tirsdag den 18. februar 2014

Arthur og Odyssey og en lille tur

I dag går turen over for at gense mit dejlige barnebarn, han fylder hele tre uger i dag :)
Åh hvor jeg glæder mig til at se den lille fyr igen.
Inden vi skal til Arthur og hans forældre, har vi et andet ærinde, vi skal hente vildthegn i Langeskov, Langeskov ligger ikke langt fra Ferritslev, hvor de unge bor. Herlig kombination - samtidig kan vi besøge oldemor på plejehjemmet, tre ærinder på en dag.
Hele den nye del af haven skal nu hegnes ind, nu kan det være nok med at rådyrene æder mine roser og ødelægger mine træer.
Disse smukke dyr må holdes udenfor haven, den vil vi have for os selv. Høneballemanden bliver nemlig snart hjemmegående ligesom fru Høneballe, kommunen skulle spare, og det gik ud over ham. Heldigvis kan han gå på efterløn til januar. Der er masser af ting, der skal laves herhjemme, så mon ikke han får tiden til at gå, selvom det nok bliver hårde tider :) Det første han skal i gang med er altså hegnet, som vi henter i morgen. 1.5 meter højt hegn kommer rundt om haven, så må vi håbe, det kan holde dem ude.
Da vi skal med færgen 8.15 udkommer mit indlæg derfor tidligt, og det handler kun om en rose, for jeg har så mange smukke billeder af Odyssey, som kan købes her
Jeg er sikker på, at mange vil glædes over mine billeder, så bare læn jer tilbage og nyd det:
 En fin knop 17.6.
og her 23.6.


og så går det løs







det var billeder fra juli måned



her i august var den en lille pause, ikke lang


september



oktober
 8.11.
og 25.11. det var da en lang blomstring :) end ikke stormen Allan 28.10. kunne slå den ud.
Jeg håber, I alle må få en dejlig dag - jeg vender tilbage onsdag med flere clematis og roser.

50 kommentarer:

  1. Godmorgen Lisbeth

    Det bliver noget af en tur! Alletiders
    Tror godt rådyr kunne springe de 1½ meter op, Jeg havde engang træng et op i krog, det sprang rundt om mig og over en hæk på nok 1,7. Men det er nok noget de kun forsøger når de er vildt pressede.

    Fine billeder af Odyssey, det er ikke nemt at vælge en favorit måned og billede - Måske det fra 29/8?

    God tur og kør forsigtigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det blev noget af en tur, hvor vi nåede en masse, alt gik godt og vi er vel hjemme igen. Jeg var da også i tvivl om 1½ meter hegn er højt nok, men det skulle det være, så jeg håber.
      Jeg havde mange flere billeder af Odyssey, men disse var de pæneste synes jeg.
      God aften til dig.

      Slet
  2. God morgen Lisbeth

    Det blir nok hyggelig å treffe ditt barnebarn igjen. Odyssey er utrolig vakker. Jeg har lett etter den her hjemme men har ikke funnet noen som har den. Det var jo synd for din mann, men det er jo flott at dere kan komme i gang med gjerde rundt eiendommen deres. Det er kjedelig når rosene dine blir spist opp.

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Marit
      Ja det var skønt at træffe Arthur igen. Ja Odyssey er skøn, kan du ikke få sendt fra England? eller der kan du heller ikke får fra? Ja godt manden kan komme til at lave noget fornuftigt herhjemme :)
      Tak for det og god aften til dig

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Dejligt billede af den lille fyr. Det bliver godt at komme over og se ham igen der er nok sket en del på 3 uger det går jo stærkt med de små størrelser. Så har I travlt i dag. Er det et specielt hegn I skal have siden I skal have det i Langeskov. Øv hvor surt for Bent at skulle slutte eg langt arbejdsliv på den måde men så er det da godt at det er forår og sommer vi går i møde så er der jo altid noget at få tiden til at gå med og du har vel nogle projekter i tankerne :-) Åh den rose er smuk billedet fra 23/6 hvor de står på spring kan jeg rigtig godt lide og blomst sidst i november er da fantastisk.
    Rigtig god tur over til Farmors lille fynske rose :-)
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det var rigtig dejligt at se ham igen. Ja det går hurtig, han er meget vågen og interesseret, men så bliver man jo træt, når man er sådan en lille fyr. Jeg ved ikke, hvor specielt hegnet er, men de averterer med, at de har de billigste hegn i landet, og så var det jo et praktisk sted for os. Ja det skal nok gå for Bent, selvom det var en træls måde at slutte på, han har haft et halvt år at sunde sig i, og fyringen kom ikke bag på ham.
      Ja Odyssey er smuk på alle måder.

      Slet
  4. Rigtig god tur og hils den lille nuttede fyr. :)
    Odessey er meget smuk og mange skønne billeder fra en lang blomstring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det fru Friis, det gør jeg så næste gang, nu bliver det vel snart din tur :)
      Ja Odyssey er meget smuk og blomstrer længe.

      Slet
  5. Alletiders tur I har planlagt. Arthur ser rund og sød og glad ud, som en baby bør. Ærgerligt for Bent, at han ikke selv kunne få lov at bestemme, hvornår hans arbejdsliv skulle slutte. Arbejdsløs bliver han dog næppe. Måske falder der oven i købet et par ekstra, lækre fotos af til bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja når man bor på en ø, er man nødt til at planlægge nøje. Ja Arthur er skøn som babyer skal være.
      Jeg skal nok finde på noget til Bent at lave, og ellers er han også god til selv at finde på. Ja hvem ved om der falder et par fotos af, ellers må I nøjes med mine :)

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Hvor er han bare dejlig, lille Arthur - jeg kan sørme godt forstå, du glæder dig til at se ham igen - en rigtig lille guldklump!
    Det bliver godt med nyt hegn, så du slipper for ærgrelser med sultne rådyr, der ikke lader sig opdrage til at lade være - læse kan de vel heller ikke, så Adgang Forbudt skilte havde nok heller ikke nyttet alverden ;)
    Hvor er det bare trist med de mange nedskæringer og besparelser i kommunerne og deraf følgende afskedigelser. Dem har vi også haft mange af her i kommunen, og på skolerne er ældre medarbejdere blevet bedt om at overveje at gå på efterløn, så man får en form for "naturlig afgang", som det kaldes. Jeg håber, Bent har det okay med det, og siger som Anne, at det er godt, at det er i den lyse tid, hvor der er meget, man kan lave. Tænker også, at det kan blive dejligt med fælles projekter i haven, hvor hegnet så er det første.
    Skønne, skønne billeder af en helt vidunderlig rose - hold da op! Den er noteret i Ønskebogen med store bogstaver, for den MÅ jeg eje!
    Rigtig god tur til det fynske og nyd dagen :)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja han er skøn, det var dejligt at se ham igen.
      Ja jeg glæder mig til at få hegn op, så rådyrene ikke mere, kan komme ind og genere os med både det ene og det andet. Nej end ikke vores rådyr kan læse :)
      Ja det er trist med nedskæringer, men Bent havde ventet det, så han har taget det flot, men det havde været rarere selv at kunne bestemme sin afgang. Vi skal nok finde på noget at lave, han har også mange projekter selv, brænde f.eks.
      Ja den må du bestemt have, den er nemlig rigtig skøn og blomstervillig.
      Tak vi har haft en dejlig dag.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Tillykke med barnebarnet!
    Og tillykke med vildthegnet! Som du måske ved, så sympatiserer jeg fuldstændig med dig på det punkt. Råvildt og haver er i længden en anstrengende kombination. Jeg arbejder stadig på at få min mand med på ideen om vildthegn, men eftersom han ikke er haveinteresseret, så synes han ikke problemet er så stort:-)
    Ønsk mig held og lykke! Jeg glæder mig til at se billeder og høre mere om vildthegnet.
    /Janne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Janne
      Ja det er også en stor lykke med vildthegnet, jeg ved du også har haft problemer endda med dådyr. Du må kredse lidt ekstra for manden, så du kan få ham til at forstå at det er et stort problem. Jeg skal nok fortælle og vise billeder om vildthegnet og ønsker dig held og lykke :)

      Slet
  8. Hvor er han sød, den lille Arthur! Jeg håber at Hr. Høneballe har det ok med den nye situation der venter ham. Det lyder da i hvert fald dejligt at han får tid til at hegne haven ind, for rådyr er altså ikke gode for haven. Jeg har engang delt have med rådyrene, og det blev jeg træt af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja Arthur er en skøn lille fyr. Ja Bent har det ok med den nye situation, han havde ventet det og har siden haft et halvt år til at sunde sig i og heldigvis bliver det forår og sommer, så det går nok. Og rådyrene får kamp til stregen, for de er lidt træls.

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Skøn tur i har planlagt til idag, jeg kan godt forstå du glæder dig til at være sammen med Arthur og familien igen.
    Hvis dine roser kunne læse dette indlæg, ville de helt sikkert klappe i deres tornede grene, over at de bliver fredede og ikke skal gnaskes i år ;)
    Øv for Bent at blive fyret så tæt på målet, heldigvis har han dig og hygge sammen med ;)
    Gad vide om du ikke når en butik eller to også, så du kan få lidt hornvioler med hjem idag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja vi er nødt til at planlægge, når vi forlader reservatet, og det kan lade sig gøre at nå meget på en dag.
      Ja jeg tror også roserne vil blive glade for vildthegnet, og jeg gør også, så jeg klapper for dem også.
      Ja Bent og jeg skal nok finde ud af det, han skal jo også på cykeltur, så kan han nyde det.
      Nej jeg nåede ikke butikker med hornvioler, så jeg må vente lidt endnu.

      Slet
  10. Kære Lisbeth. Hvor er han dog aldeles bedårende ham Arthur. Kan godt forstå du glæder dig til at se ham igen. Hvilken lykke :)
    Den Odessey plantede jeg 3 stk. af. Sidste vinter døde den ene, så jeg er spændt på om de klarer den i år. Ja vi har ikke dådyr, men vi har en flot Fasan, der tror han bor i vores have. Men han må nu godt være her.
    Trist at Bent er fyret. Godt han snart kan gå på efterløn. Så kan I hygge i to i haven.
    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Ja jeg synes selvfølgelig også, han er en skøn lille baby, glæd dig Lise Lotte til duften af baby igen, det er så skønt.
      Ærgerligt med din ene Odyssey, godt du havde købt tre. Fasanen spiser nok ikke rosenknopper :) så lad ham bare være der.
      Ja det går nok med Bent, vi hygger os bare i haven, så slipper han for at skal sidde derinde og se ud på dejligt vejr.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth.Dejligt billede af lille Arthur..........kan godt forstå at du glæder dig til at se ham igen.Så det bliver da en dejlig tur til Fyn.
    Godt at i får sat hegn op så du kan have dine roser i fred fra rådyrene.
    Men ØV med Bent...........men du skal nok holde ham i gang i haven med både hegn og gravearbejde.
    Odessey er da vist årets rose,så længe som den blomstrede sidste år...........smuk er den.Håber i får en god tur knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, hans far siger også, at han er en køn lille dreng, det synes farmor selvfølgelig også :)
      Ja det bliver godt at få hegn op, så jeg kan have mine roser i fred. Jeg skal nok finde på arbejde til Bent, og ellers skal han nok selv finde på noget.
      Ja Odyssey er årets rose i blomstring.
      Vi havde en fin tur, tak Jette
      Knus

      Slet
  12. Rigtig god tur. Kan godt forstå du glæder dig til at gense den lille fyr - han er godt nok kær :-)
    Og dejlige Odyssey-billeder. Jeg købte selv en i efteråret - den havde stået på ønske listen længe, og jeg glæder mig til at kunne nyde de helt utroligt yndige blomster.
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Signe
      Ja han er en skøn lille en, det var godt at se ham igen, og at få babyduft i næsen igen.
      Det bliver dejligt med din Odyssey, så kan du rigtigt tage smukke billeder.
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Hun er vel nok smuk, og alle billederne værd. Håber at du har haft en dejlig tur til barnebarn m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Odyssey er en smuk rose, Vi havde en fin tur til Fyn, tak.

      Slet
  14. Håber I har haft en god dag på Fyn, ved hvordan det rykker i sig, for at komme af sted for at se de kære små, der sker jo en utroligt masse fra gang til gang, hvor ser han dejlig ud. Spændende at få haven hegnet ind. Har I købt hegn nok til en udvidelse, nu når Bent skal til at være hjemme. Han skal da sikker til at samle på georginer. Håber han vil trives med det. Hilsen til jer begge fra ulla Milbak

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Vi havde en fin tur, alt gik bare efter planen, så er der noget ved det, når der er så langt. Og det var skønt at se Arthur igen. Bent siger at han i hvert fald ikke skal samle på georginer, han har rigeligt. Han skal nok trives med at gå her hjemme, man skal bare lige vænne sig til det.

      Slet
  15. Håber I har en god tur til Fyn - han jo lige til at spise, ham Arthur (og Ferritslev ligefrem, der har jeg været til halbal, men det er jo maaaaange år siden og en helt anden historie :) Pas godt på ham, Hr Høneballe
    Knus Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette
      Dejligt når du lige dukker op her :) Vi har haft en dejlig tur over til den lille skønne Arthur. Nå har du været til halbal i Ferritslev, det må jeg vist høre mere om :) Jeg skal nok passe godt på hr. Høneballe.
      Knus Lisbeth

      Slet
  16. Kære Lisbeth.
    Det var da en god ide med det hegn, og så fik du lige set lille Arthur, hvor er han dejlig.
    Ja, jeg har nydt dine billeder.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tre fluer med et smæk, det var ikke så tosset, vi øboer forstår at udnytte tiden, det blev en dejlig dag.
      Godt du har nydt billederne.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  17. Dejligt billede af det lille barnebarn.
    Håber i får en god tur.

    SvarSlet
  18. Er det virkelig allerede 3 uger siden, at du blev bedstemor? Hold da op, hvor tiden alligevel går hurtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja tiden går hurtigt, det er nøjagtig tre uger siden, jeg rendte forvirret rundt om mig selv, fordi han endelig var blevet født.

      Slet
  19. Bliver altid så glad når jeg høre en bedstemor fortælle:-)))! Her holder rådyrene sig udenfor hegnet, og hunden indenfor;-) Mon ikke det bliver et fredfyldt år for dine roser, og du specielt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja bedstemødre er så glade for det nye afkom :)
      Godt du kan holde rådyrene ude, det er træls, når de spiser rosenknopper.
      Jo lad os håbe det bliver et fredfyldt år for både roserne og mig.

      Slet
  20. Hej Lisbeth, jeg er sikker på at I har haft en vidunderlig dag med masser af kram til både den unge, helt-unge og helt-gamle generation. Vi får sikkert også et nyt billede af den søde lille Arthur? Det bliver kanon godt med vildthegnet, jeg har ofte haft så ondt af dig, når du skrev at nu var rosenknopperne igen blevet spist af rådyrene. Ja, det er meget ærgerligt for Bent, men hvis økonomien kan klare det, så er der sikkert projekter og hygge-jobs nok at tage sig til på egen matrikel - og han skal vel også ud at cykle med teltet igen :)
    Odyssey er en vidunderlig rose, jeg ved slet ikke hvorfor den ikke figurerede på min 2014-plante-købs-liste - MEN det gør den nu.

    Glæder mig til at høre om dagens oplevelser. Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det kan du tro, vi fik krammet både unge og gamle, og fik babyduft i næsen, intet er skønnere, selv rosenduft kan ikke hamle op med det :) Ja Bent tog masser af billeder, så jeg skal nok vise et par stykker.
      Jeg glæder mig meget til vildthegnet, så vi kan holde bæsterne ude. Vi skal nok klare det, vi er jo sparsommelige og en cykeltur koster ikke meget, ej heller en tur til Fyn :)
      Ja du må have fat i Odyssey, den kan du ikke undvære.
      Der kommer lidt om det i morgen.
      Knus

      Slet
  21. Et stort forsinket tillykke med Arthur, en dejlig lille gut. Jeg er ked af at høre, at kommunen nu også har sparet Bent væk. Håber at I har haft en fantastisk tur til Fyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Tak skal du have, ja han er en skøn lille gut. Ja det er trist med kommunale besparelser, men sådan kan det gå, vi klarer det nok.
      Vi har haft en dejlig tur.

      Slet
  22. Ved snart ikke hvem der er dejligst, Arthur eller rosen, det er yndige skabninger begge to. Held og lykke med hegnet, håber Høneballe Herren kommet til at nyde sit otium, der er vel altid noget at lave i jeres smukke have. Hvis ikke han som min er forment adgang til havearbejdet. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Ha ha nej skønne er de begge, det har du ret i. Ja der er nok at se til i haven, han kan altid finde på noget, så det går nok. Nej Bent får ikke lov til at luge, men det har han nu heller ikke lyst til, at laver nye bede, slår græs og klipper hæk, og så har han alt brændet, så han skal nok få tiden til at gå :)

      Slet
  23. Hej Lisbeth. Dit barnebarn er en meget køn dreng og han ser glad og tilfreds ud. Du er heldig! God idé med hegnet. Jeg er helt sikker på, at både Bent og dig kan få tiden til at gå på hjemmefronten, så det er bare om at nyde det. Den rose er da helt utrolig. Sikke mange blomster og sikke en flot farve. Jeg håber, jeres tur var rigtig god.

    SvarSlet
  24. Hej Birgitte
    Ja Arthur er en køn lille dreng, som hans far siger, men han er ikke glad og tilfreds hele tiden, det er hårdt at være baby, siger forældrene.
    Ja det bliver godt med hegnet, og vi skal nok få tiden til at gå. Rosen er bare skøn ja. Vi havde en dejlig tur og en dejlig dag.

    SvarSlet
  25. Hej Lisbeth
    Endnu engang tillykke med jeres lille Arthur, hvor er han fin og dejlig. Jeg håber I havde en god tur hele vejen rundt-
    DEJLIGE billeder du viser af Odyssey den er da helt fantastisk, jeg kiggede meget på den da jeg handlede hos roser til haven i efteråret, og jeg fortrød faktisk at jeg ikke købte den med også, og nu har du da virkelig fået mig til at indse, at det var en stor fejl.
    God dag.
    Mange hilsner
    anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Tak skal du have, ja han er fin og dejlig og dufter skønt af baby :) Alt gik heldigvis planmæssigt.
      Odyssey er en skøn rose, den må du have fat i, jeg kan godt forstå, at du har fortrudt, du ikke købte den.

      Slet
  26. Hvor er det godt, at I køber vildthegn. Det er tror jeg I bliver glade for. Det er da ærgerligt at skulle dele sine roser på den måde med dåryrene!
    Odyssey har vel nok en lang blomstringstid...det er altså flot!
    Jeg har prøvet det samme som Bent - og det er altså irriterende, når man ikke selv har sat næsen op efter at blive efterlønner. At man så selv er herre over egen tid, er jo en lykke finder man sådan ud af hen ad vejen. Det rammer desværre så mange steder.
    Dejligt at I har en skønt sted at bo, og at I sammen kan glædes over haven. Hils Bent og giv ham en krammer fra mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg håber, vildthegnet kan holde rådyrene ude, jeg gider ikke dele mine roser med dem.
      Ja Odyssey blomstrer meget længe.
      Ja det er surt og irriterende at blive sagt op 3/4 år før man skulle gå på efterløn, det koster penge, men vi klarer os nok, heldigvis er vi ikke så krævende :) Bent glæder sig til at gå hjemme og ikke skal have det bøvl med arbejdet mere.
      Ja vi er glade for stedet her og glæder os meget sammen over haven.
      Jeg skal nok hilse og give ham et kram fra dig.

      Slet