mandag den 14. november 2011

Forandring og udholdenhed

I går morges tog Bent et billede af denne mark med rim på

Der blev arbejdet hele dagen på marken, så til aften så den sådan ud
Ejerne af marken har besluttet at plante vinstokke, så nu får vi snart en vingård som nabo
:-) Der er efterhånden en del vinmarker herovre p.gr.a. det milde klima

I går morges så hortensiaen sådan ud

Over middag så den sådan ud :-(

Denne her holdt ud

Det gjorde kejserbusken også

Og Broadway Lights

Og Limelight

Og James Galway

Skimmia Japonica står nu flot

Denne her holdt ikke ud, løvet det smukke løv frøs i går nat :-(
Det har været en helt stille dag i dag, så jeg nåede da lidt i haven også i dag, nu har jeg snart fået stukket alle kanter af, det er rart at have på plads.


Nu er den næste amaryllis i blomst. God aften til jer alle.

15 kommentarer:

  1. Det ser dejligt ud, Lisbeth, Broadway Lights er meget yndig. Det må være en god fornemmelse at være tæt på færdig med græskanterne, så er der jo tid til noget andet....:)

    Jeg lige læst dit indlæg om jeres fremtidsplaner. Det lyder godt nok spændende...!

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  2. Ja den er meget skøn både Broadway Lights og fornemmelsen af at være færdig med græskanterne :-) så må jeg se, hvad jeg så kan finde på.

    Så har du læst det indlæg, det var dejligt, nu må du godt læse videre i din bog ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Det er da ikke så tosset at få en vinmark som nabo - sikke et skønt syn på alle årstider :o)
    Først var jeg helt på enden over alle de mange mange forskellige planter du havde i den kæmpe kæmpe have (og det er jeg faktisk stadig) men det er altså også imponerende hvordan du husker alle navnene.
    For mig er din blog det rene plante leksika ;o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  4. Der er skønt på Samsø... en vinbonde til nabo, og hvilke fantastiske billeder fra søndag :)
    Sjovt med billederne af hortensiaen, så kan man se hvad frosten gør...
    Og sikke en plan du har, det blir spændende at følge :)

    SvarSlet
  5. Hej Helle og Møllebakkehaven
    Jeg tror også det bliver flot med en vinmark som nabo. De er så vidt jeg ved ret kønne om efteråret også.
    Helle: jeg kan ret mange navne, det har jeg arvet fra min mor, og så har jeg også haft meget gavn af det, da jeg var på kontor. Det er en god vuggegave at have fået :o)
    Vent til roserne kommer på, det kan du få meget gavn af, hvis du er til roser, det mener jeg du er. Jeg er i øjeblikket ved at sætte billeder ind på de fleste af dem jeg har. Så inden længe går den i luften, jeg skal nok sige til :-)

    SvarSlet
  6. Dejlige før og nu billeder.
    Dit første billede er virkelig smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  7. Endnu en håndfuld fine blomster/plantebilleder :-)

    Det lyder hyggeligt med en vinbonde som nabo :-)

    SvarSlet
  8. Det lyder vel nok eksotisk med en vinmark som nabo :-) Jeg tror det bliver et rigtigt dejligt syn, når rankerne begynder at gro til.
    Jeg synes også at det er fascinerende hvad frosten gør ved blomsterne og bladene. Lidt sørgeligt, men alligevel også fascinerende.
    Jeg har slet ikke nået i haven idag. For jeg har været i havecenter og snoldet :-D 'Kun' pynteplanter denne gang. Til mit driverhus og udenfor hoveddøren. For der blev så bart, nu hvor alt er i driverhuset. Jeg skal 'prøve' at huske at lave et indlæg med mit guf ;-)

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth. Sikken nogle skønne billeder. Der sker noget i haven nu. Hernede går det stærkt. Skønt med en vinbonde så tæt på. Glæder mig til at se din nye side med roser. Jeg er tosset med roser, men er først lige startet op, så jeg kan sagtens lære en masse endnu :):) Ha´ en god dag. Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  10. Hej Aase Ja billedet af den nyharvede mark med rim på er ret godt. Det har Bent taget.
    Hej Vivi: Tak skal du have, jeg er lidt spændt på projektet med vinbonden, men det ender nok med at blive spændende og flot.
    Hej Hanne Ja det bliver nok eksotisk at se på, håber i hvert fald det bliver flot. Det er trist med planternes forfald ja men også fascinerende, især når vi ved, de kommer igen til næste år. Vi vil gerne se billeder af dit nye pynt :-) Da jeg ingen potter har, er jeg vandt til, at det er bart.
    Hej Lise Lotte Godt du kan lide minde billeder. Roserne kan du få rigtig meget ud af at kigge på. I løbet af et par dage er jeg klar med dem.
    Også god dag til dig.

    SvarSlet
  11. Ikke så ringe endda med en vinmark som nabo, det skal nok blive et flot syn. :o)

    SvarSlet
  12. Jeg blev nysgerrig og googlede på Leucanthemum Broadway Light - synes du at den hos dig er mere creme/flødefarvet end den traditionelle hvide margerit ??

    SvarSlet
  13. Hej Berit
    Ja bestemt da, det er det, der gør den så smuk, synes jeg. Noget af det bedste jeg har købt i år, og så i Superbrugsen :o)
    Hvorfor spørger du, har du den eller vil du gerne have den?

    SvarSlet
  14. En vinmark som nabo?? mon der bliver gode rabatter at hente :-)

    Dejlige billeder Lisbeth og ha' nu en skøn aften :_)

    SvarSlet
  15. Hej Madam Bæk
    Jeg tvivler på at der bliver rabatter, men pyt det går nok uden :-)
    Også skøn aften til dig

    SvarSlet