mandag den 7. november 2011

Dagen derpå var trist og grå

Det var en fed aften i aftes med alle de dejlige kommentarer, der kom på bloggen. Det har også været dejligt at se andres indlæg om eyesor. Det kunne jeg så leve højt på i dag på denne noget triste dag. Så humøret er stadig i top, det håber jeg også jeres er. For hvad skal man dog skrive om efter sådan en gang humørspredning.
Jeg prøver efter bedste evne om jeg kan følge op på det. Selvom det var gråt i dag har jeg været ude og grave georginer op skyllet dem fri for jord og lagt dem til tørre. Så har jeg rettet kanter af rundt om begge rosenbede og om hjertebedet. Jeg har da været flittig synes jeg :-)
Forresten har jeg også tømt de to vandbaljer for vand og jord, nu kan de måske bruges til opbevaring af georginer.

Her er foreløbig et billede af naboens jordstykke, som er upasset, men lige her står der et træ med smukt løv. Der er lidt øjenbæ foran, det er sørme mit :-)

Dette øjenbæ er ikke mit, det er også naboens en hel stor grund fyldt med brombær, som breder sig. Ikke noget kønt syn.

Arborescens har stadig smukke farver

Og hvad med denne her azalie er den ikke også fantastisk.

Se så hvad jeg fandt her to blomster i jasminen Belle Etoile, desværre lidt sent de er ikke så kønne, som de har været.

Stadig knopper i dagliljen

Smukke græsser

Bagved rønnens røde bær ses to af mine nye hasselbuske og bagved igen en blomstrende kejserbusk

Jeg fandt også en blomst i clematissen Pink Fantasy

Tropelium klatrer stadig flot i æbletræet

Kronprinsessen i en anden vinkel
Og til slut min amaryllis

Fortsat god aften

10 kommentarer:

  1. Smil - ja det er sjovt med alt det rod der er blevet vist de sidste par dage, og ikke mindst kommentarerne :-))

    Du har stadig mange skønne planter at se på i din have :-)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har godt nok hygget mig med alle vores 'bæ'er'. Hvor er det skønt at vi kan more os sådan, og så i november :-)
    Jeg er allerede kommet i tanke om flere, jeg har, som jeg kan vise. Men nu må vi se om modet svigter :-)
    Der er stadig dejligt hos dig, og wow for fundet af både clematis og jasmin. Det er helt utroligt, som de stakkels planter er rundforvirrede. Min daglilje, Stella d'Oro står også med knopper, men der sker ikke rigtigt mere, så jeg tror ikke at der er lys nok mere.
    Hvor opbevarer du dine Dahlia? Jeg har mine i potter i det opvarmede drivhus.
    Din amarylllis er vel nok smuk. Jeg havde en som lignede meget i flere år. Hvor mon den egentlig er blevet af? Kender du det? :-)

    SvarSlet
  3. Ja, det har været nogle ualmindeligt fornøjelige dage her i blogland - det er jo næsten ikke til at kende igen. Det ene hæslige billede efter det andet i blog-listen ;-)
    Men dine er nu ret fine i dag :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  4. Vivi og Signe: Ja hold da op, hvor har vi hygget os og givet hinanden gode idéer osv, dejlig beskæftigelse på en grå novemberdag.
    Hanne: Modet svigter ikke hos dig, det tror jeg ikke på, ikke efter kaninslottet, lad os bare få noget mere at grine af.
    Nu er der ved at gå sport i at finde planter, der blomstrer på en forkert årstid, men det er ikke helt så sjovt som bæerne ;-)
    Jeg har jo ingen opvarmet drivhus, sidste år havde jeg dem i garagen, de døde alle som en. Foreløbig har jeg puttet dem i potter med spagnum og sand, og så håber jeg på en plads i garagen med vintermåtter over. Håber det går, jeg har en teori om, at når jorden er skyllet af, går det bedre. Jeg har nemlig fundet ud af, at flere af de gamle oprindelige rødder ser sølle ud med huller i eller halvrådne, det kan man se, når jorden er skyllet af. Dem skærer jeg så fra og håber, at de nye rødder bedre kan klare sig, når de ikke bliver smittet af det rådne.
    Jeg har en amaryllis mere på spring med to knopper i. De kostede kun en 20er i superbrugsen, jeg gemmer troligt de gamle løg, men det er sjældent jeg får noget ud af dem andet end et par grønne blade, men det skal jo prøves.
    Ja kender det godt, hvor blev den af :-)

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth. Det var fine billeder. Den daglilje, er det den, der har stået i knop nu i noget stykke tid, som hele tiden er lige ved at springe ud, eller har den været sprunget ud fornylig? Hvis denne knop springer ud, må du love mig at tage et billede. Jeg elsker dagliljer og synes, det er fantastisk, hvis knoppen springer ud! Rigtig god tirsdag aften.

    SvarSlet
  6. Hej Birgitte
    Ja det er den samme, den vil ikke videre, måske er det for mørkt og koldt i vejret, som Hanne siger. Jeg kigger til den hver dag, men der sker ikke mere, hvis der gør, kommer der med garanti billeder.

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth
    Nu spørger jeg dumt, men hvad er det for en du kalder arborescens?
    Nyder dine smukke græsser. Er selv ved at planlægge et græsbed, som Per skal lave færdigt til foråret. Jeg er blevet fortalt at man ikke kan plante græs nu. Hvad siger din erfaring?
    Anne Marie

    SvarSlet
  8. Hej Anne Marie
    Arborescens er en løvfældende azalie, den er blevet flyttet her i eftersommeren og har fået mere plads, så nu kan vi rigtig nyde dens forrygende efterårsfarver. Dit næste spørgsmål var sværere, men heldigvis fik jeg en bog om græsser sidste jul. Der står, at man kan plante græsser både forår og efterår. Jeg tror mine er plantet om foråret. Det er længe siden.
    Lisbeth :o)

    SvarSlet
  9. Tak for dine svar.
    Hvad hedder den bog? er det er til ønskeseddelen?
    Anne Marie

    SvarSlet
  10. Selv tak
    Den hedder såmænd Græsser og er skrevet af Jens Thejsen, Gyldendals Forlag.

    SvarSlet