fredag den 25. november 2011

Solskin og de sidste roser

Dagen startede grå og trist og senere blev det regnvejr. Så det blev ikke til udendørs arbejde i dag, men et par hylder blev gjort rene :o)
Inden mørkningen faldt på kom solen glimtvis igennem, så jeg måtte jo lige tage et par opmuntrende billeder til bloggen.


Her har I solen

Og her spejlinger

Og her et smukt piletræ. Det ligger ikke i min have, men jeg kan se det altid, undtagen når det er tåget. Det er næsten altid smukt, sommer, forår, efterår og vinter. Det er en dejlig udsigt at have.


En enkelt rose i Big purple

Rosen jeg ikke kender navnet på

Queen of Sweden kan endnu
Men se så lige, hvad jeg har her:




Jeg var bange for, at de skulle blive revet i stykker af tornene, når det blæste så meget, så jeg besluttede at plukke dem ind. Se så mange, der var.
Er jeg ikke bare heldig, så mange roser til vasen en måned før jul.
Sidste afsnit i Vild med Dans, jeg glæder mig.
Rigtig god aften og god weekend

18 kommentarer:

  1. Hvor er dine buketter smukke.
    Kan ikke andet end blive i godt humør af at se SÅ mange smukke blomster.

    SvarSlet
  2. Det er da helt vildt så mange roser, du har kunnet plukke ind. De er altid smukke i glasvaser :-)

    SvarSlet
  3. Tak for jeres kommentarer. Jeg har ikke plukket ind længe, syntes lige så godt, jeg kunne nyde dem ude. Men jeg blev da noget overrasket over, hvor mange der var. Jeg har faktisk kun glasvaser :o)
    Nu nyder jeg dem herinde, de ser fine ud på halvmuren sammen med novemberkaktussen.
    Har I set mit indlæg om liljeløg? Det kan godt være I ikke er interesserede, men hvis I nu ikke har set det, vil jeg lige gøre opmærksom på det.

    SvarSlet
  4. Virkelig efterårets vejr. Du har flotte farver i landskabet. Utroligt, at så mange stadig var lyserøde i haven. Vi fulgte var kun et minde. Med venlig (jeg håber, at jeg var i stand til Google Translator mine tanker)

    SvarSlet
  5. Smukke billeder - specielt det af vandspejlet :-)

    Fantastisk med roserne - du er heldig :-)

    Rigtig god weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  6. Det er da helt utroligt at du kan fylde hele tre vaser med roser hér sidst i november, så jo, du er meget heldig :-)
    Hvis man klipper dem ind i knop nu, kan de så springe ud i stuen? Jeg har nemlig et par knopper i min Queen of England.
    Vi fik også næsten blå himmel omkring solnedgang. Det lysnede så dejligt :-)
    Jeg havde kastet mig over vinduerne idag, altså kun indendørs. Udenfor gider jeg ikke på denne årstid :-)
    Jeg kan godt forstå at du nyder 'dit' piletræ, for hvor er det smukt. Jeg elsker piletræer :-)

    SvarSlet
  7. Hej Giga
    Jo det gik rigtig godt med at udtrykke dine tanker. Tak.
    Hej Marlene
    Ja det er fantastisk med roserne, jeg føler mig også heldig :o)
    Hej Hanne
    Jeg er ikke helt sikker på, de springer ud fra knop. De plejer det ikke, jeg har prøvet andre vintre, men nej de rådnede bare. I år har det jo været anderledes så måske. Jeg er i hvert fald glad for jeg plukkede mine ind, sikken et uvejr det var for en time siden, så havde de flået hinanden fuldstændig.
    Mine vinduer trænger meget både ude og inde, men du har nok ret udendørs kan det ikke svare sig nu.
    Det er ikke alle piletræer, som er lige kønne, men det der, det er :-)

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth. Det var da en fantastisk udsigt, du har. Dejligt med solskinsbilleder, her har det øsregnet og blæst hele dagen. I morgen bliver det vist værre og på søndag helt slemt. Tusind tak for billederne. Ja, det er ikke til at forstå, du kan plukke så mange roser her 5 dage før december!

    SvarSlet
  9. Hej Birgitte
    Ja det var dejligt med lidt solskin, det har også været et voldsomt uvejr her i aften. Jeg nyder mine roser, kan du tro.

    SvarSlet
  10. Ja det er lidt mærkeligt det der sker med naturen lige nu... bare alt klarer sig alligevel :)
    Nu har du da i hvert fald reddet roserne, og de ser skønne ud :)

    SvarSlet
  11. Ja Bettina det må vi håbe,at det gør. Jeg er også glad for at jeg har reddet dem med det forfærdelige vejr, vi har lige nu.

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder og hvor er dine buketter smukke.
    Ønsker dig en god lørdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  13. Det er vel nok dejligt med så mange buketter, men du har jo også utroligt mange roser. Kan godt forstå at du har plukket dem ind. Men temperaturforskellen mellem ude og inde vil nok ikke få dem til at stå længe indendøre, eller hvad?

    Ulla

    SvarSlet
  14. Hej Hanne Bente
    Ja det er jo nemt at lave smukke buketter, bare der er roser nok :-)
    Hej Ulla
    Du har ret de står ikke så længe inde som ude, i nat har de været i et køligt rum, så jeg håber, de holder et par dage til. Det er dejligt at gå og kigge på buketterne herinde.
    Vil du ikke have mailen om liljer alligevel? Jeg tror jeg sætter indlægget på igen i aften, der er ikke mange som har svaret.
    Det er ikke fordi jeg får rabat eller andet, men det er da ærgerligt, hvis der er nogen, som ikke har set det og gerne vil have liljer.

    SvarSlet
  15. Hej Lisbeth
    Hvor er de fine dine sidste roser. De er flittige til at blomstre lige til det sidste.
    De bedste hilsener
    Kirsten Miran

    SvarSlet
  16. Hej Kirsten Miran
    Tak skal du have, ja det er dejligt de blomstrer endnu. Også dejligt med en kommentar, der er meget stille på bloggen lige nu, de fleste er nok til julearrangementer.
    Mange hilsener
    Lisbeth

    SvarSlet
  17. Eller også er vi ude og plante det, vi ikke nåede i oktober.:-)
    Brugte halvdelen af dagen på juletræssalg. Godt det er til at se ende på nu. Efter 35 år er det ikke sjovt mere.
    Håber træerne hos jer holder til stormen i nat.
    Anne Marie

    SvarSlet
  18. Hej Anne Marie
    Så håber jeg I når det nu :o)
    Jeg kan godt forstå, det ikke er sjovt mere.
    Hos os er det vidst i morgen eftermiddag, det bliver værst. Jeg håber også de holder.

    SvarSlet