onsdag den 30. november 2011

Sol og julelys

Ja også i dag var der lidt solopgang, godt nok lidt blakket, til gengæld blev det bedre i løbet af dagen, så jeg arbejdede et par timer i haven. Der er sten langs stierne i skoven, de er groet over med græs, så det er mit næste projekt, som jeg altså gik i gang med i dag.




Solen står op
Mens jeg ventede på, at den stod op, så jeg noget andet:

Det var vores tjørnehæk, som Bent har sat julebelysning i, imellem grenene sidder der skovspurve, jeg syntes det så sødt ud.

Solen stod præcis så lavt, at den skinnede i barken på den tibetanske kirsebær.

Nu skal jeg jo ikke stå tilbage for Hanne i haven ;o) så jeg fik lokket Bent ud med kamera og stativ, det blev ikke helt godt, men I kan nok fornemme, at det er julebelysning.

Her lige et billede af snemanden med lys i.

En enkelt rose fra i dag Gertrud Jerkyll

Til slut et dejligt sommerminde
God aften til jer

15 kommentarer:

  1. Det er godt nok en dejlig solopgang du har fanget Lisbet, det må have været skønt at stå og se den. Og hvor er spurvene i hækken også søde:)
    Det er morsomt for jeg tog også et par mørkebilleder da jeg kom hjem idag - dog uden stativ, men med min telefon.

    SvarSlet
  2. Føler mig lidt bagud men julelys billeder og stativ. Må prøve og tage mig sammen.

    Ha' endnu en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Hver morgen står jeg og fryser for at filme solopgange, men jeg gør det gerne, for det er så dejligt.
    Det er svært at tage mørkebilleder selv med stativ, kommer dine billeder på et indlæg fra dig?
    Lisbeth (også med h):o)
    Madam Bæk
    Tak for en hilsen mere, heldigvis kan du nå det endnu, altså at tage billeder.
    Også en dejlig aften til dig :o)

    SvarSlet
  4. Det er en go blanding af billeder du har i dag :)
    Jeg kan især godt li billedet af den tibetanske kirsebær - godt 'fanget' :)

    SvarSlet
  5. Det er altså så dejligt (synes jeg) at der kommer bare lidt solstråler i disse dage - selv om man skal være hurtig for at suge dem til sig. Og dejligt at man lige kan finde lidt flere stråler her hos dig....

    Og køkkenskabe, jamen altså :) Og sikke dog et rosenbed, det dufter jo nærmest også smukt gennem skærmen og helt herover...

    Han er lidt fræk med guleroden på skrå, ham Hr. Frost :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  6. Tak Bettina
    Ja min tibetanske kirsebær er skøn, når den bliver "fanget" rigtig.
    Hej Anne Mette
    Godt at se dig her igen :o) Jeg sender solopgange og solstråler til dig hver dag. Ja hvad mener du køkkenskabe sådan, nu kan du ikke moppe mig med dem mere ;o)
    Hos mig hedder snemanden Per, for jeg fik den af Per.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth. Endnu engang dejlige billeder. Jeg synes også, det er rigtig sødt med skovspurven imellem lysene. Jeg smågrinede også lidt, ligesom jeg gjorde af Hanne, af din Bent - kunne lige se det for mig - i mørket med stativ!
    Rigtig god aften til Jer.

    SvarSlet
  8. Sikke barken kan gløde, fantastisk - godt fanget

    Kh Helle

    SvarSlet
  9. Tak Helle ja det er et flot træ i den rigtige vinkel med kameraet.

    SvarSlet
  10. Nu har jeg helt dårlig samvittighed over, at du jager stakkels Bent rundt i mørket med stativ og kamera :-D
    Jeg synes det er et fint og hyggeligt billede han har taget. Og jeg kan godt fortælle dig/jer, at jeg tog rigtigt mange billeder, og ad 3 omgange før de var bare nogenlunde som jeg ville have det. Men jeg gjorde det også kun fordi jeg syntes det var sjovt at prøve, og lære af det.
    Det ligner nærmest små ildtunger rundt om stammen på kirsebærtræet, flot.
    Og åh, jeg elsker spurve. Det har jeg gjort helt fra jeg var lille. I år har jeg ønsket mig et spurve-rækkehus i julegave, så de kan bygge reder hos mig :-)
    Snemanden Per er altså bare skøn :-)

    SvarSlet
  11. Hej Hanne
    Det skal du ikke have dårlig samvittighed over, vi har jo ikke andet sjov end det vi selv laver :o) Han tog ikke så mange billeder, det var såmænd hurtigt overstået.
    Jeg kan godt forstå, du synes det var sjovt at prøve, jeg er ikke nået så langt i min fotokarriere endnu, derfor satte jeg Bent på opgave.
    Et spurverækkehus kan man få det, eller er det manden, der selv skal lave det? Det lyder da spændende. Jeg bliver så glad, når jeg ser der er lys i Per om natten og om aftenen :o)

    SvarSlet
  12. Hej Birgitte
    Godt du kunne forestille dig Bent med stativet, jeg så det ikke en gang, så jeg fik ikke et billigt grin :o) Jeg syntes det var sødt og helt sjovt med spurvene.
    God nu nat Birgitte :o)det blev jo lidt sent inden jeg fik svaret dig.

    SvarSlet
  13. Smuk solopgang.
    Her kom solen desværre ikke rigtig igennem. Vi fik endog en regnbyge.
    Flot belysning i haven.

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth.
    Smukke billeder - utrolig flot solnedgang.
    Ønsker dig en god torsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  15. Tak for kommentarer til Aase og Hanne Bente.
    God torsdag til jer begge, det er godt nok indendørsvejr i dag :o)

    SvarSlet