mandag den 8. august 2016

Hvor blev de af?

Multi Blue opdagede jeg pludselig, da jeg gik rundt i haven, jeg havde kigget forgæves efter den og pludselig var den der. Den er plantet op af den lille kobberbirk sammen med en anden clematis Etoile de Violette. Det var en dejlig overraskelse.
Søndag var endnu en blæsende dag, den blev tilbragt mellem stauderne i staudebedet, der var rimeligt læ. Mens jeg lå her og lugede store klynger græs op, kom jeg til at tænke på, at jeg burde tage billeder af det, ligesom i de gode gamle dage, hvor vi viste hinanden "øjenbæer" det var virkelig en af de gode med alt det grimme græs. Men hvor blev de af alle de sjove bloggere fra den gang. Tja måske forsvandt de til Instagram, eller også er det blevet for tidkrævende at blogge. Vi er ikke mange af de gamle tilbage, som har tid til at lave indlæg mere.


Heldigvis er der kommet nye flittige bloggere til, for ellers tror jeg da, at haveblog verdenen går i stå, det er ikke in mere at blogge. Jeg savner det sjove, vi havde sammen den gang, heldigvis har Birgitte lige underholdt os på festlig vis. Men der er nogle, som vi ikke ser meget til, heldigvis ses vi stadig til blogtræf både her og i Kolding til Grundlovsdag, det er jo skønt.

Hemerocallis Summerwine
Om sommeren er der sikkert ikke tid til at blogge  og lave indlæg, og om vinteren er der ikke noget at blogge om.  Nå nok om det, men det kunne være hyggeligt at høre lidt en gang imellem fra de "gamle" bloggere.
Hortensiaer:
 Denne hortensia står i nordbedet, det er vist for mørkt for den, der er kun den ene blomst
 men denne i stenbedet har blomstret overdådigt og længe
 og den bliver ved, den fylder ret godt i bedet.
 Vanille Fraise
 Ayesha
 og den smukke lilla, som jeg desværre ikke kender navnet på
 Hostablomst med besøg
 her en helt anden farve hostablomst
 Tidselkuglerne er flotte blå nu
Rød kvan til ære for Karen, som viser kvan i sit søndagsindlæg
 En af de vinteropbevarede knolde viste sig at være en Mirakelblomst
R. Velour er bare så smuk, så jeg må vise jer den, og den er fyldt med knopper, så næste års blomstring skulle være sikret.
 Scabioserne flagrer i vinden
Trompetkrone/Catalpa
Tomaterne ved hegnet er så småt ved at modnes
Roserne:
 Gertrud Jekyll
 Ghita Renæssance
Zephirine Drouhin
 Wild Rover højt oppe
Den er da imponerende
 Også Little Mermaid er flot
Vi slutter som sædvanlig med en solnedgang, solen skinnede ikke hele eftermiddagen, men til aften kom den frem igen, det var dog stadig meget blæsende, og selvom I andre får meget regn, er det ikke noget, der rammer her på øen.
God start på ugen.

52 kommentarer:

  1. Your garden is very beautiful ! I love this lovely clematis !
    Greetings

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Ela
      Yes it is a wonderful flower.
      Greetings.

      Slet
  2. Det er en flot perlerække af hortensiablomster, du præsenterer i dag. Nogle bloggere er gode til at tage før og efter billeder af deres øjenbæ. Jeg er tilbøjelig til at glemme før-billederne, hvilket faktisk ærgrer mig lidt, for det er jo netop en af bloggens forcer, at den fungerer som en form for havedagbog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak skal du have. Ja jeg glemmer også at tage billeder af øjenbæ, den her var ellers god og slem. Men jeg har flere, så må jeg huske det.

      Slet
  3. Godmorgen Lisbeth

    Jamen sådan er det jo. I de lyse måneder er folk jo i haven! Hvis man skulle sige noget så er vi havebloggere måske ikke så gode til at opdage de nye bloggere? Og nogen er måske heller ikke så gode til at gøre opmærksom på sig selv - feks skrive kommentarer på andres blogge?
    Wildrover ser da rigtig godt ud ja, - og hostablomsterne, hvis bare sneglene kunne lade dem i fred ville det være et nyt hit!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Karsten
      Ja det er det, men det må de vel også have været for 3-4 år siden, og du og jeg og et par stykker mere er det jo også. Jeg er nu ret god til at opdage nye bloggere, men hvis de gentagne gange ikke viser interesse den anden vej, så glemmer jeg dem igen.
      Wild Rover blomstrer kun helt der oppe, men det så da flot ud. Ja hostaerne skal være store, før de blomstrer - i mellemtiden har sneglene skamferet dem.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Jeg synes også at det er småt med kommemtarer lige nu.Flere af mine faste er det tre/fire uger siden at jeg har hørt fra dem.
    Det er lidt trist at så mange vælger bloggen fra.Men holder da ved lidt endnu.Nok om det.For det er dejlige billeder du viser.Dejligt at sådan en flot Multi Blue lige viser sig.
    Næsten alle mine hostablomster har jeg klippet af..........de var visne.
    Men roserne er der da stadig nogle af.Både Gertrud og Ghita blomstre også stadig her.
    Nu skal vi i gang med at sylte rødbeder.........de er rigtig flotte i år.
    God dag på Samsø knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er lidt trist med bloggerne, så må vi andre jo holde bloggeriet i gang.
      Ja det var heldigt med Multi Blue, det var glædeligt midt i alt det grå.
      Jeg skal også ud og i gang med at klippe de grimme hostablomster væk, der er lidt pæne endnu.
      Mine Gertrud og Gitte skal først til at begynde 2. blomstring nu.
      God arbejdslyst med rødbederne.
      Knus og god dag
      Lisbeth

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Uf, hvor det blæser her med små regnbyger indimellem - træls og irriterende vejr, der ikke ligefrem indbyder til at være ude, men det vil jeg nu - så må den varme trøje frem :) R. Velour lever da fuldstændigt op til sit navn - hvor er de bare fin og skønt med mange knopper :) Dine hortensiaer er så smukke, og du ved jo, at jeg er helt pjattet med den mørke - jeg kunne måske være heldig at få den ved Lau, når han åbner - godt forslag fra dig :) Utroligt, som din Wild Rover skyder i vejret - her kan min ikke være med, selvom de blev købt samtidig. Tror min står for blæsende, selvom den ser ud til at være i bedring på det sidste. Jeg har også bemærket, at mange bloggere er forsvundet - tror, at mange er gået over til Instagram, fordi det er hurtigere. Jeg og mange andre kan så glæde os over, at du og andre stadig holder liv i blogverdenenen, for det er nu noget helt andet! Spændende med den blå hostablomst - det har jeg ikke set før. Her er sneglejagten gået ind for alvor - håber ikke, du er så plaget, at de ødelægger dine flotte, store hostaer.
    Fortsat god dag og på gensyn på torsdag :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Her skinner solen, og det er ikke koldt. Ja R. velour er fin, det bliver skønt med mange blomster næste år. Ja den mørke hortensia er jeg også vild med, jeg håber du kan få den hos Lau. Wild Rover lever op til sit navn.
      Jeg tror også, at mange er gået over til Instagram, på Facebook møder jeg også en del af dem. Jeg gør mit bedste for at holde liv i blogverdenen for mine læseres skyld. Øv de snegle, for hostaerne er jo så fine.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Du skal vide, at dine daglige indlæg er til stor glæde for rigtig mange mennesker - jeg selv inklusive. Det er et stort arbejde, du påtager dig der, men det bliver også værdsat af os alle :) Din Ghita ser fin ud, så den er sikkert sund og kraftig hos dig, men jeg spørger nu alligevel til, hvordan du oplever den? Jeg plantede en sidste efterår og synes, den er temmelig skravlet at se til - jeg kan se frem til én blomst i år - er det normalt for den?
      Fortsat god aften!
      Knus Linda

      Slet
    3. Det er jeg glad for Linda, for jeg bruger meget tid på det, selvfølgelig også fordi jeg godt kan lide det :) Hm de første to - tre år jeg havde Ghita var hun bare fantastisk, men så fik jeg det rosenstængelsyge, siden har den ikke været god, jeg har tre nu, den sidste købte jeg sidste år på Magtenbølle Planteskole, hvor den i øvrigt var fyldt med stråleplet men billig. De er alle barbenede, men har dog sat nye skud nede fra, så jeg håber stadig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth! Så fina hortensior, har försökt ha dem ett antal gånger, men inte lyckats. I kruka går det ganska bra, men planterar jag dem i rabatten, så går det inte alls. Gillar verkligen att följa trädgårdsbloggar och får en hel del inspiration och tips om växter. Det blir inte samma med varken FB eller Instagram.
    Ha en fin dag / Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Synd du ikke kan lykkes med hortensiaerne, men godt du kan have dem i krukker. Ja det er så hyggeligt med havebloggene, og vi lærer en masse hos hinanden. Nej det er ikke det samme med FB og Instagram.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Hej Lisbeth. Ja jeg er nok rn af de forsvundne, og det ærger mig. Men det er jo et valg at jeg vil bruge mit sparsomme arbejdstid på haven og ikke blogning. Hvis jeg kunne finde en bedre måde hvor jeg ikke behøvede og sidde tror jeg at jeg fik læst flere indlæg. Og ikkemindst svaret på dem.
    Og instagram har jeg og følger da flere" kendte" men glemme og kigge derind.. Ja ja så er det jo lige fedt..
    Skøn hortensia du viser. Og wauw mørk lillablomst i hosta.
    Og ikke mindst Wild Rover var skønne og se.
    Skal på havetur med facebook venner på lørdag til havefestival.
    Vi skal til Fyn og starter ved JAS jo jo glæder mig.
    Ang facebook så er det måske det medie som har snuppet nogle af de gamle blogger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Ja det er du, men det forstår jeg jo godt, når du ikke kan holde ud til så meget, så må du "spare" et eller andet sted. Men vi mødes jo af og til på FB, og fordi vi kender hinanden fra bloggen, holder vi heldigvis kontakten. Instagram vil jeg ikke med i, jeg bruger rigeligt tid ved computeren i forvejen.
      Ja Wild Rover lever op til sit navn, hortensiaen er jeg meget glad for, sikken en farve.
      Vi skal til Fyn og Jas på torsdag, to veninder og mig, vi glæder os. Vi må sørge for at holde ham til ilden :)
      Ja vi møder en hel del på fb, det går lidt hurtigere med den.

      Slet
  8. Kære Lisbeth
    Det er nogle fine hotensiaer du har, jeg har også en der kun har 1 blomst, der får chancen også til næste år, ellers er det væk.
    Den blå hostablomst er sød og din tidselkugler er også store og flotte. Du har meget forskelligt at byde på.
    Så er der R. Velour ja, den er smuk...
    Vi har lige fået en kæmpebyge, men nu skinner solen, underligt vejr.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, ja jeg er også meget glad for mine hortensiaer. Jeg tror nu min i nordbedet nok skal komme med flere blomster næste år.
      Ja der er en del at byde på her i haven, ikke mindst R. Velour, den bliver smukkere og smukkere.
      Vi har solskin, men lige nu er der skyer på vej, ja det er et underligt vejr.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Endnu en dag hvor du viser mange smukke blomster billeder fra din have. Jeg nyder dem hver dag. Mange af mine blomster er desværre gået ud p. g. a. al det ukrudt der er overalt.
    Her får vi den ene regnbyge efter den anden, og så blæser det rigtig meget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Hvor er det synd med dine blomster, men måske er de der stadig, du kan bare ikke se dem nu. Jeg har fundet mange, jeg havde glemt mellem mit ukrudt.
      Det er samme vejr her, men solen skinner da.
      God aften til dig.

      Slet
  10. Ja, hvor ble det av alle bloggerene? Det er et spørsmål som ikke er så enkelt å forklare, men instagram og facebook har tatt de fleste av de som blogget før her i Norge. Det er trist at utviklingen går den veien, men vi kan ikke gjøre annet enn å fortsette å skrive vi som liker det. Jeg gjør som deg, hvis folk ikke skriver kommentarer så slutter jeg også å skrive hos de. Det er selvsagt enklere for folk å trykke "liker" enn å skrive en kommentar, men så er også fb og instagram så mye mer ovefladisk. Din lilla hortensia skulle jeg gjerne hatt maken til! Mine er enten rosa eller blå.
    Dine er så flotte!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er en trist udvikling, men du har ret, det er nemmere at like, til gengæld er der ikke så meget kontakt på den måde. Hvis folk ikke gider skrive tilbage, er min tid for kostbar til at jeg vil bruge mere tid på dem.
      Jeg er også meget glad for min lilla hortensia.
      Klem

      Slet
  11. Jeg er lige kommet hjem fra ferie i udlandet og er slet ikke opdateret;-) Og apropos "gamle bloggere" kan se at de gamle havebloggere Irishaven og Hverdagen i et hus med have er dukket op med indlæg,. Tiden forandrer sig og det gør sociale medier også - jeg synes at det er godt at der stadig dukker nye havebloggere op og jeg prøver at følge dem, men først og fremmest tilføje dem til min linkliste.
    Denne sommer er jeg blevet mere aktiv på Instagram og det er langt sjovere end Facebook synes jeg, fordi et er et enkelt billede og så videre til næste dag - det er lige mig :-)
    Bloggen er noget andet og mere personligt om hvad der rører sig her og nu og der er plads til egne holdninger m.m.
    Hvor dejligt at Multiblue dukkede op og så er det jo en skøn hortensiatid vi har nu - den mørke uden navn er så smuk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Velkommen hjem. Ja jeg har jo set på fb, at du har været i udlandet, jeg glemte helt dig, du er da også en af de "gamle", som viser dig en gang i mellem. Ja jeg har set at Irishaven og Hverdagen i et hus med have er lidt med igen. Jeg forsøger også at få de nye blogger med både i kommentarer men også på linklisten.
      Jeg har nok at gøre på fb og bloggen, jeg kan godt lide fb, har lært en del at kende i rosengruppen. Men bloggen er stadig den bedste, hvis man have god kontakt med andre.
      Ja jeg blev glad for Multiblue, jeg har forsøgt mig med den i flere år. Jeg ærgrer mig over, at jeg ingen navn har på den mørke hortensia, jeg kan ikke en gang huske, hvor jeg har den fra, det plejer jeg at kunne.

      Slet
  12. Hej Lisbeth
    Ja du har nok ret i at nogle bloggere bruger Instegram for der følger jeg jo nogle af dem. Hvor mange der er forsvundet gennem tiden har jeg ikke styr på. Jeg har jo ikke været med så mange år men jeg syntes at de blogs jeg fandt spændende da jeg begav mig ud i denne verden stadig holder stand og det glæder mig. Jeg har det som Linda med dine daglige indlæg de er vanedannende og næsten
    uundværlige.
    Den mørke hosta blomst er fin. Dem har jeg et par stykker af ellers er resten lyse.
    R. Velour er bare så smuk et bevis for at Rhodoer ikke kun dyrkes for blomsterne skyld.
    Dejligt med modne tomater. Her har jeg plukket de første frilands tomater for en god uges tid siden og de smager fantastisk. Det er fæste år at jeg sådan rigtig har satset på de udendørs men det blir ikke sidste.
    Jeg er også ret betaget af Wild Rover tror nu heller ikke at min bliver så høj. Det gør heller ikke så meget da den kun har et hegn på 1.80 at læne sig op af så den må gerne blive bred i stedet for :-)
    Her har det blæst en hel pelikan og jeg syntes at det har været koldt. Solnedgangen varmer lidt :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja jeg ved jo, at du møder flere af bloggerne på Instagram. Nej så længe har du ikke været med, men godt os du har fundet spændende stadig er der. Tak for det - det er nok også jer, der holder mig i gang :)
      Jeg har også flest lyse hostablomster og en del lyseblå.
      Ja R. Velour er bare fantastisk.
      Mine tomater er ikke helt modne endnu, men de er da på vej.
      Min Wild Rover er blevet noget vild og for høj, så nu er den ved at rive sig løs fra skuret på grund af det forbistrede blæsevejr. Vi har først haft det koldt til aften. Solnedgangen i aften varmede ikke spor, den er lidt kedelig :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.multibluee er altså smuk. Godt du fandt den igen.�� min blomstre også smukt nu.
      Jeg ved ikke om jeg er en af de nye eller en af de gamle bloggere..nok mest midt i mellem. Jeg forsøger at hænge på med indlæg og med billeder af de mindre skønne pletter i min have. Bloggen er favoritten hos mig. Jeg er på instergram men slet ikke spor aktiv. Det kræver hver gang man kommer på et nyt medie at man også skal sætte sig ind i brugen af det og det tager tid som jeg ikke syntes at have. Så er bloggen altså bare mere mig. De sidste par uger har jeg ikke kommentere så flittigt. Ser har jeg holdt ferie og nydt at være sammen med dem jeg holder af og være tilstede. Sådan tror jeg der er flere der har det. Nu er hverdagen startet og mon så ikke at bloggerne vender tilbage�� når de lige har fået styr på haven igen. Heldigvis så er der kommet mange søde nye haveblogere til og det er jo herligt.
      Og heldigvis så har vi jo dig �� og din skønne have herinde i blog verdenen. Uden vil det altså godt nok blive lidt kedeligt. Jeg håber at alle nye som gamle hører dit opråb og skynder sig at lave et indlæg..og helst et med en øjenbæ.��
      Kh Linda
      Undskyld bloggen drillede, så jeg fik slettet begge dine kommentarer, men har sat en ind igen.

      Slet
    2. Her kommer så svaret :)
      Multiblue er helt ny, men jeg har plantet en flere gange, som så ikke er lykkes for mig, derfor blev jeg så glad.
      Du er vist en midtimellem ny og gammel, jeg synes, du er flink til at lave indlæg og kommentere. Jeg er rigtig glad for, at du er kommet med og at jeg har lært dig at kende, det ved du. Selvfølgelig skal der være tid til at holde helt fri og nyde sin familie, det gør vi vist alle en gang imellem, ikke så tit mig for jeg har dem ikke så tit her. Ja vi har heldigvis fået mange søde nye bloggere, eller gik det jo helt galt.
      Ja der sker ikke så meget, når jeg ikke laver indlæg, men der er dog andre end mig, der holder liv i bloggene, men ikke med så mange billeder :) lige rigeligt måske. Nå det med øjenbæen var jo lidt for sjov :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  14. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth, griner..:o))) man skulle jo tro at jeg havde drukket da jeg svarede på dit indlæg. Nu er det altså slut med at bruge mobilen, til bloggen..fnis det holder bare ikke. Godt du har fået styr på mit indlæg.
      Kh Linda

      Slet
    2. Ja det sker af og til, at du får sendt kommentaren to gange, men det skal nu ikke afholde dig fra at skrive fra mobilen, ellers skriver du måske slet ikke :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  15. Ja jeg læser jo bare ' dagens nyheder' og Blogger ikke selv - men din blog er til stor fornøjelse for mig :-). Er det en rødbladet birk du har?? En sjov farvekombination! Og R. Velour er rigtig flot!! Og den lilla hortensia! ( den lyserøde er for meget Barbie til mig, sorry! :-)) Men ideen med fx at vise projekter 'før og efter' ku være sjovt at se! blæsende, våde og grå hilsner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at du læser dagens nyheder :) Ja det er en rødblade birk, den passer fint sammen med det jeg kalder en fyrrebusk. Ha ha for meget Barbie :) ja det kan du jo godt kalde det, den er nu ikke helt lyserøde, den har forskellige farver.
      Det må vi tænke over.
      Blæsende hilsener tilbage, nu er det os, der ikke får vand, men jeg har set på radaren, at I får af og til.

      Slet
  16. Hej, nu er jeg jo slet ikke blogger, men kigger bare med. Er det ikke blomsterknopper i toppen af Catalpaen?? Min står nu med en stor blomst i 5m højde, så det er svært at få øje på.Jeg er ikke på FB og Instagram ved jeg ikke, hvad er, så jeg 'nøjes med' jeres herlige indput hver dag.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Dejligt at du kigger med og at du har tid, og endnu bedre at du giver dit besyv med, når du har et guldkorn eller to. Ja det er lidt det samme som med kejsertræet, man kan ikke få øje på blomsterknopperne, men vores er ikke så høj endnu, jeg har kigget, jeg tror, at det er nye skud, der er på vej. I morgen vil jeg kigge igen.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  17. Hej Lisbeth,
    Skønne billeder du viser. Det er dejligt roserne er på vej igen. Nu måtte der godt komme lidt mere varme igen og mindre vind. Jeg bruger stadig bloggen, men oplever at se mere på Instagram her om sommeren. Det er bare helt forskellige medier, hvor bloggen er er slags dagbog. Det er nu skønt altid at kunne læse med hos dig og nyde billederne fra din dejlige have. Fin Skabiose i hvid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal du have, ja nu er der snart roser igen, hvis vi så også får varme og mindre vind, så er alle glade. Ja du blogger da en gang i mellem og kigger også med, tror jeg. Instagram har vist tage nogle stykker, du er også på fb har jeg set. Godt du læser med, jeg har mange frøplanter af scabiosen, men det er blevet så dyrt at sende, du må gerne få en, hvis det er noget.

      Slet
  18. Blogverden var noget anderledes da vi startede for 5 år siden, men tiderne forandrer sig jo, og alting skal gå omend endnu stærkere, så de øvrige sociale medier har jo grebet mange. Selv kender jeg da også godt til det med tiden, men jeg er glad for at skrive og læse blogs, de er mere personlige.
    Bare lige et hurtigt pip herfra, jeg skal afsted.

    God dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er den, men godt vi nåede at få lavet gode kontakter den gang. Jeg ved jo, at du ikke har så meget tid, egentlig er indlægget kun lavet for at se, hvor mange af de "gamle", der læser med. Det er så ikke så mange. Du kommer jo stadig med indlæg en gang imellem og kommenterer ligesom din tid er til.
      Tak for din tid i dag
      Knus

      Slet
  19. Go morgen Lisbeth!
    Kunne også levere en pæn portion øjenbæ;-)
    Jeg har fået tilbudt en trompetkrone, 40 cm stor:-) glæder mig til at hente den.
    Nu begynder min wild rover at blomstre igen og farven er fantastisk smuk, denne gang. Her busker den sig mere end den vokser i højden.
    Kigger gladeligt med på div blogge, de er mine morgennyheder:-) men får langt fra kommenteret, hver gang, for vil gerne skrive mere end: jeg har været her:-)
    I tiden kalder haven højt og klart, og der vil den meste af min overskuds tid blive brugt en stund fremover, så må se hvor meget tid der bliver til egen og andres blogge.Jeg holder af at blogge, og nyder at lave indlæg,(om end det ikke er hverdagskost fra min hånd) flere skønne kontakter er opstået via den verden.
    Insta er let, men jeg er nu heller ikke voldsomt aktiv der, kan også se på det medie at mange har haft ferie-og fb den er ikke rigtigt blevet en del af min verden endnu, om end det er utroligt let.

    Tak fordi du er med til at holde hjulene i gang med din blog, som jeg stort set læser hver dag:-)
    Her lidt over kl 7 skinner solen fra en skyfri og blæsende himmel.
    Stort KRAM Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Anette
      Ja det kunne jeg også, men jeg glemmer at tage før og efter billeder.
      Det lyder da skønt, at du har fået tilbudt en trompetkrone, det er bare med at tage imod.
      Jeg ville egentlig også hellere have, at min Wild Rover buskede sig, men den er nysgerrig og vil i vejret :) Godt din har fået en smuk farve nu.
      Jeg ved, du kigger med om morgenen og kommer med en kommentar, når du har tid. Det er helt fint, så bevarer vi den gode kontakt, og du kommer til gengæld med gode lange kommentarer, når du skriver :)
      Ja nu er der travlhed i haven, ukrudtet og stauderne gror på livet løs.
      Ja jeg holder hjulene i gang, det må vist siges at være blevet en livsstil :)
      Samme vejr her, blæsevejr skal man vænne sig til åbenbart.
      Stort kram tilbage
      Lisbeth

      Slet
  20. Hej Lisbeth
    Hvor er den Velour bare skøn, kan slet ikke forstå at der er mange der synes at det er en skam rododendron blomstrer så kort tid, de er da fine hele året.
    Det er flot dine tomater allerede er ved at være røde, vores, der står i drivhus, vil ikke rigtig komme igang.
    Med hensyn til bloggeren er jeg stadig bare så glad for at du fik mig igang for tre et halv år siden. Jeg er næsten inde og kigge hver aften, men får sjælden kommenteret og selvom jeg havde bestemt at i år skulle jeg selv lave mindst to indlæg om månede, er hele juli gået uden et eneste 😕 Det er dejligt, at I stadig er nogle der holder ved og forhåbentlig kommer jeg også igang igen. Mit største problem er næsten, ar huske at tage billeder, når jeg kommer ind om aftenen kommer jeg i tanke om alt det jeg skulle have taget billeder af, men så er der blevet for mørkt😬 Jeg er godt nok på Instagram, men er egentlig ikke så glad for det, synes det er lidt "flygtigt" Facebook er efter min mening bedre, men jeg har svært ved at navigere i det og kan aldrig finde tilbage til noget, hvis jeg vil se det igen.
    Nå nok om det, jeg må i haven en tur, vi får besøg fra England i weekenden og på mandag skal jeg starte i virksomhedspraktik i fire uger, håber jeg får tid og lyst til have når jeg har fri om eftermiddagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja Velour er fantastisk, den står bare derude og stråler altid, men mest nu, så pyt med blomsterne, der var kun en i år.
      Ærgerligt med jeres tomater.
      Ja det var godt du kom med på at blogge, jeg tænkte nok, at du kiggede med, det er ok ikke at kommentere, men et lille indlæg en gang imellem kunne være godt. Du må huske kameraet næste gang, du skal i haven :) Ja Instagram og Facebook er mere flygtige, men bloggen dur, hvis man får lavet nogle indlæg bare en gang i mellem, så man bevarer kontakten.
      God fornøjelse med både praktik og besøg fra England.

      Slet
  21. Hej Lisbeth

    Ligesom Horta blogger jeg heller ikke selv, men kigger næsten dagligt på de blogs hvor der er nye indlæg. Jeg kommenterer ikke så ofte, men nyder altid indlæggene. Det er klart at det giver noget dynamik når der kommenteres på jeres indlæg, forstår godt at I ønsker respons. Jeg kommenterer hvis jeg har et input som andre ikke allerede er kommet med, eller hvis et indlæg "taler" særligt til mig og tiden er til det. På den anden side har jeg også oplevet at kommentere på visse blogs uden at få svar. Det er for så vidt også i orden. Men de gange jeg har stillet spørgsmål til noget i indlægget og der ikke er blevet svaret, ja så taber jeg motivationen. Der må jeg sige du også skiller dig ud. Du svarer altid på alle kommentarer, det synes jeg faktisk er imponerende.
    Du er absolut en af de mest flittige. De mange billeder gør absolut ikke noget, der er tilstækkelig variation til at man som læser fastholder interessen. Det er ikke alle bloggere der formår det.
    Og så er jeg voldsomt imponeret af udvalget af roser og buske/træer i din have. Der er så mange smukke, som jeg aldrig havde hørt om før jeg begyndte at læse med hos dig. Super inspiration til ønskesedlen :-).
    Sidst men ikke mindst: spændende billeder som altid. Jeg hæfter mig ved den store pude-agtige busk foran kobberbirken, hvad er det for en? Den ser umanerlig lækker, tyk og "dunet" ud.

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Jeg har bemærket, at du er flink til at lægge en kommentar, når du synes, at du har noget at sige, det er jeg glad for. Jeg kan jo se, at mange læser med uden at kommentere, det er helt fint, det er lige så meget eller måske mere for dem, jeg blogger. I dette tilfælde var det kun de gamle bloggere, jeg var ude efter, men de bed ikke på krogen :) jeg skulle se, om de læste med, det gør de så ikke.
      Jeg sætter en ære i, at besvare alle kommentarer, det tager tid og nogen gange er det måske lidt fjollet, men det er sådan, jeg vil have det. Heldigvis er der andre end mig, der svarer på kommentarerne, men du har ret, der er også nogle, som ikke gør, det er for dårligt, når der bliver stillet spørgsmål.
      Jeg er meget glad for din kommentar om de mange billeder, for jeg er ofte bange for, at det bliver for mange.
      Busken foran rødbirken er en fyr af en slags. Jeg købte den som lillebitte, den er bare vokset og vokset siden, jeg prøver at klippe, men det bliver ikke pænt. Jeg kalder den bare en fyrrebusk, nogle siger, at det er en silkefyr, den er i hvert fald blød.
      Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne, men der er billige priser med Samsø færgen fra Jylland efter 16.8. Du er velkommen til at komme og se min have. For 195 kr. kan du få 5 passagerer med, det er da billigt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Uha, det lyder fristende med besøg i haven! Jeg vil virkelig gerne se den en dag. Men med job og tre børn (6, 8 og 11 år) samt nedlagt landbrug der renoveres løbende er det som regel kun i nærområdet at jeg besøger andres haver, og det endda for sjældent.
      Måske kan jeg lokke min svigermor med på Samsø næste sommer, hun er desværre den eneste i familien der også er bidt af have-bacillen ;-). Det må vist være det jeg går benhårdt efter. Måske kan vi så også være så heldige at der rent faktisk bliver sommer til den tid ;-). Mange tak for invitationen, den vil jeg helt sikkert benytte mig af.
      Fyrrebusken er rigtig skøn som den er, behøver ikke klipning. Den ser faktisk så fin og tæt ud, som var den klippet.

      Slet
    3. Bor for øvrigt lige syd for Aalborg, så der er da et stykke til dig. Men ikke uoverkommeligt :-D.

      Slet
    4. Nej så kan jeg godt se, at det ikke er nemt at nå mere. Du er heldig at dele interesse med din svigermor, jeg ville ønske at en af mine svigerdøtre var interesseret i have, men nej de gider ikke en gang kigge i den, ej heller sønnerne. Ja måske bliver det sommer næste år, men jeg begynder at tvivle, vi må tro på det.
      Ja den er skøn men breder sig mere og mere ud i græsset, det ender med den lukker for stien.

      Slet
    5. Nå helt deroppe, så kan du også besøge Birgittes have, hvis du ikke har gjort det.

      Slet
    6. Altså jeg forstår slet ikke, at der er så mange der ikke forstår havelykke. De skulle bare vide hvad de går glip af. Hver gang vi er hos svigerforældrene, går svigermor og jeg lige en tur i haven og kigger... Vi deler gerne ud af aflæggere eller deler etablerede planter, det er jo også en del af fornøjelsen. Glæden ved at give og modtage planter fra private haver, det er stort.
      Har ikke været i Birgittes have, men det kommer forhåbentlig.
      PS: flyt stien i stedet, he, he...

      Slet
    7. Nej det gør jeg heller ikke, men så er der jo noget andet, som interesserer dem, som vi slet ikke kan se det sjove ved. Netop det at forære væk og få noget andet igen er en stor glæde.
      Se nu her om Birgittes have http://birgittepaanettet.blogspot.dk/2016/08/foredrag-og-workshop-i-efteraret-2016.html
      Det må du og svigermor da kunne deltage i.
      Ha ha ja det kunne vi selvfølgelig gøre, men der går lidt endnu.
      God dag til dig

      Slet