mandag den 26. december 2016

Stormy Weather

Ja vi må sige, at selvom det er mildt derude, så er det noget koldt i dag, hvor det blæser/stormer kraftigt.
Freden har igen indfundet sig i det lille hjem, Sjællanderne tog færgen kl. 7 i morges og dem der skulle til Jylland tog med 8.15. Heldigvis var det tidligt, da jeg jo som sædvanlig var med over og hjem igen med det samme, så turen kunne laves så billigt som muligt.
 Den 23.12. fik vi endelig solen at se, det var også dagen, hvor jeg hentede familien
 det er noget sjovere end at aflevere dem
jeg nåede et par billeder, inden jeg skulle af sted.
julen er gået med masser af mad og opvartning, men også med at nyde familien og de to små børnebørn.
Roserne blomstrer endnu:
 Abraham Darby 23.12.
 og 25.12.
 Aprikola 25.12.
 Burgundy Ice 25.12.
 Jacqueline du Pré 22.12.
 Schneewittchen 22.12.
 23.12.
 25.12.
25.12.
Her kommer et forløb på min Camelia:
 15.12.
 19.12.
 21.12.
 22.12.
 23.12.
 24.12.
24.12. to knopper er sprunget ud, og blomsterbladene svæver i blæsten som snefnug, men smuk var den, og der kommer flere. Det blev en af julegaverne.
Her kommer lidt flere, de var gode
Fra den kære Bent fik jeg et nyt kamera, så nu skal jeg til at øve mig med det, når nu stormen lægger sig. Det gamle fra sidste jul dur stadig, men det er ikke så godt at tage billeder med, når solen skinner for skarpt, så famler jeg i blinde, fordi jeg ikke kan se skærmen. Derfor var Bent så sød at forære mig et nyt. Hvor er jeg heldig.
Jeg håber, I alle har haft en god jul.
Stormende julehilsener fra hr. og fru Høneballe til alle jer :)
I det næste indlæg skulle der gerne komme billeder taget med det nye kamera. 

26 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye kamera. Jeg kan heller ikke se skærmen, så jeg bruger kun søgeren nu. Jeg tror du bliver glad for det nye apperat.
    Vi har også sendt ungerne hjem igen, men børnebørn har vi jo ingen af. Hvis vi er heldige skal vi være pap-olde i næste år.
    Hilsen
    Fra en stormfule nat.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Anne Marie
      Søgeren var ikke god på det lille kamera, på det nye er den rigtig god, så du har ret, jeg bliver sikkert glad for mit nye kamera.
      Nej heldigvis for hunden har I ingen børnebørn, jeg tror også gerne, at mine havde undværet :) men jeg har nydt dem. Det bliver spændende at blive papolde :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej med jer
    Her er det først nu det går løs med stormvejret. Håber ikke det blir værre for jeg hader storm når det er mørkt og kun kan høre det og ikke se hvad der sker. Det var jo så lige tilpas at både Sjællænderne og Fynboerne skulle hjem først på dagen.
    Hvor er Camelian smuk og det milde vejr er den nok glad for. Fine julegaver du har fået og tænk sig jeg troede ikke at dine billeder kunne blive bedre men flere kameraer til flere vejrtyper får vi så glæde af i fremtiden 😊
    Kærlige bag-jule hilsner til jer fra
    Mig og Mogens.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nå først nu, jeg synes, det har blæst godt, siden jeg gik fra borde, men jeg er glad for, at de skulle tidligt hjem, det var de vist også selv :)Endnu en julefrokost truede på fin, vi andre nøjedes med rester, det er fint.
      Ja Cameliaen er smuk, gade vide om der er mere tilbage af de to blomster i morgen, heldigvis er der masser af knopper. Ja det er spændende, om billederne bliver bedre, jeg skal nok lige lære kameraet at kende.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Dejligt at have en søger i kameraet! og du kan dreje skærmen rundt!
    Spændende forløb med sneewitchen og din Camelia!
    og en autoritativ rosenbog, det ligner rosa mundi på forsiden?

    Ha en dejlig rolig aften og nat

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg har faktisk aldrig brugt en søger før, men jeg kan godt se, at det er anderledes med dette kamera.
      Tak skal du have, ja det har været spændende at følge Camelia og roser.
      Jeg havde selv ønsket bogen, den er lidt mere avanceret end jeg havde forestillet mig, jeg kan ikke se nogen steder, hvad det er for en rose på forsiden, lidt ærgerligt.
      Tak i lige måde, den bliver nok ikke særlig rolig, det suser da noget.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Tillykke med nytt kamera! Det blåser mye her også nå, og det er orkan i kastene på vestlandet. Det var 70.000 som var uten strøm sist jeg leste i avisene.

    Flotte camellia! Deilig med blomstring i desember.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit
      Her er det stadig meget blæsende, da jeg stod op 17 m/s, men heldigvis ingen strømafbrydelser i denne storm.
      Ja det er skønt med camelliaen.
      Klem

      Slet
  5. What a lucky girl you are Lisbeth having roseflowers in the garden at the end of december. Congratiulations with your new camera. I wish you a lot of photography moments in 2017.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello Marijke
      Yes I am a very lucky girl with roses still blooming and a new camera. Thank you
      Rosehugs to you too

      Slet
  6. Kære Lisbeth. Sikke en fantastisk julegave du har fået af Bent :-) Som du sikkert har læst, så blev det til et objektiv her, så jeg kan tage billeder med mere zoom især. Både til blomster og dyr her omkring, så vi to skal rigtig i gang med at lege og være kreative. Fantastisk du stadig har roser, der springer ud, her er der et par knopper tilbage, det er alt. Så er det godt at kunne kigge på din blog :-) Jeg er da helt pjattet med din Camelia, det ser ud til at den står udenfor? Kan det virkelig passe? Her starter morgenstunden med en gåtur, med mere gymnastiske øvelser... ned og samle grene op fra det levende hegn langs med vejen, og op igen :-) Det er ganske vist, blæsten har sat sin autograf rundt omkring, men ikke noget alvorligt. Jeg håber I er sluppet nådigt på Samsø? Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete
      Ja det var en dejlig overraskelse, det kom helt bag på mig. Et kamera med zoom er ikke til at undvære, men jeg må vist vente til i morgen med at øve mig, det blæser stadig kraftigt her.
      Det er snart længe siden, jeg købte mine camelier i England, i år er første gang, jeg ser blomster, som er sprunget ud og blevet til noget. De har hårdførhed ned til -17 grader. Egentlig blev de købt til at stå i pavillionen, men jeg læste mig til, at det ikke var så godt, derfor blev de plantet ud i nordbedet.
      Jeg har ikke været ude og kigge efter stormens autograf endnu, men det kommer.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth!
    Fantastiska rosor och en fin Kamelia. Vilken fin present, ser fram emot nya bilder tagna med den.
    Ha en fin fortsättning på december /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marika
      Ja jeg er heldig, at der er noget, som blomstrer nu. Det var også en dejlig gave, jeg fik.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Roser i blomst i december!! Er det ikke lidt vildt??
    Tillykke med dit kamera. Med alle de billeder du tager, må man sige det er en 'praktisk' gave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Det har vi næsten hvert år, men derfor kan det godt være, at det er lidt vildt :)
      Tak for det, ja det var en skøn og praktisk gave.

      Slet
  9. Hej Lisbeth!

    Det var då en fin present, jag har precis samma problem men jag har inte ens förstått att det beror på kameran.

    Nu har väl Urd fortsatt vidare men jag har tänkt på er när jag tittade på väderkartan och de hotade med att Danmark skulle få ett riktigt busväder med orkanvindar. Skönt att det är över.

    God fortsättning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det var en fin gave, Bent siger, at det er fordi skærmen er for dårlig, derfor fik jeg et nyt.
      Ja nu er Urd videre, men det var slemt nok, så længe det varede, ja det er godt det er ovre nu.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Julen især med småbørn er en herlig oplevelse; men heldigvis er hverdagen heller ikke værst. Din kamelia er supersmuk og julegaverne lækre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det sætter lidt ekstra kolorit på, når der er små børn med om juletræet. Tak skal du have, ja det er ikke så dårligt.

      Slet
  11. Hyggeligt med familien på julebesøg:-) Tillykke med det nye kamera - jeg synes jo nok at du lige havde fået et, men det går jo ikke at du famler i blinde... Bogen har jeg også, det er en anderledes rosenbog.
    Din Camelia er virkelig smuk - skøn julegave at se den i udspring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var rart så længe, det varede.Tak for det ja det er også kun et år siden, jeg fik et nyt kamera, det var både et godt og et skidt kamera, jeg er ikke færdig med at bruge det.
      Ja det er en anderledes rosenbog, så har vi ikke sagt for meget.
      Det er dejligt med cameliaen.

      Slet
  12. Hej Lisbeth.
    Glædelig bagjul.
    Sikke en dejlig gave. Jeg forstår godt du synes, et er svært, at sige farvel.
    Det er vel nok dejligt, med så mange blomster i december, de er vel nok smukke.
    Godt nytår.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene
      Tak i lige måde, ja det er en dejlig gave. Det er lidt trist at sige farvel, når man har glædet sig og ved at det varer længe, inden vi ses igen.
      Ja det er skønt med så mange blomster i december.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Kære Lisbeth
    Godt, at du nåede hjem igen med færgen, inden stormen tog fart for alvor - kan ikke forestille mig, at det er særlig rart at ligge at gynge mellem Sælvig og Hou eller omvendt. I det mindste er Isabella mere stabil og ligger bedre i vandet end de gamle færger, synes jeg. Hold nu op, hvor er Kameliaen smuk - det var da en skøn julegave til dig fra haven :) Også dejligt med nyt kamera fra Bent - han har da rigtig flottet sig :) Bogen er også god - dejligt med spændende læsestof her i de mørke måneder. Og roserne kan endnu :)
    Tak for dejligt solskin - her blev vi snydt.
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det var jeg også glad for, jeg var glad for, at de skulle med den tidlige færge, da vi stod af i Sælvig, blæste det rimelig meget. Ja Isabella er ikke så slem at sejle med, som de gamle færger var. Ja det var dejligt, at cameliaen sprang ud til juleaften, den var smuk, jeg håber flere af knopperne springer ud de næste dage. Ja Bent har flottet sig med kameraet. Bogen er jeg så knap så begejstret for, den er lidt for avanceret for mig. Nu er det vist ved at være slut med roserne, med mindre nye springer ud.
      Nå I fik ingen sol, det var synd.
      Knus Lisbeth

      Slet