søndag den 6. april 2014

Barnedåb og lidt blomster

Så er vi hjemme igen, vi havde en dejlig dag, Arthur opførte sig eksemplarisk og lå og snakkede, mens han blev døbt.
 Ingen problemer med at få vand i håret
 Selv farmor kunne få lov at stå med ham med smil på læben og uden han var utilfreds
 Arthur, far og farmor
her har vi de glade forældre og bedsteforældre
Gudmor er en dygtig kagebager, se en flot kage Line havde lavet i anledning af Arthurs dåb.
Nå men det her er jo en planteblog, så her kommer lidt andet også
Magnoliaen mangler lidt varme, så står den i fuldt flor
 Så viser R. Makinoi farve
Endelig fik jeg et rimeligt billede af R April Reign
Nu kan det ikke vare længe, inden fritillariaen blomstrer




 jeg mødte en sød blogveninde i går, hun er meget glad for denne her påskeklokke, i morgen kommer der mere om vores møde, og om hvad vi så.
Til slut Acer tegmentosum, som det lykkedes mig at få fat i her sidste forår.
Mere om turen i morgen, mange hilsener fra en træt farmor.


43 kommentarer:

  1. Tillykke med barnedåben af næste generation. Dejlig at høre, at dagen gik fint <3

    Jeg er vild med dine påskeklokker Lisbeth :)

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Katy, ja det var en skøn dag.
      Jeg er også vild med mine påskeklokker, det er derfor jeg tager så mange billeder :)

      Slet
  2. Dejlige billeder fra barnedåben. Kært barn.
    Kagen ser lækker ud.
    Som altid skønne blomsterbilleder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase, ja han er rigtig dejlig, og det var kagen også.
      Selv tak.

      Slet
  3. Hvor lyder det dog til at Arthur er en sød og glad dreng :) og i ser rigtigt glade ud allesammen, det tyder på en dejlig dag for alle.

    April reign er da skøn sikken en fin formet blomst :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Der var også kun grund til at se glade ud, det var en dejlig dag.
      Ja April reign er rigtig fin, så det var synd, jeg ikke fik taget ordentlige billeder af den.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth. Dejlige billeder fra barnedåben, tillykke med Arthur. Sikke en dygtig kagebager. Igen fine påskeklokker dem bliver man aldrig træt af. Hilsen Ulla Milbak

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak for det, ja Line er dygtig til at bage kager. Nej påskeklokker bliver man aldrig træt af.

      Slet
  5. Selvfølgelig er det en haveblog, og derfor passer sådan en nuttet lille stikling som Arthur, rigtig fint ind... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Friis, der var mange, som gerne ville se stiklingen, nu glæder vi os til snart at se din stikling :)

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Dejlige billeder fra barnedåben, hvor I alle ser så glade ud :) Han er da bare en dygtig dreng, ham Arthur, når han klarer vand i håret uden at gøre vrøvl. Også fantastisk flot kage!
    April Reign er meget smuk - det ser ud som om, den ikke bliver så voldsomt stor igen, men det er svært at bedømme.
    Jeg har fået beskåret næsten alle roser - nogle har jeg bare rettet til, fordi de er så langt fremme - jeg tænker, det går, fordi de fleste er historiske eller Austin roser, som, har jeg læst mig til, ikke behøver en egentlig tilbageskæring hvert år. Er jeg mon helt galt på den?
    Jeg har også fået sået sommerblomsterne - heriblandt Timeviser fra dig - så nu ligner vindueskarmene i stuen noget, der er løgn, men skidt med det :)
    Hav en god dag i morgen - jeg glæder mig til at se/høre mere om turen!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak - ja men vi havde også kun grund til at være glade, Arthur græd kun, mens han ventede på at komme ind i kirken, heldigvis klarede hans far den lille sag.
      April Reign er en af de lavere rhodoer, den bliver ikke over en meter.
      Nej hvis du har læst dig til det, så er det nok rigtigt, det er individuelt, hvordan man klipper roserne, jeg går nok efter Ernst Jensens bog om roser, og så lidt efter mit eget hoved. Rosenbeskæring er ikke min spidskompetance, jeg gør bare noget.
      Ja det er frygteligt med de vindueskarme, jeg må have kigget til mine forresten.
      Ja der kan godt være noget for dig i indlægget i morgen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Tillykke med Arthur, hvor ser I fine ud Arthur din søn og dig HVOR I LIGNER HINANDEN !
    Flot kage, hold da op en dygtig kagebagergudmor, er hun professionel ?
    Jeg er vild med alle dine påskeklokker og hvor er din rhodo langt fremme.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Tak skal du have, synes du vi ligner hinanden, det er vist ikke meget :)
      Nej Line er ikke proffessionel, men det skulle man tro. Hun lavede bryllupskage til dem sidste år.
      Ja påskeklokkerne er jeg også ret vild med, og nu glæder jeg mig til rhodoerne.

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  8. Tillykke med Arthurs dåb, det er dejlige billeder fra dagen. Det var en vældig flot kage gudmoren havde lavet:)
    Påskeliljen er smuk og det er R. April Reign også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth, det var en dejlig dag, og Gudmoren er fantastisk til flotte kager.
      Ja det synes jeg også.

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Ikke noget at sige til at I er trætte. Godt at Arthur klarede at få vand i håret uden at kny :-) Flot kage den ser lækker ud. Ja Magnolie står på spring og de er så flotte. Den lille stjernemagnolie jeg har plantet er også lige ved. Her er de første Vibeæg sprunget ud. Jeg har heldigvis ikke set nogle liljebiller endnu. Hvor er påskeliljen flot hvad hedder den? Den er også flot den sidste påskeklokke ikke noget at sige til forelskelsen :-) Acer ser spændende ud. Idag har været en mild dag og der var tid så det har været havedag. Hen under aften kom regnen men det er kun finregn så det bliver nok ikke til så meget.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det varer ikke længe, inden vi skal se dyner, vi skal tidligt op i morgen. Arthur var sej, han hyggede sig vældigt. Vibeæg kan jeg vist ikke klare endnu, jeg glæder mig til runden i morgen. Påskeliljen hedder Cassata står der på skiltet.
      Dejligt med en havedag, det regnede, da vi kom hjem, men det er sikkert ikke nok.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Åhhh, hvor er han dejlig den lille Arthur og Farmor hun er stol det ses meget tydeligt. Det er vel nok en flot kage, det er jo et helt kunstværk.
    En dåb er altid sådan en dejlig begivenhed.
    Det er utroligt du har haft overskud til at gå ud og fotografere og lave et indlæg.Du er sej farmor :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja han er bare dejlig, og farmor er utrolig stolt af barnet. Kagen var rigtig flot, det har været en dejlig dag, men nu er farmor ved at være træt :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Tillykke sikke en fin dreng han er dit barnebarn. Hvilken flot kage er det mon Camelot?
    Fantastisk dine påskeklokker blomstrer endnu. Flot magnolie, hvilken en er det? Synes der er lidt gult i den, eller er det billedet som snyder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Tina
      Ja Arthur er en fin og fotogen lille størrelse, og kagen var bare flot, jeg har egentlig ikke hørt, hvad den var lavet efter.
      Påskeklokkerne blomstrer stadig på livet løs. Jeg kender desværre ikke navnet på magnolien, den blev købt før jeg var haveinteresseret. Det ser vi lige efter i morgen.

      Slet
  12. Dejlige billeder, Lisbeth :) Det ser ud til at have været en fin-fin barnedåb og sikken imponerende kage med en ridderborg (selvfølgelig!) til Arthur.

    Påskeklokkerne kan vi ikke få nok af - jeg bliver også ved med at tage billeder. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla
      Ja selvfølgelig skulle kong Arthur have en ridderborg, på han sut står der kong Arthur :)
      De påskeklokker fanger øjet igen og igen.
      Knus

      Slet
  13. Stort tillykke med dåben. Hvor er det dejlige billeder. Sikke en fin kage, tænkte straks på sangen om Puf, en rigtig dejlig børnesang.
    Nu varer det ikke længe inden det for alvor springer ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, puf den lille drage, ja det har du da ret i, den sang er meget sød.
      Nej nu kan det ikke vare længe.

      Slet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Tak for din søde kommentar Susanne Møller, jeg kom desværre til at slette den, det er jeg ked af, men jeg var glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Lisbeth
      Smed du også min kommentar væk:) ?
      Nå det går nok - Du må også være træt efter alt dette festivitas.

      Mon ikke du sover godt i nat!

      De bedste ønsker herfra

      Slet
    2. Nej Karsten
      Du ved godt, at de også kommer ind på mailen, jeg har kun set denne fra dig :)
      Du kan tro, jeg var træt, jeg gik ud som et lys :) og har sovet godt.
      Tak for det. Dejlig dag til dig.

      Slet
    3. Det er der ikke noget at sige til:)

      Og ja, jeg spurgte (eller forsøgte det) efter hvilken flot Fritillaria det er du viser?

      Slet
    4. Næh for jeg sover dårligt et fremmed sted, så jeg havde ikke sovet meget natten til søndag.
      Det er en pallidiflora.

      Slet
  16. Hvor er han da sød Arthur....og så fik han en rigtig fin Kong Arthur borg som kage. Flot! Dejlige billeder.
    Ja jeg er også glad for de påskeklokker og holder vågent øje med de små frølinger og har endda flyttet nogle over blandt påskeliljerne langs hækken, for de har jeg jo se at fru Høneballe har - og det ser godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja Arthur er på alle måder en skøn lille dreng, og det er ikke kun bedstemødrene og forældrene, som synes det.
      Ja men påskeklokker kan man simpelt hen ikke få nok af, de er også fine sammen med påskeliljer ja, så bliver det et rigtigt påskebed :) Dem der er i mit påskebed, er nogen som var i haven, da vi flyttede ind i 99.

      Slet
  17. Dejligt at Arthur opførte sig så eksemplarisk og imponerende kage, gudmor har kreeret. April reign har en fin og let opbygning og blomstring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var skønt, at Arthur var så glad og tilpas i går, kagen var bare fantastisk.
      Ja April Reign er rigtig sød.

      Slet
  18. Tillykke med søde lille Arthurs dåb :-)
    Den kage er da noget af et mesterværk, næsten synd at skære den i stykker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Gitte
      Ja jeg tror også Per havde lidt ondt ved at skulle skære den i stykker.

      Slet
  19. Barnedåper kan ta på ja :-) Så flott din H. sternii er. Jeg var så heldig å få kjøpt to av den på hagemessen.
    Du får hvile deg i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det kan være hårdt at være hjemme fra et par dage, så jeg har ikke tid til at hvile i dag :) men det går nok.
      Dejligt at du fik to Sternii på hagemesses.

      Slet
  20. Rigtig fine billeder! :)

    SvarSlet
  21. Hej Lisbeth
    Tak for at du vil dele de skønne billeder med os. Hvor er han dog skøn den lille Arthur, han bliver vist en rigtig charmør ;)
    Håber du har fået hvilet lidt, selvom haven venter.

    SvarSlet