fredag den 4. november 2011

Solen var oppe til morgen

Bent skulle ikke på arbejde i dag, så vi stod først op ved 8 tiden. Da vi stod op så himlen sådan ud


Det var jo herligt at stå op til, jeg håber også I andre har set solen i dag. Desværre holdt det ikke hele dagen, og det blæste rimelig meget, det afholdt mig nu ikke fra at gå i haven.
Så jeg tog hakkejernet og gik i gang. I eftermiddags lugede jeg rundt om det nyændrede stenbed. Det er en lang omgang kravlende på alle fire, og jeg nåede da heller ikke helt færdig, da vi fik gæster.

Papegøjetræet lyste op i solskinnet

Skoven

Husker ikke navnet på denne rose


Men her er i hvert fald Queen og Sweden

Nu har også Zenobia fået efterårsfarver

Der er meget snak om syriske roser på bloggen lige nu, så I får også lige et fra mig ;o)
God weekend

15 kommentarer:

  1. Åh som det ser dejligt ud, derovre på Samsø.... Godt nok slendrian at sove HELT til kl. 8 da....

    Queen of Sweden er en af vores nye roser. Jeg glæder mig så meget til næste sommer...:)

    God weekend til dig også - den står på selskabelighed i weekenden, så jeg er nok lidt tavs. Lige rocker jeg med gemalen og Frede til lidt Kim Larsen :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  2. Her har vi også haft en kold og blæsende dag.
    Smukke morgenbilleder.
    Det må være hårdt at kravle på alle fire. Det kan jeg bestemt ikke gøre. Jeg står med numsen i vejret.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  3. Anne Mette: Det ikke alene ser dejligt ud, det er det også :-) Ja det var lidt slendrian, men skønt :-)
    Du kan roligt glæde dig til Queen og Sweden, den er skøn.
    Ja jeg dansede jo Vild med dans, selvom den sluttede lidt skuffende.
    Kh
    Lisbeth

    Hej Aase
    Ja koldt og blæsende har det været. Jeg kan bedre kravle på alle fire med en pude under knæene end stå med rumpen i vejret, så får jeg ondt i ryggen.
    Selv tak :-)

    SvarSlet
  4. Åhh så smuk din syriske rose er... den må ha det godt hos dig :)
    Jeg har en i hvid, og den har det vist ikke godt her hos mig... men jeg kan læse rundt omkring på bloggene at I har dem til at stå beskyttet op ad en husmur eller lignende, det er nok det min ikke er så tilfreds med :)
    Den står nemlig ikke særligt beskyttet, og i vinters frøs den helt ned. Den kom dog igen med vældig grokraft, og det var lykken da den stod med blomsterknopper... det gør den sådan set endnu, men de er rådne og blir ikke til noget i år... øv øv... men så er det jo rart at jeg kan kigge på dejlige billeder af andres syriske roser... :)

    SvarSlet
  5. Hej Møllebakkehaven
    Jeg tror den vil blive glad for en varm husmur. Ellers er der ikke noget vanskeligt ved den, den gror kraftigt, når først den er kommet i gang. De visne blomsterknopper skyldes nok den våde sommer, vi har haft. Tab ikke modet, den skal nok komme. Jeg har tre buske som alle er kommet fra små frøplanter for nok 8-9 år siden. Faktisk må jeg klippe dem ned for at de ikke skal dække vinduerne.

    SvarSlet
  6. En ualmindelig smuk solopgang, de skønneste efterårsfarver, min yndlingsrose og så den syriske skønhed oven i købet - så kan man da ikke forlage mere :-)
    Go' weekend!
    Knus Signe

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth.
    En rigtig flot solopgang - og nogle flotte efterårsbilleder du viser.
    Ønsker dig en god lørdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth
    Jeg misunder dig lidt, at du kan kravle og luge. Efter i 35 år at have kravlet række op og række ned med markkulturer og luget, er det slut med knæene, så nu foregår det med rumpen i vejret og 'kun' potteplanter.
    Dejlige farver på Zenobia med de hvide klokker.
    Jeg er vild med din skov, der giver læ og farver.:-)
    Ha' en god dag. I vestjylland småregner det.
    Anne Marie

    SvarSlet
  9. Hej Hanne Bente og Signe
    Ja her i november er vi taknemmelige for lidt, men det var nu en skøn solopgang, selvom solen var lidt bleg. Til gengæld kan vi glæde os over at roserne holder meget længere på denne årstid, hvis de altså får lov at springe ud.
    Hej Anne Marie
    Ja det er hårdt at kravle på knæene, men jeg har gode hjælpemidler. Jeg tror lige jeg sætter det ene på bloggen i aften.
    Zenobiaen er rigtig fin nu og min skov er jeg også selv vild med.
    Så glæder jeg mig det mere over solskinnet her, synd det ikke når over til jer.
    Lisbeth

    SvarSlet
  10. Så smukt Papegøjetræet står lige nu og ikke mindst den syriske rose.
    Du bor virkelig skønt, Lisbeth.
    Måske jeg alligevel skal se om jeg ikke kan komme over til dig i foråret ;o)Har du fastsat dato for træffet?
    Kh Helle

    SvarSlet
  11. Ja Helle nu har papegøjetræet fået sin rette plads, her kan det ses og beundres, det kunne det ikke før.
    Den syriske rose er selvfølgelig fra i august :-)
    Jeg synes, det er en god idé, hvis du også kommer med til foråret.
    Jeg har ikke fastsat en dato, men jeg har foreslået d. 17. eller d. 19. maj. Der var nogen, som ikke kunne d. 17. Kristi Himmelfartsdag, konfirmationer osv. Den 19. maj er så en lørdag, vil gerne have så mange som muligt med. Det bliver så hyggeligt.
    Jeg har bestilt solskin ;o)

    SvarSlet
  12. Dejlige efterårsbilleder - og så blev jeg jo nysgerrig på hvad en Zenobia nu var for en....den havde jeg aldrig hørt om. Nu har jeg googlet lidt og ved at det er en lille surbunds-busk - men jeg finder ikke andre haveblog-ejere der har den. Er den mon nem eller sart ??

    SvarSlet
  13. Hej Berit
    Zenobia er måske lidt sart, men jeg har nu aldrig haft problemer med den.
    Jeg tror min veninde Ida har været ved at miste sin, men den er kommet sig igen. Hvis den fryser lidt er det kun lige spidserne af grenene.
    Den vokser ikke særlig hurtig, faktisk kan jeg ikke huske, den har været mindre, men det har den jo nok.Jeg har haft den en del år, måske 5 eller sådan noget.
    Den gør ikke meget opmærksom på sig selv, men den er meget sød.

    SvarSlet
  14. Ja, jeg nåede slet ikke at kommentere nogle steder igår aftes. Nogle gange er man bare for træt, med alt det vi har at se til :-)
    Jeg kravler også på alle fire, for min ryg kan heller ikke tåle at jeg bøjer mig.
    De kloge englændere siger, at man skal slide knæene op først, for dem kan man få nye af, det kan man ikke med ryggen :-)

    SvarSlet
  15. Hej Hanne
    Jeg var lige ved at være bekymret for dig, fordi du ikke kommenterede nogen steder. Kan du nu passe på dig selv.
    Det lyder fornuftigt det englænderne siger, men er knæene først slidt op eller man har fået nye, kan man nok ikke tåle at kravle.
    Så må vi to glæde os, over at vi kan kravle :-)

    SvarSlet