lørdag den 12. april 2014

Ølivets glæder

I går var det en helt fantastisk dag

Disse billeder har jeg taget om eftermiddagen
Især aftenen var fantastisk og helt stille
Hundene, Bent og jeg gik til havet



Det var det smukkeste vejr, jeg havde ikke taget mit kamera med, så alle ovenstående billeder fra havet har Bent tager. Der var en fantastisk stemning.
 Magnolia
 Blodblomme
 R. Makinoi
Vårfladbælg/Lathyrus Vernus
 Hvidblomme
Trælupin
Nu vi er i gang med Bents billeder, så er ovenstående også fra Bents hånd
De næste er mine:
 jeg vil blot vise, at påskebedeet kan endnu, så det holdt til påske
Cassata
 Snepryd
Broget stjerneskærm
 Trillium
og denne vil ikke blomstre i år, men bladene er flotte
Min træpæon Si hi Lian har hele tre knopper, jeg har først opdaget den 3. knop i dag
Denne vortemælk har en flot farve
 Tulipanerne er tæt på udspring nu
 Spring Green fredag morgen
 og fredag eftermiddag
og fra den anden side
Her har det været køligt i dag, men med solstrejf ind i mellem.
Vi skal have gæster i aften, så der bliver ikke mange kommentarer fra mig i aften.
God lørdag aften.

42 kommentarer:

  1. Det blir spennende å se dine trepeoner i blomst! Flotte påskeliljer du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg er også spændt, det er to år siden sidst.

      Slet
  2. Det er flot natur I har lige ved hånden. Jeg savner stadig efter næsten 30 år, da jeg boede på toppen af Als, hvor der er vand til alle sider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja jeg nyder naturen og havet, jeg kan godt forstå, du savner det. Jeg har en gang boet i Midtjylland, det var ikke til at holde ud, jeg skal være tæt på vand.

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Ja det er sådan nogle dage som den igår vi havenørder holder af vi fryser ikke og vi dør ikke af varme når vi skal lave noget. Fantastisk flotte billeder. Hvor ser træpæonen godt ud skønt den kommer til at blomstre i år. Ærgerligt at der ikke kommer blomst i Trillium men bladene er flotte så det er da en lille trøst. Flotte tulipaner der kan jeg ikke være med. Er hvidblomme en slags vintergæk? Vores Netto har sørme også fået masser af planter hjem så El Nino hoppede også i min kurv ligedan clematis Multi Blue så nu er jagten gået ind på at finde en plads til den. Kunne ikke lade være kun 30 kr. det er da er fund :-) Hyggeligt med gæster. Det forsømmer du jo ikke noget med da det er temmeligt køligt i dag
    Ha en rigtig dejlig lørdag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var så skønt i går, i dag derimod er det meget koldt.
      Jeg glæder mig meget til træpæonen, der er andre trillium med blomster, så det går nok. Hvidblomme minder nok om Dorothealiljer. Godt du også fik fat i El Nino, jeg har også fået en mere :) Jeg så godt Multi Blue, men den har jeg ikke så meget held med, så jeg sprang over. Ja det var billigt. Gæsterne kom først til aften, så jeg nåede noget i haven, men koldt var det.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Fantastisk fine havbilleder, man kan ligefrem fornemme, hvor stille det er. Meget flot!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette Majken
      Ja det var meget skønt i aftes ved havet.
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth.Har forsøgt et par gang at kommentere dit forrige indlæg..............men noget driller.Håber det vil lykkes nu.
    Dejlige billeder fra vandet..........det er jo noget at jer øboer har glæde af.Min Susan står også på spring..........og træpæonen har to fine knopper...........så må vi jo se hjem af os der kommer først.
    Tulipanerne er i fuld gang her hos mig............både i krukker og i jorden...............skøn tid .Det har jeg ventet på hele vinteren.
    Godaften knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Du har da kommenteret på mit forrige indlæg mener jer.
      Ja det er skønt ved vandet, jeg holder meget af at have det tæt på.
      Ja det er spændende hvem der kommer først.
      Du kom først med tulipanerne, men de har også stået i drivhuset, mine er i bedene.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Her blev vejret nu helt ok idag - lidt kålig vind men når solen var der gik det fint.
    Si He Lian er en klassisk selektion af Paeonia lactiflora, den bliver spændende at se!

    Ha en dejlig aften og fest:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja vinden var kølig, og vi manglede solen, de korte øjeblikke den var der, var det ok lunt.
      Ja jeg glæder mig meget til at se Si he Lian i blomst, det er to år siden sidst.
      Også dejlig aften til dig.

      Slet
  7. Hvor er der smuk vandudsigt på samsø. God aften med gæsterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja især når det er havblik er det smukt. Tak

      Slet
  8. Kære Lisbeth.
    Flotte billeder Bent fik taget, vand er noget særligt.
    Makinoi er bare flot, jeg er glæder mig til at komme ned og se om min også er sprunget ud.
    Cassata er lidt speciel og spændende.
    Snepryd er sød og vil altid lyse op i haven.
    Og ja, det varer ikke længe inden dine tulipaner sprænger ud.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det var fine billeder, og ja vand er noget særligt.
      Mon ikke du skal til stranden i påsken.
      Ja Cassata er lidt anderledes.
      Nej nu kommer tulipanerne snart på stribe.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Kære Lisbeth
      Jo jeg kører derned på tirsdag, så jeg glæder mig.
      hilsen jessie

      Slet
    3. Det lyder godt Jessie, god tur.

      Slet
  9. Hej Lis
    Dejlige billeder. Planterne hos dig står flot.
    Din Træpæon glæder jeg mig til se blomstre. Jeg har ikke disse.
    God lørdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for det. Ja planterne står flot, jeg glæder mig også til at se træpæonerne, de er så fine.
      God søndag :)

      Slet
  10. Dejlige billeder fra havet.
    Dit påskebed er endnu smukt.

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth. Utroligt flotte billeder fra havet. Bent er også god til at tage billeder.Dine tulipaner er lige så langt fremme som mine. Det er vist første gang, det er sket, at jeg kan være med dér. Rigtig god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja der var dejligt ved havet, og du har ret, Bent er super til at tage billeder, tak fordi du skrev også :) Godt du kan følge med, mine tulipaner er ikke så langt. Jo tak

      Slet
  12. håber da du har en dejlig aften sammen med gæsterne :)
    det er dejlige billeder, både fra din og Bents hånd.
    tæpeoner er nu smukke, den har da de skønneste knopformer den der.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Vi har haft en hyggelig aften med gæsterne :)
      Tak for det.
      Ja træpæoner er smukke både i knop og i blomst, jeg glæder mig til den springer ud.
      Kh Lisbeth

      Slet
  13. For at starte bagfra.... jeg har lige læst igennem dine seneste 3 indlæg... Ha-ha - en rød camelia, jamen den er jo smuk, men historien er sjov. Sikke dine rhodo'er står i udspring, det bliver fantastisk at komme over og se dem, men godt du har så mange, for nogle af dem vil sikkert være afblomstret den 24. maj.

    Jeg så lige i morges at mine Spring Green tulipaner også er sprunget ud, var helt overrasket over det. Dine ser smukke ud.

    Det bliver spændende at se blomsterne i træpæonen. Billederne fra i går af vandet osv er helt uovertrufne, sikke en stemning og så smukt. Ja, der er bestemt mange fine sider ved at bo på en ø som Samsø, jeg mangler virkelig vandet...

    "Ses" i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Godt du har læst med om min røde camelia, der skal jo også være lidt at grine af :) Ja de første rhodoer her er nok færdige 24. maj, men så kommer der nogle andre.
      Ja det er faktisk gået hurtigt med Spring Green, jeg blev også overrasket over, at de var de første.
      Ja det var dejligt i går, godt billederne kunne gengive stemningen. Jeg kan godt forstå, du mangler vandet, jeg er glad for, jeg fik lokket Bent med derned, jeg har ellers svært ved at løsrive mig haven, sådan en aften, men jeg nåede det hele.
      Ja det gør vi :)

      Slet
  14. Dejlige stemningsbilleder fra havet. Det må være dejligt lige at kunne smutte en aftentur til vandet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      Ja vi nyder at gå til havet på sådan en dejlig aften, ellers kommer jeg der mest om vinteren :)

      Slet
  15. I har åbenbart haft bedre vejr på øen end herpå Lolland, for det blæste en hel del. Jeg er helt vild med din trælupin, den ser spændende ud. Mine Trillium er tilsyneladende forsvundet. Jeg har prøvet at så dem, men det tager nok lang tid.
    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Ja i går var det skønt vejr, i dag har det været koldt. Trælupinen er lækker, hvis den blomstrer, og det regner jeg da med, kan jeg gemme frø til dig. Det er nok ikke så nemt med såning af trillium, men du har jo meget tålmodighed :) så måske en dag kommer de frem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  16. Hej Lisbeth
    Skønne billeder fra en smuk fredag, idag har vejret her været koldt og vådt.
    Fint at påskebedet lever op til sit navn i år, og blomstrer til påske.
    Fine trillium du viser, jeg har også nogle uden blomster, det er åbenbart noget de gør ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var noget bedre vejr i går, i dag er ikke værd at skrive om. Ja det er godt det blomstrer til påske, selvom det er sen påske.
      Ja lige som alle andre springer trillium åbenbart også blomstringen over en gang i mellem. Jeg tror, jeg plantede disse sidste efterår.

      Slet
  17. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  19. Kære Lisbeth.
    Dejlige billeder fra havet. Her var det også skønt vejr og aftenen var helt lun som en sommeraften.
    Magnolia-knopper er fantastisk smukke. Fint billede.
    Vi var heldige at købe to potter med hvidblomme, sidst vi var i Plantorama. De er sat i en krukke og blomstrer fint. Høje smukke blomster.
    Dine rhodoer har fine knopper, holder blomsten til du har blog-træf?
    Vores Spring Green er ikke så langt fremme, men den mørke Paul Scherer står med farve på knopperne nu.
    Lisbeth, jeg har nogle Kost- fuglemælk, har du dem? Ellers må du gerne få nogle af mig. De kan godt lide at stå i krukker, så der er mange af dem. Jeg har dem fra min forrige, rigtig gamle have, den jeg også har de gamle Iris fra.
    Hi Si Lian har rigtig smukke knopper. De ser helt spiselige ud.
    I morgen skulle blive regnfuld og blæsende, det bryder jeg mig ikke om, men så kommer solen vist til Påske. Dejligt.
    Ønsker dig en god dag.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Ja det var en helt igennem skøn aften.
      Det er et rigtig godt billede af magnoliaknopperne, Bent har taget.
      De er rigtig søde de fine hvidblommer. Nej jeg håber ikke de to rhodoer holder til der er blogtræf, for så er vejret for koldt som i går og i dag. Men mange andre vil blomstre d. 24.5.
      Paul Scherer kender jeg slet ikke.
      Jeg har masser af fuglemælk i hele haven, men ellers tak for tilbuddet, de er rigtig søde.
      Det er meget smukke knopper træpæonerne har.
      Det blæser godt her, men ingen regn endnu. Vi startede med solskin, men lad os se, om det holder.
      Også god dag til dig.
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
  20. Elsker den skønne natur der omgiver dig Lisbeth....det må være en ren lise for sjælen bare lige at kunne gå til havet - og sikke en smuk aften I havde jer.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Det gør jeg også, jeg kunne ikke tænke mig at bo andre steder, selvom jeg en gang i mellem er træt af at skulle med en færge for at kommer herfra. Ja det var en dejlig aften.

      Slet
  21. Kære Lisbeth
    Har været på weekend hos venner i Nordjylland, men nu er jeg med igen :)
    Du må hilse Bent og fortælle ham, at det er nogle dejlige billeder han har taget af jeres tur til stranden - man kan gå så skønne ture på Samsø! Er det Ballen (foderstoftårnet), vi kan skimte på billede 4 og 5? Jeg glæder mig i den grad til at gense øen, så tak for de fine billeder.
    Hvor er vårfladbælg bare sød - den er skrevet i ønskebogen :) Dine Spring Green tulipaner er længere fremme end mine - hos mig er de nye i haven, så jeg glæder mig til, at de blomstrer.
    Her er vejret ikke for godt - koldt og blæsende med lidt regn, så der er ingen vej udenom - den står på tiltrængt rengøring i dag - øv!
    God søndag til dig - kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Nå der var du, dejligt med en lille weekendtur :)
      Jeg skal nok hilse Bent og rose hans billeder. Ja det er Ballen og foderstoftårnet. Jeg kan godt forstå, du glæder dig til at gense øen, selv tak.
      Vårfladbælgen er rigtig fin, den er jeg glad for. Jeg er ellers ikke så langt med tulipaner, men Spring Green var hurtigst i år.
      Vejret er bestemt heller ikke godt her, men vi tog rengøringen i går, da vi skulle have gæster. Jeg går ud mellem bygerne.
      Tak i lige måde.
      Kh Lisbeth

      Slet