppet godt fra :-) Godt du tog dig sammen og prøvede, med alle de materialer du har lige udenfor døren at gøre godt med :-)

    Vejle og Billund fik også solen at se i dag - SKØNT!!!

    SvarSlet
  13. Tak Vivi så voksede jeg lige lidt igen, bare jeg ikke bliver for høj :-) Godt I også fik solen at se.

    SvarSlet
  14. Som altid gode billeder. Smuk dekoration.
    Jeg skal hvis også forsøge. Har aldrig lavet vinterdekorationer.
    Hvor har du et smukt hus.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  15. smukt og dejligt... tak for kikket

    SvarSlet
  16. Kejserbusken bliver ved med at blomstre i tøvejrsperioder indtil de nye blade dukker frem i april.
    Hver gang blomsterne fryser væk, bryder nye frem, når det bliver mildt vejr igen.
    Gid vi må få en grøn vinter denne gang.
    Anne Marie

    SvarSlet
  17. Dejligt Anne Marie jo mere den blomstrer, des bedre. Ja lad os håbe på grøn vinter og solrig sommer i 2012 med passende vandmængder :-)

    SvarSlet
  18. Selv tak Tim, skulle det være en anden gang :-)

    SvarSlet
  19. Sikke en masse du har nået - og fine dekorationer - ros, kan du vel ikke få for meget af, så også lidt fra mig...

    Jeg er gået helt i stå med input til bloggen og arbejde i haven. Der er jo efterhånden mørkt før man får fri fra arbejde og træt er man også om aftenen, så jeg får kun læst lidt hist und pist hos jer andre.

    Fortsat god aften.

    kh Ulla

    SvarSlet
  20. Hej Ulla
    Tak for rosen, jeg labber den i mig ;o)
    Jeg kan godt forstå, du er gået i stå, den mørke tid gør noget ved os, så vi mister energien, især når man til hverdag slet ikke når at få noget lys og weekenderne er mørke. Heldigvis går det den anden vej igen om en måned.

    SvarSlet