tirsdag den 29. november 2011

Et solstrejf, fugle og en dekoration

Jeg var så heldig, at dagen startede med sol, nå måske lidt overdrevet, men solen stod i hvert fald op, det tog jeg igen igen billeder af.



Se der var jeg jo heldig, men det var så også det, jeg så til solen i dag. Derefter blev det gråt og køligt og med finregn. Så for en gang skyld havde jeg ikke lyst til at være i haven, men inden jeg gik ind, opdagede jeg pludselig en flok fugle i et lærketræ.



Silkehaler, ikke det bedste billede, men man kan da se, at det er silkehaler.

Da jeg havde puslet lidt rundt i haven, gik jeg ind og tænk, jeg fik ordnet mine køkkenskabe, endelig fik jeg taget mig sammen, det var dejligt.

Bagefter lavede jeg en kalenderlysdekoration


Der var også lige en enkelt rose tilbage derude i dag, den får I her
Kronprinsesse Margaretha
Jeg sad lige og kiggede i en gammel mappe her på computeren, så faldt jeg over dette billede, det er nok taget for nogle år siden
Mine roser, da de var allersmukkest

Fortsat god aften

20 kommentarer:

  1. Du fik ordnet dine køkkenskabe......så fristes jeg til at tro at vejret har været rigtigt kedeligt på Samsø ;o)
    Nej spøg til side......skide godt, Lisbeth.
    Sikke et billede at roserne - hvor er der vildt mange og ser de bare dejlige ud.
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Hej Helle
    Du har fuldstændig ret, det var ikke spændende at være ude i ;o)
    Jeg syntes også, det var et fantastisk billede, som I lige skulle se. Det er fra min have, selvom jeg somme tider kan være i tvivl :o)

    SvarSlet
  3. Sjovt at du lige fik fanget silkehalerne :-)

    Hvor dejligt for dig, at du fik ordnet køkkenskabene, mine trænger også, men ved ikke lige hvornår de får første prioritet ;-)

    Juledekoration til køkkenbordet bliver helt sikkert lavet først, det må næsten være i morgen den skal laves, hvis den skal være klar 1. dec.. Kan se du har styr på den første (formoder jeg) juledekoration :-)

    SvarSlet
  4. Hej Vivi
    Ja jeg er også lidt stolt af, at de lige var der, da jeg havde kameraet med ud, og at jeg havde åndsnærværelse nok til at tage et billede :o)
    Dine køkkenskabe kan nok vente til du skal flytte, ellers bliver det dobbelt arbejde ;o)
    Ja det var den første juledekoration, ånden kom lige over mig.

    SvarSlet
  5. Dine skønne solopgangsbilleder blir jeg aldrig træt af :)
    Skønt at køkkenskabene nu er ordnet, så skal du ikke gå og tænke på det mere :)
    Vildt flot billede af dine roser... så kan jeg bedre forstå du kan vise så mange forskellige på bloggen :) Har du alle dine roser samlet et sted ?

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth,
    Fantastiske billeder.Wauv for dine roser. Det ser meget smukt ud. Jeg skal også lave kalenderlys dekoration.
    Bruger du oasis eller ler? Efter 24 dage bliver gran ærlig talt en tør omgang...
    Mange havehilsner til Samsø

    SvarSlet
  7. Hej Bettina
    Det er jeg glad for, at du ikke bliver, for jeg kan slet ikke lade være med at fotografere dem.
    Nej nu vil jeg glemme alt om køkkenskabe :-)
    Jeg har to store bede med roser, bedene er i ying og yang form, det ene bed er varme farver, det andet kolde. Så har jeg lidt flere rundt omkring, men ikke på samme måde.
    Hej Anne
    Tak skal du have. Jeg plejer at bruge ler, men denne gang brugte jeg oasis. Du har ret både gran og mos bliver ret hurtigt kedeligt i ler.

    SvarSlet
  8. Jeg synes at dit billeder af silkehalerne er rigtigt godt. Det ligner næsten en af de her 'wall-stickers'-dekorationer man kan købe til at klistre på væggen :-)
    Og wow igen for alle dine roser, sikke et fantastisk billede.
    Og 2 gange wow, for din flotte dekoration. Jeg synes du sagde at du ikke kunne sådan noget. Det kan du da ihvertfald godt :-)
    Og wow wow wow, fordi du tog køkkenskabene :-D Hvad skal du nu lave resten af vinteren ;-)

    SvarSlet
  9. Hej Hanne
    Tak for ros til silkehalebilledet.
    Og tak for alle wow´erne ;o)ja hvad skal jeg lave resten af vinteren, det har jeg også spekuleret på, men tiden går jo nok alligevel. Der er nok også flere skabe og andet der trænger + beskidte vinduer, suk :o(

    SvarSlet
  10. Hvor er billedet med Sikehalerne godt.
    Smuk dekoration.

    SvarSlet
  11. 1-0 til dig over køkkenskabene...! Jeg ved sørme ikke om jeg får taget mig sammen, må vist udvælge de to, der trænger mest.

    Jeg vil også gerne komplimentere dig for roserne - for søren da, hvor er de flotte. Tænk hvis du næste år kan bringe dem frem til fordums skønhed igen.

    SvarSlet
  12. Skønne sol-billeder igen igen - dem bliver jeg heller ikke træt af.
    Og helt fortryllende billede med alle de roser - det ser da vildt ud :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder du viser.
    Rigtig smuk juledekoration - og "lidt" sjovt med et tilbageblik på alle dine smukke roser.
    Ønsker dig en god onsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  14. Sol op- og nedgange bliver vi aldrig trætte af - de er jo så forskellige og smukke for hver gang.

    Det rosenflor siger da spar to til alt - hvor er det smukt og overdådigt. Billedet er lige til en rosenbog :-)

    SvarSlet
  15. Tak Aase :-)
    Hej Ulla
    Tak skal du have. Jeg har jo tid til køkkenskabene, så det er ikke så stor en bedrift, men jeg er glad for, det blev gjort.
    Jeg håber også, at jeg kan få roserne tilbage til fordums skønhed.
    Hej Signe
    Ja det er lidt vildt med alle de roser, jeg kan slet ikke forstå at de bare planter derude har været så smukke.
    Jeg har lige været ude og tage solopgangsbilleder igen.
    Hej Hanne Bente
    Tak for ros til dekorationer og billeder :o)
    Knus
    Hej Susanne
    Der kommer flere solopgange på i dag. Ja man kan vidst godt kalde rosenfloret overdådigt, men jeg har ingen rosenbog ;o)

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth. Jeg bliver heller aldrig træt af solskinsbilleder. Billedet med silkehalerne synes jeg også er rigtig godt. Tænk, at du fik ordnet køkkenskabene. Rigtig godt gået. Jeg må også tilslutte mig wauverne over din kalenderdekoration. Du er jo rigtig kreativ. Den er bare så flot! Jeg kan rigtig godt lide den. Rosenbilledet er da fuldstændig overdådigt. Det er lige præcis sådan jeg ville ønske mine roser også kommer til at se ud. Tusind tak for kigget.

    SvarSlet
  17. Fantastisk dejlige billeder!!

    Det sidste af dine roser fra engang tog lige vejret fra mig!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  18. Jeg har nu flere morgener kørt den yngste til skole. Det tager en lille halv time i bil. Mørkt var det da vi kørte, men på vej hjem ret mod øst, stod det smukkeste sol op ude i det fjerne. Jeg er lidt ked af, at jeg ikke havde mit kamera med, for det var bare så smukt.

    Imponerende rosen flor. De vil bare ikke trives hos mig. så et rigtig wow billede.

    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  19. Smukke billeder, og hold da lige op for nogle flotte roser, jeg er dybt misundelig.
    Annette

    SvarSlet
  20. Hej Birgitte
    Godt du ikke bliver træt af solskinbilleder, for jeg har også sat nogle på i dag :o) Tak for ros til dekorationerne, jeg er også lidt stolt af dem, for jeg synes ikke selv jeg er kreativ.
    Ja roserne er overdådige, jeg forstår heller ikke selv, det er min have :-)
    Hej Zep
    Bedre ros kan jeg vidst ikke få til mine roser :o) Tak
    Hej Madam Bæk
    Du må huske kameraet næste gang, du kører, det er så skønt med solopgange. Tak for wow :O)
    Tak for hilsen Annette, det er ok du er misundelig. Desværre har de ikke været så smukke i år, men næste år, så skal vi have sommer :o)

    SvarSlet