søndag den 11. december 2016

Det er jul, det er jul

Ja det må da være derfor, der ikke kommer mange kommentarer på bloggene, heldigvis kan jeg se, at mange kigger ind, det er fint med mig.
 Da solen trængte igennem skyerne

her er det eftermiddagssolen, der skinner i græsset
 Da jeg gik til havet over middag skinnede solen flot på vandet.
ude i det fjerne kan I se færgen til Sjælland. I morgen kl. 7 sidder jeg på den og venter på at blive sejlet til Sjælland. Jeg skal over og passe lille Theodor, mens forældrene har travlt med arbejdet, det kan være svært at få enderne til at nå sammen for de travle forældre, derfor træder farmor til. I hører først fra mig igen på torsdag.
Også i dag gik turen hjem over golfbanen.
 I pavillionen står min røde camelia med store knopper
 og underlige blade, heldigvis er det kun disse her, der ser sådan ud, resten af planten er fin grøn.
cameliaen i nordbedet er godt på vej til at blomstre, gad vide om den når det i dette år.
Roserne holder længe i det milde vejr
 Johan Wolfgang von Goethe
 Odyssey
 Abraham Darby
 Blackberry Nip
 Morten Korch
 Poustinia
Queen Elisabeth
Det bliver spændende at se, om de blomstrer endnu, når jeg kommer hjem
Rhododendron:
I nordbedet er der blomst i R. Blue Hammer
Vi fortsætter turen fra i går
 Lige ved siden af R. Tamarindos, som jeg viste i går står R. Breslau
det er en stor flot plante, højere end mig.
de næste er dette trekløver, forrest R. Silber, derefter R. Golfer og til sidst R. Hansel
Her ses R. Silber og bagved R. Golfer
 R. Silber
R. Golfer
R. Golfer 2.7. de nye skud ligner næsten blomster
 R. Hansel 25.5.
 2.6.
og 3.12.
Omme bag ved disse rhodoer står R. Blueshinegirl, egentlig er det synd at den står skjult, den har rigtig fine knopper og grene.


Blomsterne er også kønne.
Da det varer længe, inden vi ses igen, blev det lige til lidt ekstra billeder i dag.
Her kommer de sidste:

Jeg var heldag at finde et gevir på hjemturen, dvs. det var vist egentlig hundene der fandt det og gjorde mig opmærksom på det. Nu skal vi have fundet det helt rigtige sted at sætte det op.

I må have det godt til vi "ses" igen her på bloggen. 

36 kommentarer:

  1. Flot gevir I fandt, og god tur til Sjælland - det er rart at kunne hjælpe børnene, når de ikke kan få hverdagen til at hænge sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var ret flot. Tak for det, ja jeg er glad for at kunne hjælpe, selvom jeg ikke er meget for turen.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Tak for en dejlig solskinstur til havet - så fint, som solen spejler sig i overfladen :) Fint hjortegevir, I har fundet i fællesskab - gad vide, om hundene afleverede frivilligt, eller om der skulle lidt overtalelse til? Nu ved jeg helt præcis, hvor vi er med Silber, Golfer og Hansel. Synes det er et magisk hjørne af din have og husker min begejstring og overraskelse over det forskelligtartede indument. de tre kan fremvise - noget af det, jeg husker meget tydeligt fra mit første besøg i din have :) Breslau er også smuk med de stor, hvide blomster og den mørke ganespalte - flot sammensætning af farver. Jeg er ret benovet over dine Cameliaer - især den, der står ude. Mon det også kunne lade sig gøre her? Jeg købte en Snebolle i sidste uge, og den er ved at springe ud med de fine, hvide blomster - det er så dejligt, at der er noget, der blomstrer på denne årstid :)
    Rigtig god tur til Sjælland og fortsat god aften!
    Knus LInda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Selv tak - jeg tænkte nok, at du ville nyde den. Det er et ret fint gevir, de nåede ikke at få fat i det, men bagefter ville de gerne, de snusede bare til det. Ja det område kender du godt, de er smukke i løvet alle tre, selvom Silber skranter lidt. Ja det burde kunne lade sig gøre at have dem ude, men du skal nok være heldig for at se blomster, de skal kunne tåle ned til 15 graders frost, så måske. Det er snart nogle år siden, jeg har købt mine, og de har ikke blomstret ordentligt endnu, måske lykkes det i år.
      Lækkert med noget der blomstrer nu, hvad mon den hedder din snebolle.
      Tak skal du have - også god tur til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Jeg har nu ingen juletravlhed og det er nu meget rart. Et par gaver mangles så det er til at overkomme.
    Dejligt med solens besøg oven på lørdagens grå og kedelige vejr.
    De plettede blade kan det ikke være tegn på noget virus? Ikke at jeg er klog på det. Har bare set det på andre planter hvor jeg har fået at vide at de var syge.
    Som vanligt en masse smukke Rhodoer men blomst i Blue Hammer det er da yndigt :-)
    Wouw for et gevir det finder du helt sikkert en god plads til og stor ros til sporhundene. De kan da lidt af hvert de små sorte.
    Det blir da hyggeligt at komme over til Theodor nogle dage og med hele dage så får I da en masse kvalitetstid sammen.
    Ha en rigtig god tur
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nå du har heller ikke juletravlhed, men du kommenterer jo også dagligt, det er rigtig fint.
      Ja det har været godt med lidt solskin igen.
      Det kan godt være, at det er tegn på virus, men det er da en ganske pæn virus.
      Ja det er ret godt med en blomst i Blue Hammer.
      Ja de små sortes næser fejler ikke noget, det er ikke altid gode ting de finder :)
      Håber at Theodor vil kendes ved farmor, han kender mig jo ikke, men det går nu nok, jeg vil i hvert fald hygge mig.
      Tak for det
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Jamen god tur til Sjælland og børnebørnene:)
    Vi nåede også lige at få lidt sen opklaring ellers var det en meget grå søndag, men imorgen skulle blive klar og kold:)
    Jeg tror også det er julen, sådan var det jo også de sidste år, haverfolket begynder at blogge så småt igen i juledagene, og efter nytår tager det fart!

    Ja Blushinegirl ser da dejlig sund ud og nydelig blomst - det kunne da være noget for Marit?

    Ha en dejlig aften og tur imorgen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jo tak for det, det er nu kun det ene, jeg skal passe :)
      Jeg har holdt øje med vejret i Rungsted, de lover solskin og koldere vejr.
      Ja mon ikke der kommer gang i bloggene igen efter jul.
      Ja du siger noget Blueshinegirl kan måske være noget for Marit.
      Jo tak for det også dejlig aften til dig.

      Slet
  5. Rigtig god tur til Sjælland. Og sikke et flot gevir du (I) fandt. Julen står for døren, det er ganske vist.. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det fru Friis
      Ja det var et flot gevir, vi fandt der. Ja julen står lige uden for og banker på.

      Slet
  6. Sikke en tur du skal på - det bliver hyggelige dage med barnebarnet! Smukke billeder fra stranden og fra haven - hos mig er kommentarerne også få, men besøgstallet er godt nok pænt. Men generelt synes jeg, der er lidt stille i blogland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det bliver noget af en tur og forhåbentlig hyggeligt med lille Theodor. Tak skal du have, ja der er ikke mange, der kommenterer i øjeblikket, men heldigvis er besøgstallet pænt. Ja der er stille i blogland, men du er nu flittig.

      Slet
  7. Hej Lisbeth!
    Ha nogle skønne dage med Theodor:-) kan godt mærke på bloggene det er ved at være jul.
    Fantastiske sporhunde, så flot et gevir, og perfekt placering.
    Julekram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have, det håber jeg. Ja der er meget stille på bloggene, men der kigges med alligevel.
      Ja det er gode sporhunde, det er ikke helt bestemt, hvor det skal været endnu.
      Julekram Lisbeth

      Slet
  8. Kære Lisbeth Rigtig god tur til Sjælland, det bliver hyggeligt at være sammen med barnebarnet, men tænker du vil savne øen. Fantastisk som dine roser blomstrer her i december. Man tænker bliver det mon vinter, ikke at jeg savner den. Men jeg savner lyset, glæder mig til at det vender. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Tak skal du have, ja det bliver hyggeligt, men du har ret i, at jeg vil savne øen, det er noget helt andet herovre hos os. Ja de roser kan bare, må man sige. Nej vinteren savner vi bestemt ikke, men skal vi have vinter må den gerne komme i januar eller februar, det er vist de flestes holdning.
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Dejligt at der er bud efter farmor, bare det var mig.... :) Nyd dagene med Theodor.
    Ja, det er julen, der står for døren og der sker absolut intet i min have.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er dejligt, jeg kunne godt unde dig, at det var dig, der var bud efter :) Du kan tro jeg vil nyde det, selvom jeg vil savne øen.
      Ja julen banker på og der skal jo også være noget at skrive om, det forstår jeg godt. Søndag aften er nu altid et hit med hensyn til kommentarerne :) så hyggeligt.
      Knus

      Slet
    2. Ja, jeg nyder at sidde i stuen med IPad mens tv kører, så kan jeg lige blive opdateret på nyhederne i blogland.

      Slet
    3. Ja sådan en IPad kan godt være en god opfindelse :)

      Slet
  10. Ja at det er juletid kan vi vidst ikke komme uden om. Her er haven sat på vinterferie.
    Flotte solbilleder og flot vandspejl på golfbanen. Hundene var sørme dygtige at finde så flot et gevir.
    Ha nogle dejlige dage sammen med Theodor, det lyder hyggeligt og så er det skønt for de unge mennesker at få hjælp af farmor så julefreden kan sænke sig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja julen nærmer sig med raske fjed. Min have får vinterferie de næste tre dage og juledagene :)
      Tak - ja det var ret godt klaret af hundene, det var jeg glad for.
      Tak for det, ja det skal nok blive godt :)

      Slet
  11. God fornøjelse med barnepasningen, det er godt at du kan træde til når der er behov.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak for det Sussi
      Det bliver nok ikke hver gang, der er behov, det er en lang tur.

      Slet
  12. Hej Lisbeth

    Du har så mange flotte rhodoer, men den flotteste du viser i dag er 'Golfer' :)
    Jeg er så glad i det grå indument, og den må være en av de flotteste. Den ser ut som en blomst, ja. Jeg takker for tips fra Karsten om 'Blueshinegirl', men den er dessverre hardførhet 2-3. Den var utrolig flott, og jeg er veldig glad i planter som har lilla stilker. Har noen hosta som har det :)
    Må tenke på den, ja :)
    Stille i bloggland, ja. Det er ikke mange som blogger nå, nei.
    God tur til barnebarna!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja Golfer er rigtig flot - især i løvet. Det er rigtig, at Blueshinegirl ikke er så hårdfør, ja du må tænke over det.
      Ja der er stille i blogland, men mon ikke de vender tilbage.
      Jo tak for det
      Klem

      Slet
  13. Ja så kom jeg lige på PC igen. Jeg har travl med at få alle mine møbler og ting fra Tørring på plads i Ansager.
    Herlige billeder.
    Flot gevir.
    Håber du får nogen dejlige dage sammen med Theodor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja du har nok at se til, kan jeg forstå, men hyggeligt med en kommentar fra dig.
      Tak skal du have.

      Slet
  14. Hej Lisbeth
    Godt farmor kan træde til når enderne ikke når sammen, nyd dagene med Theodor. Inden vi ser os om er julen vel over og vi går vi mod lysere tider, så skal der nok komme gang i bloggene igen.
    Skønne billeder du viser og sikke et flot gevir sporhundende fandt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja godt med flyvende farmor :) Du kan tro, jeg vil nyde det. Ja snart går det den anden vej igen, heldigvis. Så ser vi nok nogle bloggere igen.
      Ja det er dygtige hunde :)

      Slet
  15. Hej Lisbeth!
    Så fina bilder från promenaden, och trädgården. Hoppas du får några fina dagar med lilla Theodor och tror säkert att dina rosor blommar när du kommer hem igen. Tror inte de slutar blomma alls. Här har vi ett tjockt snötäcke på hela trädgården. Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Jeg har haft nogle dejlige dage med lille Theodor. Jeg er lige kommet hjem, og det er mørkt, så jeg ved ikke, om der er flere roser her.
      Tak i lige måde

      Slet
  16. god fornøjelse med barnebarnet :) - og snart go' jul :)

    SvarSlet
  17. God fornøjelse! Det må være skønt at have børnebørn :-)
    Jeg arbejder i haven næsten hver dag, og jeg nyder altså at vejret er så mildt, så jeg kan nå en masse nu som jeg ikke nåede i foråret og efteråret.
    Vi "ses" igen sidst på ugen.
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana
      Ja det er bestemt dejligt at have børnebørn, selvom de desværre er langt væk.
      I mellemtiden er det ikke så mildt, men du har nok været i haven alligevel i det fine vejr.
      Ja vi "ses" igen.
      Kh Lisbeth

      Slet