søndag den 2. februar 2014

Kyndelmisse, solskin og pæoner

En dejlig solskinsdag som vi alle har længtes efter, jeg håber, I alle har fået noget solskin i dag, for det er da befriende endelig at se solen.
Jeg styrtede ud for at tage billede (ikke for at hente øl:)
så her kommer lidt af det, jeg så:



Skønne solskinsbilleder - lige til at blive høj af, solen varmer allerede godt, så der kom lidt gang i solfangerne.
Fra arkivet er der i dag pæonbilleder:

Gardenia hedder denne pæon
Denne her stammer fra min fars have, derfor kender jeg ikke navnet.



 Bowl of Beauty

Immaculee

Jan van Leeuwen købte jeg sidste sommer, det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Denne her kender jeg heller ikke navnet på
Snart kan vi se frem til dette gule flor
Roserne i dag:

Golden Celebration købte jeg forrige efterår, så der var ikke så stor blomstring sidste år, men den er godt på vej.


Goldener Olymp har ført en omflakkende tilværelse, den har ikke rigtigt kunne gro nogen af de steder, jeg har sat den, jeg håber dette bliver stedet. Desværre er den meget udsat for rådyr lige der.
Nogen af jer synes måske, jeg klager en del over mine roser, derfor vil jeg gerne vise jer dette billede fra 30.6.2009, se der var blomstring :)
Til slut et billede jeg tog på hundeturen i morges.
Fortsat god søndag

31 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Tænkte nok at du havde pæonerne til sit eget P indslag!
    Er igen på arbejde så alle billederne kommer af en eller anden filter grund ikke med!
    Men Jan van Leeuwen præsenterer sig da rigtig pænt, kan godt lide dens rene åbne facon!

    Og solen ja - her blev det bare helt klart 1 time før solnedgang, måske vi får nattefrost?

    Vi får se

    Ha en dejlig søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja der var så mange fine billeder af pæoner, så det måtte jeg gøre. Så må du se billederne, når du kommer hjem.
      Jeg er også ret vild med Jan van Leeuwen, de enkle blomster er også smukke.
      Synd I ikke fik mere sol, her fryser det allerede nede ved vejen, så ja vi får nattefrost.
      Tak i lige måde.

      Slet
  2. Hej Lisbeth Skønne skønne pæoner, og vidunderligt at se Golden Celebration, den må jeg have til min terrasse. God søndag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Ja pæonerne er skønne og også Godlen Celebration, ja den er nok god sammen med dine andre gule.
      Tak i lige måde.

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Skønne skønne solskins motiver du har indfanget idag. Her var solen også fremme i formiddags, men inden jeg fik snøvlet mig sammen til at komme ud var den væk.
    Fantastiske pæon billeder du viser, det varer ikke længe nu inden vi atter skal hilse dem velkommen ;)
    Imponerende billede af dine roser anno 20009 ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var dejligt med lidt solskin. Vi har vist igen været heldige, kan jeg forstå. Ærgerligt du ikke fik billeder af solskinnet.
      Ja vi glæder os meget til pæonerne igen blomstrer. Roserne var fantastiske i 2009 ja.

      Slet
  4. Tak fordi du vil dele det du så med os.
    Dejlige billeder.
    Vi fik også solskin, tørvejr og plus grader i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det vil jeg gerne Aase.
      Tak for det, godt I også havde solskin, vi trængte til det.

      Slet
  5. Fine billeder fra i dag. Sjovt nok var jeg lige i dag inde og kigge på en tysk hjemmeside med masser af pæoner, men jeg tror, det får være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie - jeg har også været ved at bestille i Tyskland, men det var ikke den rigtige årstid, så var jeg jo nødt til at vente :) men til august måske - så har jeg nok ikke tid.

      Slet
  6. Hej Lisbeth.Flotte himmelbilleder du viser.Men dagens blomster er alle de skønne pæoner.........de er bare så smukke.Har selv 7 forskellige.Men dit rosenbillede kan nu godt være med.Utroligt syn.
    Vi har også hafte sol både formiddag og lidt om eftermiddagen.
    Dejligt endeligt at se solen.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have. Ja pæonerne er fantastiske, jeg ved faktisk ikke hvor mange forskellige jeg har, for jeg fik dem blandet, da staudebedet blev gravet op. Kønne er de alle.
      Ja det var dejligt at se solen igen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Hvor er det bare dejlige solskinsbilleder fra din have :) Jeg har også nydt solen og lyset i dag - tog en kop kaffe med på terrassen og nød varmen fra solen og glade fugle, mens jeg såede stauder og toårige - nåede 15 forskellige slags og er ikke færdig endnu - håber virkelig, at bare noget af det kommer op, men gruer nok lidt for priklearbejdet :)
    Jeg er helt vild med pæoner og har ikke én eneste i haven - det SKAL der gøres noget ved i år - hvor er dine bare skønne!
    Golden celebration har jeg, og den er jeg meget, meget glad for - den både dufter og er blomsterrig, og så har den en helt fantastisk farve.
    Billedet af dit rosenbed er fuldstændig overdådigt flot - hold da op et syn :)))
    Det må være noget helt særligt at kunne komme så tæt på rådyrene - så længe de holder sig fra roserne ;)
    Rigtig god søndag aften - kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak ja det var skønt med noget solskin. Det var mange, du har sået. Det er en af grundene til jeg ikke sår så meget, jeg bryder mig ikke om at prikle, og når det skal gøres, har jeg travlt i haven.
      Ja du må have nogen pæoner, når du er så glad for dem.
      Golden Celebration har en skøn farve ja.
      Rosenbedet var helt utroligt i 2009, det var vist det flotteste, de har været.
      Rådyrene stod bare stille og kiggede, så jeg kunne zoome ind på dem. Ja jeg vil ikke have dem i roserne :) men det er de lige glade med.
      Tak i lige måde.
      kh Lisbeth

      Slet
  8. Ja, rosenbilledet fra 2009 tager godt nok prisen i dag.

    De skønne pæoner er blandt andet noget at det vi glæder os rigtigt meget til at se igen.

    Meget smukke billeder af himlen og også af rådyrene, de holder vist lidt øje med dig :)

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja jeg er også vild med rosenbilledet fra 2009, jeg kan slet ikke forstå, at de har været så flotte.
      Rådyrene er næsten mere nysgerrige end mig :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Vi havde det dejligste solskinsvejr i formiddags, og ja - man bliver helt høj af det. Sikke naturoplevelser du har på din luftetur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja glæden bliver stor, når solen endelig viser sig.
      Jeg er meget heldig med naturen her omkring.

      Slet
  10. Hej Lisbeth. Hvor er det ......igen.....dejlige billeder du har vist os. Jeg beundrer dine roser meget, sikke et flor.
    Har du hegnet hele haven ind mod rådyrene?
    Vi har haft solskin hele dagen her i Odense og det nød vi meget. Vi tog i havecentret og købte de dejligste forårsblomster bl. a. en lille kamelia med en masse knopper.
    Ønsker dig en god uge.
    Venlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  11. Hej Eliane
    Tak skal du have, ja det var et flot rosenflor der i 2009. Jeg har hegnet ind ja, men hegnet er ikke højt nok, i efteråret tog rådyrene alle rosenknopperne i nå højde, det var ret træls. Så vi har planer om at sætte højere hegn op i år.
    Ja vi plejer at have nogenlunde ens vejr med Nordfyn og Odense. Jeg bliver helt misundelig over at du købte en kamelia med en masse knopper :)
    Tak i lige måde Eliane.

    SvarSlet
  12. Hei Lisbeth

    Så deilig å se solen på dine bilder! Her har vi hatt nesten bare gråvær i en hel måned. I dag har det regnet hele dagen og det er plussgrader nå også. Håper all snøen smelter snart. Flotte peoner du viser.

    SvarSlet
  13. Hei Marit
    Ja det er frygteligt at undvære solen så længe, vi har jo også næsten kun haft gråvejr, jeg håber regnen får jeres sne til at forsvinde.
    Tak for det.

    SvarSlet
  14. Hej. Ja, vi har jo ikke haft sol længe, så det var som om foråret var på vej i dag! Det er nogle gode solskinsbilleder du viser. Vi har cyklet en tur på 22 km og drukket eftermiddagskaffe i orangeriet, måtte dog have en tyk strikketrøje på, men det var helt befriende! Det var spændende at se dine pæoner, jeg håber på blomster i mine i år. Der var ingen sidste år, som var det første år, men det er vist helt normalt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Det var helt fantastisk med solskin i dag, efter så lang tid, nyder man det rigtigt. Jeg kan godt forstå, I tog jer en cykeltur. Der var 8 grader i pavillionen hos os i dag, det var da meget godt.
      Jeg har også et par to år gamle pæoner, som ikke har blomstret endnu. Vi satser på at se dem i år.

      Slet
  15. Hej Lisbeth
    Fantastisk solskinsdag. Manden tog også æren for det. Dejligt at du igen kunne komme ud og lufte kameraet. Smukke billeder du har taget. Selv om du ikke er så glad for rådyrene ser de da ganske fredelige ud når de står derude på marken. Der har været 20 grader i drivhuset idag havde desværre ikke tid til at nyde det. Pæoner er en af mine farvoritter. Måske bliver det i år at jeg skal have en gul. Det har været på ønskelisten i flere år men den er jo ikke helt billig. Hold da op hvor er det sidste rosen billede fantastisk. Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var en dejlig dag, så lad bare manden får æren for det :)
      Jeg nød meget at komme ud og tage billeder igen. Rådyrene er skam også meget fredelige, de skal bare holde sig fra min have :)
      Vi havde kun 8 grader i pavillionen, den er ikke så tæt. Uha ja jeg har også ønsket mig en gul, men de er ganske rigtigt temmelig dyre.
      Ja 2009 var et godt rosenår :)
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  16. Skønne næsten forårsbilleder på din blog i dag :-)

    SvarSlet
  17. Ja heldigvis fik vi også solen at se i weekenden. Det var også på tide......
    Skønne, skønne billeder af dine pæoner. Uh de er bare så smukke.
    Dejligt billede du slutter af med af rådyrene.
    Dem er der rigtigt mange af på Stevns, hvor jeg var i går. Ligesom vi så et hav af fasaner. Men ingen af de smukke grønne, som Vivi viste den anden dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det var tiltrængt med lidt solskin. Ja pæoner er så skønne.
      Jeg så godt lige, at du var på Stevns, der er sikkert også mange rådyr, men grønne fasaner hverken her eller der.

      Slet
  18. Solskin og kyndelmisse, dejligt sammentræf :-) Nu kan det kun gå fremad til alt det ubeskrivelige :-)

    SvarSlet