fredag den 2. december 2016

Solstrålemagi

I dag fik vi solskin, jeg gætter på, at solen har skinnet i det meste af landet, nu er det også blevet koldt, allerede nu er der rim i græsset hos os, så det er nok koldere hos jer.
 Det var en smuk solopgang
nu kan vi se til vandet, der er ingen løv, der skjuler det mere.






Der kommer liv i haven og dermed på billederne, så snart solen skinner.
Der er stadig roser, de klarede stormvejret i går, så må vi se, om de klarer nattefrosten.
Her kommer rosenmagi:
 Britannia
 Jayne Austin er nu sprunget noget mere ud
 Minerva er også med
 Morten Korch
 Pierre Ogér
 Poustinia
 Queen Elisabeth
Souvenir de St. Anne
Rhododendron;
 R. Percy Wiseman er en af dem, der skifter meget farve i løbet af blomstringen
 17.5.
Der er mange forskellige nuancer i blomsterne, billedet er fra 24.5.
 R. makiyak er en af dem med flot indument på løvet
 Billedet er fra 2015, i år sprang den blomstringen over, det gjorde den også i 2014
 måske vil den ikke blomstre i lige år
men den har flotte nye skud og blomsterknopper i år
Bag ved den helt ud til hegnet står
 R. Mary Lou
 og R. Peggy som er slemt skadet af billetklippere
men blomsterne er jo smukke
også sammen, de klæder hinanden. Underbeplantningen er portulak. Ingen solnedgangsbilleder i dag
men en hilsen fra de små sorte, som nyder solen.
God weekend og aften.

21 kommentarer:

  1. Dine rhodoer og roser er så fine alle sammen! Spesielt de med indument :)
    Flotte små sorte hunder også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte å skrive god weekend!
      Klem

      Slet
    2. Hej Marit
      Tak skal du have, ja de er smukke med indument nu.
      Tak for det og god weekend til dig.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Ja så vendte solen tilbage og vinden lagde dig. Det er nu bedre sådan også selv om det betyder lavere temperaturer. Jeg måtte skrabe is af bilen da jeg skulle hjem fra arbejde. Der er ca et par graders frost her nu. Dejligt at se Høneballe Haven badet i solskin og roserne tager sig ret så flotte ud :-)
    Mærkeligt med en Rhodo der kun blomster hvert andet år. Hvorfor mon det? Godt at løvet så viser sin skønhed.
    De sorte set ud til at nyde det. Snyder billedet eller har en af dem trøje på.
    Fortsat en god aften til jer
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var godt, sådan kan vi nu bedst lide det. Det begyndte at fryse tidligt, her er vi kun lige på frysepunktet, men der var rim i græsset kl. 18. Ja det var skønt med sol i haven igen, det blev nydt, selvom jeg fik kolde fingre :)
      Ja det er lidt underligt med den rhodo, jeg ved ikke, hvad det skyldes, men jeg nyder løvet i stedet.
      Nej billedet snyder ikke, Bellis har sin Thundershirt på :) den skulle gøre hende mere tryg, så hun ikke gør så meget, det har ikke hjulpet endnu :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Ja den klare lave sol giver os disse fantastiske billeder!
    På de billeder jeg tog idag har jeg indimellem måttet skrue ned for kontrasten!
    Ja Anne har da ret, den ene hund ser ud til at have en slags filtjakke på?
    Sjovt med dine 2 års blomstrende rhodoer, som mine martagoner i Sverige? Alletiders med det usikre - så bliver man så meget gladere når de første blomster knopper viser sig!

    Ha en dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det gør den, det er så smukt. Ja den er meget skarp solen. Det er rigtig nok, at Bellis har en jakke på, ikke at hun kan lide den. Du kan læse hos Anne, hvad det er for noget.
      Ja jeg blev også meget glad, da jeg så knopper i år, så er der håb for næste års blomstring.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Kære Lisbeth Det er i sandhed et magisk indlæg med magisk lys, Britannia ser helt fantastisk ud og Pierre Oger er præcis som den skal se ud. Knus og god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina
      Ja det er dejligt med det lys, når vi igen får lov at se solen, så viser roserne sig fra deres smukkeste side igen.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  5. Lækker, dejlig solmagi, tusind tak for den. Tænk at I kan se til vandet om vinteren, helt vidunderligt.
    Jeg var også i haven og se efter mine roser i dag, der var da nogle få. Dine er helt unikke.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Ulla
      Ja vi kan godt se vandet om vinteren, jeg kan gå derned på 20 min. det er bestemt skønt.
      Tak, ja roserne viser sig stadig fra deres pæne side trods regn og rusk.
      Knus

      Slet
  6. God morgen fru Høneballe.
    Fantastiske sol-magi-billeder, men det er altså utroligt at du kan blive ved med at vise så mange roser i blomst.
    Jeg havde en kunde den anden dag der havde sådan en lille sort sag på armen, som jeres to skønheder. Det er altså sjældent at jeg ser den slags hund. Så vi fik en bette snak, og du en venlig tanke, for fortalte dem om jeres to:-)
    Ha en god dag
    Kram fra fru Nielsen

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen fru Nielsen
      Tak ja og i dag bliver det nok lige så smukt, denne gang med isroser, tænker jeg, så må vi se, om de holder til det.
      Det var da sjovt med en kunde med sådan en hund, det kunne være sjovt at vide, om de kommer fra samme kennel. Tak for den venlige tanke :)
      Tak i lige måde
      Kram fra fru Høneballe :)

      Slet
  7. Sikke et dejligt vejr og ja vi har også haft skønt vejr, her mod nord.
    Solnedgangen var så fin, der var ild i himlen :-) Vi gik og kiggede på det, da vi var ved at sætte af til låger i det nye hegn. Det foregik i pandelampens skær, men sådan er det jo på denne årstid, hvor der er mørkt tidligt på eftermiddagen.
    Som jeg har sagt før, hvor er det fantastisk med roserne og hvor er de flittige i år.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja fantastisk vejr - også i dag. Vi kan desværre ikke se solnedgangen her hos os, vi må nøjes med opgangen. Ja det er ikke nemt at nå at blive færdig, inden det bliver mørkt. Godt I nu har fået sat hegn op for rådyrene.
      Ja roserne er meget flittige i år, i dag er de blevet til isroser.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Her på morgenkvisten kunne det også se ud, som om der venter en ny, flot solskinsdag. Fin afslutning med de to sorte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja her er det flot solskin med smukke rim motiver.
      Tak :)

      Slet
  9. Tak for skøn solmagi - den er virkningsfuld på denne tid af året - det gør godt! Og i dag ser ud til at være fyldt med samme magi!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja i dag er det næsten smukkere, nu er der rim på blomsterne og på græsset.

      Slet
  10. Så smukt og magisk, solen kan altså noget helt specielt på den her tid af året.
    Det er da helt vildt hvor mange roser du stadig har, jeg nyder virkeligt dine billeder af dem.
    De mest fotogene i hele samlingen er nu de to små sorte til sidst, giv dem lige lidt ekstra nus fra mig og en hilsen fra Alma.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda
      Ja det må vi sige, solstråler skaber liv i det hele. Dejligt du nyder billederne af mine roser, i dag blev de til isroser.
      Ja de små sorte sad nok så sødt i solen, jeg skal nok nusse og hilse fra Alma, hvis du vil nusse og hilse Alma fra mig.
      Kram

      Slet