lørdag den 20. august 2016

Hundetur fredag morgen - og roser

Kom med på hundetur, de to små sorte trækker rask af sted med mig.
 vekslende vejr med skyer
 og sol var hvad dagen bød på i går. I dag er det gråt i gråt, men som vanligt er det ikke os, der får regnen.
 en sti der går langs golfbanen, dejligt at den findes
 det sidste stykke må jeg ind på banen, men vi går pænt ude i kanten og har en pose med i lommen :)
på golfbanen i en indhegning går der gutefår, de ses her i det fjerne.

 I aftes grillede vi med vennerne, det var en smuk aften, vi var slet ikke i pavillionen, men sad ude til kl. 22.30, vi så både solnedgang og måneopgang, det var rigtig hyggeligt, en skøn stille aften.



Det var smukt vejr noget af dagen, men ind i mellem kom der store sorte skyer, som ikke gav noget hos os.
 Hibiscus/ syrisk rose
blomstrer flot. Jeg har dem i forskellige farver. 1. billede er af en busk med to forskellige farver.
Roserne:
 Aprikola
 lige ved siden af Aprikola har jeg plantet Morning Mist, de passer fantastisk sammen.
 Buttercup
 Golden Celebration
 Flittige Grace
 King´s Macc
 og flittige Lady Emma Hamilton
Lady of Shalott
også Nigrette er begyndt at blomstre igen, en fantastisk flot mørk farve
Til slut solnedgangen fra i aftes
Rigtig god dag til alle, jeg håber, der er tørvejr til blogtræffet hos Vivi og HJ, hyg jer. 

23 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.Dette er en prøve Jette

    SvarSlet
  2. Hej lisbeth.Ja !!! min mail er gået helt ned efter jeg har fået fibernet og gået over til en ny udbyder.
    Men har da fået min blog til at fungere.
    Nå men nok om det.Dejlige billeder fra det smukke Samsø.........og dine to små hunde.
    Og masser af smukke roser har du jo også stadig.
    Har da også en del af mine der er begyndt at blomstre igen.Men ellers er det de flotte dahlia der stråler i min have.
    Jeg synes da godt nok at bloggen er gået helt ned på det sidste.Det er da lidt sørgeligt.
    Men god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er ikke nemt, når man skifter udbyder, godt det virker igen, så vi kan se dit indlæg i morgen.
      Ja nu er det ved at være tid med roserne igen, det er dejligt. Du har mange flotte dahliaer, jeg har kun 3-4 slags, men de er nu også fine.
      Jeg synes, der var en del, der bloggede i går, da jeg ikke havde tid til at svare. I dag er mange af dem jo hos Vivi.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Super flotte syriske roser du viser! Men den blå/hvide må da være to buske eller hvad?
    Det er skønt, når der er så varme/milde aftener at man kan sidde ude. I godt selskab endda og med dejlig udsigt, så bliver det ikke meget bedre :-).
    Jeg bliver også lidt nysgerrig på Nigrette. Den er meget smuk på dit billede, sort/purpur. Men F.eks på rosenposten beskrives den som mørkerød. Hvilken farve er den i virkeligheden? Jeg er ude efter roser der har tydeligt purpur skær, altså ikke blå/lilla som eksempelvis Veilchenblau men absolut heller ikke rød. Forstår du hvad jeg mener? Har du gode forslag modtages de med glæde :-).

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak - ja i år er de syriske roser fine, fordi vi ikke får ret meget regn. Nej den blå/hvide er kun en busk, jeg har i hvert fald kun sat en der.
      Det var rigtig dejligt i aftes, det blev nydt. Det er ikke mange aftener, vi har haft af den slags.
      Nigrette er nøjagtig som du opfatter den sort/purpur meget smuk, men den holder ikke så længe i blomsten, det ophæver den skønne farve dog. Jeg er heller ikke så meget til rødt, måske Munstead Wood er noget for dig. Inden længe viser jeg mange roser igen, så må du se, om noget kan friste. Du må endelig bare spørge. Du kan i øvrigt også kigge på min rosenfane her foroven på bloggen. Ja jeg forstår udmærket, hvad du mener, vi skal nok finde på nogle til dig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Nigrette har en farge som jeg kan like :)
    Så fine dine syriske roser er!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja vi plejer at kunne lide de samme farve, det gør vi også denne gang :)
      Tak
      Klem

      Slet
  5. Fantastisk i kunne sidde ude til så lang tid ude, det er bare med at suge til sig sådan en aften, for dem har vi ikke haft for mange af.
    Her var vejret også fantastisk i går, og havde lidt svært ved at løsrive mig fra havestolen i går eftermiddags, men der var jo lige lidt der skulle ordnes til blogtræffet i dag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Ja det det er ikke mange aftener, vi har kunnet sidde ude så længe.
      I har vist haft bedre vejr i Jylland, så jeg kan godt forstå, det var svært at komme op af havestolen. Håber træffet gik godt, det får jeg nok lidt at høre om. Jeg har tænkt på jer flere gange.

      Slet
  6. Dejlige billeder.
    Tak. Håber også du har haft en god dag.

    SvarSlet
  7. I kunne ikke have valgt en bedre aften til at grille, vejret ar helt utroligt. Sådan en tofarvet busk har jeg også set her i nabolaget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej det har du ret i, men i aften kunne nu også bruges. Her er det helt stille og mildt, noget af en sjældenhed.
      Ja det er underligt med sådan en tofarvet busk, det startede med kun få hvide for nogle år siden, men nu er der ca. lige mange af hver.

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Tak for turen rundt med hundene. Så fik jeg den motion siddende i sofaen :-)
    Ja aftenen i går var en mild en af slagsen længe siden det har været vejr til at sidde ude og nyde de sene timer.
    Var lige rundt i haven da vi kom hjem fra det jyske og kunne konstatere at Grace er sprunget ud siden igår så kommer der forhåbentligt lidt skub i det gyldne bed. Ja Nigrette er en rigtig smuksak. Jeg har flytte min efter første blomstring da den stod alt for klemt så det ser lidt tvivlsomt ud hvad remonteringen angår men den er da fin grøn så den er da i live.
    Her fik vi ca 5mm i løbet af natten og de tidlige morgentimer men det var så nogenlunde hvad det er blevet til så mit ønske om en regnvejrsdag i det nordfynske gik desværre ikke i opfyldelse.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Selv tak - ja det kan være, det var tiltrængt ovenpå middagen :) I aften er det også dejligt mildt.
      Det lyder godt med Grace. Jeg har også flyttet en af de polske roser, som var helt dækket af stauder, den står også pænt grønt uden knopper.
      I var heldige, vi har kun fået en bundskraber, højst en mm. Det så ellers ud til på radaren, som om I fik regn, men det var så ikke rigtigt. Der kom et par fine byger her, men de battede ikke noget.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    Dejligt at være med dig på tur igen langs stien ved golfbanen - det er en skøn tur :) Godt, at se, at de små sorte er fulde af energi, men Schippo har da virkelig tabt sig - det må være kærligheden, der har taget på ham ;) Forhåbentlig har han fået appetitten igen! Det var virkelig en af de sjældne aftener i går - godt, at I fik nydt det i gode venners selskab. I aften er der også mildt her. Vi hørte til de heldige, der faktisk fik regn, så nu strutter planterne igen :) Det er altså sjovt med den tofarvede Hibiscus - det har jeg ikke hørt om/set før. Aprikola og Morning Mist er meget fine sammen - godt tænkt. Nigrette har en fantastisk farve - den må vist på ønskelisten :) Flot solnedgang - og så fik I tilmed måneopgangen med også - live :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære LInda
      Ja jeg tænkte nok, at du ville nyde turen igen, den er god. Der er ikke meget tilbage af Schippo, men han spiser da godt igen. Ja også i aften er det mildt og rart stille. Heldige jer med regn, det ville jeg gerne have haft, det varer længe endnu, inden vi får noget, så jeg vander. Ja Nigrette er rigtig fin.
      Ja vi fik det hele med i aftes.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Heldige hunde at få sådan en morgentur.
    Jeg kan godt forstå, I nød aftenen, for den var da helt enestående.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja hundene er heldige :)
      Det var en skøn skøn aften.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth, det ser ud til der er skub i de 2 små sorte.
    Hvor har det været skønt med sådan en fantastisk aften, her blev den også nydt og sørme om ikke vi har haft en til skøn aften i aften.
    DE gyldne roser ser godt ud, du skulle se mine Morten Koch, det er den rene elendighed.
    Vejret skulle jo blive ganske godt igen i morgen, så det kan da være vi er heldige at få endnu en skøn aften.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja du kan tro, der er skub i dem.
      Det var en helt fantastisk aften, i aftes var det også dejligt vejr, men knap så varmt.
      Ærgerligt med dine Morten Korch, mine står med fine knopper, men ingen blomster endnu - med mindre der springer en ud i dag. Underligt som de arter sig forskelligt.
      Måske får vi endnu en skøn aften, om ikke andet så i løbet af ugen. Nu skal vi have godt vejr.
      Kh Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth!
    Är imponerad av dina Hibiscus, så stora fina. Nigrette har en helt fantastisk färg, som sammet.
    Ha det fint / Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja mine Hibiscus er enorme og vokser op foran vinduerne. Farven på Nigrette er smuk og speciel.
      Tak i lige måde

      Slet