tirsdag den 27. december 2016

Efter stormen

Bent og jeg har været lidt rundt på øen for at se på vandstanden. Det ser ok ud, selvom det var lidt højvandet.
Her følger billeder, alle taget med det nye kamera:




ovenstående billeder er fra Sælvig Havn,
Vi stoppede ved Kongehøjen, hvor jeg tog et enkelt billede af Tranebjerg kirke i solskin
Efter et besøg i Netto tog vi til østsiden af øen, nærmere betegnet Langør Havn


 som I kan se stod vandet også højt her
 men ikke noget alarmerende

Derefter gik turen hjem i haven:






Roser var der ingen af, stormen havde ødelagt de smukke hoveder, så de var helt forrevne.
Bænken var væltet i stormen, men det klarede Bent og Bellis.
Til slut min julerose, jo jeg kan vist godt være tilfreds med min julegave, men lidt mere øvelse skader ikke.
Sol og mindre vind i morgen og den seneste solopgang i denne omgang!!! så går det fremad. Jeg satser på en tur i haven, det bliver dejligt. Mon ikke jeg kan fylde havebøren med grenaffald efter stormen, det tror jeg.
Fortsat god aften

24 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Flotte bilder! Øvelse gjør mester sier vi her :)
    Nå er jeg glad for at stormen er over.
    Koselig å se løkspirer! Det går riktig vei nå.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak skal du have, ja det udtryk bruger vi også.
      Ja det er skønt, at det er mere stille igen.
      Ja det er dejligt at se løgspirer, det er tidligt i år.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Tak for turen øen rundt og de oprørte vande er et smukt syn for os som ikke er berørt af vandmængderne i fjordene og kysterne.
    Også en perfekt dag ar komme ud og lufte det nye kamera og op af dagen blev vejret jo helt til forladeligt som billederne fra haven viser.
    Det var jo spændende at komme ud da det blev lyst og se om og hvad det ikke stod for stormen. Nedfaldne grene kunne vi heldigvis nøjes med men vores nabos nye drivhus fra i sommers lå nærmest fladt hen af jorden 😢
    Det store rejsegilde med bænken så godt at der kunne tages et hvil efterfølgende. Godt at Bellis kunne hjælpe til 😊
    Smuk julerose. En af mine blomstrer også nu. Syntes nu altid at de hurtig bliver kedelige og grimme og se på. Modsat påskeklokkerne. Jeg satser også på fint vejr de kommende dag da jeg har fri.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Selv tak - ja det er flot med oprørt vand, selvom det var lidt voldsomt i Sælvig. Det var en rigtig dejlig dag at afprøve mit nye kamera på.
      Her er heller ikke sket alverden, men jeg har jo heller ikke et drivhus, det var synd for din nabo.
      Ja godt Bent og Bellis kunne hjælpes ad med bænken :)
      Jeg regner med at denne julerose holder temmelig længe, bare den bliver i potten, men bagefter i bedene ser de ikke godt ud. Vi glæder os til påskeklokkerne.
      Herligt du har fri et par dage, så skulle det gerne være fint vejr.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Jamen det tager da gode billeder det nye kamera. Medlys-billederne er måske lidt til den lyse side?
    Flot billede af bregnen!
    Godt i heller ikke har oplevet de store skader, i Københavns gader så jeg flere nedfaldne teglsten. Godt man var indendøre!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg synes, det er fine billeder, men måske har du ret med medlys-billederne, jeg har endda tonet dem lidt mørkere, det må jeg lige have Bent til at kigge på.
      Ja bregnen blev god.
      Det har nok ikke været sjovt at gå rundt i Kbh, så er det heldigt at kunne blive indendøre.
      Tak i lige måde.

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Skønt med havbilleder, og det ser da ud til, at der stadig er sprøjt i den på vestsiden af øen - det var nok noget værre i går. Jeg var også ved havet i dag ved Skæring strand, og der var vandstanden pænt over normalen - kan se, at det samme gør sig gældende i yndlingshavnen Langør :) Det er rigtig fine billeder, du har taget med det nye kamera - bregnen er helt fantastisk :) Øv, at vinden har revet roserne i stykker, men dejligt, at der er masser af løg på vej. Godt, der ikke skete mere, end at bænken væltede. Her slap vi også uden men, men andre steder har de ikke været så heldige.Når det ikke er værre, synes jeg, det er helt hyggeligt at krybe i ly indendøre, mens det stormer udenfor :) Din julerose ser rigtig fin og sund ud - her blomstrer mine også, og jeg bliver så glad af at kigge på dem :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja jeg tænkte, at du ville nyde havbillederne, ja der var nok mere sprøjt i går, men det var efter, jeg var taget derfra. Skønt at du også nåede til havet, der var noget høj vandstand i Langør ja. Det er ærgerligt med roserne, men hvem ved, måske springer der nogle nye ud. Bregnen stod ret flot der i solen.
      Jeg havde nu heller ikke ventet, at der var sket noget i stormen i går, så slem var den heller ikke, men den larmede godt. Det var rarest at være indendøre i går. Ja du har mange juleroser, når du kan købe dem for billige penge hos Lau. Jeg er glad for min ene, den står så fint endnu.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Tak for turen øen rundt. Jeg skal vist også ud og samle smågrene, men ellers er der ikke sket noget her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Rita
      Ja mon ikke der er lidt at lave derude, og så må vi være glade for, at der ikke er sket noget hos os.

      Slet
  6. Your camera is doing great I think. A new camera is one of my dreams for 2017 (fun). Great to see the garden is still alive at this time of the year. I love your Helleborus.
    Have a wonderful day Lisbeth.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Marijke
      I hope your dream will fullfilled. Yes it is nice to see, that the garden is still alive.
      Same to you Marijka

      Slet
  7. God morgen Lisbeth!
    Stort TILLYKKE med dit nye kamera, sikke en julegave:-) Det er lidt vemodigt når familien tager hjem igen. Men det er også rart at nuller lidt rundt bagefter, referere til indlæget i går.
    Tak for nogle flotte billeder. Og hvis det er egebladet hortensia du viser, har mine smidt bladene.
    Her skete heller ikke det store, kun havemøbler og krukker havde blæst rundt, men du milde hvor stormen lød i går nat.
    Ha en god dag
    Kram Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Anette
      Tak skal du have, ja det var en af de store julegaver, Bent køber et nyt kamera en gang i mellem og sælger igen, hvis det ikke passer ham, så jeg fik del i overskuddet, heldige mig.
      Ja det er trist, når familien tager hjem, men sådan skal det være, og så kan man nyde freden bagefter :)
      Selv tak, nej det var ikke egebladet hortensia, men liquidamber, den har stadig en del blade.
      Ja stormen larmede godt, men heldigvis nøjedes den med det.
      Tak i lige måde
      Kram

      Slet
  8. Tillykke med nyt camera, det er spændende at komme ud at afprøve. Der var meget vand rundt om Samsø, kan jeg se - heldigvis ikke med de skader der var andre steder i landet - gode billeder var det altså.
    Her skete heldigvis ikke noget i stormen, vi havde nu også sørget for at sikre alle løsdele, og vand kan jo ikke nå os, vi bor så højt.

    Nu må du have en dejlig dag i haven :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla
      Ja det er spændende at afprøve det nye camera. Ja vand var der nok af, men så vidt vides ingen skader. Tak for det.
      Denne storm var heldigvis ikke så slem, godt I slipper for vand.
      Jo tak for det, også dejlig dag til jer.
      Knus

      Slet
  9. I dag er der dejligt stille, og vandet er sikkert ved at være tilbage i normal højde. Haven trækker også i mig i dag, der noget græs, jeg ikke gider se på længere. Jeg bemærkede også det fine billede af bregnen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja og med en flot solopgang, jeg tror også, at vandet er tilbage i normalt leje igen. Vi kan lige så godt benytte os af det fine vejr og gå i haven :)

      Slet
  10. Hej Lisbeth. Kan da godt forstå du ville afsted for at afprøve det nye isenkram....der er nok noget du skal afprøve i det. Godt der ikke skete noget særligt hos jer...kh Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe
      Ja nu har jeg øvet mig lidt, men det er ikke slut endnu. Ja rart at vi slap for stormskader.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Det var flot vejr du kunne afprøve kameraet i og gode billeder du har taget. Og så er det skønt at komme ud i godt vejr efter det har raset - idag ser knap så flot ud, men ha en god havedag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var heldigvis godt vejr til afprøvningen. Det var ok vejr først på formiddagen, desværre er det blevet skyet og lidt blæsende nu, men jeg tager lige en time mere :)

      Slet
  12. Stille og sol - jeg tror også, jeg skal i haven i dag - Jubii!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Her er det desværre ikke sol mere, men jeg tager alligevel en tur mere.

      Slet