torsdag den 3. november 2011

Blæsende, diset og et enkelt solstrejf

Det var ikke det mest tillokkende vejr at gå ud i, så egentlig havde jeg besluttet at blive inde, især da det også gav sig til at regne. Men ved ca. 10.30 tiden kom solen gennem skyerne, og der var solskin ca. en time. Så kunne jeg jo ikke holde mig inde, derfor tog jeg lige en tur med hakkejernet, det var tiltrængt. Over middag var solen væk igen og det var rigtig råkoldt, men jeg fik varmen ved at køre en enkelt havebørfuld blade ud i bedene. Så havde jeg fået nok og gik ind til brændeovnens varme.
Og forresten fik jeg støvsuget og vasket gulv ;o)
Der blev også taget lidt billeder.



En geranie og to primulaer i blomst

Hortensia med besøg

En enkelt høstanemone er stadig i blomst

Kejsertræet står nu ganske nøgent på nær 4 blade

Læderkronen er vidst bange for at komme til at fryse :o)

Nu har lærken også fået farver

Smuk kombination af parykbusk og rhododendron

Der er en enkelt knop tilbage i sumphibiscusen
Til slut dagens rosenbilleder
Crownprinsess Margaretha

Eglantyne

Grace
I må have en god aften

15 kommentarer:

  1. Dejligt alligevel at komme lidt ud på trods af vejret. Jeg har slet ikke været i haven i denne uge. Der er ikke rigtigt mulighed når man først er hjemme fra arbejde ved 17-tiden.

    Men der er er nu heller ikke meget at lave derude lige nu, måske lidt lugearbejde.

    Glad for at se dit billede af Crown Princess Margareta, jeg glæder mig sådan til at se min den nye blomstre næste år.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Hvad søren, Lisbeth.....jeg sidder og tænker at du har haft rigtig skidt vejr siden det kunne holde dig indedøre OG endda gå i kast med støvsugning og gulvvask ;O)

    Flotte billeder af efteråret i din have - er stadig målløs over alle de forskellige planter du har....jeg tror der er flere eksemplar end i en middel stor planteskolen...ha ha.

    Kh Helle

    SvarSlet
  3. Du har ret Ulla, ud skal man helst, og det er jo ikke nemt,når du først er hjemme kl. 17. Eneste trøst er at der ikke er så meget at lave derude. Jeg kan stadig finde på mange ting, så mon ikke jeg lister ud i morgen igen.
    Ja det var selvfølgelig med vilje, jeg kiggede efter om der var blomster i Crown Princess Margareta, så jeg kunne tage et billede til dig.
    Helle: det var lidt koldt og blæsende og når det er meget gråt er det ikke helt så tillokkende at være ude :o)og så for skams skyld måtte jeg hellere gøre lidt rent.
    Nåh mon dog der er så mange, det tror jeg alligevel ikke, men planteskolerne burde være glade for mig :o)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Det var da ikke så tosset med lidt sol på Samsø - sollys gør også underværker for mit aktivitetsniveau :-)
    Og skøn kulørt efterårsstemnig du har i din have.
    Ha' en dejlig aften!
    Knus Signe

    SvarSlet
  5. Hej Signe
    Ja det var dejligt så længe det varede, så snart det bliver gråt og diset igen, kommer lysten til at gå ind. Solen har en dejlig tiltrækningskraft på os, ikke mindst på denne tid af året.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hvor er du heldig at solen har været lidt fremme. Her har vi ikke haft en enkelt solstrejf.
    Hvor er du god til at finde de smukke farver frem i dine billeder.
    En fornøjelse at kigge med.

    SvarSlet
  7. Regn og dis så kan det hurtigt blive rigtig råkoldt. Men så er det jo herligt, at solen tittede frem i én hel time. Og skønt at man kan arbejde sig til varmen :-)

    Synes dagen idag har fået de fleste blade til at falde til jorden, men her har det også blæst lidt!

    SvarSlet
  8. Aase: Ja jeg følte mig også meget heldig og tak for din ros til farverne i mine billeder.
    Susanne: Det virkede koldt, når solen ikke skinnede, men bladene kunne godt give lidt varme.
    Ja nu falder de de skønne blade, det går stærkt. Snart kan jeg heller ikke finde blade på træerne mere i år. Desværre.

    SvarSlet
  9. Nå, du kunne ikke nære dig for at smutte lidt ud :-) Det kunne jeg nu heller ikke. Men her var det koldt, blæsende og diset. Og jeg måtte rode med dammen fordi mit vandfald lækker for meget vand. Det var ikke så morsomt i dette vejr. Men nu håber jeg altså at jeg har fikset det, for det er 3. gang jeg prøver. Jeg er nu også næsten sikker på at hejren har spist 5 af mine 10 guldfisk, det skarn. Men sådan er det jo desværre at have fisk i dammen. Heldigvis tog han dem ikke allesammen, og nu har jeg sat snore op, så håber jeg at det holder ham væk.
    Det er utroligt at du stadig har blade og en knop i din sumphibiscus. Mine har tabt alle bladene nu. Jeg tror du har det mildere end jeg, derude på din lille ø :-)

    SvarSlet
  10. Hej Hanne
    Nej hvem kan det, når solen skinner. Du kunne ikke en gang, selvom den ikke skinnede ;-)
    Det har ikke været rart at rode med vand i sådan et koldt vejr. Du må have net henover for hejren, det værste er, at det tager pynten fra dammmen, men af to onder?
    Alle knopperne på sumphibiscus har faktisk blomstret, men de har ikke været ret kønne p.gr.a blæsten, så har de set visne ud med det samme, men jeg syntes lige du skulle se den sidste knop, som ser ret hæderlig ud :-)
    Ingen tvivl om jeg har det mildere på min lysegrønne ø, vi er jo tættere ved vandet, når øen er så lille, det hjælper.

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth.
    Du har da været flittig både ude og inde.
    Flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god fredag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.
    Du har da været flittig både ude og inde.
    Flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god fredag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  13. Skønne billeder Lisbeth - mine storkenæb bliver også ved med at danse.....tror jeg skal ud og kigge lidt til dem :0)

    .....ja en times sol kan gøre underværker......sidder og venter på den bryder frem her - for i følge TV2 så skulle der være høj solskin i midtjylland lige nu ;0)

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth. Jeg undrer mig over, at primula blomstrer nu. Er det ikke en forårsblomst? Tak for alle de skønne billeder af smukke efterårsfarver!

    SvarSlet
  15. Tak Hanne Bente, håber også du havde en god fredag.
    Hej Dorthe godt du kom ud og kigge på dine storkenæb, så du fandt den smukke Ballerina. Gad vide om du har haft sol i dag?
    Hej Birgitte: Du har ret Primula er en forårsblomst, men her hos mig begynder foråret tidligt :-) Det er ikke første år den blomstrer allerede i efteråret. Det var også derfor jeg tog billeder af dem og satte dem på bloggen. Godt du er vågen ;-)

    SvarSlet