onsdag den 17. august 2016

En tur til Samsø

Var det ikke noget med en tur til Samsø, fra i dag er der billige færgepriser, så har du tid, er det en god idé at gæste vores lille ø.




Rådyr set på turen
På morgenturen var hundene og jeg forbi golfbanen, der er smukt, men det er der nu også mange andre steder på øen. se her hvor billigt det kan gøres.
Forslag til en tur:
Tag færgen 8.45 fra Kalundborg eller 9.30 fra Hou Jylland, tag en rundtur på øen og slut af i min have kl. 14. Du må gerne skrive først, så vi kan aftale nærmere.
Snart blomstrer roserne igen, så der er nok at se på.
 Compassion
 Dainty Bess
 Hot Chocolate
 Mme Alfred Carriere
 Molineux
 St. Cecilia i morges
 og hen under aften
 Souvenir de mme August Charles
Teasing Georgia
Zephirine Drouhin
Der er altid noget at se på i haven


 Lobelia Haspen Purple
Parykbusken
 De hvide floks
 Hortensia Vanilla Frais
 og solhattene
 Vinterasters er startet deres blomstring og staudeclematis har remonteret
Voksurten fra Anne er godt i gang
Sumpcypres har det godt i regnbedet
Solnedgangen mandag aften var meget stribet.
I dag skal vi have besøg af min fætter og kusine, vi har ikke set hinanden siden vi var unge, det bliver spændende, og vejret ja det er perfekt.
 Buketten holder endnu og kan endnu en gang byde velkommen :)
God dag til jer

22 kommentarer:

  1. Det er dog utroligt, så mange roser der blomstrer hos dig! Jeg plejer hvert eneste år at så voksurt, men i år glemte jeg det, men heldigvis er der dukket en del selvsåede op. Jeg elsker deres intense blå farve. Jeg kan kun anbefale alle en tur til Samsø:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Ja men jeg har jo også mange, og der er mange på vej. Godt voksurt har sået sig selv, de er så fine. Tak - vi må håbe, at nogle ser det.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Jamen det er da smukt på jeres ø!
    Alletides du også fik Dainty Bess, jeg er glad for dens enkle rene form - væksten er noget spinkel hos mig.

    Hov batteriet er ved at være fladt!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja på sådan en solskinsdag er der smukt i Danmark og på Samsø.
      Dainty Bess er også spinkel i væksten her.
      Ups håber du er ladet op igen :)
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Ja jeg kan også varmt anbefale en tur til Samsø, øen og din smukke have er bestemt et besøg værd, så det er ikke sidste gang vi tager turen til Samsø. At billetterne til færgen ovenikøbet er blevet billigere, gør jo bestemt ikke noget ;)
    Hvor ser det skønt ud med alle dine roser, her lader de vente på sig, men der er knopper så jeg må bare væbne mig med tålmodighed. Det bliver rigtigt spændende med besøg af din fætter og frue, så god dag til jer alle ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja du var også glad for besøget herovre, jeg er glad for, at det ikke er sidste gang, jeg vil i hvert fald gerne se jer igen, at noget bliver billigere kan vi lide.
      Lidt mere varme, så skal roserne nok komme.
      Ja det er rigtig hyggeligt med familiebesøg, de er på tur på øen nu.
      Også god dag til dig, du har nok fri :)

      Slet
  4. Dejlige billeder som altid.
    Her skinner solen og der er 20 graders varme.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Her er det også fint vejr, herligt.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Så flott det er hos deg, og alle må jo ha lyst til å besøke Samsø :)
    Flotte syrinhortensia!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det skulle man da tro :)
      Tak ja den er fin
      Klem

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Jamen selvfølgelig skal jeg da en tur til Samsø - dejligt, at de har sat prisen ned til det halve :) Hvor er det bare skønne billeder fra din morgentur! Så kom jeg med endnu engang - jeg er så glad for, at du viste mig turen, for hvor er der bare smukt :) Var du mon også nede ved havet? Jeg er meget betaget af Voksurten med de fine farver. Har Anne selv sået den? Hvis det er en af dem, man selv kan så, må jeg da hellere prøve lykken. Selvom remonteringen ikke er helt i gang endnu, har du godt nok rigtig mange skønne roser, der blomstrer - sikke et syn op af pælen. Spændende med besøg af familie, som du ikke har set i mange år - det skal nok blive godt :) Smuk stribet solnedgang - det var den også her i mandags :)
    Fortsat god dag!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Voksurten er meget nem at så og du kan selvfølgelig få frø af mig og til næste år har jeg 3 andre slags :-) Læs i min kommentar.
      Knus Anne

      Slet
    2. Kære Linda
      Ja du er så heldig, at ud kan komme mere end en gang, det er super. Ja jeg tænkte også på dig, da jeg gik turen og tog billederne. Nej jeg var ikke ved havet denne gang. Voksurten er rigtig fin, og nu kan vi åbenbart få den i andre farver. Selv jeg kan finde ud af at så den, den skal bare i jorden. Ja og i dag er der rigtig kommet gang i flere roser, det hjælper med sol og varme. Det var et skønt besøg, sjovt med fælles aner.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    3. Hej Anne
      Tusind tak :) Jeg vil meget gerne have frø - så må vi se, om jeg kan finde ud af det - er jo ikke helt så skrap som dig til det med såning :) Blomsten er i hvert fald yndig!
      Knus

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Ja det er skønt med perioder af året hvor prisen på færge et sat ned. Set lokker forhåbentlig og der er jo stadig meget at se på hos dig her i sensommeren. Tænker at det nok er på det tidspunkt at vi kommer på besøg næste år :-) jeg har jo ambitioner om at se din have på alle tidspunktet af have sæsonen.
    Så sprang din Dainty Bess også ud :-) den er jeg ret betaget af (som jeg jo er af de enkle) tænk at noget så enkelt kan være så smukt.
    Lobeliaen er også bare flot. Fik jo frø og der er blomst i den første. Den er jeg glad for. Godt der kom blomster i voksurt. De var jo sat noget tilbage da de var blevet ranglet. Jeg har fået frø hjem fra England af 3 andre. En gul og en mørk rosa/pink som de blå og en gul der er mindre i væksten. Så det blir spændende næste år. Kunne dog ikke dy mig så jeg såede så jeg har en plante af hver men om der når at komme blomst/ frø ud af det ved jeg ikke. Ville nu være rart da der ikke var ret mange pr potion.
    Det er da så spændende med besøg når det er så mange år siden I sidst har set hinanden. Håber de er bare en lille smule have interesseret ellers blir de det halt sikkert når de kommer inden for lågen :-)
    Her er sommerferien jo forbi og så er der strik igen så derfor er jeg lidt tidligt på den.
    Ha en fortsat god dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er rigtig dejligt med billigere priser på færgen. Jeg tænkte nok at det næste år skulle være i sensommeren. Familien var i hvert fald meget begejstrede. Ja Dainty Bess er fin.
      Nå fik du frø af Lobeliaen, og den kommer, det er jo fint. Ja jeg er da spændt på din voksurt, håber den vil blomstre, så du får flere frø.
      Ja familien mente ikke, at jeg havde overdrevet :) de var meget begejstrede
      God fornøjelse med strik og snak :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Voksurten bliver ikke særlig god hos os, sådan lidt slasket og nærmest liggende hen ad jorden. Det må være en fornøjelse at kunne kigge op i blomsterne på Mme Alfred Carriere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Så er det nok jeres jord, der er for god, her er der knastørt, hvor den vokser. Ja det er virkelig en stor glæde at se Mme Alfred Carriere, den er så flot.

      Slet
  9. Hej Lisbeth.Ja !!! der er smukt på Samsø og i din dejlige have.Og har godt læst at færgen er blevet noget billiger.
    Du har jo rigtig meget at vise frem.
    Og mit ynglingsbillede er det med parykbusken.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er der, mine gæster fra København var også begejstrede. Det er rart, at det er blevet billigere at komme herover.
      Parykbusken er flot nu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth!
    Ser fint ut på Samsö, vackra vyer. Fina bilder från trädgården. Lobelia Haspen Purple har en vacker färg.
    Ha det fint / Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Tak skal du have, ja her er dejligt især på en solskinsdag. Hadspen Purple har en smuk farve ja.
      Tak i lige måde

      Slet