onsdag den 7. december 2016

Solskinsbilleder fra en dejlig dag

Ja det er selvfølgelig ikke fra i dag, for der er ikke meget at skrive om, men heldigvis gemte jeg nogle billeder i går, så jeg kan muntre lidt op med solskinsbilleder. I dag har det været gråt og trist med regn 5 mm er det blevet til. Jeg har brugt dagen på at bage brune kager (brunkager på fynsk :) og pebernødder.






 Besser kirke
 kobberbirk/Betula albosinensis

flotte silhouetter
der er et par rosenbilleder mere fra i går
 Britannia
 James Galway
 Johan Wolfgang von Goethe
 Sweet Juliet
 Poustinia

jeg kan forresten også vise en enkelt clematis i blomst, Xerxes.
Rhododendron:
 til højre for stien står en stakkels tilflytter, den blev flyttet der hen sidste år, jeg klippede den god ned, for at den kunne blive lidt mere tæt, desværre udnyttede billetklipperne situationen, kan I se.
 jeg forventer ingen blomster i år, den har ellers smukke knopper
og blomster
men nyvæksten er nu også flot.
I samme side står R. catawbiense Purpureum Elegans, den er efterhånden ret stor
Overfor på stien står
 R. oreothrepes
og hele busken, den er rigtig fin små blomster og duft i løvet.
til sidst kommer den alle venter på :)



R. Charles Dickens - det er bestemt en af yndlingene
Til slut et billede fra skoven.
Fortsat god aften

22 kommentarer:

  1. Det er da heller ikke så dårligt på en våd og mørk decemberdag at kunne hygge sig med småkagebagning. Jeg kan næsten fornemme duften i køkkenet.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Nej det er det ikke, det var slet ikke fristende at være ude.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Ikke nogen opløftende dag, men solned (eller op)gang og Charles Dickens hjalp gevaldigt på det. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Nej dagen var ikke opløftende, forhåbentlig er mine billeder det i stedet. Det er en opgang :)

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Det gjorde sørme godt med dine dejlige solskinsbilleder, for hvor har det da været en grå og trist dag - faktisk blev det aldrig rigtig lyst her.
    Ja, så kom vi endelig til Charles Dickens - havde godt på fornemmelsen i går, at vi nærmede os 😊 Den har bare den smukkeste mørke farve, og jeg kan næsten ikke vente til foråret med at se min egen. Claus var jo rigtig sød og fandt en stor flot en med masser af knopper i til mig 😊 Tror faktisk godt, jeg kan få plads til et par rhodoer mere ude ved siderne. Tak for de skønne billeder - opmuntrende 😊
    Fortsat god aften til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Det var godt, de kunne næsten kun opmuntre, for vejret har kun været gråt og gråt.
      Ja du vidste godt, at Charles Dickens kom nu. Den er bare så smuk, godt du har din egen nu med mange knopper. Fedt med flere rhodoer, så må du have en tur til Claus til foråret, når han åbner.
      Selv tak :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Dejligt med solskin på din blog, når nu det er så tungt og vådt udendørs!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja mon ikke det kan opmuntre lidt.

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Næ der har sørme ikke været meget opmuntring i vejret idag også er det også blæst op i løbet af dagen så blir det jo ekstra surt. Dejligt at du så lige kan glæde med nogle billeder med solen som hovedperson.
    Brunkager ja det er sådan de hedder og er noget af det bagværk jeg elsker ved julen. Hos bageren har vi også bagt dem idag og jeg har prøvesmagt :-)
    Hold da op en jule clematis. Det er flot, her er alle visne nu.
    Rosinen i pølseenden fåes næppe flottere. Stor flot og mægtig kan godt forstå at Linda glæder sig til at hendes står og stråler med flotte mørke blomster
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej det har været trist vejr, så jeg må jo opmuntre lidt med solskin.
      Ja brunkager - godt med en fynbo her :)
      Ja der er også kun den ene clematis her hos mig.
      Ja Charles Dickens er så skøn med den mørke farve, godt Linda har fået fat i den.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Nej idag var der dømt pause i det fantastiske efterårsvejr! Men det er jo lunt og jeg ser at de først lover frost om en uge, lidt ligesom da de gennem hele sommeren lovede regn om en uge...
    Alletider med din gennemgang af bedene. Ja, Charles D. er imponerende, men måske uden den store variation i udspringet og blomst?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var bestemt ikke fint i dag, men ja heller ikke så koldt. De lover frost mandag - vi må se, hvad der sker.
      Godt du kan lide gennemgangen af bedene, der er laaaang vej endnu :)
      Jeg synes nu, de hvide støvdragere giver en del variation i blomsten, når knoppen lukker sig op, men den er selvfølgelig ellers ret mørk.
      Tak i lige måde.

      Slet
  7. Flotte naturbilleder på en grå dag.

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth

    Charles Dickens er en av de flotteste rhodoer som er! Fargen på den er veldig fin.
    Klem

    SvarSlet
  9. Sikken du kan med både Clematis og Roser i blomst, samt de smukkeste billeder. Jeg var på arbejde så det var ikke meget jeg fik nydt det milde vejr og den skønne sol.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det er helt utroligt. Synd du var på arbejde, så må du nyde mine billeder i stedet.
      Knus

      Slet
  10. Hej Lisbeth!
    En fantastisk färg på Charles Dickens, och fina soliga bilder.
    Ha en fin dag /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja det er en farve, de fleste kan lide. Tak for det.
      Fin dag til dig med.

      Slet
  11. Godaften Lisneth.Dejligt med smukke billeder med sol på.For her er vejret også kedeligt og lidt vådt.
    Flot billede med solskin i døren.
    Og den Charles Dickens er da bare smuk.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Tak skal du have, ja nu vil vi gerne se solen igen, men vi kan ikke være lige heldige hver dag.
      Ja Charles Dickens har en smuk farve.
      Knus Lisbeth

      Slet